PDA

View Full Version : peavey versterker



Blen-D*?
24 augustus 2007, 20:56
ik weet niet welke te kiezen :dontgeti:

de Peavey Bandit 112
(http://www.feedback.nl/?id=55&b=FG00449742&a=&treeID=)
die aanzienlijk laag geprijst is en beswel veel mogelijkheden schijnt te hebben.

de Peavey Valve King 112
(http://www.feedback.nl/?id=55&b=FG00575812&a=&treeID=)
die iets duurder is maar wel ''full tube''

het is voor slaapkamer gebruik, en soms om boven de drums van me maat uit te komen. ik speel van hardrock to heavy/dark/death metal. ik heb voornamelijk naar deze twee versterkers gekeken omdat ze goed binnen mij prijs berijk als jullie beter opties weten is dat altijd welkom. mij budget is ongeveer 300/450 euro. zijn ik hoop dat jullie me kunnen helpen een keuze te maken.

greetz, blend

ACSlater
24 augustus 2007, 21:59
Dan toch zeker de Valve King. De speaker is volgens mij de zwakste schakel van dit combo maar die kun je altijd nog vervangen. De speaker van de VK is vast wel beter dan die van een Bandit.

crapton
24 augustus 2007, 23:00
Ik zou de Bandit nemen. Heb ik ook gehad, heel goede degelijke amp met goed geluid. Wel een distortion pendaaltje erbij nemen. Voor slaapkamer is een transistoramp zeker goed genoeg. De Bandit gaat hard zat voor een band, zeker met een extra speakerbox erbij.

Blen-D*?
25 augustus 2007, 10:27
oke bedankt maar ik ben er nog steeds niet uit met deze 2 verschillende reacties ik ga volgende week naar feedback om uit te probere. nog enige tips?

ook sta ik nog steeds open voor alternatieven als er voor dit budget (300-450) nog betere versterkers voor deze genres zijn.

rjong999
25 augustus 2007, 10:39
De valveking ken ik niet, maar ik sleep al jaren een bandit mee en die is onverwoestbaar en klinkt prima.

Steven Otto
25 augustus 2007, 12:10
Ik ben band dat je uit de ValveKing geen Heavy/Dark/Death Metal kunt krijgen. met een redelijk pedaaltje wel, maar dat kost dus weer meer, maar de valveking lijkt mij kwa geluid mooier.

(wat is eigenlijk Dark Metal?)

dr.distortion
25 augustus 2007, 12:21
Om boven de drums van je maat uit te komen, schiet de vk te kort qua gain als je in de hyperdromedoommetal stuff zit. Kun je evt. oplossen met bijv. een digitech bad monkey als extra kick voor de preamp. De vk112 is echter een open combo, zoals zovele. Vraag is, of ie dan genoeg laag gaat pompen. Mss is de combi vk head met 212 cab een betere oplossing, ook te hanteren qua volume op slaapkamerniveau.

Blen-D*?
25 augustus 2007, 14:35
thnx ik denk dat ik nu voor de valveking ga.

was al van plan om er een distortion pedaatlje bij te gaan halen ben nog niet uit welke misschien de zakk wylde van mxr (heet dat zo? ben vergeten :chicken: ) of een boss want volgens mij zijn die standaard wel goed of een digitech inderdaad. weten jullie trouwens ook wat een addapter of iets dergelijks daarvoor kost? want ik heb nu een delay pedaaltje en die vreet batterijen.

heinz3110
25 augustus 2007, 14:40
Gewoon goed testen allebei. Met de valveking had ik sneller een passend geluid dan met de Studio Pro die ik nu heb, wat een iets kleiner broertje van de Bandit is.

Met de de Bandit (en Studio Pro ,zelfde preamp eigenlijk) moet je effe goed zoeken voor een goed distortiongeluid. Klinkt gauw te honky of te scherp. Maar voorzichtig de mid en treble indraaien werkt prima. En ook voor de heavier metal hoor. Ik heb geen pedaaltje nodig iig.

Maar het blijft testen. :) Effe goed voor zitten is mijn advies.

Blen-D*?
25 augustus 2007, 21:22
hmm oke bedankt man :)

maar het probleem is ik heb nu 350 euro. genoeg om de bandit bij feedback te kopen en met nog wat geld nog een leuk distortion pedaaltje. dus het is dat of een valveking zonder pedaaltje.

wat lijkt jullie het beste om te doen?

dr.distortion
25 augustus 2007, 22:21
Ik zou voor de Valveking gaan, mocht je een pedaaltje nodig hebben: opnieuw sparen. Met de vk heb je een zeer ok-je basis!

allochthomas
25 augustus 2007, 22:43
gewoon doorsparen, heb zelf sinds kort een vk head and marshall 1922, bevalt me prima, de distortion is miss wat aan de lage kant als je acht zware metal gaat spelen, maar dat is met een pedaaltje opgelost, en je hoeft toch niet altijd alles in distortion te laten verzuipen :roll: .

en trouwens met 100 watt aan buizen kunnen de mensen 3 straten verder ook nog mee genieten :)

rjong999
26 augustus 2007, 00:48
Bandit met een ds-1 ervoor! Helemaal top. Ik heb vandaag op een VK gespeeld en blijf erbij dat peavey zich niet met buizen versterkers bezig moet houden. Misschien leuk als van ouwe blues houdt. Het prijsverschil tov een Bandit is niet terecht.

Disclaimer: Vind ik dan. Het blijft ook een kwestie van smaak.

Blen-D*?
26 augustus 2007, 10:48
ik zal ze nog een keer goed aan de tand voelen :D

en dan zullen we zien. ik ga denk volgende week naar feedback. moet ik me eigen gitaar meenemen of zal ik daar gewoon een gitaar uit het rek pakken (dezelfde) ik heb hem daar gekocht dus er zal niet veel verschil inzitten toch?

LP_CL
26 augustus 2007, 22:12
Bandit met een ds-1 ervoor! Helemaal top. Ik heb vandaag op een VK gespeeld en blijf erbij dat peavey zich niet met buizen versterkers bezig moet houden. Misschien leuk als van ouwe blues houdt. Het prijsverschil tov een Bandit is niet terecht.

Disclaimer: Vind ik dan. Het blijft ook een kwestie van smaak.
De bandit is inderdaad een superversterker voor zijn prijs, en moet zeker niet onderdoen voor de VK. Heb ze beiden gehad, en heb de VK weggedaan en de bandit gehouden. (Kheb wel een 6505 bijgekocht) Ik was gewoon veel meer tevreden van de bandit dan van de VK.

Excuseer? peavey moet zich niet met buizenversterkers bezighouden? Ooit al eens op een 5150/6505 gespeeld? Of een xxx of JSX? => :blast:

rjong999
26 augustus 2007, 23:06
Excuseer? peavey moet zich niet met buizenversterkers bezighouden? Ooit al eens op een 5150/6505 gespeeld? Of een xxx of JSX? => :blast:Hmmm..ja, daar zeg je zoiets...