PDA

View Full Version : Combo of Top + Cab



Rafke Pafke
25 augustus 2007, 18:25
Dag iedereen, even voorstellen want dit is mijn eerste post hier. Mijn naam is Raf en ik woon in het zuiden van Belgisch Limburg.

Ik heb een vraag i.v.m. versterkers, want ik ben een echte leek wat dat betreft. Ik ben al een jaar of 8 een echte slaapkamergitarist, met een klein merkloos prulleampje.

Nu ga ik dan toch de stap wagen om in een bandje te stappen. Nieuwe gitaar is besteld(http://www.michaelkellyguitars.com/patriot_custom.html). Het is de walnut! Nu nog een nieuwe amp! Na wat rondgekeken en uitgeprobeerd te hebben denk ik dat ik voor een Peavey Valveking ga. Die zit qua budget en sound zowat het dicht bij mijn wensen.

Ik dacht aan de 2x12 combo 100 watt. Tot mijn vriendin zei : "waarom neem je niet de top + een cab?".

Ja, daar weet ik dus eigenlijk geen antwoord op. Waarom zou ik de combo nemen ipv de top? Wat zijn de redenen waarom gitaristen al dan niet liever op een top + cab spelen (voor- en nadelen)? Zonder dan effe op de prijzen te letten.

Ik ken er zelf te weinig van om nu te beslissing te nemen, dus graag wat hulp van jullie. Alvast bedankt!

JorikDekkers
25 augustus 2007, 18:34
top+cab is duurder, maar de losse onderdelen zijn makkelijker te vervoeren, en je kan veel meer zelf bepalen wat voor speakers je wil en dat soort zaken

combo is goedkoper en 'makkelijker'(je bent in 1 keer klaar), maar zeker 2x12's (en groter) zijn een enorme biatch om te vervoeren, oa vanwege de omvang en het gewicht

Rafke Pafke
25 augustus 2007, 18:37
top+cab is duurder, maar de losse onderdelen zijn makkelijker te vervoeren, en je kan veel meer zelf bepalen wat voor speakers je wil en dat soort zaken

combo is goedkoper en 'makkelijker'(je bent in 1 keer klaar), maar zeker 2x12's (en groter) zijn een enorme biatch om te vervoeren, oa vanwege de omvang en het gewicht