PDA

View Full Version : capo voor 12snarig?



apekop
26 augustus 2007, 00:05
welke capo speciaal voor 12snarige gitaar raden jullie mij aan?

Megalomanian
26 augustus 2007, 06:46
Ik gebruik voor mijn 12 snarige S&P altijd een Keyser.
Ik had er eerst een dunlop voor maar die haalde het gewoon niet bij de keyser ( letterlijk en figuurlijk )

apekop
26 augustus 2007, 17:56
klemt die keyser de lage e ook goed af?

met een gewone capo wordt de lage e namelijk niet afgeklemd...
vandaar waarschijnlijk dat er speciale capo's voor 12snarige bestaan.

Pais
26 augustus 2007, 18:03
Die zijn er ook. Ik heb ze wel eens zien hangen van Schubb.

Flipkoos
26 augustus 2007, 19:03
Ik gebruik voor mijn 12 snarige S&P altijd een Keyser.
Ik had er eerst een dunlop voor maar die haalde het gewoon niet bij de keyser ( letterlijk en figuurlijk )

off topic:Een 12-snarige Simon and Patrick...mijn favo gitaren...moet goed klinken!

Fredric
27 augustus 2007, 00:15
Heb een 12 snarige epiphone, gebruik r gewoon een voor een 6 snarige gitaar, kan ook makkelijk, maakt nix uit :cheerup:

apekop
27 augustus 2007, 00:44
mijn capo heeft er toch anders aardig moeite mee om die snaren goed af te klemmen...terwijl de aktie op mijn gitaar heel laag is voor een 12snarige...misschien is mijn huidige capo wel aan vervanging toe.

gvink
27 augustus 2007, 01:09
Die zijn er ook. Ik heb ze wel eens zien hangen van
Schubb.

+1!! Shubb capo's all the way! Zijn erg goede capo's.. Eigenlijk de enige waarmee ik geen last met opnieuw stemmen heb, ook al plaats ik ze op de tiende fret.. ;)

(Ook voor 12-snarigen)

Megalomanian
27 augustus 2007, 06:36
De Keyser klemt de lage E ook keurig af. Eigenlijk nooit geen problemen mee.

@Flipkoos. Klinkt inderdaad perfect, 'k zou er eigenlijk wat vaker op moeten spelen. 2 x zoveel werk om te stemmen en lui. slechte combinatie ;-)

Blend
27 augustus 2007, 08:30
mijn capo heeft er toch anders aardig moeite mee om die snaren goed af te klemmen...terwijl de aktie op mijn gitaar heel laag is voor een 12snarige...misschien is mijn huidige capo wel aan vervanging toe.

De mijne ook... Althans, als ik m'n capo van 25 euro gebruik, haha! Ik heb nog een goedkope capo, (5 euri) die je zelf nog 'n beetje bij kan stellen. ik weet even zo gauw niet het merk, maar die is prima voor 12snaren.

apekop
28 augustus 2007, 09:59
Ik ga toch voor de Shubb capo voor 12snarig (S3).
Ik heb een beetje gezocht op internet en de enige winkel die hem heeft (voor zover ik het kon vinden) is Staffhorst in Utrecht.

Dadelijk even bellen of ik hem kan laten opsturen.