PDA

View Full Version : Lang Leve Graphtech!



Nielsje
23 augustus 2007, 22:16
Wat een fijne nuts maken die gasten toch!

Heb er een op m'n strat gezet met veel moeite. M'n oude nut van bot zat behoorlijk vastgelijmd en was dan ook niet van plan z'n stekke te verruilen.
Uiteraard wilde het normale uittikken niet lukken, wat resulteerde in meerdere kleine nuts.. Uiteindelijk met het zaagje en een vijltje alles er uitgekregen (ANDERHALF uur werk!), moest ik vervolgens de graphtech nog afschuren, die was te dik. Maar Niels had allen korrel 800 liggen, en dat schiet niet zo op..

Ennieweej, hij zit erin en ik kan lekker aan m'n trem hangen zonder problemen.
Enig verbeter puntje is toch wel dat ze die krengen in het wit moeten leveren.

Geniaal ding!
M'n squier krijgt er ook een, en m'n Les paul denk ik ook, alhoewel daar geen trem op zit, wil die ook nog wel eens onstemmen.
Wilde ik even kwijt...

bass blom
23 augustus 2007, 22:23
ja, op mijn les paul scheelt het ook stemproblemen.
en weetje.. hij zit niet eens gelijmd :D
gewoon klem.
:lp:

Nielsje
23 augustus 2007, 22:28
Ja hier ook lekker geklemd :)

Voor m'n g-snaar zoekt constant de niet-zuivere positie op bij m'n les paul.

Negative K3 fan
23 augustus 2007, 22:32
ze bestaan zeker wel in het wit, maar dat heeft een speciale naam, maar ik vind dat zwarte juist wel koel.

Geinig dat je er nu een topic over begint, ik heb op dit moment geen enkele electrische gitaar met een benen topkam (2 x plastic, 1 x graphtech, 1 x brass) en dan lees ik vandaag zo'n stukje van stewmac over dan bone het perfecte materiaal is voor de nut.

maarja, kan er niet wakker om liggen haha, dan maar iets minder open snaren aanslaan :D

DarknessAwaits
23 augustus 2007, 22:33
Enig verbeter puntje is toch wel dat ze die krengen in het wit moeten leveren.

Dan zou je eens Graphtech Tusq moeten proberen, schijnt ook heel goed te zijn.

B_2_the_a
23 augustus 2007, 22:36
nog een aanrader:
graphtec stringguides!

Maakt het nog beter :D

Nielsje
23 augustus 2007, 22:44
Dan zou je eens Graphtech Tusq moeten proberen, schijnt ook heel goed te zijn.

Euh, ja, maar die is volgens mij niet zo goed icm tremolo. Nu zit er op m'n les paul (nog) geen trem, maar ik vind die Duesenberg trem heeel interessant...
http://www.tonefactory.nl/shop2/images/TM80G.jpg

Nielsje
23 augustus 2007, 22:44
nog een aanrader:
graphtec stringguides!

Maakt het nog beter :D Ja, maar die zien er niet uit! heb er nu een van Diego..

toch vind ik die 'vleugeltjes' het nog steeds het mooist.

fuckin' 30 s regel.

B_2_the_a
23 augustus 2007, 23:01
Ja, maar die zien er niet uit! heb er nu een van Diego..

toch vind ik die 'vleugeltjes' het nog steeds het mooist.

fuckin' 30 s regel.

wat is er nou belangrijker?
Uiterlijk of stemvastheid?

Chris Winsemius
23 augustus 2007, 23:20
Ik heb laatst de Graphtech kam laten vervangen op 'n Strat door 'n benen en dat klinkt behoorlijk beter imho, wat opnener, meer detail en sustain.

De trem. gebruik ik niet.

G.G.
24 augustus 2007, 08:31
Ik heb laatst de Graphtech kam laten vervangen op 'n Strat door 'n benen en dat klinkt behoorlijk beter imho, wat opnener, meer detail en sustain.

De trem. gebruik ik niet.

Been schijnt inderdaad de beste heldere klank te hebben (meest recente nieuwsbrief van Stewmac heeft een mooi artikel).

Ga ik ook eens proberen.

ben zeer tevreden over Tusk en Graphtech, alleen de stringtrees van graphtech zien er echt niet uit. Diego Rollers werken ook prima, en zien er wat beter uit.

Einzeln
24 augustus 2007, 09:40
JE kunt ook grafietpoeder stoppen in je benen kammetje. Gaat ook goed.

bluegate
24 augustus 2007, 09:48
Ik gebruik een potlood met 2B vullingen.

Hiermee doe ik de topkam en de bovenkant van de tremolo zadels.
Werkt prima.
Mijn gitaar heeft geen stringtree.

Meneer I.
24 augustus 2007, 09:56
Heb er een op m'n strat gezet met veel moeite. M'n oude nut van bot zat behoorlijk vastgelijmd en was dan ook niet van plan z'n stekke te verruilen.
Het vervangen van een kam gaat imo het makkelijkst als volgt:

* ik zaag de topkap over de gehele lengte in tot ie bijna door is, er is nu een gleufje
* met een dunne schroefendraaier kun je nu één helft van de kam eruit wippen zonder dat de hals beschadigt, omdat de schroefendraaier rust op de andere helft van de kam.
* de andere helft zit nu ook zo goed als los, en kun je makkelijk met een klein tangetje lostrekken
* graphtech op maat maken, klein druppeltje houtlijm alleen in het midden van de kam aanbrengen en vastzetten

klaar!

B_2_the_a
24 augustus 2007, 11:09
Diego Rollers werken ook prima, en zien er wat beter uit.

nou..
zijn het diego's op die squier?
Hij ontstemt nu een stuk minder met de graphtecjes hoor ;)

G.G.
24 augustus 2007, 11:27
nou..
zijn het diego's op die squier?
Hij ontstemt nu een stuk minder met de graphtecjes hoor ;)

Moet je die trem een beetje normaal gebruiken.

Veel plezier ermee.

Nielsje
24 augustus 2007, 11:31
Het vervangen van een kam gaat imo het makkelijkst als volgt:

* ik zaag de topkap over de gehele lengte in tot ie bijna door is, er is nu een gleufje
* met een dunne schroefendraaier kun je nu één helft van de kam eruit wippen zonder dat de hals beschadigt, omdat de schroefendraaier rust op de andere helft van de kam.
* de andere helft zit nu ook zo goed als los, en kun je makkelijk met een klein tangetje lostrekken
* graphtech op maat maken, klein druppeltje houtlijm alleen in het midden van de kam aanbrengen en vastzetten

klaar!

Dank je voor je tip. ik probeerde dus eerst op de zijkant met een schroevedraaier het geheel los te tikken, maar dat wilde dus niet. Helaas was mijn zaag niet breed genoeg (of mijn schroevedraaier klein genoeg) om mooi in de opening te 'wippen'.

Mijn nut zit nu gewoon geklemd, niet eens gelijmd, nergens voor nodig :)

B_2_the_a
24 augustus 2007, 13:51
Moet je die trem een beetje normaal gebruiken.

Veel plezier ermee.

ben geen dive bomb man hoor ;)
wees maar niet bang :D