PDA

View Full Version : Meul [NIGHTSHIFT-32]



meul
24 augustus 2007, 09:24
En dan nu.... live vanuit Nick Vollebregt's Jazzcafé.....
Nah..... :) Alvast bedankt voor de reacties!

http://home.kpnplanet.nl/~jlvermeulen@kpnplanet.nl/Sound/Jan%20Vermeulen%20-%20Nightshift%2032.mp3

Gr,
Jean Meul

Don Capo
24 augustus 2007, 09:35
Vage shit, maar wel zooo muzikaal. Man man man, dat jij nog geen cd op je naam hebt staan verbaast me echt. Dat stuk op ong 1.50 is echt te lekker voor woorden.

Mijn nieuwe slogan voor 2007 : MEER MEUL!

The Lo Lands
24 augustus 2007, 10:04
Kruising tussen Gotcha en Vai. Lekker experimenteel en mooi geproduceerd. Gelukkig ook niet te lang want voor een instrumentaal nummer is het altijd de kunst de aandacht van je luisteraar vast te houden. Vai en andere virtuosie zijn hier altijd erg goed in : )

Toppie mijn ochtend begint weer goed :D

Bouke
24 augustus 2007, 10:39
Mjammie, weer een lekker kaasplankie man! :D

MEER MEUL!

Bouke

glennshred
24 augustus 2007, 10:52
ik sluit mij aan bij don capo en the lo lands :)

Gert-Jan
24 augustus 2007, 16:04
Jammer dat het zo kort is.....Dat stuk op 1.02 is subliem en uiteraard ook op 1.46. Tja het is al zo vaak gezegd maar je blijft de meest creatieve van dit forum.

Ic3gl0vE
24 augustus 2007, 16:22
Zo hé, dit zit goed in elkaar!
Ken je andromeda toevallig? Het geluid van de slaggitaar uit dit nummer doet me er wel een beetje aan denken.

bass blom
24 augustus 2007, 17:42
vette shit man!
zappa ligt te swingen in zijn graf :D

peter_heijnen
24 augustus 2007, 18:13
Geweldig (weer :))! En idd, het smaakt naar veel meer Jan.....

Ik zou je erg graag eens live aan het werk willen zien, desnoods met alle backings uit de computer of op tape.

ZonderZout
24 augustus 2007, 19:29
Wow!!!
Ja, ik ben direct fan geworden! :listen:

Ik moet er heel erg bij aan Ron Thal // Bumblefoot denken (een soort Frank Zappa meets Green Day achtig iets). Maar die is je dan vast niet onbekend.

Ik ben benieuwd naar meer!!

Frankiefrank2
25 augustus 2007, 14:34
Vet nummertje, vooral lekker rifje erin.

benwave
25 augustus 2007, 17:54
Frank Zappa....Chicago.... een neger... Vai'ies gitaarwerk... een snufje Science fiction... En dat allemaal verenigd in een Hollandse jongen.

Yeah...

Lacrimosa
25 augustus 2007, 20:56
Tof man!
Ik blijf je gitaartone echt geweldig vinden!

*buigt

meul
25 augustus 2007, 22:46
Heel erg bedankt voor de reacties en fijne woorden!

@ Bouke, ja best goed plankie he ;-) txs men!

@ Ic3gl0vE, txs, nee ik ken andromeda niet. het klinkt het prog in ieder geval :-)

@ Lo lands en Gert, persoonlijk houd ik van gebonden. ik raak zelf vaak erg snel verveeld en probeer zoveel mogelijk opvulling te vermijden. de ene keer heb je meer noten op je zang dan de andere. deze keer wat minder. omdat dit enigzins groovy is vond ik te veel harmonische wendingen waardoor je wel kan verlengen niet zo op zijn plaats en ga ik met lo lands mee dat je best een beetje moet oppassen met dit soort muziek.

@ Peter, ik vond de 'alweer' leuker. toch alweer bedankt voor je reactie man! kom jij me begeleiden bij de jazz standard aan het begin of pak jij het solootje? :p

@ Ben, Hell yeah!

@ Lac, wat heb jij toch met die gitaartone? gewoon pod 2.0 hoor.

Later,
Jee

Gert-Jan
25 augustus 2007, 23:53
Podje??? Welke settings gebruik je 'if I may ask'?

meul
26 augustus 2007, 13:37
Podje??? Welke settings gebruik je 'if I may ask'?

Hai Gert,

Het zijn settings die ik ooit voor mijn charvel heb gemaakt en dat is al een tijdje geleden. ik heb de editor ook niet gebruikt. ik draai altijd maar wat. ik moet eigenlijk ook weer een beetje modden sinds ik op mijn ibanez speel. heb de line 6 editor niet staan dus kan nu ff niet checken. ik meen dat de slagpartijen de rectiefier zijn, helemaal droog en zo ge-q'd dat ze voor mijn gitaar goed klinken. ik meen dat de solo sound die ik voor dit nummer gebruikt heb de soldano is met compressie-delay. de cabinet settings doe ik ook op gehoor. ik zou line 6 editor moeten neerzetten om het exact te kunnen vertellen.

gr,
j

ron smit
26 augustus 2007, 14:40
Jemig, dit is erg goed. Zowel de productie als het gitaarspel.

Ik heb net de liedjes op je site geluisterd. Ik ben niet zo'n metalfan, maar ik vind je muziek heel muzikaal. Superstrak ingespeeld. Heerlijke sound. Vooral Nightshift 32, met de humor en de combi van metal en DJ (oid).
Complimenten!

meul
27 augustus 2007, 16:47
dank je wel Ron!

krizz
28 augustus 2007, 08:38
Ongetwijfeld het beste dat ik dit jaar hier gehoord heb, echt super!

Luke-wannabe
29 augustus 2007, 01:42
Is dit nou live of niet..?
Ik vind het wel heel erg goed!

pgm10th
29 augustus 2007, 11:28
Ja wat moet ik er weer van zeggen vriend.
Zo als van ouds speeld deze ook weer lekker weg.
Je heb weer de Meul smaak te pakken :) .
Hoe wel ik er ook een beetje een "Gotic grave party" (of hoe dat nummer ook heet) gevoel bij heb, maar geen idee waar om.

Spreek en rock je snel weer.
Denny

meul
29 augustus 2007, 23:06
@ krizz, txs man, hier doet de man het voor!

@ Luke, :p neen, het is niet live, het publiek en de aankondiging komen uit een optreden met mijn vroegere band. de stem en het publiek zijn onder het jazzy beginnetje gemixed, drums zijn zo geprogrameerd dat het net lijkt alsof de drummer nog ff snel zijn ketels test voor de aftrap. goed gelukt dus!

@ Pgm, dank vriend! ik begrijp de vergelijking. het is wat minder prog en wat meer op groove. spreek je later

gr,
jan

Das Schaap
30 augustus 2007, 01:37
Het is toch erg dat er al 3 pagina's zijn voor ik weer reageer.

Ik vind het zeer geinig, alleen de kracht van jouw riffwerk is vaak toch het tempo, het is vermoedelijk gewoon gewenning, dat het daardoor niet knalt.
Gitaargeluid zou van mij breder gemogen zijn, maar het is niet of je iets mist. Het houdt wel mooi stand ten opzichte van dat cleane stuk nu.

Oh en dat cleane stuk is werkelijk waar prachtig, ik kan het enkel omschrijven als 'fris'. De sfeer verandert mee en alles is kalm en tja het is gewoon euh verfrissend ? Had veel vaker mogen komen, het is ook iets anders dan meestal wat je met strings meer werkt op de rustige stukken.

Dat arpeggiostuk is wel geinig, en het klinkt alsof je gewoon even losgaat, geen echt vast idee.

Alleen beetje kort wel, maar dat probleem ken ik vermoedelijk. :o

tabmaniac
2 september 2007, 16:13
somebody in the house say yeah!

Iceman
3 september 2007, 21:00
Meul ook op het Sneap forum?

Welkom.

erwin_ve
4 september 2007, 13:35
Hoi Meul,

Mooi stukkie wederom! Je maakt goed gebruik van je riffs en harmonische wendingen onder je riffs. Als ik me niet vergis komen ze ook, in andere verpakking, voor in je andere nummers.

Gr Erwin

c.hultermans
5 september 2007, 21:12
Frank Zappa....Chicago.... een neger... Vai'ies gitaarwerk... een snufje Science fiction... En dat allemaal verenigd in een Hollandse jongen.

Yeah...


idd, Meul for president!!! hehe ;-)

Wederom goed in elkaar gezet kerel!!

Grtz,

Ratje

meul
9 september 2007, 14:50
hey, beetje late reaktie, ff weekie weg geweest.

@ schaap, het muziekje is ook wat minder powerrock of hoe je het noemt dan voorgaande postings. ook de mix is ff heel anders. veel minder eindcompressie en minder naar voren. hierdoor zuigt het minder waardoor het misschien minder energiek lijkt? ach, het is gewoon andere koek. ik kloot nog steeds een beetje rond met sound en zelfs stijl. dank voor je reaktie!

@ erwin ve, hai Erwin, long time! bedankt voor je reaktie, het word misschien eens tijd voor een nieuwe ladder :-) maar misschien is dit ook gewoon op dit moment mijn dingetje. op zich wel grappig dat het toch een soort herkenbaar is voor anderen. moeilijk te beoordelen vanuit mijn eigen oren.

@ conrad, he C, meul for presedent? dat word 1 grote klote zooi, wat ik je brom :-)

@ iceman, yep, sneap, dank je oor de welkom, voor de rec kneepjes, alleen kom ik een beetje lastig langs de metal dudes daar, dus of het mijn forum is weet ik nog niet zo.

gr,
j

Braindead
9 september 2007, 15:02
Klinkt erg lekker. Ik hoor veel Vai invloeden (gitaargeluid, vocalsamples). Nummer mag inderdaad wat langer.

-=JEROEN=-
10 september 2007, 01:53
Man man man, dat jij nog geen cd op je naam hebt staan verbaast me echt.
verzamel alles wat hij tot nu toe hier geplaatst heeft, zet 't op CD en vraag Meul er z'n handtekening op te zetten :D

maar ik ben het met je eens: MEER MEUL!!!