PDA

View Full Version : Rocktron Intellifex oud versus nieuw



j.augustus
23 augustus 2007, 19:21
Ik ben sinds kort in het bezit van twee Rocktron intellifexen.

Een is een blackface en de andere is een silverface Ltd.

Nu klinkt de blackface beter.Weet iemand wat de verschillen zijn????

Ibanez RuleZ
23 augustus 2007, 19:55
andere componentjes... heb t eerder gehoord, nog nooit geab't, maar ik heb de silverface en die klinkt voor echootjes etc goed. dingen waar harder bij moet worden gedacht zoals een pitchshifter istie echter beduidend minder goed in.

Harrald

Chiel
23 augustus 2007, 21:28
idd, de ltd is destijds gebouwd om de prijs interessanter te maken t.o.v. de concurrentie. Andere componenten hebben daarbij de prijs kunnen drukken maar dit wel ten koste van de kwaliteit. Desalniettemin vind ik ook de ltd een superding!

j.augustus
23 augustus 2007, 21:55
Ik heb m goed kunnen AB en.

De Blackface sprankelt meer ,het lijkt of de boven harmonischen wat meer dimensie hebben.De effecten zijn wat harder.

De Ltd vind ik ook goed maar die is wat platter.Beetje dezelfde vergelijking met een oude Boss dd-2 tegen een nieuwe Boss dd-3 (delay).

Maar inderdaad,de Ltd is ook heel goed.Ik heb wel anders meegemaakt. Zoals een G-major of zo. Dat vind ik dus niks.

Ik gebruik een Marshall jfx-1 en dat vind ik super met de JMP-1 samen.Ik wil de intellifex eraan hangen voor de langere delays en de reverb.Als je de intellifex als bv alleen delay of alleen reverb gebruikt vind ik m echt super.

Nocki
24 augustus 2007, 22:15
Leuk om te horen! ik heb zelf voor de 2e keer de blackface uitvoering en de andere helaas nooit gehoord maar er erg tevreden over! hij maakt het geluid van mn boogie!

Helaas alweer 2 maanden niet meer gespeelt op de combinatie maar wel leuk om te hebben! binnen kort maar weer eens spelen erop!