PDA

View Full Version : dobro?



Dirtypool
21 januari 2003, 03:11
Hallo, wie heeft tips over resonator gitaren?
Ik zit te denken zo'n metalbody aan te schaffen van Dean, Johnson of zo.
Ik gruwel van country en Hawaii dus denk Blues bij deze gitaren.

Alle tips of eventueel aanbiedingen welkom.

Richard.

JimGitaar
21 januari 2003, 17:37
resonator gitaren worden onder andere verkocht bij Feedback te R'dam. Uit mijn hoofd hebben ze daar twee resonators van Dean. De prijzen zijn volgens mij van af 300 euro.
Persoonlijk vond ik deze gitaren niet zo goed, je hoort niet echt dat je op een resonator speelt. Misschien dat je met een bottle-neck er een beter geluid uit kan halen maar ik vond ze niks.

Om meer informatie te vinden over dit soort gitaren moet je misschien eens informeren bij een gitaarzaak voor Akoestische gitaren.

mk1
21 januari 2003, 17:54
Kijk even op http://www.harmony-central.com, kun je reviews lezen van o.a. Dean enzo. Als je echt een Dobro wil moet je effe kijken op de site van Palm Guitars.....(kan ook via gitaarnet)

telecastermaster
21 januari 2003, 17:56
Misschien wel iets om in overweging te nemen: Metalen dobro's zien er wel cool uit maar worden doorgaans ook als een beetje metaalachtig klinkend ervaren. Een houten dobro geeft doorgaans een warmere toon.

harmonyman
29 januari 2003, 19:49
Ik heb zelf een paar jaar geleden een dobro gekocht van Samick. Helemaal niet duur en ik ben er best tevreden mee. Probleem was de versterking, maar dat heb ik inmiddels opgelost door een niet te duur brugelementje aan te brengen. Ik heb overigens geen full-metal uitvoering omdat ik die inderdaad te "metalig" vind klinken. Tip: als je slide wilt spelen op je dobro let er dan op dat je de actie niet te laag afstelt. Gaat dan vrij snel rammelen op de frets en dat klinkt flink door. Heet niet voor niks resonator.