PDA

View Full Version : hoe lui kan je worden



allochthomas
24 augustus 2007, 23:42
check dit: http://actiontuners.com/?gclid=CPH96bGAj44CFSA4hgodfi5FOQ een automatische string tuner, hoe lui wil je worden zeg, en why the hell zou je geld willen investeren in iets dat je ook gewoon gratis kan doen met je handen? :dontgeti:

echt kompleet nutteloos.

glasbier
24 augustus 2007, 23:46
Waarom denk je dat er vibrators zijn.....? Juist!!!

iwamoto
24 augustus 2007, 23:51
echte mannen hebben een stemvork :)

RammerStein
24 augustus 2007, 23:54
Waarom denk je dat er vibrators zijn.....? Juist!!!

whaha:p

kdenk niet dat ze erg geschikt zijn voor optredens als je de snaren in een andere toon moet hebben.
en ik denk ook niet echt dat de meeste zitten te wachten op een ding van 50 dollar alleen maar om te oefenen.

allochthomas
24 augustus 2007, 23:56
dat ding zou maar niet goed werken, dan trekt hij je je komplete snaar er uit.
en ik hou er zowieso niet om met "powertool" bij mn gitaar te komen.

BamBuFan1
24 augustus 2007, 23:56
check dit: http://actiontuners.com/?gclid=CPH96bGAj44CFSA4hgodfi5FOQ een automatische string tuner, hoe lui wil je worden zeg, en why the hell zou je geld willen investeren in iets dat je ook gewoon gratis kan doen met je handen? :dontgeti:
echt kompleet nutteloos.

Tssss, da's echt een systeem voor paupers! Echte patsers halen even €900 uit hun Armani en nemen deze... http://www.tronical.com/

Rinze
24 augustus 2007, 23:57
Het apparaat is onder andere bedoeld voor mensen die in verschillende stemmingen spelen, net als een stel gemotoriseerde stemmechanieken waarover in een van de laatste Gitarre & Bass-afleveringen een test stond. Handig voor mensen die op een avond in 5 verschillende stemmingen moeten spelen en geen zin hebben om 5 gitaren mee te zeulen.

Misschien zijn jullie zo goed dat je dat dan ook even op het gehoor doet, dan hebben jullie zo'n apparaat niet nodig :D

EDIT: de vorige poster heeft al een link opgenomen naar het systeem dat ik bedoel.

allochthomas
25 augustus 2007, 00:01
Het apparaat is onder andere bedoeld voor mensen die in verschillende stemmingen spelen, net als een stel gemotoriseerde stemmechanieken waarover in een van de laatste Gitarre & Bass-afleveringen een test stond. Handig voor mensen die op een avond in 5 verschillende stemmingen moeten spelen en geen zin hebben om 5 gitaren mee te zeulen.

Misschien zijn jullie zo goed dat je dat dan ook even op het gehoor doet, dan hebben jullie zo'n apparaat niet nodig :D
ik kan ook nog niet op gehoor stemmen, maar ik gebruik gewoon een stem apparaatje, veel goedkoper. maar om iets te hebben dat de snaren voor je aandraait vind ik toch net iets te nutteloos.

iwamoto
25 augustus 2007, 00:04
Het apparaat is onder andere bedoeld voor mensen die in verschillende stemmingen spelen, net als een stel gemotoriseerde stemmechanieken waarover in een van de laatste Gitarre & Bass-afleveringen een test stond. Handig voor mensen die op een avond in 5 verschillende stemmingen moeten spelen en geen zin hebben om 5 gitaren mee te zeulen.

Misschien zijn jullie zo goed dat je dat dan ook even op het gehoor doet, dan hebben jullie zo'n apparaat niet nodig :D

EDIT: de vorige poster heeft al een link opgenomen naar het systeem dat ik bedoel.
had het artikel ook gelezen, maar was niet helemaal overtuigd, op een of andere manier vind ik dat soort zaken gewoon...naja, not done

dat artikel over dat MIDI systeem was wel heel interesant :D

Rinze
25 augustus 2007, 00:04
ik kan ook nog niet op gehoor stemmen, maar ik gebruik gewoon een stem apparaatje, veel goedkoper. maar om iets te hebben dat de snaren voor je aandraait vind ik toch net iets te nutteloos.

Daar blijkt vooral uit dat je nog nooit op een podium met (hopelijk) publiek dat op je vingers kijkt een gitaar in een andere stemming hebt gezet. Terwijl je misschien een beetje onder druk staat en er ook de kans bestaat dat je de gitaar opnieuw keer moet stemmen tegen de tijd dat je bij de laatste snaar bent :confused:

Valoosj
25 augustus 2007, 00:13
ziet er zo iets uit voor Noobs die nog geen gitaar kunnen stemmen

Noid
25 augustus 2007, 00:42
Daar blijkt vooral uit dat je nog nooit op een podium met (hopelijk) publiek dat op je vingers kijkt een gitaar in een andere stemming hebt gezet. Terwijl je misschien een beetje onder druk staat en er ook de kans bestaat dat je de gitaar opnieuw keer moet stemmen tegen de tijd dat je bij de laatste snaar bent :confused:

Ja, daar spreekt de ervaring. Lijkt me juist ideaal voor live situaties (als het ding tenminste goed en nauwkeurig werkt). De bands waarin ik speel zijn net niet van het niveau dat ik een eigen gitaarroadie heb :) Als ik optreed kom ik om op te treden, niet om te kloten met stemproblemen, waardoor ik minder lekker ga spelen. Thuis etc, lijkt me het ding niet zo belangrijk, maar live kan hij goed van pas komen.

ACSlater
25 augustus 2007, 01:12
Tussen open G (Brown Sugar!!) en standaard stemming en vice versa heb ik geen probleem om dat met publiek te doen. Andere stemmingen dan zou ik voor een gitaarwissel gaan denk ik.

Gitaristje 18
25 augustus 2007, 01:20
Ik ben benieuwd hoe de mensen vroeger dachten toen de 1e auto's uitkwamen met elektrisch bedienbare ramen. Die dachten ongetwijfeld ook, hoe lui kan je zijn :D
Nou ja opzich is het wel handig, maar het is geen must have vind ik. Net zoals elektrische bedienbare ramen.

gothax
25 augustus 2007, 03:35
pretty cool! en zo gek duur is het nou ook weer niet... wat betalen jullie dan voor een stagetuner en stringwinder? ik toch iets meer dan die 50 dollar :)

bass blom
25 augustus 2007, 13:04
de vibrator is in de jaren 20 uitgevonden door een huisarts die het zat was een lamme hand te krijgen van het bevredigen van vrouwelijke patienten die aan hysterie leden. hij maakte toen iets van een soort boor :D

tegenwoordig pleegt men er overvallen mee.
stond op nu.nl maar ook daar is search gaar.

en ja, ik heb ook een stemvork :)

power_chord
25 augustus 2007, 13:08
opgehoor en met je handen is toch het beste. wel handig als je het in je handen hebt, en bovendien train je tegelijk je oor.
en gitaarleraren zeggen. at asl je goed op gehoor kunt stemmen dat dat nauwkeuriger is dan een tuner. dus. niks voor mij :satisfie:

JV
25 augustus 2007, 13:30
nee dan liever 200 euro voor een racktuner. 50 euro voor dit ding is echt teveel

Teddy
25 augustus 2007, 13:50
Ik vind deze dingen toch echt doper.

http://www.engadget.com/media/2005/12/performer.jpg

Blend
25 augustus 2007, 14:09
Hihi, ik vind 'm wel grappig :)

Rinze
25 augustus 2007, 15:31
opgehoor en met je handen is toch het beste. wel handig als je het in je handen hebt, en bovendien train je tegelijk je oor.
en gitaarleraren zeggen. at asl je goed op gehoor kunt stemmen dat dat nauwkeuriger is dan een tuner. dus. niks voor mij :satisfie:

Met de huidige stand van de digitale techniek lijkt mij dat onzin. Piano's worden tegenwoordig ook met computers gestemd, volgens mijn gitaarleraar klinkt zijn vleugel "rustiger" als ie digitaal gestemd wordt.

power_chord
25 augustus 2007, 16:44
het licht er ook aan met welke tuner.
aan de tuner die ik in ieder geval heb heb je helemaal niks aan.
zoon qwik tuner is dat.