PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar: Edwards Les Paul Goldtop '57



E-J
25 augustus 2007, 14:26
... eigenlijk zou hij er gisteren al moeten zijn, ware het niet dat ik toen niet thuis was. De postbode is vandaag weer langsgekomen en na een weekje wachten heb ik hem dan! Een Edwards Les Paul Goldtop '57... via een contactpersoon uit Zwitersland vers uit Japan gehaald. Volgens Edwards gebouwd zoals Gibson in de '50s deed. Long tension hals, speciaal hout, alleen zitten er nu een Seymour Duncan '59 en 'JB in.

Snel uitgepakt, gestemt en een half uurtje gespeeld op mijn Fender Blues Deluxe versterker, want toen kwam er een man die hem kocht! Een Engelse Vox AC15 moet ervoor in de plaats komen.

Maar in dat kleine half uurtje ben ik toch wel erg tevreden geraakt met deze gitaar. Ziet en speelt erg indrukwekkend. Strak afgewerkt, goed fretwerk en het hout is gewoon verschrikkelijk mooi. Vol en romig geluid en ontiegelijk veel sustain.

Hier nog wat plaatjes. (voor de puristen, die stickers zijn er nu gewoon af hoor).
http://img248.imageshack.us/img248/9484/lp57goldtopfk8.jpg
http://img247.imageshack.us/img247/1351/lp57goldtop2fa9.jpg
http://img248.imageshack.us/img248/3999/lp57goldtop3uf3.jpg

Kan niet wachten op die versterker :)

E-J
25 augustus 2007, 14:27
http://img264.imageshack.us/img264/3879/lp57goldtop4ie8.jpg
http://img264.imageshack.us/img264/6682/lp57goldtop5rk0.jpg

Brammibal
25 augustus 2007, 14:32
dit is toch wel fucking mooi!

ACSlater
25 augustus 2007, 15:05
Dang! Nice

Pepe
25 augustus 2007, 15:11
ja mooie axe hoor, congrats

maar euh.. betaal je nou gewoon niet dubbel? Tussenhandelaar die ze uit Japan laat komen en dan moet je nog een keer de shippings en taxes van Zwitserland naar Nederland betalen. Je kan deze gitaren toch gewoon direkt uit Japan halen?

bass blom
25 augustus 2007, 15:13
wow, daar mag je ff van naast je schoenen lopen!

mikeyaxeman
25 augustus 2007, 15:31
Geile Axe EJ NL!

E-J
25 augustus 2007, 17:01
ja mooie axe hoor, congrats

maar euh.. betaal je nou gewoon niet dubbel? Tussenhandelaar die ze uit Japan laat komen en dan moet je nog een keer de shippings en taxes van Zwitserland naar Nederland betalen. Je kan deze gitaren toch gewoon direkt uit Japan halen?

Nou... eigenlijk niet. Die Zwitser kon voor minder dan de prijzen die Japanse winkels vragen er een paar halen. Blijkbaar weet hij gewoon een goede manier om onder die taxes uit te komen. Bovendien gaf hij een stukken lagere waarde voor de gitaar aan toen hij weer hem op de post deed! Anders had ik heel wat meer moeten dokken...

Afijn, de gitaar moet wel nog eens afgesteld worden, de actie staat behoorlijk laag en ik prefereer wat dikkere snaren dan die er nu op zitten.

Emiel

Orpheo
25 augustus 2007, 17:05
@ EJ NL: ik heb ook edwards gehad, maar ik was er niet echt bijster blij mee (vergeleken bij mijn gibsons). Wat vind jij ervan, vergeleken bij gibson en epi?

Dweezman
25 augustus 2007, 17:15
Goldtops zijn zó mooi...

E-J
25 augustus 2007, 17:28
@ EJ NL: ik heb ook edwards gehad, maar ik was er niet echt bijster blij mee (vergeleken bij mijn gibsons). Wat vind jij ervan, vergeleken bij gibson en epi?

Ik heb slechts een paar keer op Gibsons gespeeld, een paar Studio's van eind jaren '90 en een of twee verschillende nieuwe Standards. Ik zou het eerlijk gezegd niet weten (want ik bezit geen Gibsons), maar ik denk dat hij zich zeker met een Studio kan meten. Van veel Edwards bezitters hoor ik dat deze gitaren Les Paul Standards kunnen evenaren maar of dit waar is weet ik niet.

Mijn Richwood Les Paul vond ik al beter dan de Epiphones die ik in mijn handen heb gehad (alleen de Elitist heb ik nooit geprobeerd) en de Edwards is nog een klap beter. Afwerking vind ik echt perfect, heel erg strak. Je ziet gewoon meteen dat het een duurdere gitaar is (gelukkig maar).

Gek genoeg merkte ik meteen dat ik op deze gitaar een stuk sneller kan spelen, terwijl de hals van de Edwards ietsje dikker lijkt en niet opgeschuurd is.


Goldtops zijn zó mooi...

Let ook op het feit dat er geen gaatjes zitten om een slagplaat of iets dergelijks vast te houden. Ik ben eerlijk gezegd wel blij dat de gitaar geen slagplaat heeft :)

Ash ketchum
25 augustus 2007, 19:17
Mooi ding man, echt een gave finish. De hardware ziet er ook goed uit, nickel ipv chroom toch? Althans, zo lijkt het op de foto. Afijn, veel speelplezier ermee.
Hoeveel heb je er eigenlijk voor neergelegd als ik vragen mag?

1959SLP
25 augustus 2007, 20:07
Lijkt wel of er bij de 16e fret een hoekje van de binding ontbreekt??
Verder een mooi ding. Congratz!

E-J
25 augustus 2007, 20:47
Mooi ding man, echt een gave finish. De hardware ziet er ook goed uit, nickel ipv chroom toch? Althans, zo lijkt het op de foto. Afijn, veel speelplezier ermee.
Hoeveel heb je er eigenlijk voor neergelegd als ik vragen mag?

Het is inderdaad nikkel, het glimt niet! Wel apart :)

Gitaar inclusief verzendkosten, omrekeningskosten van euro naar Zwitserse Franc, invoerheffingen etc... ongeveer 690 euro.


Lijkt wel of er bij de 16e fret een hoekje van de binding ontbreekt??
Verder een mooi ding. Congratz!

Het lijkt inderdaad zo :) Gezichtsbedrog haha.

robert-gitarist
25 augustus 2007, 23:06
Hele mooie plank! Goldtops all the way!
Alleen jammer dat bijdeze geen P90's eri nzitten. Maar gefeliciteerd met je aankoop! Ik ben zeer benieuwd hoe dat speeld/klinkt, zn Edwards. Geen ervaring mee helaas.

glacius
26 augustus 2007, 12:05
Gitaar inclusief verzendkosten, omrekeningskosten van euro naar Zwitserse Franc, invoerheffingen etc... ongeveer 690 euro.

.

wil ik ook hebben !!! voor die prijs..

bass blom
26 augustus 2007, 12:06
nou, je hebt onlangs zomaar 800 op je rekening gehad, wat let je? :D

Tin
26 augustus 2007, 12:09
Normaal ben k niet zo van les paul modelen maar deze ziet er zeer goed uit een een lekkere pickup configuratie :D

glacius
26 augustus 2007, 12:12
nou, je hebt onlangs zomaar 800 op je rekening gehad, wat let je? :D


hahaha, goed plan..

Riky
26 augustus 2007, 13:57
Geil ding!

Yannicks
26 augustus 2007, 16:46
Wat een súper mooi hout zit er op die hals zeg! :)

Maar wat zijn lp's toch lelijk ;)

glacius
26 augustus 2007, 17:02
jij bent zeker zo'n strat motherfucker ?

hendrix_appendix
26 augustus 2007, 17:27
Ik heb nog geen strat gezien die ik mooier vond dan deze gitaar, echt een gaaf ding!

glasbier
26 augustus 2007, 17:31
Gefeliciteerd EJ! Mooie gitaar hoor! Veel plezier ermee!

ijzerbroot1
26 augustus 2007, 22:56
Mooi! Goldtops zijn dik in orde!!!!