PDA

View Full Version : Wat lijp! (venetian snares)



Negative K3 fan
23 augustus 2007, 22:21
http://www.digg.be/articles.php?id=1025

een album uit 2005, redelijk moderne klassieke muziek, maar niet van dat onluisterbare abstracte geouwehoer, met hier en daar een flinke jungle beat er door heen!!

ik kan hem aanraden voor iedereen die op zoek is naar wat anders (dan gitaarmuziek).

Tristan
23 augustus 2007, 22:45
Haha, ja, Venetian Snares!!! :D
Echt super cool, monnikenwerk man, bizar, die gast moet heel wat uurtjes achter de pc hebben gezeten, dit is die plaat met veel strijkers en die gestoorde drums toch?
Hij heeft ook nog een hele zooi heel ander werk, wat noisier en extremer, maar die plaat met de strijkers is echt waanzinnig!
Ken je Squarepusher ook al en Clifford Gilberto, ook waanzinnig! :D

Negative K3 fan
25 augustus 2007, 14:07
jep dat is hem, geinig dat jij hem kent. Het andere werk zal vast wel iets meer a la aphex twin zijn en dat is me eigenlijk vaak wat te extreem. Maar ik moet me eens wat meer gaan verdiepen in electronische muziek, ik weet al een tijdje dat ik wel van psytrance houd en ik ben er sinds kort achter dat ik de hardere/psychedelische drumnbass ook te gek vind. Die gestoorde drumpartijen en ritmes hmmmm......

hoe zou hij dat gedaan hebben met die strijkers? zelf gecomponeerd/arrangeerd/opgenomen??

Tristan
25 augustus 2007, 14:49
Nee, volgens mij zijn het echt samples man, ik ken het via mijn neef, hij is echt zo'n electronica/producer/hiphop/drums/sample freak dus hij kent de meeste dingen wel, ik zal 'm eens vragen hoe het nou precies zit met deze plaat...
Grappig, mijn neef was trouwens op het spoor van deze plaat gekomen via een andere maat van mij die ook wel van die extreme shit houdt, ook Tekno enzo, coole dude... :D
Amon Tobin is trouwens ook erg cool...
Hard Normal Daddy van Squarepusher, geniaal album...
Clifford Gilberto, I was young and I needed the money, te gek...
Ach ja, je weet, ik hou wel van een beetje gestoord op z'n tijd... :D
Oh ja, Jaga Jazzist, A Livingroom hush, ook zeker checken!
Zowiezo Ninjatune label, Warp 7 label, Goodlooking Records (LTJ Bukem) en Metalheadz, Adam F enzo, allemaal waanzinnige shit!!! :D
Wat vindt je van Bjork by the way?

Negative K3 fan
25 augustus 2007, 15:07
metalheadz, die naam zegt me iets... heeft met drum n bass te maken of niet?

bjork ben ik niet zo fan van, ik ken niet veel, maar het komt een beetje pretentieus over. Hou meer van de psychedelische kant van electronische muziek dan echt inhoudelijke shit.

Tristan
25 augustus 2007, 18:36
Metalheadz, ja man, absoluut Drum 'n Bass, zo ongeveer het vetste dat te krijgen is als je ervan houdt...
Het is volgens mij eigenlijk ook een soort recordlabel, ze brengen heel veel waanzinnige compilaties uit met tracks die door verschillende artiesten speciaal voor die plaat gemaakt worden, vette shit... :D
Bjork, tsja, je moet ervan houden, ik vind Medulla waanzinnig en Homogenic en Vespertine, zeker de moeite waard om eens te luisteren hoor...
Op Medulla is vrijwel alles puur met (gemanipuleerde) stemmen gedaan, super heavy, fantastisch concept natuurlijk en gewoon een fantastisch album...
Op Homogenic staan veel strijkers, ontzettend mooi gearrangeerd, geweldige songs, gewoon kippenvel... :D