PDA

View Full Version : Stagg Gitaar goed of crap??



Jeroen21
26 augustus 2007, 02:11
Is het merk Stagg van elektrisch gitaar een goeie keuze of juist helemaal niet en wat voor versterker moet je er minimaal bijhebben voor een goed geluid?
merk of type maakt niet uit ?

wietse
26 augustus 2007, 05:13
als je effe de zoekfunctie op stagg gebruikt, dan weet je genoeg, crap dus, kunnen goede tussen zitten maar het houdt beslist niet over.
bij de groove factory gewest zeker?
daar hebben ze veel stagg puur uit commercieel oogpunt, kom je in leeuwarden bij bob de jong daar willen ze niet eens stagg verkopen bang dat die rommel hun goede naam schaadt.(geldt alleen voor de gitaren)
laatst bood iemand me nog een stagg tele aan voor weinig (laatste serie zonder dat lelijke stalen logo) niet gedaan, als ze zelfs de rondingen van een tele body niet vloeiend kunnen maken, dan heb ik ook geen vertrouwen in de rest van de gitaar.
het leek bij deze gitaar of ze hem met hamer en beitel uit hadden gehakt.

Powerchordschuiver
26 augustus 2007, 08:13
Ik lees heel vaak slechte dingen over de gitaren van dat merk.
Maar vertel eens wat er dan allemaal zo slecht aan is?
Just curious...

fred dons
26 augustus 2007, 08:16
kwaliteit van het hout (jong hout, veel vlekken), slecht fret werk, lelijke frezingen, goedkope hardware.
er zitten btw nog wel aardige exemplaren tussen maar mijn ervaring is dat dit exemplarisch is

Kaboemba
26 augustus 2007, 08:19
Bovendien herken je als beginner die slechte exemplaren ook nog is niet en laat je je eerder leiden door een lulverhaal van de verkoper.

R.W.
26 augustus 2007, 08:29
stagg is HET merk om als beginner je enthousiastme voor gitaarspelen te laten verpesten

Danny Drug
26 augustus 2007, 08:46
ik ben begonnen op een wehkamp ding.. en ik speel nog steeds...

vox
26 augustus 2007, 09:31
ik ben begonnen op een wehkamp ding.. en ik speel nog steeds...

maar dat is dan ook geen stagg....

Danny Drug
26 augustus 2007, 11:16
maar dat is dan ook geen stagg....

zou zo'n ding dan beter zijn :)

ik had een Amuse

Tin
26 augustus 2007, 11:19
K ben begonnen op een Dean evo XM.

En voor die prijs 99 euro is de afwerking zeer goed. better dan stagg iniedergeval.

Rick trodat
26 augustus 2007, 11:20
Is mijn allereerste gitaar geweest een stagg. Koste mij enorm veel moeite om goed te spelen op dat ding. Fret buzz. Ontstemmen noem maar op. Ik heb hem trouwens nog steeds, blijft je eerste gitaar he....

kunk
26 augustus 2007, 11:30
Ik heb mijn Stagg nog steeds, gebruik hem zelden omdat hij niet zo goed is als mijn Fender maar voor de prijs die je er voor betaald is het echt geen slechte gitaar. Misschien heb ik geluk gehad en gewoon per toeval een goed exemplaar gekocht, weet alleen wel dat bij aanschaf ik wel een vergelijk met een Squier kon maken die 100 Euro duurder was maar wel veel slechter als de Stagg.
Gewoon proberen dus en je niet teveel laten afschrikken door de naam Stagg en als je er zelf tevreden over bent je niet te veel aan trekken van de meningen die hier verkondigd worden.

Benjamin Blue
26 augustus 2007, 11:32
hahaha,ik heb mn stagg (strat)nog steeds....vreemd genoeg heb ik hier geen/weinig last van fretbuzz,en de hardware...sjah..k kan volgend jaar aan n Fender kopen,dus om gelijk n duurdere te kope heeft ook weinig zin...
ik heb een Stagg (STRAT) en een Adonis (LP) maar ut geluidskwaliteit tussen die 2 is nauwelijks te merken voor iemand die nog nooit echt met een duurdere heeft gespeeld,tis zo en zo niet echt te merken voor n beginner of ie nu goed is of niet (aldus mijn mening)...

om en om...Stagg kan dus n kut merk zijn.....ik heb er nog weinig van gemerkt....dus of ik heb geluk gehad...of ik heb de kunst aangeleerd om met n kutgitaar te spelen....ik kan er nog wel n tijdje mee door 0.o

edit; en idd t is en het blijft je eerste gitaar....al heb ik hem wel natuurlijk n beetje omgebouwd :D

Jeroen21
26 augustus 2007, 14:05
als je effe de zoekfunctie op stagg gebruikt, dan weet je genoeg, crap dus, kunnen goede tussen zitten maar het houdt beslist niet over.
bij de groove factory gewest zeker?
daar hebben ze veel stagg puur uit commercieel oogpunt, kom je in leeuwarden bij bob de jong daar willen ze niet eens stagg verkopen bang dat die rommel hun goede naam schaadt.(geldt alleen voor de gitaren)
laatst bood iemand me nog een stagg tele aan voor weinig (laatste serie zonder dat lelijke stalen logo) niet gedaan, als ze zelfs de rondingen van een tele body niet vloeiend kunnen maken, dan heb ik ook geen vertrouwen in de rest van de gitaar.
het leek bij deze gitaar of ze hem met hamer en beitel uit hadden gehakt.

Dankjewel voor je berichtje ik had nog gekeken voor een Stagg maar voor de prijzen die ze daarvoor vragen kan het ook al niet veel wezen.Maar verder ben ik eigenlijk op zoek naar een goeie elektrische gitaar van een kwalitatief goed merk.Ik zat zelf te denken aan een ibanez of iets anders.

nouja ik heb ook op je site gekeken zag er allemaal prima uit goed en duidelijk.
mvg jeroen21

Squier4ever
26 augustus 2007, 14:24
hahaha,ik heb mn stagg (strat)nog steeds....vreemd genoeg heb ik hier geen/weinig last van fretbuzz,en de hardware...sjah..k kan volgend jaar aan n Fender kopen,dus om gelijk n duurdere te kope heeft ook weinig zin...
ik heb een Stagg (STRAT) en een Adonis (LP) maar ut geluidskwaliteit tussen die 2 is nauwelijks te merken voor iemand die nog nooit echt met een duurdere heeft gespeeld,tis zo en zo niet echt te merken voor n beginner of ie nu goed is of niet (aldus mijn mening)...

om en om...Stagg kan dus n kut merk zijn.....ik heb er nog weinig van gemerkt....dus of ik heb geluk gehad...of ik heb de kunst aangeleerd om met n kutgitaar te spelen....ik kan er nog wel n tijdje mee door 0.o

edit; en idd t is en het blijft je eerste gitaar....al heb ik hem wel natuurlijk n beetje omgebouwd :D

een adonis hoort ook in het straatje Stagg thuis hoor.

bass blom
26 augustus 2007, 14:27
adonis is i.m.o. nog meer crap

Benjamin Blue
26 augustus 2007, 14:39
een adonis hoort ook in het straatje Stagg thuis hoor.

idd.gwn ff om te laten zien dat het allebei begin gitaren zijn,dat beginners er niet erg veel zorgen erover hoeft te maken aangezien je dan tog het verschil niet merkt goed merkt....(aldus mijn ervaring/mening)

no 1 hops
26 augustus 2007, 14:42
Dankjewel voor je berichtje ik had nog gekeken voor een Stagg maar voor de prijzen die ze daarvoor vragen kan het ook al niet veel wezen.Maar verder ben ik eigenlijk op zoek naar een goeie elektrische gitaar van een kwalitatief goed merk.Ik zat zelf te denken aan een ibanez of iets anders.

nouja ik heb ook op je site gekeken zag er allemaal prima uit goed en duidelijk.
mvg jeroen21ik denk dat er rond je woonplaats meer dan genoeg leuk spul te krijgen is tweedekans.
tis maar net wat je zoekt en welke muziek je wilt maken

Aimé
26 augustus 2007, 15:26
stagg is HET merk om als beginner je enthousiastme voor gitaarspelen te laten verpesten

Maar dit klopt dan ook weer niet (toch niet voor iedereen). Mijn eerste elektrische gitaar was een stagg, en ik heb vroeger geen seconde gedacht aan opgeven "omdat ik een kutgitaar had". Ik WIST dat niet, voor mij was dat een elektrische gitaar en ik speelde daarop en dat was het. Pas als ik andere gitaren in mijn handen kreeg begon ik uit te kijken naar "beter", en tegen die tijd had ik al wat geld daarvoor. Het zijn forums zoals deze waar constant gedweeped wordt over gretsch, gibson, fender, duesenberger en PRS, wat ervoor zorgt dat mensen compleet gebrainwashed naar de winkel stappen en direct iets kwalitatief eisen (toegegeven, geldt dan ook niet voor iedereen). Een gitaar is een gitaar, als je begint moet je toch niet direct een supebre mooie klank hebben

ps: ik weet dat deze discussie al véél is voorgekomen maar wou het maar effe zeggen..

Benjamin Blue
26 augustus 2007, 15:57
Maar dit klopt dan ook weer niet (toch niet voor iedereen). Mijn eerste elektrische gitaar was een stagg, en ik heb vroeger geen seconde gedacht aan opgeven "omdat ik een kutgitaar had". Ik WIST dat niet, voor mij was dat een elektrische gitaar en ik speelde daarop en dat was het. Pas als ik andere gitaren in mijn handen kreeg begon ik uit te kijken naar "beter", en tegen die tijd had ik al wat geld daarvoor. Het zijn forums zoals deze waar constant gedweeped wordt over gretsch, gibson, fender, duesenberger en PRS, wat ervoor zorgt dat mensen compleet gebrainwashed naar de winkel stappen en direct iets kwalitatief eisen (toegegeven, geldt dan ook niet voor iedereen). Een gitaar is een gitaar, als je begint moet je toch niet direct een supebre mooie klank hebben

ps: ik weet dat deze discussie al véél is voorgekomen maar wou het maar effe zeggen..

+10 tekens.....amen.

manu
26 augustus 2007, 22:46
K ben begonnen op een Dean evo XM.

En voor die prijs 99 euro is de afwerking zeer goed. better dan stagg iniedergeval.

Idd..Dean heeft een aantal vette gitaren voor weinig geld..
zelf heb ik ook nog een Dean ZX die ik voor geen geld kwijt wil..
dat was mijn 2de gitaar die ik kocht..beneden de 120 euro..

ondertussen heb ik Gibby´s, nep Gibby´s, epi´s etc. in huis gehaald maar mijn
Dean doe ik niet weg...speelt voor zo een cheapass gitaar gewoon te retegoed..

staat momenteel ook nog een op marktplaats..

dean zx (http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/109448545-dean-zx-explorer-model.html?return=eJxNjdFqwzAMRf%2Bl0L4lnp1sSR3CSP 9EpGIxthVjq7Tr2L9X3tNers4RFy5YbX%2BcfZuKNUbbQ0HI6z ZtzMkq5feE1EbInlMA4NJSUPH2dOgbpMZR4XyLSIykCgHk%2F5 %2FmyzFkuRjQc3Zl3dQ69GO7cQyfjzDr07XMvB%2B7RR%2B7S5 BYBjNWNBX7P2TBp0sVH7U56HfzUe1brO%2BG8XwWi1JYSIazW0 X9XfSKQMJ7cSLmlGZ9mH5faN1M8w%3D%3D&df=1&fta=eNpFkutuwyAMhd%2BFH%2FuNwWAw2rNUqIm6aOlFTS%2FZ qr77DFlIpCTyp8PBB5w58GuSj7pfx90jj5NKE5PU8%2FgJH930 eTszpBGYTEijYUL53fh3uKRxZiBwxqfxh9FSiDEdL3y6H%2Fvr sE%2FfT%2B76fErnaWBTXJHVJR96lQZxnNiyGjrZLrMBfg2shU VWIA%2BiNbDqCtPeGwLtCjObLgRNldmNOYBIheHGDEaHhbnGtE UxLcxvTJNIC6N13%2BgJ5C0srCxoUTpbWGw6xOCw9gK6QesjLY bQkgT04HR1BLNBJ%2BlihXbL7CmQrhAbBEueluVrGu28k%2BOv HYHfIJaQFbY8DomMXfpsgVCDF%2BcKWyIbTbDLqZmSSEYiRmMI S%2B%2FvSfpkdTtfcjftxv50uH0VZRGCZrW%2FX6%2B74dT180 rF85jnXRkAufOu3qxhlZ9lMmSF%2Bq8frX7%2FAVHQqJc%3D&fta_ind=10)

kun je mee bieden..of mailen of je de gitaar `only` voor een mooie prijs mag overnemen...dan nog een fatsoenlijke versterker erbij en je bent klaar..

moet de explorer vorm je net ook maars is aanspreken maar spelen doet die super...

ijzerbroot1
26 augustus 2007, 22:50
Ik heb zo'n Stagg LP kopie gehad.....na een grondige afstelbeurt speelde het echt goed, zeker gelet op de centjes die je neerlegt. Ik heb hem toch weer van de hand gedaan omdat ik me steeds meer ergerde aan die lompe cutaway....dat zeg er echt niet uit eigenlijk. Maar als je je daar niet aan stoort, zoek een goeie uit zou ik zeggen. Heb je voah wenag een leuk beginnersplankje.

Xufar
26 augustus 2007, 22:56
Wat mij opvalt is dat Stagg veelsteveel afgezeken wordt door mensen die er nog nooit eentje gezien hebben. En iedereen die er wel op heeft gespeeld ´toevallig´ een goed exemplaar had. Stukje indoctrinatie denk ik. Ik ben er ook op begonnen, en het heeft echt mijn enthousiasme niet gedrukt, ik vond het toendertijd een ontzettend mooie gitaar en ik vind het dus ook gelul dat je erdoor niet meer wilt leren spelen. Ik heb hem overigens nog, actie is gemiddeld, geen fretbuzz oid. en frets zien er ook redelijk uit. Maar wat een boomstam is die hals zeg, vroeger geen last van gehad (toen had ik immers alleen nog akoestisch gespeeld). Ik vind het zeker een redelijke beginnersgitaar en vind dan ook dat er meer op QTX en Amuse ed. gezeken moet worden :cheerup: Alhoewel ik Stagg wel overpriced vind, wat dat betreft zit je met andere klotemerken beter...

Ps. Ik raad je aan om met of iets goedkopers (als de sound je nog niet boeit) of iets duurders (als je gelijk een jaartje vooruit wil) en zou dan ook niet voor Stagg gaan.

Valoosj
27 augustus 2007, 01:01
mijn eerste gitaar was een stagg LP, nu een G&L Superhawk.
Stagg in geen weken gebruikt, en de nek is het enige dat me irriteert. het fretbord lijkt geen ronding te hebben, en is veel te breed. verder kan ik niet klagen over dit gitaartje. als ik er regelmatiger op zou spelen dan zou de nek me niet echt irriteren. Het is mijn eerste gitaar dus wordt mooi om de muur mee te versieren. maar 2e gitaar zal het niet lang blijven

renier
27 augustus 2007, 10:07
. Een gitaar is een gitaar, als je begint moet je toch niet direct een supebre mooie klank hebben

ps: ik weet dat deze discussie al véél is voorgekomen maar wou het maar effe zeggen..

erg goed punt. het valt me op dat er de laatste tijd enorm veel topics geopend worden door mensen die nog geen powerchord van een wielklem kunnen onderscheiden met vragen als: "ik wil een electrische gitaar gaan kopen. is het erg dat het model dat ik op het oog heb geen CTS pots heeft?" of "help: mijn eerste gitaar blijkt geen nitro lak te hebben!"

je gaat toch ook niet zeiken over de vermogensopbouwcurve van je lesauto?



ga naar de winkel, kijk wat in je budget valt en koop iets dat je mooi vind. qua eigen sound en speelstijl kun je toch nog geen keuzes maken en het verschil tussen een goeie en slechte gitaar merk je pas over een jaar of 2, en als je een beetje fanatiek bent ben je dan alweer op zoek naar iets anders.


eerst leren spelen, dan emmeren over volkomen triviale onzin zoals wij allemaal doen, dat zeg ik!

wietse
27 augustus 2007, 10:25
ga naar de winkel, kijk wat in je budget valt en koop iets dat je mooi vind. qua eigen sound en speelstijl kun je toch nog geen keuzes maken en het verschil tussen een goeie en slechte gitaar merk je pas over een jaar of 2, en als je een beetje fanatiek bent ben je dan alweer op zoek naar iets anders.



deels mee eens, maar als die mooie en goedkope gitaar na een maandje of wat steeds minder goed bespeelbaar wordt dat is voor veel mensen wel de reden om er niet mee door te gaan, en de meeste gitaristen, en niet alleen beginnende, kunnen zelf geen gitaren afstellen is mijn ervaring.
ze zijn er die niet eens weten dat het mogelijk is er iets aan te veranderen, dus dan is de gitaar stuk of het spelen is toch veel moeilijker dan verwacht dus stoppen ze er maar mee.
laatst een vriend van de zoon van een maat van me over de vloer gehad met zijn blokker gitaar, ding was praktisch onbespeelbaar geworden en hij wou dus er al mee ophouden omdat hij zo er geen plezier in had en toch geen geld had voor een andere gitaar, jammer want de jongen heeft beslist talent.
ben er effe een paar uurtjes mee zoet geweest, halspen wat aangedraaid, aktie verlaagd, veren van de trem aangespannen, intonatie goed gezet (stond nog in de fabrieksstand 1 rechte lijn dus) etc.
hij ging naar huis toe met een goed bespeelbaar gitaartje dat nu ook eindelijk zuiver klonk en stemvast is.
had hij dit laten doen bij een erkende gitaarboer dan was hij een 100 euro armer geweest, net zoveel als die adonis had gekost dus.
je hoeft niet duur te beginnen, maar sommige merken kan je best mijden, ik heb diverse staggs gehad voor de verkoop, na wat afstel werk allemaal prima spelend maar niet degelijk aanvoelend, potmeters stemmechanieken etc die in no time uit elkaar vallen, scherpe frets zelfs de rondingen van de body zijn niet altijd vloeiend zoals het hoort.
alleen ik vond ze allemaal zonder uitzondering klote klinken en dat is een prestatie als je een gitaar door een korg multieffect speelt, daar zit altrijd wel een setting op dat een gitaar wel goed klinkt, of zelfs direct in de fender vibrochamp geplugd die ik een tijdje heb gehad.
voor het geld wat je voor een stagg neertelt kan je veel betere alternatieven vinden, voor iets meer heb je een richwood of london city en dat zijn wel prima gitaartjes voor het geld.

Dekkz0r
27 augustus 2007, 10:51
adonis is i.m.o. nog meer crap

Helemaal mee eens, ik heb dan wel geen stagg maar wel een adonis, waar ik nog geen dag op gespeeld heb, voodat ie in de hoek verdween... Veeeel te hoge actie welke niet fatsoenlijk af te stellen is, wel een set-neck, in hoeverre dat dan ook echt een setneck is weet ik niet.

Mijn eerste gitaar is een Keiper, een witte strat. Deze is al veel beter dan de adonis, en heb em dan ook nog eens nieuw voor €10 goedkoper gekocht dan de adonis 2e hands.

Deze gitaar heeft een ongelakte bolt-on neck, welke echt wel prettig speelt. Ik ben er zelfs niet helemaal over uit of deze nou gemaakt is van triplex of van goedkoop qualiteithout (goedkope mahony gok ik dan?). Ik heb hem in ieder geval opengeschroefd en kan geen triplex achtige taferelen vinden. Foto's zal ik later nog eens posten...Ook is hij behoorlijk stemvast, als je de tremolo met rust laat natuurlijk.... Hardware is overigens natuurlijk wel echt bagger!!

Speel nu met veel plezier op een Epi SG Special met retegoeie elementen (Dimarzio Paf Pro en een SD SH-6) .. al baal ik een beetje van de gelakte hals (schuren zal ik misschien nog eens overwegen), en hij is ook een beetje kopzwaar..

EuroCinema
27 augustus 2007, 10:56
Ik ben begonnen op een nylonsnaar van 65 gulden en heb daaraan geen ernstige fysieke of psychische schade overgehouden. Als ik distortion wou, hing ik gewoon paperclips aan de snaren. :zz:

Overigens vertrouw ik in het algemeen winkels voor geen cent die zeggen "merk X verkoop ik niet want dat is troep". Alsof hun dat wat kan schelen. Dacht je dat Feedback een Les Paul minder verkoopt omdat ze weleens een brakke Stagg hebben verkocht? Is meestal gewoon een kwestie van geen licentie/te weinig marge/betere deal met concurrerend merk. En dat wordt dan ingekleed als "die krijg ik allemaal terug met problemen."

niekb
27 augustus 2007, 11:06
Ik ben begonnen op een nylonsnaar van 65 gulden en heb daaraan geen ernstige fysieke of psychische schade overgehouden. Als ik distortion wou, hing ik gewoon paperclips aan de snaren. :zz:

Overigens vertrouw ik in het algemeen winkels voor geen cent die zeggen "merk X verkoop ik niet want dat is troep". Alsof hun dat wat kan schelen. Dacht je dat Feedback een Les Paul minder verkoopt omdat ze weleens een brakke Stagg hebben verkocht? Is meestal gewoon een kwestie van geen licentie/te weinig marge/betere deal met concurrerend merk. En dat wordt dan ingekleed als "die krijg ik allemaal terug met problemen."

Misschien verbaasd het je maar er zijn wel degelijk winkels die niet zomaar alles in de schappen zetten. In mijn ervaring zijn dat meer de kleinere winkels die service hoog in het vaandel hebben. Ook van een bepaald merk willen zij alleen de beste, de rest gaat gewoon weer retour.

EuroCinema
27 augustus 2007, 11:34
Ik zeg ook: in het algemeen. Als je een klein, niet centraal gelegen zaakje hebt met dure gitaren moet je je met kwaliteit onderscheiden, anders komt er niemand naar je toe. En als je een band hebt met een zaak zullen ze je als vaste klant willen behouden en je beter adviseren.

Maar ik heb de indruk dat zeker beginnende gitaristen zich nogal eens laten inpakken door de ordinaire witgoed-verkooptechnieken van de lokale plankenboer:
- "X komt uit dezelfde fabriek als Y" (wat geen fuk zegt, de kwaliteit van de onderdelen en het productieproces kunnen nog steeds totaal anders zijn)
- "Ik mag het niet zeggen maar de goedkopere is eigenlijk beter" Wat een onbaatzuchtig advies, jammer dat ze er niet bijzeggen dat er op de goedkope ook meer marge zit dan op de dure.
- En dan nog sjit als alle gitaren in de zaak zetten met dunne snaartjes en standaard een halve stap te laag gestemd (goh, wat speelt hij soepel!) en je alles laten testen op een vele te hard afgestelde buizenamp van 1800 euro (jeetje, wat een volle en warme sound!).

Nogmaals: geldt niet voor ALLE zaken.

Fatihtjuh
27 augustus 2007, 11:36
Misschien verbaasd het je maar er zijn wel degelijk winkels die niet zomaar alles in de schappen zetten. In mijn ervaring zijn dat meer de kleinere winkels die service hoog in het vaandel hebben. Ook van een bepaald merk willen zij alleen de beste, de rest gaat gewoon weer retour.
Ja lol, De gitaarwinkel hier verkoopt alleen Fenders, het is ook een kleine winkel.

bass blom
27 augustus 2007, 12:15
Stâg eats your hart out

http://nl.youtube.com/watch?v=nFCkcWcoQzM :D

Aimé
27 augustus 2007, 15:50
deels mee eens, maar als die mooie en goedkope gitaar na een maandje of wat steeds minder goed bespeelbaar wordt dat is voor veel mensen wel de reden om er niet mee door te gaan, en de meeste gitaristen, en niet alleen beginnende, kunnen zelf geen gitaren afstellen is mijn ervaring.
ze zijn er die niet eens weten dat het mogelijk is er iets aan te veranderen, dus dan is de gitaar stuk of het spelen is toch veel moeilijker dan verwacht dus stoppen ze er maar mee.

Volledig eens met wat je zegt, maar daar dient dit forum dan net wél voor: advies geven over gitaren. Vanaf ik begon met gitaarspelen neus ik af en toe op dit forum rond (das al 5 jaar ofzo). Ik heb hier echt verschrikkelijk veel geleerd waaruit je toch kan afleiden dat het forum hier goed functioneert.

Enerweg, ik raad beginnelingen ook altijd meteen squier, yamaha, ibanez of dean aan. Zo'n squier tele deluxe met p90's lijkt me persoonlijk een erg goed beginnersmodel

Jeroen Petrucci
27 augustus 2007, 15:55
Ik heb een squier en ben er zeker over te spreken. Mijn vader had hem nog, af laten stellen en gaan met die banaan. Speelt lkkr soepel, normaal zware body en redelijk geluid.

Stagg van een vriend geprobeert, echt super crappy :punk:

vox
27 augustus 2007, 22:15
Ik heb een squier en ben er zeker over te spreken. Mijn vader had hem nog, af laten stellen en gaan met die banaan. Speelt lkkr soepel, normaal zware body en redelijk geluid.

Stagg van een vriend geprobeert, echt super crappy :punk:

ik heb dan sinds lange tijd weer even een stagg gepakt.. (weer ff gedaan om weer een beeld te krijgen van wat het was of is geworden) ik moet zeggen waarom zou een starter er nie op kunnen spelen??

Jeroen Petrucci
28 augustus 2007, 16:33
ik heb dan sinds lange tijd weer even een stagg gepakt.. (weer ff gedaan om weer een beeld te krijgen van wat het was of is geworden) ik moet zeggen waarom zou een starter er nie op kunnen spelen??

Dat zeg ik niet. Maar je kan beter voor een Squier keizen in plaats van een stagg. Hij klinkt gewoon niet. En de afwerking is ook bagger.

G.G.
28 augustus 2007, 16:42
Wordt weleens gezegt dat Stagg de rondingen niet mooi voor elkaar krijgt op de body. Vind ze prima, die rondingen op de body, alleen de kop staat mij niet zo aan bij dit nieuwe model, de Stagg Beach Attack

http://nl.youtube.com/watch?v=8GMwj1qtMZg

MazeMouse
28 augustus 2007, 17:06
- "X komt uit dezelfde fabriek als Y" (wat geen fuk zegt, de kwaliteit van de onderdelen en het productieproces kunnen nog steeds totaal anders zijn)
Verkoopshit negeerde ik uberhaupt al voor ik bas/gitaar ging spelen ;)



- "Ik mag het niet zeggen maar de goedkopere is eigenlijk beter" Wat een onbaatzuchtig advies, jammer dat ze er niet bijzeggen dat er op de goedkope ook meer marge zit dan op de dure.
Of ie beter is bepaal ik altijd zelf nog wel :P (toen al, en nu nog steeds)



- En dan nog sjit als alle gitaren in de zaak zetten met dunne snaartjes en standaard een halve stap te laag gestemd (goh, wat speelt hij soepel!) en je alles laten testen op een vele te hard afgestelde buizenamp van 1800 euro (jeetje, wat een volle en warme sound!).

Nogmaals: geldt niet voor ALLE zaken.
Tja, als ik uiteindelijk toch metal ga spelen in D... :P
En ik werd de laatste keer bij Kees Dee gewoon op een Roland Cube30 aangesloten :D (en ben uiteindelijk tevreden de winkel uitgewandeld met een gitaar die net boven mijn budget zat puur omdat ik em zelf geweldig vond spelen)

vox
3 september 2007, 04:32
zou zo'n ding dan beter zijn :)

ik had een Amuse

beetje laat antwoord, maargoed die ken ik wel.. niet zelf gehad.. mijn beginners gitaar was een super strat kopie van oscar schmidt (sub merkje van washburn)

een gozer die ik ken had een whekamp/amuse gitaar en tjah was er niet te spreken over persoonlijk. maar ik kan daar aan 1 kant ook weer weinig over zeggen, het was namelijk een strat en daar hou ik persoonlijk niet van.. (vanwege de single coils, niks mis met het model).

EddieVanHalen
25 mei 2008, 11:04
Het ligt er nog steeds aan hoe je speelt een zeer bekende gitarist waarvan ik de naam ben vergeten :???:
speelde op een gitaar van 5 dollar en heeft er zelfs concerten mee gegeven :hippie:

Stagg fuckin' rules :rockon:

Rormo
25 mei 2008, 11:06
En jij ruled iig niet voor het omhoog halen van een maanden oud topic... :stop:

almarvk
25 mei 2008, 11:16
Om verder gezeur te voorkomen gooi ik 'm op slot.