PDA

View Full Version : Levensduur batterij digitale pedaal?



Larry
24 augustus 2007, 18:18
Net een nieuwe pedaal gekocht maar ik heb nog geen adapter die erop werkt. Mijn vraag is, hoe lang gaat zo'n 9V batterij mee voor een digitale pedaal (Digitech Bass Driver) ? In de handleiding staat er dat het batterijvreters zijn; Ik zou niet willen stilvallen tijdens het optreden morgen :dontgeti:

Piekhaar
24 augustus 2007, 18:31
Altijd extra batterijen mee nemen!!

En een show waarbij je het pedaal een paar uurtjes gebruikt zou hij wel uit moeten houden.

DeiDRagonas
24 augustus 2007, 18:56
Een optreden gaat zo'n batterij het wel volhouden hoor. Geen probleem! Tip: tijdens pauzes en tussen soundcheck en optreden wel even je kabels uit je pedaal trekken, dat scheelt enorm batterijen!

Oh, en +10 voor ALTIJD extra batterijen mee!!!
(hoewel ikzelf wel een beetje overdrijf soms.. Ik neem van ALLES een back-up mee... gitaren, amp, kabels, mics, snaren, batterijen... echt alles.)

grt Roy!

Larry
24 augustus 2007, 19:32
Ok bedankt. Ik ga voor de zekerheid nog een batterijtje kopen. Toch straf dat je zo weinig hebt aan zo'n batterij!
De adapter die ik gebruik op mijn Digitech Bad Monkey werkt daar perfect, en op een gelijkaardige pedaal voor bas werkt hij niet meer, echt bizar.

zjanke
24 augustus 2007, 19:38
Als je dan toch extra batterijen moet kopen, waarom dan niet meteen een adapter halen?

DeiDRagonas
24 augustus 2007, 19:40
Dan is ie blijkbaar toch niet helemaal compatible met je bass pedaal, anders had ie t wel gedaan. Misschien pooltjes andersom? Of toch ander voltage? Als alles wel klopt dan moet ie het gewoon doen... Enige wat er dan nog kan zijn is dat de adapteringang op je pedaal gewoon stuk is.

Larry
25 augustus 2007, 00:09
Mja, er staat op de pedaal dat het een Harman Power Adapter 9V moet zijn, en dat klopt allemaal, dan komen er nog wat cijfers en codes achter, die komen wel niet overeen. 't Is een nieuwe pedaal dus het kan niet dat de uitgang kapot is. Het is raar maar ik koop wel een nieuwe, tegen morgen gaat wat moeilijk dus vandaar dat ik nog rap een batterijtje ga bijkopen.

Wat bedoel je met pooltjes andersom ?
Trouwens: als ik hem insteek is het niet dat hij helemaal niets doet, want het lichtje gaat wel automatisch branden, alleen gaat het niet meer uit, en hij geeft ook niet het gewenste geluid, alleen wat gekras en lawaai.

Nanni
27 augustus 2007, 00:22
Op de plug van de adapter heb je altijd 2 polen: een + en een - (plus en min). Nou verschilt de polariteit per apparaat/aansluiting. Bij de een is de buitenkant v/d plug de + en de binnenkant de - en bij de ander is dit juist andersom..

Verder maakt het qua adapter niets uit welk merk je hebt. Je hoeft alleen aandacht te besteden aan het voltage (meestal 9V), het aantal milli-ampères (mA) dat het apparaat nodig heeft en in sommige gevallen of de plug past. Het aantal milli-ampères zal in weinig gevallen precies overeen komen met het aantal dat op je apparaat staat weergegeven, dit geeft op zich niet zoveel. Je moet er wel voor zorgen dat de adapter in ieder geval meer mA's kan leveren dan benodigd.

Zelf heb ik gewoon een universele adapter en die werkt net zo goed; daarnaast is ie ook nog een stuk goedkoper dan zo'n merkding.

aad
27 augustus 2007, 11:36
Op de plug van de adapter heb je altijd 2 polen: een + en een - (plus en min). Nou verschilt de polariteit per apparaat/aansluiting. Bij de een is de buitenkant v/d plug de + en de binnenkant de - en bij de ander is dit juist andersom..

Verder maakt het qua adapter niets uit welk merk je hebt. Je hoeft alleen aandacht te besteden aan het voltage (meestal 9V), het aantal milli-ampères (mA) dat het apparaat nodig heeft en in sommige gevallen of de plug past. Het aantal milli-ampères zal in weinig gevallen precies overeen komen met het aantal dat op je apparaat staat weergegeven, dit geeft op zich niet zoveel. Je moet er wel voor zorgen dat de adapter in ieder geval meer mA's kan leveren dan benodigd.

Zelf heb ik gewoon een universele adapter en die werkt net zo goed; daarnaast is ie ook nog een stuk goedkoper dan zo'n merkding.

Let er wel op dat een adaptor gestabiliseerd moet zijn. Is-ie dat niet heb je grote kans op brommmmmmmmmmm.
Merkoloze adapters zijn vaak (niet altijd) slecht gestabiliseerd.