PDA

View Full Version : Godwin Les Paul



Predator
21 januari 2003, 10:57
Okay, deze foto heb ik LAAAAAAAAANG geleden genomen: http://www.yomirecords.32k.org/predator/godwin.jpg

Deze axe heb ik van mijn oom gekregen en dit was de oorzaak dat ik begon met gitaar leren spelen. Ik vraag mij af of iemand dit merk kent, "Godwin" staat er op de headstock. Het is zoals je ziet het model van een Les Paul (op een niet-scheve brug na dan - volgens mij).

Iemand ooit gehoord van dit merk? Of heeft iemand misschien een soortgelijke gitaar?

SiNiSTRaL
21 januari 2003, 10:58
mooi hoor...:smile:

Predator
21 januari 2003, 11:05
Thanks! Mooi is hij wel jah... Maar het is in werkelijkheid een kloteding!

De frets zijn TE plat gewoon, de neck heeft een uitgewrongen effect (het draait scheef) en zit een tikkie los van de body (bolt-on dus). Het hout reageert TE veel op temperatuur wisselingen, laat deze axe een halfuurtje bij je kachel staan en de snaren plakken stevig vast aan de uitgerekte neck! Volgens mij is het triplex ofsow, rotding! De potmeters zijn kapot (draai ze een mm terug en het bromt als een bromvlieg) laat staan de pickups die TE bassig zijn en TE veel feedbacken.

Ik heb em nu al sinds eind '99 ofsow.. Gelukkig heb ik in 2000 een goede GRX40 kunnen aanschaffen wat nu mijn main axe is. Ik weet het, het is niet veel zo'n GRX, maar dit is wel een HELE goede, vooral in vergelijking met die Godwin van me! =o

Barret Wallace
21 januari 2003, 11:18
HAha ja hij ziet er mooi uit maar hij speelde inderdaad kut die ene keer :wink:

Shay
21 januari 2003, 11:18
Yo predator,

Ik heb naast mijn blade ook een grx40 en ik vind het een coole scheurbak voor 160 euro. De hals vind ik lekker en ik bedoel echt lekker spelen .. is wellicht de beste hals van de goedkopere gitaren...
Het is vreemdgenoeg geen wizard hals maar een grx hals maar toch ibanez style en speelt dus lekker....

Predator
21 januari 2003, 11:39
Jahaha brada Barret! *lacht* Kopen? =o €799,- :wink:

Barret Wallace
21 januari 2003, 13:36
Die money heb je niet meer nodig met je vandaag ontdekte pas nieuwe splinter nieuwe super Sabre 520X Candy Apple :wink:

Predator
21 januari 2003, 13:45
JA MAN! :wink:

Ik heb trouwens een site gevonden over die Godwins, ik denk dat dit het merk is: http://www.fetishguitars.com/html/italiane/godwin.html

Er staat: "negli anni 70 godwin costruì strumenti più tradizionali e copie della lespaul."

Het is Italiaans (wat in zekere zin een beetje op het Portugees lijkt dat ik een klein beetje beheers) en er staat dat ze in de jaren 70 kopien hebben gemaakt van de Les Paul. Ik denk dat dit dus een Godwin van dat merk is...

Nu vraag ik mij af, als mijn axe zo oud is... Wtf is-ie dan wel niet waard? :S Maar ff mensen op Marktplaats laten bieden ofsow? (Was een idee van Barret Wallace)