PDA

View Full Version : Geen band meer, wat nu ?



EpiCenturiesAWAy
25 augustus 2007, 12:39
De topicnaam zal het wel zeggen..
Ik heb geen band meer.., al even niet meer!
Ik wil er wel eentje maar dat kan nog even duren..

Ik heb hier nu thuis 2 heads en 1 4x12 staan.
Voor wie het niet weet een soldano hot rod 50 en een marshall jcm 800 2205.
Maar voor hier alleen thuis te spelen is dat gans overkill..
Ik kan den versterker nooit boven 3 zetten, en ik kan ze alleen ietwat hard zetten als er niemand thuis is (wat hier niet veel gebeurt als er 4 kinderen en de ouders zijn..).

Nu was ik dus aan het denken aan een combo te kopen en al de rest te verkopen.. En eventueel wat gitaartjes erbij voor verschillende klanken enzo..
Maar dan twijfel ik weer.. Moet ik een buizencombootje kopen van 15 watt ofzo die ik hier goed kan gebruiken (ok zal ook wel hard zijn, maar toch aangenamer als die 4x12 die hier staat te blazen..) of eentje van 100 watt zodat als de kans dat ik terug een band heb trug opkomt ik direct kan meespelen..

Hmm, dilemma's!!

Bij deze combo's was ik dan aan het denken aan een gewone single channel marshall 2203 of 2204 of iets als een vox Ac15 ofzo..

Ohja, stijl nog eventjes vermelden : Ik speel nu meer rock dingen denk AC/DC van halen, maar wat meer experimenteler ook.. Ik zou graag iets veelzijdigs hebben dus.. Ook iets dat goed pedalen vreet, als ik mijn setup die ik nu heb verkocht zou hebben heb ik ook wel wat geld over voor een paar pedaaltjes zoals delays en wat gekkere dingen..


Hopelijk weten jullie wat raad ? :)

mercikes T

Mitch
25 augustus 2007, 12:49
De 2205 de deur uit, evt. de 4x12 ook en kijken of je een 2x12 kan scoren. Dan een modelling bakkie voor thuis en de Soldano houden.

Fuhgawz
25 augustus 2007, 12:56
Tjah als je denkt binnen nu en een paar maanden weer een band te hebben kun je je zooi ook gewoon houden en een Roland Cube of ander klein oefenversterkertje erbij kopen. Die dingen kosten geen drol en klinken voor thuis goed genoeg.

AART
25 augustus 2007, 13:15
Gewoon houden.

Een soldano op 0.5 klinkt altijd beter dan een roland cubeje....

Misschien een kleine 1x12 zolas een marshall 1912 om het volume en de geluidsdruk iets lager te houden.

BLOK182
25 augustus 2007, 13:17
Ik vind het een beetje onzin om alles dan maar te verkopen. Ik bedoel, je koopt zo'n Soldano omdat je een Soldano te gek vindt klinken, dan ga je em toch niet wegdoen voor een combootje 'omdat je niet in een band speelt'. Als die dingen nu compleet onhandelbaar worden, je het geld nodig hebt, of wat anders wil, dan kan je downsizen, op het volume hoef je het dan niet meer te letten.

Kaboemba
25 augustus 2007, 13:51
Ik kna me goed voorstellen dat je wat wilt verkopen maar zeker niet beide.

Verkoop er 1 en laat de andere lekker staan.
Heb zelf een racksetup en een top en voor thuis een pod xt, 1 van de 2 (rack of top) gaat er dus uit. Ze zijn nauwelijks bruikbaar thuis.

Pepe
25 augustus 2007, 13:53
Koop een Epi valvejr of een fender champ 600 en wacht met verkopen van gear tot je niet meer twijfelt. Ik kan me niet voortellen dat je voor die 150 euro de kans wil lopen dat je ergens spijt van gaat krijgen.

Izegrim
25 augustus 2007, 13:53
Ja man, gewoon die Soldano houden en die 4x12 ook maar die JCM de deur uit en een mooi modelling combo kopen. Misschien even wachten op de nieuwe SpiderValves van Line 6 of een 2e hands Flextone. Wat ook erg gaaf klinkt op lage volumes is een PODxt over een stereo hifi installatie. Dat kan op zeer lage volumes nog heel massief klinken.

Frankiefrank2
25 augustus 2007, 14:23
Mwa ik vind dat echt een smerig ongedefineerd kutgeluid over een hifi installatie.

Ik doe het hier ook wel is met mijn Boss gt-6 krasbak, maar er is geen normaal geluid uit te krijgen. (kan ook aan dieboss liggen
:D )

boss
25 augustus 2007, 14:40
Zelfde advies als elders, waarom kijk je niet eens naar een loadbox of een powersoak o.i.d.?
Kan je bv. je JCM lekker opendraaien en toch een bescheiden volume uit je speakers krijgen.
PLUS ook inzetbaar tijdens Live optredens!

Edit: nog een variant "hotplate".

bass blom
25 augustus 2007, 15:16
ik deed een rectifier weg omdat ik geen band had en nauwelijks speelde en geld nodig had.
was er 1 van 1995, in 2002 weggedaan..

nu? spijt :(

casper innosence
25 augustus 2007, 16:34
gewoon weer n nieuwe band beginnen..

(wil je die soldano niet ruilen tegen n triple recto hahaha ;))

Bins
25 augustus 2007, 16:59
Ik zou 1 van je tops verkopen en miscchien een powersoak ofzo halen voor de andere...

Ik heb hier een tijdje een Koch Powertone + 4x12 in de huiskamer gehad en dat klonk toch echt wel een stuk beter dan mn cube-je. Zelfs op "TV volume".
Als je je shit verkoopt moet je alles weer terug kopen als je weer in een band gaat. Als het niet in de weg staat: lekker laten staan die handel.

Saf
25 augustus 2007, 17:27
zou er ook minimaal eentje houden en ook de cab. power soak is misschien wel een goede optie. of je moet nooit meer in een band willen spelen ik heb thuis 2 100 wat buizen toppen staan. een 25 wat buizen combootje en een 8? watt pamphonic topje. speel eigenlijk alleen maar over die 100 watt tops die klinken gewoon gaver zelf op lager vermogen.

EpiCenturiesAWAy
26 augustus 2007, 11:25
Het is besloten.. : Marshall jcm 800 2205 gaat eruit samen met de jcm 900 cab..
Soldano blijft en kga er een powersoakje voor halen en nog een podje of een klein oefencombootje voor thuis!

Bedankt voor de raad iedereen!

Ohja nog 1 vraagje : wat kan ik nog vragen voor het hierboven vermeldde setje ? Tolex is wel van de achterknt afgescheurd van het cabinet..

T

EpiCenturiesAWAy
26 augustus 2007, 14:03
Ohja nog 1 vraagje : wat kan ik nog vragen voor het hierboven vermeldde setje (jcm 800 2205 + jcm 900 cabinet) ? Tolex is wel van de achterknt afgescheurd van het cabinet..

T

Iemand een ideetje voor een goede prijs, waarmee dit snel de deur uit kan en toch nog goed is voor mij ? :)

Jimwoud
26 augustus 2007, 14:04
Iemand een ideetje voor een goede prijs, waarmee dit snel de deur uit kan en toch nog goed is voor mij ? :)
denk 1000-1200 ofzo. Als de laatste tijd marktplaats tjekt

Nielsje
26 augustus 2007, 14:13
Ik heb ook heel lang met 2 x 100 watt tops gedaan, zonder band.

Oplossing? 1 x12 scoren voor thuis, 4 x 12 ff in de berging :). Eventueel buizen trekken bij je 100 watter, voor de rest moeten de buren maar inschikken hoor..