PDA

View Full Version : Een killswith



Waffels
24 augustus 2007, 12:45
Hey

Al een hele tijd bespeel ik Rage Against The Machine op men gitaar.
Ik kan de meeste songs wel spelen maar dan zonder speciale effecten.
Nu heb ik ergens op het internet gelezen dat je een "Killswitch" kan installeren op je gitaar. Een Killswith maakt een on/off geluid. Zoals bij de song; Know Your Enemy.

De meesten verkrijgen dat geluid door hun switcher (jah dat hendeltje voor op treble, mid, rythm te zetten en zo) naar beneden en naar boven te doen.
Ik probeer dat maar dat lukt me niet :s
Ze zeggen dat je je volume naar beneden moet doen en zo maar dan krijg ik gewoon nix uit men gitaar :s

Heeft iemand verstand hoe dat in z'n werk gaat?

Ik heb een Richwood elektrische gitaar en een Marshall V80 versterker (met lampen).

Alvast bedankt :)

(Sorry dat ik niet zo die benamingen ken van men gitaar)

Dick Wolkendeck
24 augustus 2007, 12:51
Dat werkt alleen als de een van de twee volumepotmeters dicht zet en de andere open. Als je maar één volumeregelaar hebt, werkt het niet.


Zelf een aan/uit schakelaartje erin zetten?

Waffels
24 augustus 2007, 12:53
Dat werkt alleen als de een van de twee volumepotmeters dicht zet en de andere open. Als je maar één volumeregelaar hebt, werkt het niet.


Zelf een aan/uit schakelaartje erin zetten?

Jah ik heb maar 1 volumeregelaar...
Hoe bouw je dat erin, zo'n aan/uit schakelaartje..

Dribbel_
24 augustus 2007, 13:15
Weet je wel zeker dat je dat wilt dan kan je gaan boren in je gitaar

Dick Wolkendeck
24 augustus 2007, 13:35
Weet je wel zeker dat je dat wilt dan kan je gaan boren in je gitaar

Inderdaad. Een killswitch gebruik je maar heel eventjes in 1 of twee nummers, anders kun je beter lichttechnicus worden, kan je de hele tijd schakelaars indrukken :D .

Waarom gebruik je geen instelbaar tremolopedaal, zo'n effect dat vroeger op Fenderversterkers zat. Als je de tremolo instelt op blokgolf en verder extreem veel diepte, krijg je net zo'n stottergeluid als bij een killscwitch. En dan mooi instelbaar op verschillende snelheden. Voordeel is dat je niet hoeft te boren in je gieter en je kunt het pedaal ook met andere instellingen gebruiken.

Waffels
24 augustus 2007, 14:48
Mjah xD Ik bn nieh echt vn plan te gaan boren in men gitaar :p
Dusja, misschien moet'k maar een pedaal gaan zoeke die ongeveer etzelfde geluid creeërt :)

Mar merciekes eh ^^
Tbegint me al beteke duidelijker te worre =p

no 1 hops
24 augustus 2007, 18:14
kill switch is een schakelaar die je je signaal draad naar de massa legt.
dus als je naar de elektroboer gaat, koopt een mooi klein bakje van aluminium een voetschakelaar en twee inbouw jacks dan heb je je pedaaltje zo klaar.
je kunt dan kiezen met die schakelaars, on/of, dus je trapt hem in >klik=uit, je trapt weer .klik= aan.
maar een maak contact werkt dan veel leuker.
je trapt >geen klik, maar zolang je hem ingetrapt houd blijft het geluid weg, je laat los, en je hebt weer sound.
en je gitaar blijft heel

Spitfire
24 augustus 2007, 18:19
Voor snelle staccato's lijkt met dat niet zo heel relaxed

no 1 hops
24 augustus 2007, 20:11
Voor snelle staccato's lijkt met dat niet zo heel relaxed
en ik weet ook niet wat de speaker er van vind, vooral op oorlogssterkte