PDA

View Full Version : moet ik nou aan de kleine versterker?



zjanke
24 augustus 2007, 23:29
Vorige week een 100 watt Marshall geruild tegen een Mesa blue angel. 15 oorstrelende watjes uit 2 6V6 buizen voor mijn clean. Daarnaast een JCM800 (2204) voor het betere scheurwerk, maar daarmee heb ik wat moeite om het volume te krijgen zoals ik dat wil. op het podium het bekende gepiel met de master tussen 1 en 2 of herrie met de geluidsman. Omdat ik zelf ook wel eens achter een tafel heb gestaan gaat mijn amp dus tussen 1 en 2 :sssh:

Vanavond even naar de lokale muziekwinkel getogen en wat kleins getest. Laney VC15:Geen ballen. Fender Blues junior: mid knop kapot en dus alleen een hoop gekraak (goede reclame voor de winkel :o, de verkoper wist namelijk dat het zo was toen hij de versterker er neer zette) Koch studiotone: wel aardig (het gaat 'm om de scheur! clean is dit een leuk ding...) op aandringen van de verkoper een Engl Souvereign getest (oja, we kwamen voor een kleine versterker en Engl is niet mijn kopje thee) en al laatste een Tiny terror over een london city 4x12. Dat kwam in de buurt, maar het is niet mijn Marshall.
Wil ik iets onmogelijks, of bestaat mijn kleine ampje in de betaalbare klasse? Het enige waarover ik ooit gespeeld heb wat qua geluid in aanmerking komt zijn een Marshall 2061x en een 1974x en dat is buiten het budget. Toch een 18 watter laten bouwen, of met wat hulp zelf doen?

Chris Winsemius
24 augustus 2007, 23:42
Aan laten passen...

Zonder dollen, check my pimped 4010 op de meeting in Almere...

Eko
24 augustus 2007, 23:43
Probeer eens een powersoak bij je Marshall. Krijg je wel de drive, maar niet de db`s.

zjanke
24 augustus 2007, 23:49
Aan laten passen...

Zonder dollen, check my pimped 4010 op de meeting in Almere...

Almere gaat niet lukken Chris, maar wat zou ik moeten laten aanpassen?

@ Eko, ik heb een hotplate gehad en dat zou inderdaad ook nog een optie kunnen zijn

Orgasmocaster
24 augustus 2007, 23:56
Ik heb eerder deze week al een dikke aanrader gepost, maar nu weet ik dus niet of deze wel in NL te krijgen is:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=96521

Saf
25 augustus 2007, 00:07
is er een amp meeting in almere ofzo? grappig?

Speeddemon
25 augustus 2007, 02:12
Zjanke, misschien rigoreus, maar een buizen dual overdrive, zoals een H&K Tubefactor geeft je een zeer goede en controleerbare scheursound. En die werkt 't beste voor een mooie cleane, ietwat neutrale amp.
Ik heb die Blackstar Dual nog niet gehoord, maar heb zelf al wel een dikke 3 jaar ervaring met m'n Tubefactor. Factor 1 heb ik Malcolm genoemd en Factor 2 Angus, en dat zegt erg veel. Ik vind het een iets dikkere, lichtjes 'smoothere' versie van de klassieke Marshall-scheur. t/m oude Judas Priest haal je wel uit factor 2, maar daarboven wil ie een boost ervoor.

guitaraddict
25 augustus 2007, 10:50
Als je denkt aan een kleinere versterker laten bouwen zoals een 18 watt, kun je ook eens denken aan het bouwen van je favoriete marshall preamp met een EL34 single ended eindtrap. Dit geeft aanzienlijk iminder db's maar wel met het geluid van een EL34.
De sound die je maakt met een 18 watt ontwerp is toch 2x el84 en die buisjes hebben toch een ander karakter.

En je zou het ook nog kunnen zoeken in het gebruik van een speaker met minder rendement dan mag je je eindtrap wel harder zetten.

Alf

Negative K3 fan
25 augustus 2007, 13:52
met minder watts lever je toch altijd wel iets in wat betreft ballen...

heb zelf een jcm800 achtige preamp die in een enkele 6l6 gaat voor een watt of 8 (ofzo) en die gaat eigenlijk ook nog vies hard, voluit is vergelijkbaar met een 2204 of standje 4, en ik denk dat jij wel kan raden dat dat vrij hard gaat :)

JorikDekkers
25 augustus 2007, 18:46
Een goed pedaal is het makkelijkste, maar je bent blijkbaar vrij veeleisend mbt je geluid (en terecht). Het goede pedaaltje vinden kan dan echt wel lastig worden want er zijn er ongeveer 14 miljard op de markt...

Misschien zou je in het effectpedalenforum een topic kunnen openen waar mensen suggesties kunnen doen? Als je beschrijft wat je precies zoekt komen er vanzelf goede suggesties!