PDA

View Full Version : De mooiste Tele ooit...



Veekeren
24 augustus 2007, 00:43
is van mij :D

Niet arrogant bedoeld overigens :) Maar hij is zo mooi... Ik heb altijd een lite ash tele gewild, voor mij dé Telecaster. Nu liep ik toevallig tegen deze aan:

http://i12.photobucket.com/albums/a210/Veekeren/Telecaster1-1.jpg

http://i12.photobucket.com/albums/a210/Veekeren/Telecaster2-1.jpg

Fender Fat Telecaster, uit 1989. 3 piece ash body en maple neck, dus helemaal wat ik wilde. Alleen dan in de Albert Collins uitvoering (die ze later in de custom shop gemaakt hebben is mij verteld), dus met neck humbucker. Echt een geweldige resonante gitaar, speelt geweldig, ik ben echt enorm blij deze tegen gekomen te zijn!

Er zat alleen eerst een witte slagplaat op, nu een zwart-"hoe-noem-je-dat-eigenlijk-achtig-iets". Vind het op zich wel mooi, zijn ook niet goedkoop dergelijke slagplaten volgens mij. Maar ik zit nog te twijfelen of ik er een zwarte op ga zetten...

bass blom
24 augustus 2007, 00:57
dankzij de telefreaks ga ik de tele steeds vetter vinden.
maar niet vet genoeg voor gas :D

**post aangepast**

Luke-wannabe
24 augustus 2007, 01:05
Nice, Veekeren!

Nielsje
24 augustus 2007, 01:28
Mooie plank! Wel jammer dat de naden wel erg duidelijk zichtbaar zijn, maar dat maakt verder niet veel uit. Zwart pickguard vind ik wel gaaf, krijg je gewoon heel erg klassieke look mee. Straplocks erop, en je hebt een nieuw werkpaard voor dagelijks gebruik :).

Pepe
24 augustus 2007, 01:45
Fender Fat Telecaster, uit 1989?

de fat tellies zijn pas eind negentig op de markt gebracht, samen met de B-bender en telesonic

vulvasonic
24 augustus 2007, 07:16
Los van de kleur en de gebruikte houtsoorten heeft deze tele weinig met de Collins tele van doen. De collins heeft een binding, een vintage brug met 6 zadels en vintage mechanieken, om maar een paar verschillen te noemen.

Maar wat boeit het, het is een schitterende gitaar!
Gefeliciteerd! :)

Danny Drug
24 augustus 2007, 07:50
heeel mooi ding!!

tele's met hummies... smullen :)

Maurice_732
24 augustus 2007, 07:59
Mooi ding :strat:

Rinze
24 augustus 2007, 08:15
Mooi ding, mooi hout ook. Heb je die Strat nou verkocht? :D

G.G.
24 augustus 2007, 08:35
Hele vette plank (ben een stratfanaat, maar voor zoiets wil ik best een uitzondering maken).

Blind Owl
24 augustus 2007, 08:53
Mooi, alleen dat wit op de plaat maakt 'm een beetje kitschie

Kim Wilson
24 augustus 2007, 08:57
Ik vind juist die black pearl plaat echt heel mooi. Zwart is zo standaard, dit geeft hem net dat beetje extra.

Machtig mooi ding, Veekeren! Exact zoals ik hem ook graag wil hebben (maar dan met rosewood toets).

Gefeliciteerd, en veel plezier met het ding! Maar dat gaat wel lukken denk ik! :dance:

Rutger
24 augustus 2007, 10:01
Heel-erg-mooi!

Ik vind die nerven juist fantastisch :)

EuroCinema
24 augustus 2007, 10:01
Wat een mooi ding zeg, helemaal goed. Gefeliciteerd!

Veekeren
24 augustus 2007, 12:28
Fender Fat Telecaster, uit 1989?

de fat tellies zijn pas eind negentig op de markt gebracht, samen met de B-bender en telesonic

Ach, in principe boeit het me niet enorm, al zou het een modificatie zijn van een normale tele. Het blijft een goede deal en ik ben er erg blij mee. Maar vind het wel interessant om de andere partij er mee te confronteren :D Heb je toevallig een site waar ik daar wat over kan lezen?


Los van de kleur en de gebruikte houtsoorten heeft deze tele weinig met de Collins tele van doen. De collins heeft een binding, een vintage brug met 6 zadels en vintage mechanieken, om maar een paar verschillen te noemen.

Als jij het zegt :D Ik moet toegeven heel die Collins niet te kennen... Ik weet niet goed wat de waarde zou kunnen zijn van deze gitaar, ook niet al te zuinig, maar zo'n Collins Sig zal wel helemaal niet te betalen zijn.


Mooi ding, mooi hout ook. Heb je die Strat nou verkocht?

Nee de strat is niet verkocht. Hij is geruild ;) En iedereen is blij, voor degenen die zich er zorgen om maken :)

Kaboemba
24 augustus 2007, 13:10
Het is best een mooi ding(maar zeker niet de mooiste), gefeliciteerd maar ........


Het is niet de gitaar die je dacht dat het was.
Het is niet uit het jaar dat je dacht.


En haal potdomme je strat dan van de verschillende verkoop sites !!!!

Veekeren
24 augustus 2007, 13:14
Het is best een mooi ding(maar zeker niet de mooiste), gefeliciteerd maar ........


Het is niet de gitaar die je dacht dat het was.
Het is niet uit het jaar dat je dacht.


En haal potdomme je strat dan van de verschillende verkoop sites !!!!

Zohee, relax hahahaha... Het is een USA Tele, naam en jaar boeit me niet.

En de strat haal ik er zo af, ben er nog niet aan toe gekomen.

Nog meer waar je je druk om maakt?

Rinze
24 augustus 2007, 13:25
Nog meer waar je je druk om maakt?

Daar kun je bij hem wel op rekenen ja :D

Veekeren
24 augustus 2007, 13:31
Daar kun je bij hem wel op rekenen ja :D

Ik had het idd ook niet moeten vragen ;)

Kaboemba
24 augustus 2007, 14:52
Nope, ik maak me niet druk tis meer een hobby.

Dirkdewaard
24 augustus 2007, 19:15
Mooie gitaar, ik begin die tele's ook steeds leuker te vinden. Er zit alleen zo veel verschil in qua geluid. Ik heb heel wat tele's gahad, niets was goed. Tot ik mijn huidige vond......

bass blom
24 augustus 2007, 19:19
ik kwam vandaag dan ook weer een spuuglelijke tegen (no offence)

http://www.gitaarmarkt.nl/photos/p81819n1.jpg

Pepe
24 augustus 2007, 20:10
Ach, in principe boeit het me niet enorm, al zou het een modificatie zijn van een normale tele. Het blijft een goede deal en ik ben er erg blij mee. Maar vind het wel interessant om de andere partij er mee te confronteren :D Heb je toevallig een site waar ik daar wat over kan lezen?
:)

persbericht uit '98
there you go

http://www.harmony-central.com/Events/SNAMM98/Fender/American-Series-Tele.html

Rormo
24 augustus 2007, 21:18
Mooi ding veekeren! Ruikt naar Keith Richards. Vind persoonlijk wel dat er een zwarte slagplaat op moet ipv dark pearl. Vind dit eigenlijk te hoog 'pimp gehalte' voor de oergitaar.

Mitch
24 augustus 2007, 21:30
Ik vind drie-delige bodies nooit mooi, dus ook deze niet. Maar goed, het gaat om de klank en als -ie lekker resonant is.... spelen met dat ding !

Veekeren
24 augustus 2007, 22:24
persbericht uit '98
there you go

http://www.harmony-central.com/Events/SNAMM98/Fender/American-Series-Tele.html

Hmm, het serienummer e907583 betekent dat hij toch iig uit '89/'90 komt. Ik zal binnenkort eens als ik de snaren vervang onder het slagplaatje kijken, wellicht is ie gewoon gemod. Of wellicht is het een versie die niet standaard is uitgebracht? Ik weet het allemaal niet, maar het maakt ook niet zoveel uit. Iig bedankt voor je link!

glasbier
24 augustus 2007, 22:25
Héle mooie gitaar Veekeren,gefeliciteerd! Heb je al met haar geslapen? :sneaky:

Pepe
24 augustus 2007, 23:23
Hmm, het serienummer e907583 betekent dat hij toch iig uit '89/'90 komt. Ik zal binnenkort eens als ik de snaren vervang onder het slagplaatje kijken, wellicht is ie gewoon gemod. Of wellicht is het een versie die niet standaard is uitgebracht? Ik weet het allemaal niet, maar het maakt ook niet zoveel uit. Iig bedankt voor je link!

dit is de humbucker die op een fat tellie zit

http://www.chrisguitars.com/pu215-fen-dh1.jpg

iwamoto
24 augustus 2007, 23:28
ik had vandaag de tele van james burton in mn handen (die hij in europa heeft staan voor optredens), dat vond ik pas een mooi ding, toets enzo was perfect afgewerkt, evenals de body, prachtige paisley flame, tis dat ik geen fender man ben...

dit dus
http://www.fender.com/products/prod_images/guitars/0108602887_xl.jpg

wel grappig om te zien, had pick krassen op zn wing zitten enzo, een tele met karakter :)

drap
25 augustus 2007, 09:20
Dat is ook maf. 'Ik vind de gitaar prachtig, maar ik ben geen Fender man'. Wat maakt dat naampje nou uit. Kennelijk ben je toch niet zo'n 'niet Fender man' dan je zelf graag wil Iwa. Fender is niet alleen de standaard singlecoil strat of tele, net zo min als dat Ibanez alleen maar puntige RG modelletjes maakt.

@Veekeren: Mooie tele man! Alleen niet half zo mooi dan die van mij natuurlijk, maar dat spreekt voorzich :D

Rinze
25 augustus 2007, 10:08
Dat is ook maf. 'Ik vind de gitaar prachtig, maar ik ben geen Fender man'. Wat maakt dat naampje nou uit. Kennelijk ben je toch niet zo'n 'niet Fender man' dan je zelf graag wil Iwa. Fender is niet alleen de standaard singlecoil strat of tele, net zo min als dat Ibanez alleen maar puntige RG modelletjes maakt.


Iwa probeerde zijn "niet-Fender"-mannelijkheid te beschermen.

drap
25 augustus 2007, 10:31
Iwa en mannelijk, kappeh nah! :D

q-elvis-p
25 augustus 2007, 10:31
Zier er goed uit!!! veel plezier ermee!!!!!!

Rinze
25 augustus 2007, 11:13
Iwa en mannelijk, kappeh nah! :D

Daarom moet ie het ook hebben van Fender-bashen en speelt ie Ibanez.

Ik heb laatst trouwens iets gelezen over micro-penissen :o , ik weet niet hoe ik daar nu ineens bijkom...

iwamoto
25 augustus 2007, 12:41
nee, ik hou gewoon niet zo van fender kwa halzen, de gitaren zelf vind ik prachtig hoor, enne, zei hier iemand micropenis (http://en.wikipedia.org/wiki/Micropenis)?

Rinze
25 augustus 2007, 14:29
nee, ik hou gewoon niet zo van fender kwa halzen, de gitaren zelf vind ik prachtig hoor, enne, zei hier iemand micropenis (http://en.wikipedia.org/wiki/Micropenis)?

Je zal maar zo'n speldeknopje hebben...:D