PDA

View Full Version : Welke looper/switcher



Chroxy
24 augustus 2007, 23:21
Hmm; sinds een maandje heb ik een nieuwe amp ontdekt; een JCM800; mijn Rivera en DSL401 gaan er nu uit en er komt een Vox Ac15 voor in de plaats om voor het clean geluid te zorgen.

Daarnaast speel ik met een rackje; waar nu wat pedaaltjes bij gaan komen. Op dit moment gebruik ik er 1 maar ik wil snel wat gaan uitbreiden dus heb ik een switcher nodig waar nog pedaaltjes bij kunnen (en waar mijn GX-700 in kan) en waarbij ik kan A-Ben voor mn 2 amps.

Het probleem is alleen dat ik niet weet welke ik moet kopen:
De Acess is namelijk niet meer te koop (althans heb ik begrepen?) en heeft maar 4 loops; 1 voor mn Amp, 1 voor mn SD-1 en 1 voor mn GX-700 en dan is hij al bijna vol..

De Voodolab GCX met zijn 8 loops is een goeie (en betaalbare) optie; alleen gebruik ik vooral PC's; gewoon patches met clean/chorus in 1 trap nar bijvoorbeeld distortion met boost etc.. -> cc's gebruik ik alleen icm 'volume'pedalen om zo instellingen van effecten te veranderen. En de GCX werkt dus niet met PC's.. (tenzij je de groundcontrol koopt; maar ik ben eigenlijk enorm tevredne met mijn FCB1010 die nu ook phantom power heeft; 10 banks/10 patches en 2 pedalen..)

Dus ja; ik heb een RFX patchgeval dinges gehad; ik meende 6 loops en nog wat switchfuncties (die ik toendertijd nodig had).. maar dat ding ZOOG toon; logischerwijs bromt alles wat wanneer je niet geaard speelt; maar hij reageerde als een noise-supressor/ofzo en alles werd dof..

Wat blijft nu over? wat enigssinds betaalbaar is -> mijn amps zijn grofweg 400 per stuk; mijn effecten zijn boss / EH / Ibanez dingetjes en en GX-700 zijn ook relatief goedkoop; een Skydestrup (spelling :dontgeti: ?) is echt te duur..

Bernd Veenema
27 augustus 2007, 16:04
Ik gebruik een Engl Z11 icm met mijn Powerball. Die werkt super, ik weet alleen niet of die voor elke versterker werkt. Dat ding heeft 6 Loops.

Chroxy
27 augustus 2007, 22:54
dankjewel.. alleen de Z11 heeft 6 switches.. om je amp te switchen; ik zoek echt loops om pedaaltjes etc in te hangen.

Daemon
28 augustus 2007, 01:04
Ik weet zo geen met meer dan 4 loops die betaalbaar zijn voor wat je zoekt, maar die axess electronics grx4 is gewoon leverbaar. $250/stuk volgens de website.

Chroxy
31 augustus 2007, 21:41
hmm.. maar dan nog; dan koop ik er 1 en zit hij al meteen vol.. ik zoek dus in de prijsrange tot 350-400 euro eentje.. die dr minimaal 6 heeft.. niemand meer?

bluegate
31 augustus 2007, 23:13
Deze misschien?


http://www.gtrgear.com/images/Masotti/TB6/tb6.jpg
Wordt verkocht door Gtrgear.
6 Loops, ook via Midi te bedienen.