PDA

View Full Version : '72 telecaster: dilemma



Jazzmaster
23 augustus 2007, 20:53
Wie kan mij helpen??

Op dit moment speel ik op een Fender Jazzmaster (japanner), maar ik wil voor bepaalde nieuwe nummers van mijn band een wat dikker geluid hebben, maar wel graag bij de Fender blijven.

Mijn oog viel dan ook op de '72 telecaster custom (wat een vette gitaar in het zwart!!) met een humbucker in de nek en een single coil in de brug. Heb ik én een dikker geluid (blijft natuurlijk wel humbucker in nek, dus ook niet heel dik) en het herkenbare telecaster geluid.

Maar...de '72 telecaster thinline heeft 2 humbuckers. Het geluid van deze gitaar vind ik ook erg lekker! Dikker geluid dan de custom. Maar de looks vind ik weer wat minder (natural ash en paarlemoer slagplaat. Kan ook sunburst kiezen, maar dat is de jazz ook al) Dat deze gitaar semi-hollow is, is dan weer een pré.

Dan misschien de '72 deluxe? die ziet er en gaaf uit en heeft 2 humbuckers...
Die is dan weer niet semi-hollow...en ik heb deze nog niet gehoord (1 kleinigheidje: jammer van de headstock, geen standaard telecaster headstock).

Kortom: 3 gave gitaren met voors en tegens. Misschien moet ik niet naar uiterlijk kijken, maar als ze zo dicht bij elkaar liggen moet je toch ergens op kiezen.

Is er iemand die de doorslag kan geven? Het gaan in alle 3 de gevallen om een mexicaan (deluxe en thinline zijn overigens 150 euro duurder).
Ik speel in een rockband en wil bij bepaalde nummers een dikker en voller geluid hebben (geen metal, mocht je dat denken).

Thanks!

Kakihara
23 augustus 2007, 21:09
Ik heb enkel op de Thinline gespeeld en ik was direct verkocht : speelt lekker, klinkt heerlijk, je kan er qua sound alle kanten mee uit, al denk ik dat ze het best tot haar recht komt in de classic/blues rock, ik vond ze er ook mooi uitzien, vooral in de natural finish, maar dat is persoonlijke smaak natuurlijk. Nog niet op deluxe of de custom gespeeld, maar dat hoeft ook niet voor mij. Ik ben verkocht aan de thinline...

Yannicks
23 augustus 2007, 22:18
En een Haar tele met p90's?

Jazzmaster
23 augustus 2007, 22:42
daar zal wel een mooi prijskaartje aanhangen?

Tin
23 augustus 2007, 22:47
Een swing telecaster van de tonefactory? met humbuckers in single coil formaat?

Rutger
24 augustus 2007, 10:09
Als je een 'dikkere' sound wil en toch bij Fender wil blijven, zou ik je een Tele met P90's aanraden.

Orpheo
24 augustus 2007, 11:48
of bij warmoth je eigen thinline samenstellen, inclusief headstock naar keuze

Squier4ever
24 augustus 2007, 11:50
je moet er van houden maar deze vin ik ook best leuk:

http://www.fender.com/products/prod_images/guitars/0130050306_xl.jpg

Squier4ever
24 augustus 2007, 11:51
of om in de lijn van je jazzmaster te blijven:

http://www.fender.com/products/prod_images/guitars/0259200306_xl.jpg

Nielsje
24 augustus 2007, 12:07
sorry, maar ik vind ze op die manier echt ontzettend lelijk. Ten eerste de finishes van beiden, maar die telecaster..das gewoon een dikke strat in het verkeerde lichaam :o

Rutger
24 augustus 2007, 12:13
Wah, ik vind m wel RocknRoll :)

Luke-wannabe
24 augustus 2007, 12:32
Die Deluxe heb ik gehad! Mooie gitaar, maar toen niet mijn geluid.

Danielovich
24 augustus 2007, 21:18
Die Deluxe heb ik gehad! Mooie gitaar, maar toen niet mijn geluid.

wat voor geluid kon je er wel uithalen dan?

Mitch
24 augustus 2007, 21:34
Als je echt anders wil klinken zou ik voor twee humbuckers gaan en tja, als je de vorm van de Thinline Tele dan niet spuuglelijk vind... ga ervoor. Staat qua sound het verste af van je Jazzmaster.

Luke-wannabe
25 augustus 2007, 12:39
wat voor geluid kon je er wel uithalen dan?
Sowieso een dik geluid, dat wel. En daar houd ik wel van, maar ik vond het zelf gewoon 'net niet'. Maar misschien vind jij het weer helemaal te gek. Dat is gewoon een smaakkwestie. Ik zeg ook niet dat ie slecht klinkt, ik zeg alleen dat het het voor mij niet is.

Jazzmaster
25 augustus 2007, 12:45
heb gisteren nog eens op de deluxe gespeeld en denk toch dat dat hem gaat worden. Maar thnx voor alle tips.