PDA

View Full Version : Boss Metal Core of Distortion



GuitarAngel
23 augustus 2007, 20:30
ik ben van plan om een pedaal te kopen om te kunnen switchen tussen Clean en Distortion. Nou weet ik niet of ik de Boss Metal Core of de Boss Distortion moet kopen. Iemand enig idee??? :zz:
Muziekstijl:

Metallica
Guns N Roses
ACDC
Nirvana
Pantera
Jimi Hendrix
Joe Satriani
Iron Maiden

Dirk_Hendrik
23 augustus 2007, 21:14
Met het door jou genoemde rijtje en de gear in je sig zou ik eerder gaan voor een "gewone" distortion dan een pedaal wat "metal" zegt en zich daarmee voor metal profileert. Ik zie weinig in het rijtje staan dat ik met een simpele turbo overdrive niet tot een overtuigend eind zou brengen.

robert-gitarist
23 augustus 2007, 22:43
Dirk, onderschat die Metalcore niet! Er staat metal op maar kan ook erg mooi klinken voor meer de rock stijlen.
Ik heb een tijdje terug de Metal Core een weekendje te leen gehad en ik moet zeggen dat het een leuk pedaal is. Niet wat ik zocht maar toch een leuk pedaal. Hij heeft aardig wat laag (DS-1 van Boss heeft echt té weinig ballen vind ik) en behoorlijk veel gain maar das een kwestie van instellen. leuk pedaal, zeker de moeite waard om te testen! Hij is vrij breed om in te zetten :)

Ohja, en op me buizentop klonk ie af en toe toch best lekker rauw. Flink wat mids erin draaien (versterker) en gaan!

GuitarAngel
24 augustus 2007, 09:52
dit las ik bij een review op UG:

While the distortion is powerful and you can produce an awesome grind with it, it's very limited to it's task. Unless your into bands like Ozzy Osbourne, White Zombie, Metallica or other metal bands then you may want to consider a different pedal. Other than that I’d have to say it’s the best Boss metal distortion pedal you can buy (especially after the fiasco that was the MT-2 metal zone).

Ik speel voornamelijk metallica en ozzy osbourne

Nitefly7
24 augustus 2007, 10:41
Fulltone OCD of MXR Wylde Overdrive (de laatste heeft Satriani zelf 'n tijdje gebruikt)

het voordeel van deze 2 pedalen is IMHO, dat ze je amp kunnen 'camoufleren'; een DS-1 klinkt, in mijn ervaring, beter als je al 'n beetje kokende amp achter je hebt staan..

De ML-2 lijkt me erg goed, maar zelf nooit geprobeerd..

Ik kom 'n heel eind met m'n OCD (en dan evt. m'n 'Kentana' SHO-kloon ervoor..soms m'n Fulldrive er ook nog bij.. John Petrucci heeft 'n tijd lang de Fulldrive ook in z'n rack gehad..)

Je noemt vooral Marshall spelers, misschien is een Marshall versterker 'n betere investering.. (of 'n oud Marshall Shredmaster pedaal..)

EuroCinema
24 augustus 2007, 11:15
Ik zeg: zonder twijfel een Boss DS-1, het is een heel veelzijdig dingetje waarmee je al die sounds kan benaderen. Denk eraan om de toonknop een eind dicht te draaien, het is geen gewone knop die je standaard op half kan laten staan. (En voor Hendrix ietsje verder open voor fuzziness.)

Ik zou iemand met een Cube 30 zeker geen (boutique) overdrives aanraden voor dit soort sounds. Gewoon een aggressieve en veelzijdige transistordistortion. En de DS-1 is gewoon een klassieker die elke rockgitarist tenminste een keer gehad hebben. In de dik twintig jaar dat ik speel heb ik er drie gehad, en als ik weer rock zou gaan spelen zou ik er zo weer 1 halen.

Davidian
24 augustus 2007, 11:25
Een cube 30 heeft de beste transistor distortion die er is, ik heb lang gezocht maar alleen zoiets als een radial tonebone kan een iets beter geluid laten horen.

GuitarAngel
24 augustus 2007, 12:01
ok de plannen zijn veranderd , in Almere (waar ik woon) is www.nederlandmuziek.com en daar hebben ze geen DS-1 Distortion alleen Turbo Distortion. Zit er ook verschil in de Turbo Distortion en de normale disortion???

EuroCinema
24 augustus 2007, 12:11
Een cube 30 heeft de beste transistor distortion die er is, ik heb lang gezocht maar alleen zoiets als een radial tonebone kan een iets beter geluid laten horen.

Moet-ie dan niet gewoon een channel switch pedaal hebben? Ok kan dat niet bij ene cube 30?

EuroCinema
24 augustus 2007, 12:13
ok de plannen zijn veranderd , in Almere (waar ik woon) is www.nederlandmuziek.com en daar hebben ze geen DS-1 Distortion alleen Turbo Distortion. Zit er ook verschil in de Turbo Distortion en de normale disortion???


Ja, groot verschil. De Turbo distortion is in stand 1 een heel aardige overdrive met wel erg weinig sustain, in stand 2 een rare boost met een enorme midhump waar Prince hemelse sounds mee krijgt maar de meeste andere gitaristen niet. Treinkaartje Almere-Amsterdam moet er nog wel afkunnen toch?

GuitarAngel
24 augustus 2007, 13:38
tuurlijk , maar heb ff op youtube gezocht naar de Boss Metal Core en vond review waarin de Boss Metal Core wel vet klonk, denk dat ik voor die ga

EuroCinema
24 augustus 2007, 13:51
GAS alert! :D
Zonder dollen, (heb ook ff youtube gecheckt) volgens mij is die Metal Core heel vet, maar wel echt een Nu Metal/Industrial apparaat met heel veel laag en een flinke midscoop, terwijl geen van de acts die jij noemt dat type sound hebben. Het is jouw geld, maar ik zeg: probeer je nog even te beheersen.

GuitarAngel
24 augustus 2007, 14:42
ik denk dat ik in de komende dagen gwn ff langs nederland muziek fiets en ze ff uitprobeer daar in de winkel

Fatihtjuh
27 augustus 2007, 11:41
ik denk dat ik in de komende dagen gwn ff langs nederland muziek fiets en ze ff uitprobeer daar in de winkel
Altijd zelf uit proberen, iederen zijn smaak verschilt! Je kan natuurlijk altijd vragen welke slecht of goed is, maar iedereen heeft een andere gevoel voor gitaarklanken.