PDA

View Full Version : Mijn nieuwe aanwinst-> Gibson Les Paul Studio Premium Plus.



Yamhammer_71
25 augustus 2007, 10:42
Zo, het was weer eens tijd geworden voor een nieuwe Gibson Les Paul.
Ik ben Gibsons gewend uit de jaren 80' en heb er zelf dan ook altijd 2 gehad, maar ik vond dat de tijd rijp was om eens wat nieuwere Gibsons te testen en te bespelen. Ik heb getest: een LP Classic Doublecut, LP Junior Faded, LP Studio, LP Studio Faded, PRS Custom SE, LP BFG, LP Classic en een LP Studio Premium Plus.
Deze laatste gitaar heeft de meeste indruk bij me achtergelaten en tevens ook de reden dat ik hem gekocht heb, gelet alleen op sound en bespeelbaarheid (voor het uiterlijk was ik wellicht voor de LP Classic gegaan, al ziet de AAA top vd Studio Premium Plus er bijzonder mooi uit).
De LP Studio Premium Plus kwam met 0.10 snaren, was direct al perfect geintoneerd en speelde gewoon echt lekker. Minstens zo lekker als mn oude LP's met 0.9 snaren. Lage snaaractie zonder ratelen en een dikke toon.
Unplugged klinkt ie resonant en krachtig (punchy). Plugged in ben ik niet helemaal te spreken over de cleane toon (490R & 498T humbuckers), maar overstuurd klinkt ie heerlijk. Hele vette toon, scheurt als een gek (mn 80 LP's hebben minder 'scheur'). Al met al is dit de beste koop geweest die ik me kon wensen en waarschijnlijk wordt dit mn nummer 1 LP, boven mn Standards en dit had ik eerder nooit kunnen bedenken...

Morgen voor de eerste keer echt testen bij een jam-sessie, dus ik ben benieuwd. Originele foto's volgen nog.

http://www.12fret.com/new/gibson_Les_Paul_Studio_Premium_Plus_transRed.jpg

dr.distortion
25 augustus 2007, 10:57
Gefeliciteerd!! Ziet er echt vet uit!!

had je niet beter een fatsoenlijke versterker kunnen kopen?

Anders Destium
25 augustus 2007, 11:12
Dat zijn inderdaad mooie gitaren, gefeliciteerd ermee!

Daemon
25 augustus 2007, 11:43
Sweet :cooler: Veel plezier ermee!!

bass blom
25 augustus 2007, 11:51
iets met blote knuisten ofzo? :o

Blend
25 augustus 2007, 12:00
Zeg, hoeveel hebbie d'r voor neergelegd?

Luke-wannabe
25 augustus 2007, 12:07
Mooi ding hoor!

Danielovich
25 augustus 2007, 17:58
De kleur spreekt wel aan;)

Yamhammer_71
25 augustus 2007, 19:09
Bedankt voor de reacties! :)

Ik heb er 1500 euro voor neergeteld incl. Gibson case. Was overigens allemaal uitverkoop omdat de gitarenzaak gaat verhuizen.
Ben er erg blij mee, hij is lekker licht van gewicht en heeft een vettige klank met behoorlijk veel sustain. Ik weet niet of het exemplarisch is, maar deze was meteen goed geintoneerd met 0.10 snaren en speelde direct al comfortabel. Als LP-freak zou je er echt eens eentje moeten proberen...

Iceman
25 augustus 2007, 19:11
Foto's!!!

Mooie gitaar.

the sure thing
25 augustus 2007, 21:04
Foto's foto's foto's foto's !!

Kaboemba
25 augustus 2007, 22:18
Welke gitarenzaak is dat ?

robert-gitarist
25 augustus 2007, 23:04
Oeh das wel een hele mooie ja! :)
Gefeliciteerd ermee.
Hoewel, ik mis altijd een binding om de body bij die studio's. Vind ik jammer. Denk dat op die studio een binding toch wel erg fraai zal staan ;)

Realeigo
25 augustus 2007, 23:08
Mag ik de eerste zijn die hem niet mooi vind?
Maar dat komt omdat ik persoonlijk rood verafschuw :D
Dat in combinatie met zonder binding word dat ding er niet mooier op.
Ik zou hem nooit kopen.
Dus veel plezier ermee!

Yamhammer_71
26 augustus 2007, 10:05
Welke gitarenzaak is dat ?

'Goossens en Swaegerman' in Den Bosch, daar is uitverkoop maar hadden ze niet veel, behalve nog een LP BFG, LP Classic en ES-model. De rest vd gitaren heb ik getest in andere muziekzaken, maar de studio plus was ondanks de niet al te hoge prijs verreweg de winnaar. In de toekomst komen er misschien wat andere pickups in i.p.v de standaard Gibson elementen, maar qua unplugged toon en feeling is het een top-gitaar met echt veel volume...zowat akoestisch. Punchy, harde klank. De hals speelt heel lekker en comfortabel.
Ik heb de LP Premium Plus niet voor het uiterlijk gekocht, want ik ben juist een 'binding-liefhebber', maar vanwege de klank kon ik 'm niet laten staan.

De foto's komen nog, want ik heb er geen fatsoenlijke kunnen maken met mn crappy digitale camera. To be continued dus.

Anders Destium
26 augustus 2007, 11:30
Nu nog een goede amp en je bent set!

bass blom
26 augustus 2007, 11:32
grinn hehehe

Mitch
26 augustus 2007, 12:01
In de eerste plaats gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Wil ik wel één ding vragen dat ik niet goed begrijp: je laat steeds vallen "was meteen goed te intoneren", maar dat lijkt me vrij logisch. Da's toch geen extra voordeel of zo ? Andersom, als een gitaar niet te intoneren zou zijn dan is het gewoon een slecht instrument, maar om het als een kwaliteit te zien begrijp ik niet.

Nielsje
26 augustus 2007, 12:08
In de eerste plaats gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Wil ik wel één ding vragen dat ik niet goed begrijp: je laat steeds vallen "was meteen goed te intoneren", maar dat lijkt me vrij logisch. Da's toch geen extra voordeel of zo ? Andersom, als een gitaar niet te intoneren zou zijn dan is het gewoon een slecht instrument, maar om het als een kwaliteit te zien begrijp ik niet.

Nee, hij zegt dat ie meteen al goed geïntoneerd is :).

Mooie plank, foto's!

Mitch
26 augustus 2007, 13:11
Ja, bedoelde ik ook, foutje. Blijft mijn verwondering over wat dit met de kwaliteit van de gitaar te maken heeft. Is gewoon goed afgesteld ?

Teddy
26 augustus 2007, 13:37
Dat is een kinky bastard zeg!!!!

mooie gitaar man :satisfie:

Danieldg
26 augustus 2007, 13:39
mooie LP ! erg mooie top voor een studio :)

Btw, alle Gibsons komen perfect afgesteld uit de fabriek normaal gezien :)

Yamhammer_71
26 augustus 2007, 13:59
Bedankt voor jullie comments :)

Het verhaal over de intonatie is heel simpel; had bij de gitaar (zoals elke die ik test) meteen ff de toon-zuiverheid gecheckt of dat allemaal dik in orde was en dat was gelukkig ook zo. Normaal gesproken ben ik alleen 0.9 snaren en lage actie gewend en voorheen als ik op mn oude LP's 0.10 erop pleurde, dan speelde het al niet prettig meer ondanks lage actie...aandeel van de bouw vd hals, soort frets etc.
Deze Studio heeft een 59'er halsprofiel en speelt wel heel erg prettig met 0.10 snaren. Ik merk unplugged al dat ie meer volume EN sustain heeft dan mn 80 LP's.

Jimwoud
26 augustus 2007, 14:03
Ik merk unplugged al dat ie meer volume EN sustain heeft dan mn 80 LP's.
Komt waaschijnlijk door de chambers denk ik. Mooi ding btw

Anders Destium
26 augustus 2007, 14:04
Dus in jouw perceptie is de kwaliteit van een gitaar afhankelijk van de mate waarin hij goed is afgesteld in de winkel?

Interessant, graag wil ik ook jouw mening eens horen over de plaats waar de klepel hangt!

Ash ketchum
26 augustus 2007, 14:10
Dus in jouw perceptie is de kwaliteit van een gitaar afhankelijk van de mate waarin hij goed is afgesteld in de winkel?

Interessant, graag wil ik ook jouw mening eens horen over de plaats waar de klepel hangt!
Als ik op zo'n basis gitaren kocht, had ik er nooit een gitaar gekocht. Al mijn gitaren die ik heb gekocht (nieuw en gebruikt) heb ik opnieuw afgesteld. Zeker met nieuwe gitaren, omdat het hout in de loop der tijd ook iets gaat werken. Wat intonatie betreft, de ene gitarist fret een noot veel harder als de ander en visa versa. Om die reden is het beter om een gitaar zelf te intoneren, helemaal met jumbo frets.

steph
26 augustus 2007, 16:50
Hele mooie bak!
Klank is idd. veel belangrijker dan een binding, en bij deze gitaar mis ik 'm eigenlijk ook niet zo.
Ik wist trouwens niet dat G&S Gibsons verkocht...

Mitch
26 augustus 2007, 20:19
Dus in jouw perceptie is de kwaliteit van een gitaar afhankelijk van de mate waarin hij goed is afgesteld in de winkel?


Ah, iemand die me begrijpt :listen:
Looks: belangrijk
Bespeelbaarheid: belangrijk
unplugged klank: allerbelangrijkst
Plugged klank: belangrijk

Afstelling en eventuele slechte, oude snaren moet je toch echt doorheen kunnen denken.

Kaboemba
26 augustus 2007, 20:35
Ah, iemand die me begrijpt :listen:
Looks: belangrijk
Bespeelbaarheid: belangrijk
unplugged klank: allerbelangrijkst
Plugged klank: belangrijk

Afstelling en eventuele slechte, oude snaren moet je toch echt doorheen kunnen denken.

tis een mooi rijtje Mitch en ik ben het er best mee eens maar leg me dit ff uit. Dat kan nooit het allerbelangrijkst zijn. Ik snap best wat je er mee bedoelt maar het klopt niet, tis een elektrische gitaar dus is de plugged klank het belangrijkst.

Yamhammer_71
26 augustus 2007, 23:47
Dus in jouw perceptie is de kwaliteit van een gitaar afhankelijk van de mate waarin hij goed is afgesteld in de winkel?

Interessant, graag wil ik ook jouw mening eens horen over de plaats waar de klepel hangt!

Nee, afstelling vd gitaar zie ik los van kwaliteit. Wel kijk ik heel realistisch of ik er iets mee kan ja of nee en dat heeft weer te maken met de soort hals, de frets, de toets etc en uiteindelijk bepalen allerlei van dat soort factoren of het je 'ding' is. Deze had zowieso een andere hals dan ik gewend ben, namelijk een 59' hals...dat ie toevallig al goed was afgesteld op 0.10 is alleen maar mooi meegenomen.
Het belangrijkste waar ik op let als ik electrische gitaren test is de unplugged/akoestische klank...-> daaruit kan je het karakter vd gitaar al goed beoordelen.
G&S heeft wel een paar Gibsons staan, maar die hangen niet bij de rest vd gitaren rechts als je binnenkomt, maar links ongeveer achter de kassa bovenaan bij de versterkers.

Fender75
27 augustus 2007, 09:18
Ik vind dat echt een verschrikkelijke muziekwinkel...maar goed, wel een hele mooie LP! Gefeliciteerd ermee!

Yamhammer_71
27 augustus 2007, 09:26
Ik vind dat echt een verschrikkelijke muziekwinkel...maar goed, wel een hele mooie LP! Gefeliciteerd ermee!

Vind ik ook!

Is inderdaad een verschrikkelijke muziekzaak en ik stond er dan ook van te kijken dat ze daar een paar Gibsons hadden hangen. Ik ga veel liever naar de muziekzaak ernaast 'Luthiers Gitaren' -> goede gitaarbouwer.

bass blom
27 augustus 2007, 09:27
tis een mooi rijtje Mitch en ik ben het er best mee eens maar leg me dit ff uit. Dat kan nooit het allerbelangrijkst zijn. Ik snap best wat je er mee bedoelt maar het klopt niet, tis een elektrische gitaar dus is de plugged klank het belangrijkst.

als een gitaar unplugged niet goed klinkt zal hij plugged ook niet goed klinken, blijft lappen dan.

provisus
27 augustus 2007, 10:14
nou tegenwoordig klinkt plugged met actieve elementen nog steeds goed terwijl unplugged ruk klinkt. Denk maar aan de houtenblok gitaar (youtube filmpje).

RolandT
27 augustus 2007, 12:23
Ik laat al mijn gitaren afstellen door een pro gitaartech als ze ongeveer 1 jaar oud zijn. Dan heeft de gitaar de tijd gehad om zich aan mij aan te passen ;) Er is altijd wel iets dat mijn gitaartech moet doen maar als je goed oplet bij de aankoop zijn het meestal kleine dingen.

Ik weet niet of voor electr gitaren de unplugged klank belangrijk is maar ik let er wel op bij aankoop.

Iceman
27 augustus 2007, 13:09
nou tegenwoordig klinkt plugged met actieve elementen nog steeds goed terwijl unplugged ruk klinkt. Denk maar aan de houtenblok gitaar (youtube filmpje).

Met EMG's klinkt elke.................

Ik heb altijd het idee gehad dat m'n beste gitaren unplugged ook harder en helderder klonken.

Anders Destium
28 augustus 2007, 13:21
Nee, afstelling vd gitaar zie ik los van kwaliteit. Wel kijk ik heel realistisch of ik er iets mee kan ja of nee en dat heeft weer te maken met de soort hals, de frets, de toets etc en uiteindelijk bepalen allerlei van dat soort factoren of het je 'ding' is. Deze had zowieso een andere hals dan ik gewend ben, namelijk een 59' hals...dat ie toevallig al goed was afgesteld op 0.10 is alleen maar mooi meegenomen.
Het belangrijkste waar ik op let als ik electrische gitaren test is de unplugged/akoestische klank...-> daaruit kan je het karakter vd gitaar al goed beoordelen.
G&S heeft wel een paar Gibsons staan, maar die hangen niet bij de rest vd gitaren rechts als je binnenkomt, maar links ongeveer achter de kassa bovenaan bij de versterkers.

Waar past het hele verhaal over intonatie hierbinnen?

Riky
28 augustus 2007, 14:03
Mooi ding!! Veel plezier ermee ;)

Yamhammer_71
7 september 2007, 11:30
Zoals beloofd nog een paar foto's:

De gitaar krijgt binnenkort zebra-pickups, nu zitten er nog gouden kapjes over de elementen.

http://i152.photobucket.com/albums/s163/Bamischijf/Afbeelding203.jpg

http://i152.photobucket.com/albums/s163/Bamischijf/Afbeelding191.jpg

http://i152.photobucket.com/albums/s163/Bamischijf/Afbeelding201.jpg

http://i152.photobucket.com/albums/s163/Bamischijf/Afbeelding015.jpg

2350
7 september 2007, 13:00
En nu een groepsfoto met je ouwe standards erbij graag. Ik geil nou eenmaal op die ouwe troep en ik vind je nieuwe gitaar kwa uiterlijk maar niks. Ik heb er overigens ook één en dat is een superding. Groot gelijk dat je hem gekocht hebt.

P@ul

jimihattricks
7 september 2007, 14:55
hijs fijn..

is die top nou carved ofniet?

Yamhammer_71
7 september 2007, 16:53
hijs fijn..

is die top nou carved ofniet?

Ja, de top is carved.

Anders Destium
7 september 2007, 17:22
Erg mooie gitaar om te zien, al zou ik hem zelf liever met chromen hardware zien (ik weet dat ze alleen met goud worden verkocht) :) Zebra pups dat ziet er vast mooi uit en met een vette buizenamp klinkt het ook nog geweldig!

Yamhammer_71
7 september 2007, 17:39
Erg mooie gitaar om te zien, al zou ik hem zelf liever met chromen hardware zien (ik weet dat ze alleen met goud worden verkocht) :) Zebra pups dat ziet er vast mooi uit en met een vette buizenamp klinkt het ook nog geweldig!

Ja, de zebra pups heb ik gekozen omdat ik de gouden kapjes wat 'kitsjerig' vind bij deze gitaar. Binnenkort als de nieuwe elementen erin zitten, zal ik wat nieuwe foto's plaatsen ter vergelijking.

Ik weet nu wat een buizenversterker kan doen met het geluid, dus ook die gaat er binnenkort zeker komen. Ik heb er verschillende bespeeld (Vox AC50, ENGL Screamer, Koch Twintone, Fender Hot Rod Deville) en allen waren ze meer dan de moeite waard. VEEL warmer, dynamischer, gebalanceerder en breder geluid dan de transistors.

Ash ketchum
7 september 2007, 17:44
Vervang je ook het trussrod plaatje? Het steekt net iets teveel af op de headstock IMHO.

Yamhammer_71
7 september 2007, 18:25
Vervang je ook het trussrod plaatje? Het steekt net iets teveel af op de headstock IMHO.

Das ff afwachten tot de nieuwe elementen erin zitten.

Wellicht correspondeert het trussrod plaatje dan goed met de zebra pickups.

grayfink
7 september 2007, 19:07
Mooie gitaar. En als ik die tune-o-matic zo zie, is hij ook nog eens goed geïntoneerd.
Knap dat jij met 0,9 speelt. De meeste gitaristen preferen een factor 100 dunner.

pannekoek
7 september 2007, 20:10
groot verschil tussen les paul studio en les paul studio supreme plus?

JV
7 september 2007, 23:59
hij bedoelt dat het 0.010 en 0.009 is

Yamhammer_71
8 september 2007, 00:15
Mooie gitaar. En als ik die tune-o-matic zo zie, is hij ook nog eens goed geïntoneerd.
Knap dat jij met 0,9 speelt. De meeste gitaristen preferen een factor 100 dunner.

Ok, ok.

Op de Les Paul Studio Premium Plus speel ik met 0.010 snaren.

Orpheo
8 september 2007, 00:17
groot verschil tussen les paul studio en les paul studio supreme plus?

alleen toffere top. tis trouwens premium plus, niet supreme plus.

Agent_Smith
8 september 2007, 09:33
groot verschil tussen les paul studio en les paul studio supreme plus?

Ik weet niet hoe het bij een studio is, maar bij een standard ook het hals profiel. Een standard premium plus heeft bijv. altijd een 50s style neck.

Yamhammer_71
8 september 2007, 22:30
Ik weet niet hoe het bij een studio is, maar bij een standard ook het hals profiel. Een standard premium plus heeft bijv. altijd een 50s style neck.

-De LP Studio Premium Plus heeft ook een 50's style neck (59'er halsprofiel), maar er zijn ook 'gewone' LP Studio's met een 59'er halsprofiel.
-Duurder van aanschaf dan een 'gewone' LP Studio (nieuwprijs 1600/1700 euro) en dus ook duurder dan een LP Standard Faded.

Yamhammer_71
7 oktober 2007, 22:50
De Bare Knuckles zitten nu in zowel de hals als de brugpositie. De gitaar is professioneel afgesteld op 0.010 en opnieuw geintoneerd (hals is wat bijgesteld, topkamgleufjes zijn bijgewerkt en het resultaat is exact zoals ik hoopte. Hij speelt nog steeds soepel en ze klinkt nu zoals ze behoort te klinken, zowel unplugged als plugged-in -> Warm, vol, dik en strak. Verder kan ze behoorlijk pittig en fel zijn (als sambal die in je mond zit te branden).

Met de 'bright switch' van de Engl ingeschakeld ben ik in de 7e hemel :D

Oude foto:

http://i152.photobucket.com/albums/s163/Bamischijf/Afbeelding024.jpg

Nieuwe foto:

http://i152.photobucket.com/albums/s163/Bamischijf/Afbeelding004.jpg

TimmU
7 oktober 2007, 23:34
sweeeeet :cooler:

rickert
7 oktober 2007, 23:42
nieteens 0.009?? dat is toch echt de ideale snaardikte voor een goede lespaul!!!

bass blom
7 oktober 2007, 23:43
nee joh, veel te veel toooooone dan :D

Rouzy
7 oktober 2007, 23:45
Nieuwe foto:

http://i152.photobucket.com/albums/s163/Bamischijf/Afbeelding004.jpg
Waar is dat witte ding van je switch? :sneaky: :satisfie:

rickert
7 oktober 2007, 23:52
nee joh, veel te veel toooooone dan :D

Ze tone, Ai cannot handle it!!!

Yamhammer_71
8 oktober 2007, 00:02
Waar is dat witte ding van je switch? :sneaky: :satisfie:

Het is allemaal creme-kleurig. Op de foto lijkt het wit, maar dat komt door het felle licht van de camera.
Het switch-knopje heb ik laatst verloren tijdens een optreden.. :D lol . Geen probleem verder, had een tijdje terug nog extra creme-kleurige switchknopjes gekocht, dus die zit er weer eentje op :)

Rouzy
8 oktober 2007, 00:05
Das mooi! :) en vette gitaar hoor!

LP's zijn altijd mooi! :satisfie:
Altijd na een optreden ben ik m'n plectrum kwijt :chicken:

Yamhammer_71
9 oktober 2007, 17:15
Hier nog meer pictures: :D

http://i152.photobucket.com/albums/s163/Bamischijf/Afbeelding034-1.jpg

http://i152.photobucket.com/albums/s163/Bamischijf/Afbeelding042.jpg

http://i152.photobucket.com/albums/s163/Bamischijf/Afbeelding044.jpg

jimihattricks
9 oktober 2007, 17:20
mooi mooi mooi







maar die silverburst is mooier

Yamhammer_71
9 oktober 2007, 18:23
Helaas is de LP Studio toch mn main axe...

Unplugged heeft het meer volume dan de LP Standard en is opener van klank, terwijl de gitaar niet 'chambered' is.
Versterkt 'klopt' de gitaar helemaal (juiste pickups etc.) en laat hierdoor perfect de unplugged klank van de gitaar op een eerlijke manier horen. Dat geeft een geweldige kick. Ook in die zin klinkt de Studio beter dan de LP Standard.
Ik beschouw de Studio toch wel als een pareltje, gezien ook de (ca.10) Gibsons die ik van te voren had getest, waaronder Classics/BFG's/andere Studio's er niet aan konden tippen, sorry but true (zelf had ik liever gewild dat mn oude LP Standard beter klonk, maar ook die moet het onderspit delven :roll:

Waarschijnlijk komt dit ook voor een groot deel door de AAA carved flame maple top en de iets dunnere body vd LP Studio.

drap
9 oktober 2007, 18:39
Zweven jouw gitaren ook?

2350
9 oktober 2007, 18:48
Verkoop mij die minder goeie standard dan maar...........

Serieus!

P@ul

Lexvandoef
9 oktober 2007, 19:26
Zweven jouw gitaren ook?


hehe, dat is vragen om problemen he, als je je les pauls zo neer zet.

drap
9 oktober 2007, 19:46
hehe, dat is vragen om problemen he, als je je les pauls zo neer zet.

Oh neuh, ik bedoelde eigenlijk meer de hemelse gitaren, als ik de topicstarter mag geloven...

Lexvandoef
9 oktober 2007, 19:50
Oh neuh, ik bedoelde eigenlijk meer de hemelse gitaren, als ik de topicstarter mag geloven...

oh oke, misunderstood. Maar toch leg ik mijn les paul niet zo neer :stop:

Yamhammer_71
9 oktober 2007, 20:24
'Hemels' zou ik zelf niet zeggen, maar de LP Studio (BKP Black Dogs) klinkt gewoon feller/agressiever in het mid/hoog-gebied. Instant 'The Darkness' met de bright switch van de amp ingeschakeld.
Clean in de middenstand met wat delay erbij en je hebt zo 'Razorlight' ('America') te pakken.

De LP Standard klinkt anders; iets woeliger, minder open en meer ingehouden-> unplugged al.

Orpheo
9 oktober 2007, 20:43
de mate van flame maakt echt geen hol uit voor het geluid...

Yamhammer_71
9 oktober 2007, 21:10
de mate van flame maakt echt geen hol uit voor het geluid...

Ik bedoel de carved maple top en de dunnere, iets lichter wegende body vd LP Studio -> ik denk dat dat wel degelijk te maken heeft met het volume unplugged en de strakkere, fellere toon van de gitaar. B.t.w de Premium Plus was de enige die echt opviel qua volume en toon, dus OF al die andere LP's (incl. Classics) die ik heb getest waren gewoonweg slecht, OF de AAA top speelt wel degelijk een rol en zorgt voor een specifieke klank. Het heeft in ieder geval niets met het chambering proces van Gibson te maken, aangezien deze LP geen toonkamers heeft.

G.G.
9 oktober 2007, 21:28
OF al die andere LP's (incl. Classics) die ik heb getest zijn gewoonweg slecht, OF de AAA top speelt wel degelijk een rol en zorgt voor heel andere klank.


Jij weet het altijd weer voor elkaar te krijgen om totale onzin te posten.

Het verschil tussen A, AA, AAA, AAAA, AAAAA kun je met een menselijk gehoor niet horen (als er uberhaubt al verschil in zit), Je kan het verschil alleen zien.

Yamhammer_71
9 oktober 2007, 21:39
Jij weet het altijd weer voor elkaar te krijgen om totale onzin te posten.

Het verschil tussen A, AA, AAA, AAAA, AAAAA kun je met een menselijk gehoor niet horen (als er uberhaubt al verschil in zit), Je kan het verschil alleen zien.

Een goed stuk gesneden AA of AAA top draag wel degelijk bij aan de tone. Hoe meer 'A', hoe beter de kwaliteit van het hout.

Dark_Tranquillity
9 oktober 2007, 21:54
Een zwarte toneknop geeft ook een betere tone dan een witte.

Wel een mooi gitaartje!

Squier4ever
9 oktober 2007, 22:05
Een goed stuk gesneden AA of AAA top draag wel degelijk bij aan de tone. Hoe meer 'A', hoe beter de kwaliteit van het hout.

OMG wat een ontzettende Bullshit!

hoe meer A's hoe mooier het hout, betekend niet dat het daarom per definitie beter klinkt...

Yamhammer_71
9 oktober 2007, 22:11
OMG wat een ontzettende Bullshit!

hoe meer A's hoe mooier het hout, betekend niet dat het daarom per definitie beter klinkt...

Ik zeg ook niet dat het daarom per definitie beter klinkt (smaakkwestie), maar de A's duiden wel de kwaliteit van het hout aan. Hoe meer 'A' hoe beter de kwaliteit.

Squier4ever
9 oktober 2007, 22:16
Ik zeg ook niet dat het daarom per definitie beter klinkt (smaakkwestie), maar de A's duiden wel de kwaliteit van het hout aan. Hoe meer 'A' hoe beter de kwaliteit.

je kunt nog zo'n mooie kwaliteit hebben, als je niet kunt spelen hoor je dat toch niet.

Vonk
9 oktober 2007, 22:20
Punt blijft dat een LP zonder binding er maar vreemd uitziet...

Die zwarte is veel mooier. Maar die zal wel minder goed klinken omdat er waarschijnlijk hout gebruikt is van een A-tje minder.

Squier4ever
9 oktober 2007, 22:25
Punt blijft dat een LP zonder binding er maar vreemd uitziet...

Die zwarte is veel mooier. Maar die zal wel minder goed klinken omdat er waarschijnlijk hout gebruikt is van een A-tje minder.\

psies zonder 5A maple kun je niet goed klinken:

http://www.thornguitars.com/images/gallerypics/063-top.jpg

cas121
9 oktober 2007, 22:29
maar de A's duiden wel de kwaliteit van het hout aan. Hoe meer 'A' hoe beter de kwaliteit.

spuit 11: Alleen de visuele kwaliteit Fritsie! Dit zegt niks over resonante eigenschappen of wat dan ook..

Yamhammer_71
9 oktober 2007, 22:45
Gary Moore Signature Les Paul:

- geen bindingen
- AA flamed maple top

http://i152.photobucket.com/albums/s163/Bamischijf/garymooresignature.jpg

lol. :satisfie:

drap
9 oktober 2007, 22:46
Nou nog één keer het woord Gary Moore! Keutel.

Yamhammer_71
9 oktober 2007, 22:50
We want ....

more. :satisfie:

Squier4ever
9 oktober 2007, 22:51
wie gary moore? :satisfie:

Xufar
9 oktober 2007, 23:46
Die Moore signature wil ik zó graag hebben he.. jammer dat hij echt nergens te krijgen is.

drap
10 oktober 2007, 07:43
Gary Moore is gewoon een overschatte kutgitarist. Daar kan hij ook niks aan doen, dat komt door z'n fans.

Squier4ever
10 oktober 2007, 09:00
Gary Moore is gewoon een overschatte kutgitarist. Daar kan hij ook niks aan doen, dat komt door z'n fans.


hehehe hij kan idd leuk spelen en bij Thin Lizzy was ie naar mijn mening veel beter dan op zn uppie.

Kim Wilson
10 oktober 2007, 09:04
Ik word schijtziek van die "still got the blues" van hem. En de grootste ergernis is dat 80% van de bevolking bij de term blues gelijk aan dat nummer denkt...

episua
10 oktober 2007, 09:10
Toch zit dat nummer heel wat kunstiger in elkaar dan de zoveelste 12bar/3akkoorden blues.

fred dons
10 oktober 2007, 09:19
Toch zit dat nummer heel wat kunstiger in elkaar dan de zoveelste 12bar/3akkoorden blues.

hij zit misschien wel kunstig in elkaar alleen heeft Gary dat schema al een paar keer eerder gebruikt :D

Kim Wilson
10 oktober 2007, 09:19
Toch zit dat nummer heel wat kunstiger in elkaar dan de zoveelste 12bar/3akkoorden blues.
Ja, dat bedoel ik. Het heeft weinig te maken met de meeste soorten blues. Blues kan heel opzwepend zijn, swingend, stampend. Maar op e.o.a. manier heeft iedereen het beeld van sombere neerslachtige muziek. Zoals dat van Moore. Dat is jammer...

Rinze
10 oktober 2007, 09:26
Ik ben gek op sombere, neerslachtige muziek.

drap
10 oktober 2007, 09:33
hij zit misschien wel kunstig in elkaar alleen heeft Gary dat schema al een paar keer eerder gebruikt :D

Ik hoor sowieso continu dezelfde truukjes bij die man. Dat kan ie dan weer donders goed, daar wil ik niks van zeggen, maar sommige denken dat hij de enige is die dat kan en dat is nou bepaald niet zo.

wietse
10 oktober 2007, 09:44
Gary Moore is gewoon een overschatte kutgitarist. Daar kan hij ook niks aan doen, dat komt door z'n fans.`

als dat zo is dan kan hij fruscianti de hand geven, soort zoekt soort.

luister maar eens naar moore's werk voordat hij blues begon te spelen, z'n solo metal werk, die vent is echt goed http://www.youtube.com/watch?v=40OR-JtfP_Y alleen toen speelde hij nog op een strat.

drap
10 oktober 2007, 09:48
`

als dat zo is dan kan hij fruscianti de hand geven, soort zoekt soort.

Het is Frusciante. Maar je hebt gelijk hoor, het zijn vaak de fans die er meer van maken dan wat het is. Alleen met dat verschil dat Frusciante nogal vaak juist ongelooflijk afgekraakt wordt.


luister maar eens naar moore's werk voordat hij blues begon te spelen, z'n solo metal werk, die vent is echt goed http://www.youtube.com/watch?v=40OR-JtfP_Y alleen toen speelde hij nog op een strat.

Ik weet best dat Moore goed is hoor, je zult me nooit horen zeggen dat dat niet zo is. Maar bijzonder is het nou ook weer niet.

bass blom
10 oktober 2007, 09:52
still got the blues is net zoiets als dat schilderijtje van het zigeunerkindje met de traan :seriousf:

Luke-wannabe
10 oktober 2007, 10:03
Ik ga gewoon eens lekker niet reageren :D

Agent_Smith
10 oktober 2007, 12:20
Gary Moore is gewoon een overschatte kutgitarist. Daar kan hij ook niks aan doen, dat komt door z'n fans.

Zullen we het er op houden dat over smaak niet valt te twisten?

Dirkdewaard
10 oktober 2007, 12:45
Ik ga gewoon eens lekker niet reageren :D

Ik probeer me ook in te houden :)

Squier4ever
10 oktober 2007, 13:11
Zullen we het er op houden dat over smaak niet valt te twisten?

er is smaak en er is yamhammer.... :D

E-J
10 oktober 2007, 13:14
Ik hoor sowieso continu dezelfde truukjes bij die man.

Sorry, maar elke 'bekende gitarist' is eigenlijk wel zo. :) Hij is (ook niet) mijn favoriete gitarist, maar hij speelt bijna perfect, geen enkel foutje. En dan die vibrato van hem... damn.

Maar hij staat niet in mijn 'denkbeeldige' top 3 hoor. Afijn wat is eigenlijk het nut van deze post haha.

drap
10 oktober 2007, 13:24
Zullen we het er op houden dat over smaak niet valt te twisten?

Zekers, dit had ook een veel dieper doel 8-)

Anders Destium
10 oktober 2007, 19:28
Het zijn bij mij niet de gitaristen die het verzieken, maar de fanboys. En dan maakt het niet zoveel uit of we het hebben over Frusciante, Hendrix, SRV, Vai, Gary Moore, Spike, Malmsteen of willekeurig welke andere gitarist.

Zelf zou ik graag nog eens een Gary Moore LP hebben, ik vind het machtig mooie gitaren! De muziek van de man kan ik ook nog eens waarderen, vooral sombere neerslachtige nummers als the loner en victims of the future. Daarbij is het een van de weinige gitaristen die ook nog eens goed kan zingen IMO :) Als andere mensen een andere mening hebben, dan heb ik daar geen enkel probleem mee...

G.G.
8 november 2007, 19:47
foutje. doei

rickert
8 november 2007, 19:50
Volgens mij worden we gecensureerd....

almarvk
8 november 2007, 19:51
foutje. doei


Volgens mij worden we gecensureerd....

Ik had toch gezegt dat jullie moesten kappen en dat de volgende een ban zou krijgen? Dus over 5 minuten hebben jullie ff een dagje rust!

Azrael
8 november 2007, 19:59
mod-edit: en jij ook over 5 minuten. Tot morgen!

Zie pm waar ik heel duidelijk in ben geweest. Lijkt nu net alsof er heel wat aan de hand is namelijk.