PDA

View Full Version : spelen in 't buitenland



wimpie
21 januari 2003, 14:35
Hoe kom je aan optredens in t buitenland ??
Enige tips en adviezen zijn van harte welkom :smile: ....wie heeft hier ervaring mee??
T@Nx

Lomeos
21 januari 2003, 14:48
Het best gaat het via locale boekingsbureaus, als je er tussen komt. Of je moet een boeker zoeken met contacten in het buitenland.

Als je zelf gaat bellen wordt het erg lastig om iets te regelen tegen een redelijke (=minimaal onkosten) vergoeding.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Lomeos op 2003-01-21 14:01 ]</font>

Noctiis
21 januari 2003, 15:14
mazzel hebben, via internet contacten leggen met buitenlandse bands etc. etc.
wij moeten binnenkort in vlaanderen spelen :smile:

pimmetje
21 januari 2003, 16:37
Optredens in het buitenland zijn bij ons meestal via via gegaan.

In Belgie staan we ieder jaar in Peer omdat onze zanger daar toevallig een keer contact heeft gelegd tijdens een bluesfestival... komt dan ook wel 'ns een ander optreden daar in de buurt uit. In Zwitserland opgetreden omdat familie van een bandlid daar werkte in een de toeristen-industrie en die kon ons een paar optredens achter elkaar (en onderdak + voer) bieden. In Duitsland door enkele optredens wat meer in 't oosten van NL die wel lekker gingen.

Je kan natuurlijk ook gewoon bellen. 't Maakt qua kosten natuurlijk weinig uit of je nu in Tilburg of in Turnhout staat... of in Venlo of in Monchen-Gladbach. Wat verder 't buitenland in wordt wel wat lastiger. Maar in mijn ervaring is - financieel gezien - Duitsland ingaan wel de moeite waard, maar Belgie betaalt juist weer iets minder goed.

vulvasonic
21 januari 2003, 17:55
Samen met een vriend van me uit een andere band, ben ik ooit met zo'n busreisje van 3 dagen naar Praag gegaan. We hebben daar in 2 dagen tijd 5 optredens weten te regelen.

Moeilijk?
Nee hoor:
1ste tent (rockcafe) - 'Hoi, wij komen uit Nederland en wij willen dan en dan spelen hier'
- 'loopt u maar even mee'

Vervolgens pakte ze (het was een ze) de contracten uit de lade en boekte ons precies wanneer het ons uitkwam. Dat ze daarvoor wel even een andere band moest verwijderen was voor haar geen probleem.

Meestal repte men daar niet eens over een contract. We maakten wat afspraken en van de 7 plaatsen waar we zouden spelen gingen er 5 door.

Om dit te kunnen bekostigen hebben we een oude stadsbus gehuurd en lieten we voor een klein bedrag iedereen meegaan die mee wilde gaan (iets van 35 personen in totaal).

Het was een van de leukste weken uit mijn leven.
;]

Shay
24 januari 2003, 06:35
Ik speel ieder jaar oktober in spanje .. omdat we zuid-amerikaans, zouk, kadans etc spelen .. dat is via een nederlandse reisorganisatie gegaan. Met een andere groep speel ik ook in duitsland omdat daar de cd's worden promoted door de dj's .. zo ongeveer bij ons ..

Pickslide
25 januari 2003, 18:48
Op 2003-01-21 16:55, schreef vulvasonic:
Samen met een vriend van me uit een andere band, ben ik ooit met zo'n busreisje van 3 dagen naar Praag gegaan. We hebben daar in 2 dagen tijd 5 optredens weten te regelen.

Moeilijk?
Nee hoor:
1ste tent (rockcafe) - 'Hoi, wij komen uit Nederland en wij willen dan en dan spelen hier'
- 'loopt u maar even mee'

Vervolgens pakte ze (het was een ze) de contracten uit de lade en boekte ons precies wanneer het ons uitkwam. Dat ze daarvoor wel even een andere band moest verwijderen was voor haar geen probleem.

Meestal repte men daar niet eens over een contract. We maakten wat afspraken en van de 7 plaatsen waar we zouden spelen gingen er 5 door.

Om dit te kunnen bekostigen hebben we een oude stadsbus gehuurd en lieten we voor een klein bedrag iedereen meegaan die mee wilde gaan (iets van 35 personen in totaal).

Het was een van de leukste weken uit mijn leven.
;]


Ja te gek man :smile:

dikkie dik
1 februari 2003, 13:34
onze drummer heeft ook veel contacten. als we willen voorprogramma's in de melkweg. ozzfest kan ook nog :grin: