PDA

View Full Version : Standard Tele Amerikaans of... ?



Rutger
21 januari 2003, 13:28
Hoi,

Ik heb een 2dehands Fender Standard Telecaster op het oog, en vraag me af of dat nu een USA tele of een Mexicaan is? Dat kan ik nl nergens uit opmaken.

Daarnaast de vraag: is het een goeie telecaster voor een gevorderde gitarist? Hij heeft een rosewood toets wat me wel fijn lijkt. Is alleen bruin-sunburst, maar dat valt er wel af te schuren. :smile:

Er wordt E400 voor gevraagd, is dat een redelijke prijs?

thanx



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Rutger op 2003-01-21 13:34 ]</font>

Experience
21 januari 2003, 13:37
Ik geloof dat de American standards Amerikaanse zijn ( ja echt) en de standards uit mexico komen maar ik kan het ook fout hebben

Jeee
21 januari 2003, 13:38
Dat hangt er van af hoe oud de gitaar is.

Vroeger (tot 2000 denk ik) had je de American Standard.
Die was dus (uiteraard) gemaakt in Amerika.
De Huidige Standard serie is gemaakt in Mexico.

Maar aangezien de prijs €400 is, denk ik wel dat het een Mexicaan is.
Naar verluidt moeten die Mexicaanse Fenders amper onderdoen voor hun Amerikaanse broertjes.
En het scheelt toch wel serieus wat in prijs.

En €400 is een behoorlijke prijs voor zo'n Tele. Bij mij in de buurt kosten ze €499.

Dus, als je die tele kan proberen, en hij speelt en klinkt lekker, ga er dan voor!

Josdevos
21 januari 2003, 13:38
Inderdaad. En voor €400 zal het wel een MIM zijn. Ofwel is het een koopje!

Rutger
21 januari 2003, 14:08
He, bedankt voor de snelle reacties jongens. Jullie maken me wel erg nieuwsgierig! :smile: Ik neus al een tijdje tussen de 2dehands tele's en dit leek me idd een leuke prijs.

Nog mensen met een andere/bevestigende mening?

Shay
21 januari 2003, 14:24
niet om anti fender te zijn ofzo maar ik hoor het verschil niet tussen een mexicaanse en amerikaanse fender ... so who cares??

henk
21 januari 2003, 14:50
Als de gitaar in mexico gemaakt is, staat dat toch op de kop/headstock?
ik ben ook het overzicht kwijt op al die modellen en waar ze nu gemaakt zijn. Bij Dirk Witte en Feedback staan de standards voor ca E 1000,-, bij Staffhorst staat nu een standard voor ca. E 1500,- Persoonlijk wil ik liever een usa dan een mex, het kost wel wat meer maar dan verbeeld ik me dat ik wel een topprodukt heb. weet iemand een website waar een beetje orde in de chaos wordt gebracht?

Experience
21 januari 2003, 14:55
Binnenkort komen ook de Highway 1 telecaster op de markt. Er zijn nu al de highway strats, dat zijn de in Usa gemaakte modellen met een aantal bezuinigingen zoals goedkopere hardware, dunnere lak en gigbak ipv koffer. Misschien is dat wat om naar te kijken als je toch een Usa tele wil.

Josdevos
21 januari 2003, 15:25
Zou'k niet doen. Die zijn opgebouwd uit dezelfde crap onderderlen als een MIM Standard. Die met de beste onderdelen, zijn de Mexicaanse Deluxes en Reissues, en de USA Standards. Maw, een highway 1 is een USA fender opgebouwd uit Mex parts. Of zit ik fout?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Josdevos op 2003-01-21 15:26 ]</font>

Experience
21 januari 2003, 17:39
De elementen zijn vergelijkbaar met mexicaanse elementen geloof ik. Verder is het een complete americaan alleen zitten er Fender/ping stemmechanieken op ipv de schallers. Ik heb net op de mexicaanse standaard strat en de highway strat naast mekaar gespeeld en vind de highway beter klinken.. Is dan wel een strat maar denk dat het bij een tele ongeveer net zo is.

Josdevos
21 januari 2003, 18:45
Probeer die deluxes en die classics maar es...

Ok, ik ben geen fender man, maar heb dit op het fender forum gelezen, toen ik een MIM Tele Standard wilde kopen...

Rutger
22 januari 2003, 12:05
"dezelfde crap onderdelen als een MIM Standard" ??

Hm, okay, kan ik dan beter de elecronica vervangen?

Graag wat reacties van Fender-kenners voor ik mijn vrijdagmiddag in Rotterdam ga verkwisten.

qwerty
22 januari 2003, 13:57
Hoi, ultieme manier om te controleren waar ie vandaan komt is het serienummer: begint dit met MZ dan is het een mexicaan.
Ik raad je overigens aan wel naar mexicanen te kijken, er zitten best fijne gitaartjes tussen.
Heb zelf inmiddels een MIM deluxe nashville tele, die ik beter vond klinken dan een AM STD.(en ik heb nog een pickup meer ook!)

:B :B :B :B

Rutger
22 januari 2003, 17:08
okay, t is dan wel geen deluxe maar ik ga wel ff kijken vrijdag.

thnx

sash
22 januari 2003, 17:26
Ik vind het duur trouwens voor een mex tele. Misschien kan er nog wat met de prijs gedaan worden, maar het is aan de dure kant.

Rutger
24 januari 2003, 13:32
$@%_*@%*@!# Hij is voor m'n neus weggekaapt.

Dream is over, the hunting continues.