PDA

View Full Version : Hiephoi!



alter_idem
24 augustus 2007, 20:39
Hallo,

Ik ben Sander, 26 jaar, speel sinds vanmiddag officieel electrisch gitaar! :punk:

Ik speel al een jaar of 8 basgitaar en heb sinds een jaar of 5 een akoestisch gitaartje waar ik regelmatig op klooi! Ik heb in 2002 sae afgerond een opleiding studiotechniek. Ik heb aan het conservatorium in Den Haag sonologie gestudeerd, maar heb mijn studierichting veranderd en ben nu in Hilversum met de studie Sound Design bezig..

Ik hou me veel bezig met verschillende vormen van electronische en experimentele muziek, componeer en start net een (kleine) carrierre in toegepast klankontwerp.

Dat allemaal terzijde,

Gitaar spelen moet echt een serieuzere onderneming gaan worden!
Ik ben zo'n 12 jaar geleden met muziek begonnen, zit nog steeds in diezelfde band! ( www.setitonfire.net )
Ook actief met Atlantis ( www.myspace.com/atlantissound )
En componeer dus zelf diversen muziek en geluid!

De laatste 5 cd's die ik heb geluisterd zijn:

Aesop Rock - Nike plus mix
Jeff Buckley - Grace
Neurosis - Given to the rising
Ween - God Ween Satan
Bjork - Vespertine

Ik hou van pop tot pap en heb een zwak voor freejazz (Mingus, Dolphy !!!), romantische en 20e eeuwse componisten varierend van Schoenberg tot Rachmaninov. Zappa en Dimebag beschouw ik als muzikale halfgoden.

Vanmiddag heb ik een oude squier opgepikt en besloot ook maar lid te worden, omdat ik de afgelopen 4 weken al rondneus op dit forum om alle mogelijke info te vinden. Erg goed gedaan jongens, eigenlijk hoef je geen lid te worden, alle info staat er al, hahaha. Wel handig van een lidmaatschap is dat ik straks wat vragen kan stellen. Gaandeweg wil ik leren spelen, maar ook aan het ding gaan sleutelen, volgende week gaan er andere stemmechanieken op, later wil ik de boel hersolderen, en misschien shielden (al is 'ie voor een electrische gitaar al bijna brom en ruisloos!).. maar dat allemaal later ooit in een ander topic!

Bedankt voor alle info, keep it coming! Leuk forum, goede sfeer!!1

EDIT: www.myspace.com/gbbmusic , hier staan wat electronische nummers van de afgelopen tijd! Nog geen gitaar bij gebruikt, maar wat niet is...

happynjitram
24 augustus 2007, 23:48
Welkom! en veel geluk met gitaar leren spelen.

Frankiefrank2
25 augustus 2007, 17:34
Iemand met zoveel ervaring in geluid kunnen we altijd wel gebruiken. Ik denk dat je meer dan genoeg kennis hebt om dit forum te verijken


Welkom