PDA

View Full Version : Vraag over een Jackson



dennis118
24 augustus 2007, 16:25
Beste mensen,

Ik heb een jackson gitaar thuis staan en ik vroeg mij af is dit een beetje een redelijk merk en wat is deze gitaar ongeveer waard? Ik heb totaal geen verstand van gitaren en ben sinds 2 weken een beetje aan het oefenen, Deze gitaar heb ik een aantal jaar geleden gekregen van een vriend, hij wilde hem weggooien omdat ie toch niet speelde. ben benieuwd.

.http://img.photobucket.com/albums/v700/Dennis118/gitaar.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v700/Dennis118/gitaar3.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v700/Dennis118/gitaar4.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v700/Dennis118/gitaar1.jpg

Rubenios
24 augustus 2007, 16:28
japanse professional denk ik?

Ziet er iig wel degelijk uit, ebben toets etc

dennis118
24 augustus 2007, 16:44
Hij is verder ook helemaal niet beschadigd ofzo, zit geen krasje op

LP_CL
24 augustus 2007, 17:07
Het is inderdaad een Japanner, maar een high-end japanner. Dit beestje heet Jackson Dinky professional en is nieuw om en bij de 1000€ waard als ik mij niet vergis. Dit is een zeer leuk gitaartje!

Je zal wel eens je snaren deftig moeten leren opleggen, want zo gaat hij wel erg rap onstemd geraken. Gebruik niet zoveel omwindingen:
http://www.uncletim.com/images/bobsmethod.jpg

dennis118
24 augustus 2007, 17:26
Je zal wel eens je snaren deftig moeten leren opleggen, want zo gaat hij wel erg rap onstemd geraken. Gebruik niet zoveel omwindingen:

Ok dan moet ik dat even zien te regelen met de snaren, Ik heb dit ook nog nooit gedaan en ze zitten er zo al vanaf het begin dat ik hem heb op. Ik had al het idee dat ie een beetje "vals" klonk, maar ik ben natuurlijk geen kenner.

Moeten er nog een speciaal soort snaren op of maakt dat niet uit.

Maar advies van jullie is de gitaar gewoon zelf houden en lekker op leren spelen??

Dark_Tranquillity
24 augustus 2007, 17:29
Hou hem zelf, het is een leuke gitaar, ook nog als je een jaar of wat speelt. Dit ding gaat wel een tijdje mee :)

dennis118
24 augustus 2007, 18:18
Ok dat is mooi.

Ik denk dan dat ik er even andere snaren op laat zetten.

Wat betekent eigenlijk High end japanner is dat iets speciaals?

Ik sta er nog van te kijken dat ie zoveel waard is dat had ik echt niet verwacht.

allochthomas
24 augustus 2007, 18:18
tis wel een zeer mooie gitaar. ik wou dat ik zoiets van een vriend kreeg :p

Dark_Tranquillity
24 augustus 2007, 18:49
high end japanner = Een van de betere Japanse Jackson gitaren. Jackson is van oorsprong een amerikaans gitaar merk, dat later, voor minder goed bedeelde muzikanten een vestiging in Japan opende, om zo kosten te besparen.

Gitaro
24 augustus 2007, 18:56
Wtf? Wie wil zoiets nou weggooien? Behalve Madcow dan :D

GuitarMaster
24 augustus 2007, 19:00
Het is inderdaad een Japanner, maar een high-end japanner. Dit beestje heet Jackson Dinky professional en is nieuw om en bij de 1000€ waard als ik mij niet vergis.

Is het zo erg geworden? Ik dacht dat die Professional series juist niet zo goed waren (slechte tremolo enzo). Kan me herinneren dat er hier in de buurt in een muziekzaak jarenlang een Professional Kelly gestaan heeft voor iets van 350 euro, was absoluut niet te verkopen.

Tho
24 augustus 2007, 19:03
Hoi Dennis, ik heb je een PM gestuurd, check je inbox even onder het kopje Gebruikers CP

Groetjes, Tho

Orpheo
24 augustus 2007, 19:28
met iets dat lijkt op een dimarzio brughum! normaal zaten er emg achtige elementen in. dit ding is tegen de 1000 waard ofzo. tof ding

rutger0
24 augustus 2007, 19:50
Woow gaaf ding!, is gelijmde hals? of doorlopend?

Als je echt wil weten wat ie waard is en hoe goed ie is kun je ff naar op t jackson/charvel forum kijken. Ben wel benieuwd welk jaar enz. Maar dit lijkt me een heel chique gitaartje!

Dark_Tranquillity
24 augustus 2007, 19:53
Hij lijkt vanwege de ruwe finish ook wel overnieuw geschilderd! Dat zou wel jammer zijn! En de tussrod cover is blauw :sneaky:

dennis118
24 augustus 2007, 20:27
Hij lijkt vanwege de ruwe finish ook wel overnieuw geschilderd! Dat zou wel jammer zijn! En de tussrod cover is blauw

Ik denk dat dat aan de fotos ligt, ik kan met 99%zekerheid zeggen dat ie niet is overgeschilderd, Of het moet heeeeeeel proffesioneel gedaan zijn maar dat geloof ik niet.


met iets dat lijkt op een dimarzio brughum! normaal zaten er emg achtige elementen in. dit ding is tegen de 1000 waard ofzo. tof ding

Ik hoor hier echt termen vallen waar ik nog nooit van heb gehoord, wat is nou weer een dimarzio brughum!


Woow gaaf ding!, is gelijmde hals? of doorlopend?

Zoals ik het kan zien is het een doorlopende hals, oja bedankt voor de tip ga zo gelijk even het jackson/charvel forum bekijken. ik hou jullie op de hoogte

Tho
24 augustus 2007, 20:38
Een Dimarzio Brughum is een van die gekke rechthoekjes die onder de snaren van je gitaar zitten ;) Burg = de positie, dus degene het minst dicht bij de nek

Die dingen heten humbuckers. Ook wel pups, hums of pickups genoemd

Dimarzio is het eventuele merk

dennis118
24 augustus 2007, 21:25
Een Dimarzio Brughum is een van die gekke rechthoekjes die onder de snaren van je gitaar zitten Burg = de positie, dus degene het minst dicht bij de nek

ok is me dat ook weer duidelijk, bedankt voor de uitleg tho

dennis118
24 augustus 2007, 22:33
is deze gitaar trouwens geschikt voor het genre Rock&roll.beetje elvis presley, buddy holly etc style?

Madcow
24 augustus 2007, 22:35
pff weggooien man, tis rotzooi :D

nee anyway, ik heb zelf totaal niks met jackson, maar ik zou deze zeker behouden, NIET verkopen, lekker houden en scheuren

allochthomas
24 augustus 2007, 22:52
is deze gitaar trouwens geschikt voor het genre Rock&roll.beetje elvis presley, buddy holly etc style?
jackson is meer voor het wat hardere werk metal etc

iwamoto
24 augustus 2007, 23:04
jackson is meer voor het wat hardere werk metal etc
nou, ik speel ook blues op een 7 snaar ibanez he, alles kan ;)

renier
24 augustus 2007, 23:16
met iets dat lijkt op een dimarzio brughum! normaal zaten er emg achtige elementen in. dit ding is tegen de 1000 waard ofzo. tof ding

nounou, laten we die jongen geen valse hoop geven.

iets is maar zoveel waard als er voor gegeven wordt, en met de huidige markt voor superstrats lijkt het me stug dat iemand er meer dan 500 euro voor geeft.

Daemon
25 augustus 2007, 00:07
Wat nog steeds niet wegneemt dat 't een hele leuke gitaar is om gratis gekregen te hebben :) Ik vind 'm er zelf mooi uit zien & ik weet zeker dat je er zat plezier van zult hebben.

pyaemia
25 augustus 2007, 08:43
Dit is de gitaar die een vriend van mij heel lang geleden in de trein heeft laten liggen. Moet omstreeks 1999-2000 geweest zijn. Hij zat in een grijze charvel koffer (plastic hardcase)

Hij en ik speelden destijds in Pyaemia, en het was in de trein van Amsterdam richting Rotterdam.

Het speciale aan deze gitaar is dat hij actieve single coils heeft en een passieve dimarzio evolution bridge op de humbucking. Neck-through en een metallic witte lak.

Op onze demo Cranial Blowout staat hij op de foto met deze gitaar. Helaas heb ik die foto hier niet electronisch.

Ik weet zeker dat hij deze gitaar graag terug wil.

Tho
25 augustus 2007, 11:12
Dit is de gitaar die een vriend van mij heel lang geleden in de trein heeft laten liggen. Moet omstreeks 1999-2000 geweest zijn. Hij zat in een grijze charvel koffer (plastic hardcase)

Hij en ik speelden destijds in Pyaemia, en het was in de trein van Amsterdam richting Rotterdam.

Het speciale aan deze gitaar is dat hij actieve single coils heeft en een passieve dimarzio evolution bridge op de humbucking. Neck-through en een metallic witte lak.

Op onze demo Cranial Blowout staat hij op de foto met deze gitaar. Helaas heb ik die foto hier niet electronisch.

Ik weet zeker dat hij deze gitaar graag terug wil.

yeah right! Pech gehad kerel, die zaak is een beetje verjaard denk je ook niet?


niet te geloven...

dennis118
25 augustus 2007, 12:44
beste mensen bedankt voor de reacties ben weer een stuk verder.


nounou, laten we die jongen geen valse hoop geven.iets is maar zoveel waard als er voor gegeven wordt, en met de huidige markt voor superstrats lijkt het me stug dat iemand er meer dan 500 euro voor geeft.

Dat is inderdaad zo maar het is zoiezo niet mijn intentie om te verkopen hoor, ga er gewoon zelf een beetje op oefenen. maar 500 euro vind ik nog steeds een aardig bedrag.


Dit is de gitaar die een vriend van mij heel lang geleden in de trein heeft laten liggen. Moet omstreeks 1999-2000 geweest zijn. Hij zat in een grijze charvel koffer (plastic hardcase)

Hij en ik speelden destijds in Pyaemia, en het was in de trein van Amsterdam richting Rotterdam.

Het speciale aan deze gitaar is dat hij actieve single coils heeft en een passieve dimarzio evolution bridge op de humbucking. Neck-through en een metallic witte lak.

Op onze demo Cranial Blowout staat hij op de foto met deze gitaar. Helaas heb ik die foto hier niet electronisch.

Ik weet zeker dat hij deze gitaar graag terug wil..

Ik kan je verzekeren dat deze gitaar niet uit een trein komt hoor of gevonden is, zoals ik al eerder vertelde is deze van een vriend van mij geweest en heeft ie een hele tijd op zolder staan te verstoffen, hij had ooit ook de intentie om te gaan spelen maar dit is er nooit van gekomen, dus wilde hij hem wegdoen, toen heb ik hem gehad van hem, en dit is niet in de buurt van de lijn a`dam---> r`dam geweest.

zijn nog meer mensen die piet heten toch.

Outrage
25 augustus 2007, 13:46
Een kwaliteitsgitaar hoor! Als jij 'm ooit beu zou zijn ;)... Fantastisch goede gitaar om op te spelen.

dennis118
25 augustus 2007, 15:05
Een kwaliteitsgitaar hoor! Als jij 'm ooit beu zou zijn ;)... Fantastisch goede gitaar om op te spelen.


bedankt voor het compliment, ik las in de voorgaande posts dat dit meer een gitaar zou zijn voor metal en rock muziek. Wat is dan een beetje een goede gitaar, voor het genre rock&roll, en dan een beetje vergelijkbaar qua prijs en kwaliteit met mijn gitaar

Kakihara
25 augustus 2007, 15:14
Dit is de gitaar die een vriend van mij heel lang geleden in de trein heeft laten liggen. Moet omstreeks 1999-2000 geweest zijn. Hij zat in een grijze charvel koffer (plastic hardcase)

Hij en ik speelden destijds in Pyaemia, en het was in de trein van Amsterdam richting Rotterdam.

Het speciale aan deze gitaar is dat hij actieve single coils heeft en een passieve dimarzio evolution bridge op de humbucking. Neck-through en een metallic witte lak.

Op onze demo Cranial Blowout staat hij op de foto met deze gitaar. Helaas heb ik die foto hier niet electronisch.

Ik weet zeker dat hij deze gitaar graag terug wil.
Ik ben begin 1960 een Gibson Les Paul vergeten op de trein tussen Mechelen en Brussel. Hij zat in een mooie lederen koffer van Gibson. Als iemand hem gevonden heeft, mag hij me die altijd terugsturen :p

Ibanez RuleZ
25 augustus 2007, 16:23
is al veel over gezegd, final word...

dit is een professional soloist, begin jaren 90. schaller floyd, ebben toets, parelmoeren inleg. deze gitaren komen uit japan, en dienden als goedkoper alternatief voor de Jackson USA select serie. omdat deze serie echter zo goedkoop was en net zo goed als de amerikaanse tegenhanger, leed de USA sales er onder en werd deze lijn gestopt.

maw. supergitaar. een met een heleboel ballen en als je daarmee mag beginnen... tering, lucky basterd.

harrald

dracobaco
25 augustus 2007, 17:08
Een van de beste Japanse Jacksons, de zg. Pro serie..............
Niet te verwarren met de Professional serie, ook al is er dit een, maar buiten
de toevoeging professional is dit ook een zogeheten pro uitvoering..........
Klasse gitaar voor weinig geld !

indien de hals is geschroefd:
Jackson Fusion professional'90 - '91
Shortscale 24 3/4"
Ebben toets
Jackson JE-1200 midboost
Prijs inlc. OHSC 450 a 500 Euro (afhankelijk in welke staat)

indien neckthru:
Jackson Soloist professional '90 - .....
25 1/2" scale
Ebben toets
Prijs incl. OHSC 550 a 700 Euro.................

http://audiozone.dk/index-filer/jackson-pro-professional.htm
http://audiozone.dk/CatalogScans/JC1992/pages/JC1992Page06.htm

allochthomas
25 augustus 2007, 19:56
fotootje van de achterkant zou handig zijn

allochthomas
26 augustus 2007, 11:28
you've got mail, check je cp

uncLez
27 augustus 2007, 10:41
Zoals mijn toenmalige bandgenoot al opperde ben ik deze gitaar kwijtgeraakt toen ik hem in het bagagerek van de trein heb laten liggen. Jij of degene die hem dan uit de trein mee heeft genomen heeft dat in ieder geval nooit bij de NS gemeld, anders had ik daar toen al van gehoord.

De "yeah right"-reacties snap ik best, maar ik kan erbij vermelden dat het een neck-thru versie is, hij in een grijze hard-plastic Charvel-koffer zit met een fijne furry voering, waarvan in ieder geval een van de slotjes uitgescheurd was en dat het in het fretboard gestanste serie-nummer J100480 is.

Dus ik ben benieuwd...

Danny Drug
27 augustus 2007, 11:07
Zoals mijn toenmalige bandgenoot al opperde ben ik deze gitaar kwijtgeraakt toen ik hem in het bagagerek van de trein heb laten liggen. Jij of degene die hem dan uit de trein mee heeft genomen heeft dat in ieder geval nooit bij de NS gemeld, anders had ik daar toen al van gehoord.

De "yeah right"-reacties snap ik best, maar ik kan erbij vermelden dat het een neck-thru versie is, hij in een grijze hard-plastic Charvel-koffer zit met een fijne furry voering, waarvan in ieder geval een van de slotjes uitgescheurd was en dat het in het fretboard gestanste serie-nummer J100480 is.

Dus ik ben benieuwd...

spannend hoor! :)

bass blom
27 augustus 2007, 11:13
zeker spannend verhaal, maar A, welke randdebiel laat nou zijn gitaar in de trein liggen???

en B, als je hem dan later tegenkomt en hij wellicht geruild/weggegeven/verkocht etc. is geweest langs wellicht 3 of meer mensen is het gewoon vette pech.

maar nogmaals, als je hem in de trein hebt laten liggen ben je gewoon een echte eikel en verdiende je hem niet en verdien je het eigenlijk ook wel dat je hem nu hier ziet en ga je maar lekker een potje janken ofzo.

rjong999
27 augustus 2007, 11:53
Juridisch gezien wel interessant, als het hele verhaal klopt. Want dan zal Denns118 toch aan moeten tonen dat hij te goeder trouw is, en hij dus idd niet wist dat het om een kostbare gitaar ging of op andere wijze had kunnen weten dat die gitaar mogelijk onrechtmatig verkregen was. Het verhaal van 'hij wilde 'm anders wilde weggooien' lijkt mij wat zwak, maar ongetwijfeld kan die vriend van Dennis daar dan meer over vertellen.

Verjaring heeft hier niet zo veel mee te maken, denk ik. Dat het dom is om je gitaar in de trein te laten liggen ben ik het natuurlijk wel mee eens, maar daamee doe je geen afstand van je rechten, lijkt me. EN het was vast ook geen opzet ;-)

Wellicht het handigst als jullie het er even met elkaar over hebben ? Als iedereen te goeder trouw gehandeld heeft moet er toch een simpele oplossing voor te bedenken zijn, en zoniet, dan is een bezoekje aan het politiebureau ook snel gepleegd.

Wel sappig dit, natuurlijk...

Arvoitus
27 augustus 2007, 11:55
Een van de beste Japanse Jacksons, de zg. Pro serie..............
Niet te verwarren met de Professional serie, ook al is er dit een, maar buiten
de toevoeging professional is dit ook een zogeheten pro uitvoering..........
Klasse gitaar voor weinig geld !

indien de hals is geschroefd:
Jackson Fusion professional'90 - '91
Shortscale 24 3/4"
Ebben toets
Jackson JE-1200 midboost
Prijs inlc. OHSC 450 a 500 Euro (afhankelijk in welke staat)

indien neckthru:
Jackson Soloist professional '90 - .....
25 1/2" scale
Ebben toets
Prijs incl. OHSC 550 a 700 Euro.................

http://audiozone.dk/index-filer/jackson-pro-professional.htm
http://audiozone.dk/CatalogScans/JC1992/pages/JC1992Page06.htm

Aangezien ik geen switch zie voor de booster, zal het waarschijnlijk de neckthru zijn.

Nobilta
28 augustus 2007, 10:22
Dat zou toch wel toeval zijn zeker. Maar Dennis118, laat nog eens iets van je horen met een bewijs (foto's) dat het niet die gitaar is van op de trein.
Ik ben wel benieuwd.

uncLez
28 augustus 2007, 10:56
Nou,

ik maak me niet al te veel illusies over mijn juridische positie, hoor. Maar om hem tegen te komen en dat dan compleet voorbij te laten gaan is weer een ander verhaal. Het zou immers kunnen dat we er wel uit komen.

@bass blom: de mogelijkheid bestaat natuurlijk dat jij nog nooit in je leven iets stoms gedaan hebt, maar voorlopig ga ik er maar van uit dat je met een dergelijke reactie aan probeert te tonen dat er andere dingen zijn in deze wereld die ongeveer net zo dom zijn als je gitaar in de trein te laten liggen.

bass blom
28 augustus 2007, 11:03
zat domme dingen gedaan :D
maar dat ik een gitaar in de trein zou laten liggen kan ik me niet voorstellen.

nielsduursma
28 augustus 2007, 11:09
zat domme dingen gedaan :D
maar dat ik een gitaar in de trein zou laten liggen kan ik me niet voorstellen.

Volgens mij was er ooit eens een topic van iemand die in slaap was gevallen in de trein, en eenmaal wakker en op de plaats van bestemmig weg Rickenbacker.... :dontgeti:

Maar een gitaar in de trein laten liggen is gewoon stom inderdaad :D

Kim Wilson
28 augustus 2007, 11:12
Och, onze bassist is weleens een bas vergeten mee te nemen naar een repetitiemiddag.

Er zijn altijd NOG dommere mensen. :satisfie:

nielsduursma
28 augustus 2007, 11:13
Och, onze bassist is weleens een bas vergeten mee te nemen naar een repetitiemiddag.

Er zijn altijd NOG dommere mensen. :satisfie:

Zoals de niet nader te noemen drummer die z'n drumstel is vergeten toen hij vanuit Hoogeveen naar een optreden ging :cheerup: :D

Drummers..... :listen:

Kim Wilson
28 augustus 2007, 11:14
Zoals de niet nader te noemen drummer die z'n drumstel is vergeten toen hij vanuit Hoogeveen naar een optreden ging :cheerup: :D

Drummers..... :listen:
Haha, is GAST serieus zijn drumkit een keer vergeten!? :seriousf:

klikokarma
28 augustus 2007, 13:04
Och, onze bassist is weleens een bas vergeten mee te nemen naar een repetitiemiddag.

Onze bassist is zijn bas eens vergeten mee te nemen naar een optreden, 170km verderop. Je had zn gezicht moeten zien toen hij de bus openmaakte om zn bas te pakken! zoiets: :o
Zelfs de bassist van De Kast aan de telefoon gehad voor een vervanger, maar die kon niet weg want moest babysitten. :D

bass blom
28 augustus 2007, 14:00
ja thuis vergeten kan ik me voorstellen, maar in de trein? :o

klikokarma
28 augustus 2007, 14:59
Om precies te zijn lag zijn bas niet thuis maar in de kroeg...

allochthomas
28 augustus 2007, 15:47
op welke site kan je de serials van jacksons traceren? de main webpage heeft alleen maar nummers van de usa builds.

EDIT: waarom zijn de foto's opeens gister avond weggehaald?

Danny Drug
28 augustus 2007, 15:57
ik wil foto's wel eens zien van het serienummer van deze jackson..

kom op dennis bewijs je onschuld :P

Nobilta
28 augustus 2007, 16:34
Ik denk dat uncLez ook wel vol ongeduld zit te wachten. Misschien is het dus wel degelijk zijn gitaar (geweest) en zijn ze het onderling aan't regelen.
Als we van Dennis niets meer horen dan zegt dat genoeg denk ik.

Ik kan de foto's ook niet meer zien maar ik dacht dat het aan m'n pc zou liggen.

bass blom
28 augustus 2007, 16:38
Laatst aangepast door dennis118 : Gisteren om 18:17.

zo te zien zijn ze gister weggehaald..

Dark_Tranquillity
28 augustus 2007, 16:42
Niet alle Jackson bezitters zijn dus toffe peren. Zoals Tho en Ik uiteraard wel zijn :D

Unclez zelf ook niet! Als je nou een '57 goldtop in de trein laat liggen, ok. Maar een JACKSON ?!?!

Het lijkt me wel duidelijk dat die Dennis niet meer terug komt, is mijn conclusie :D

dennis118
28 augustus 2007, 16:54
Mensen,

Ik bespreek dit zelf met Unclez, wat de fotos betreft, bij mij staan ze er nog gewoon op.

@unclez PM

Danny Drug
28 augustus 2007, 16:58
Mensen,

Ik bespreek dit zelf met Unclez, wat de fotos betreft, bij mij staan ze er nog gewoon op.

@unclez PM

het was dus zijn gitaar ? :) :D

Nobilta
28 augustus 2007, 17:00
Dus dat wil zeggen dat het dus wel de gitaar van uncLez is(was)? Dat is nu wat we willen weten en waar we op zitten te wachten.
Ja, wij zijn zeeer benieuwd, hoe zou je zelf zijn.

bass blom
28 augustus 2007, 17:02
http://img.photobucket.com/albums/v700/Dennis118/gitaar.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v700/Dennis118/gitaar3.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v700/Dennis118/gitaar4.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v700/Dennis118/gitaar1.jpg

uit de eerste post, dennis heeft ze dus niet uit zijn post gehaald, maar ik zie ze ook niet.

:listen:

dennis118
28 augustus 2007, 17:43
http://img.photobucket.com/albums/v700/Dennis118/gitaar.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v700/Dennis118/gitaar3.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v700/Dennis118/gitaar4.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v700/Dennis118/gitaar1.jpg

uit de eerste post, dennis heeft ze dus niet uit zijn post gehaald, maar ik zie ze ook niet.

:listen:

Nee ik heb ze idd niet verwijderd waarom zou ik dat doen, ik heb echt niks te verbergen of fout gedaan. Nogmaals ik heb Unclez net een Pm gestuurd nadat ik de berichten hier heb gelezen met mijn reactie op dit alles.

bass blom
28 augustus 2007, 17:44
bizar verhaal, het zal je (beiden) maar overkomen :confused:

Nobilta
28 augustus 2007, 17:58
Nee ik heb ze idd niet verwijderd waarom zou ik dat doen, ik heb echt niks te verbergen of fout gedaan. Nogmaals ik heb Unclez net een Pm gestuurd nadat ik de berichten hier heb gelezen met mijn reactie op dit alles.


Ok, dat is niet zo belangrijk. Wat we willen weten is of het die gitaar is of niet. Dat maakt ons nieuwsgierig. JA of NEE. Of zijn jullie er nog niet uit?

allochthomas
28 augustus 2007, 18:03
dit begint spannend te worden.

dennis, ik zou zeggen, post gewoon een foto van de gitaar waarop de serial te zien is, ben je meteen van al het gezeur af.

en btw, misschien is het de vriend geweest waarvan hij de gitaar gekregen heeft de gene die de gitaar uit de trein heeft gehaalt, gezien de wending zou niks me meer verbazen.

Dark_Tranquillity
28 augustus 2007, 19:44
TBH, ik zou die Jackson lekker houden hehe :D

Laat die vriend van je maar een nieuwe kopen voor unclez omdat hij zn lambal was het niet aan te geven bij de ns :D

Mrguitar
29 augustus 2007, 15:11
Beste mensen,

Ik heb een jackson gitaar thuis staan en ik vroeg mij af is dit een beetje een redelijk merk en wat is deze gitaar ongeveer waard? Ik heb totaal geen verstand van gitaren en ben sinds 2 weken een beetje aan het oefenen, Deze gitaar heb ik een aantal jaar geleden gekregen van een vriend, hij wilde hem weggooien omdat ie toch niet speelde. ben benieuwd.



Beetje een ongeloofwaardig verhaal he?
Een vriend die een gitaar wil weggooien en hem daarom
maar aan jou geeft?
Dit zaakje stinkt.
Ook wel apart dat de fotoos nu ineens weg zijn.

Ik zal binnenkort eens kijken of ik het hoesje kan inscannen
van het album van Pyaemia.
Er zijn meerdere mensen die kunnen bevestigen dat dit de
gevonden/gestolen gitaar is.

De opmerking dat Unclez de gitaar niet verdient en maar een potje
moet gaan janken is redelijk kinderachtig. :roll:

Tho
29 augustus 2007, 15:14
Beetje een ongeloofwaardig verhaal he?
Een vriend die een gitaar wil weggooien en hem daarom
maar aan jou geeft?
Dit zaakje stinkt.
Ook wel apart dat de fotoos nu ineens weg zijn.

Ik zal binnenkort eens kijken of ik het hoesje kan inscannen
van het album van Pyaemia.
Er zijn meerdere mensen die kunnen bevestigen dat dit de
gevonden/gestolen gitaar is.

De opmerking dat Unclez de gitaar niet verdient en maar een potje
moet gaan janken is redelijk kinderachtig. :roll:

kom je je daar serieus voor aanmelden? sodemieter op, en sterf op je verjaardag :)

allochthomas
29 augustus 2007, 15:17
Beetje een ongeloofwaardig verhaal he?
Een vriend die een gitaar wil weggooien en hem daarom
maar aan jou geeft?
Dit zaakje stinkt.
Ook wel apart dat de fotoos nu ineens weg zijn.

Ik zal binnenkort eens kijken of ik het hoesje kan inscannen
van het album van Pyaemia.
Er zijn meerdere mensen die kunnen bevestigen dat dit de
gevonden/gestolen gitaar is.

De opmerking dat Unclez de gitaar niet verdient en maar een potje
moet gaan janken is redelijk kinderachtig. :roll:
misschien is alles gewoon 1 groot misverstand

bij de weg: meld je je hiervoor speciaal aan?

@ tho :seriousf:

uncLez
29 augustus 2007, 16:15
Dennis118 heeft naar mij bevestigd dat het inderdaad deze gitaar is en navraag gedaan naar de herkomst. Aangezien ik op vakantie ben hebben hij en ik er later nog contact over.

Tho
29 augustus 2007, 16:25
Dennis118 heeft naar mij bevestigd dat het inderdaad deze gitaar is en navraag gedaan naar de herkomst. Aangezien ik op vakantie ben hebben hij en ik er later nog contact over.

tnx voor deze update, bizar verhaal hoor. Ik hoop dat de gitaar bij de rechtmatige eigenaar terugkomt/blijft

Mrguitar
29 augustus 2007, 16:27
Wat een hoog niveau qua reactie Tho.. Ben echt onder de indruk hoor. :roll:

Ik heb direct met deze kwestie te maken, dus het volste recht me aan te melden en te reageren gezien het hoge aantal kinderachtige reacties.
Logisch toch als het om een 'gevonden' gitaar gaat, waarvan je graag wilt dat hij teruggaat naar de rechtmatige eigenaar.

Tho
29 augustus 2007, 16:28
Wat een hoog niveau qua reactie Tho.. Ben echt onder de indruk hoor. :roll:

Dankje! Het hele forum aanbid mij ook! :D Je gitaar in de trein laten liggen getuigd anders ook van hoge intelligentie! ;)

Mrguitar
29 augustus 2007, 16:32
Ik wist niet dat jij perfect was.
Je weet ook te weinig van de situatie destijds af om er over te oordelen denk je ook niet?

bass blom
29 augustus 2007, 16:33
hij was net door zijn vriendin gedumpt en is toen achter haar aangerend en daardoor zijn gitaar vergeten?

Tho
29 augustus 2007, 16:33
Ik wist niet dat jij perfect was.
Je weet ook te weinig van de situatie destijds af om er over te oordelen denk je ook niet?

dat zeg ik ook niet! (ik ben het wel, maar ik zeg het niet!)

gast, het is toch geregeld nu? :)

Mrguitar
29 augustus 2007, 16:35
Op Bass Blom ga ik verder niet reageren,

Tho, geregeld hoor ;)
We zullen wel zien hoe het afloopt.

dennis118
29 augustus 2007, 16:56
Beetje een ongeloofwaardig verhaal he?
Een vriend die een gitaar wil weggooien en hem daarom
maar aan jou geeft?
Dit zaakje stinkt.
Ook wel apart dat de fotoos nu ineens weg zijn.

Ik zal binnenkort eens kijken of ik het hoesje kan inscannen
van het album van Pyaemia.
Er zijn meerdere mensen die kunnen bevestigen dat dit de
gevonden/gestolen gitaar is.

De opmerking dat Unclez de gitaar niet verdient en maar een potje
moet gaan janken is redelijk kinderachtig. :roll:

Wat jij wel en niet gelooft intereseerd mij eerlijk gezegd niet zo veel. En dat je zoals je zegt indirect met te zaak te maken hebt ook niet. Ik heb mijn verhaal gedaan bij Unclez en thats it, Ik kan er verder ook weinig aan doen dat hij de gitaar zoals hij zelf zegt destijds "vergeten" is en dat we inmiddels,zover ik weet 4 eigenaren verder zijn. Maar wat er gezegd is moet je maar aan hem vragen als je dr zo betrokken bij bent. Ik vind het (maar dat is mijn mening) wel triest dat je je alleen aanmeld om dit even te komen melden, maar goed doe wat je niet laten kunt. Dus ga lekker je hoesje inscannen, heb je ook weer wat te doen (weet niet waarom want er is toch al bevestigd dat het deze gitaar is) en kan je hem mooi hier posten. Oja Vraag ook gelijk aan al die mensen die kunnen bevestigen dat dit de gitaar is of ze zich ook aanmelden hoe meer zielen hoe meer vreugd. En als je een paar post terug had gelezen had je gezien dat ik de fotos helemaal niet had verwijderd (zie post van BassBlom).

En als het zaakje stinkt moet je is gaan douchen en hem schoonmaken kan wel is helpen!!

Wordt een beetje moe van dit soor reacties van mensen die niet eens weten wat er besproken is.

allochthomas
29 augustus 2007, 18:10
wat een bizar verhaal, alleen zonde, want ik wou hem wel kopen.

uncLez wil jij hem toevallig niet verkopen? :p

Mrguitar
31 augustus 2007, 10:36
Wat jij wel en niet gelooft intereseerd mij eerlijk gezegd niet zo veel. En dat je zoals je zegt indirect met te zaak te maken hebt ook niet. Ik heb mijn verhaal gedaan bij Unclez en thats it, Ik kan er verder ook weinig aan doen dat hij de gitaar zoals hij zelf zegt destijds "vergeten" is en dat we inmiddels,zover ik weet 4 eigenaren verder zijn. Maar wat er gezegd is moet je maar aan hem vragen als je dr zo betrokken bij bent.

Ik weet dat je hem een bericht hebt gestuurd, ik zat er zelf bij.
Dat moet genoeg zeggen over hoe betrokken ik er bij ben.
Ik hoef dus niets aan hem te vragen.
Ik vond jouw verhaal in je eerste post gewoon ongeloofwaardig en ik was niet de enige.
Je berichtje verklaarde wel een hoop. ;)
Wat jij triest vindt interesseert me verder niet.
Unclez heeft zich hier ook speciaal voor aangemeld.

Outrage
31 augustus 2007, 10:40
Met dat alles vergeten we het allerbelangrijkste: hoe speelt en klinkt je gitaar nu?

Tho
31 augustus 2007, 10:54
Met dat alles vergeten we het allerbelangrijkste: hoe speelt en klinkt je gitaar nu?

:seriousf:

bass blom
31 augustus 2007, 10:55
het is en blijft een horrorverhaal en wat leren we eruit?
nooit een gitaar van zomaar iemand kopen?
want dan kan het je overkomen dat je hem trots hier showt en dan komt er ineens iemand die zegt, hee dat is de mijne en die is gejat/vergeten/vulmaarin.

maar hoe controleer je dat?
ik heb een jaar geleden een SG opgehaald, die gozer is volgens mij 100% betrouwbaar, maar met de marktplaats handel tegenwoordig is het dus oppassen geblazen.
en als je zomaar een gitaar krijgt van een vriend/vriendin, moet je dan ook wantrouwig zijn?

laat ons weten hoe het afloopt.

Wickerman
31 augustus 2007, 11:00
Simpeler; niemand, gewoon niemand geeft een gitaar twv ongeveer 500 euro gewoon weg. Zelfs beste vrienden vragen toch een klein iets in ruil terug, da's instinct.

bass blom
31 augustus 2007, 11:03
tja, dat verhaal van die strat pas, die iemand's vriendin van een vriend kreeg..

allochthomas
31 augustus 2007, 11:27
Simpeler; niemand, gewoon niemand geeft een gitaar twv ongeveer 500 euro gewoon weg. Zelfs beste vrienden vragen toch een klein iets in ruil terug, da's instinct.
geloof me, er lopen een hoop malloten die zoiest doen.

Megadeth_
31 augustus 2007, 17:36
geloof me, er lopen een hoop malloten die zoiest doen.

Feit, als je er totaal niets van kent, is het gewoon een random plank hout met wat metaal en snaren erop.

GeofJackon
31 augustus 2007, 19:11
heb zelf ook een vraagje over men jackson. k weet dat het een ps-2 preformer is van de jaren 80, maar k zou graag het precieze bouwjaar+plaats weten. De serienummer op de neckplate is 5000594

arcane
31 augustus 2007, 19:27
is dat te achterhalen dan? Dat zou ik nl. ook wel willen weten van mijn Jackson Kelly performer.

Robin.ke
31 augustus 2007, 21:15
heb zelf ook een vraagje over men jackson. k weet dat het een ps-2 preformer is van de jaren 80, maar k zou graag het precieze bouwjaar+plaats weten. De serienummer op de neckplate is 5000594

Performer uit de jaren 80 ?? :o Bij mijn weten zijn deze pas begin jaren 90 voor het eerst in Korea in productie genomen. In jouw geval is dat waarschijnlijk 1995.

GeofJackon
1 september 2007, 12:22
aha. Ze is dus nog jonger dan dat ik dacht. Er hangen nog restanten van een sticker met Master op.

Mrguitar
28 maart 2008, 18:10
Nou, mocht iemand nog geinteresseerd zijn in een update,
(beetje laat, was m'n wachtwoord kwijt)
Dennis heeft niets meer van zich laten horen. :confused:
Was ook wel te verwachten, maarja toch jammer en een beetje sneaky.
ik hoop dat hij nog veel plezier beleeft met 'zijn' gitaar.

macwilliams
28 maart 2008, 18:38
Dit was zeker de moeite waard om door te lezen. Jammer
dat nu misschien door omstandigheden van buitenaf dennis
een beetje ontstemd is geraakt en gedacht heeft: Fv<K you
ik houd hem voor mijzelf. Maar ja het is nu wel een onverkoop-
baar exemplaar geworden.


Moraal: ga nooit met openbaar vervoer

Luke-wannabe
28 maart 2008, 20:20
Nou, mocht iemand nog geinteresseerd zijn in een update,
(beetje laat, was m'n wachtwoord kwijt)
Dennis heeft niets meer van zich laten horen. :confused:
Was ook wel te verwachten, maarja toch jammer en een beetje sneaky.
ik hoop dat hij nog veel plezier beleeft met 'zijn' gitaar.
Echt flauw van die gast! Een beetje dude had 100 euro gevraagd en een proper beginnersgitaar gekocht.