PDA

View Full Version : holosonics



bass blom
23 augustus 2007, 18:49
goede zaak? of ieuw...


The Audio Spotlight is a revolutionary new audio technology that creates sound in a narrow beam, just like light. Aim the flat, thin speaker disc to your desired listening area, and provide all of the sound — with none of the noise.

http://www.holosonics.com/

bert k
23 augustus 2007, 19:27
Ik was laatst in het Instituut voor Beeld en Geluid, op het Mediapark in Hilversum. Daar werd ook zoiets toegepast. Speakertjes in het plafond, en verdomd zuiver qua richting. Het werkt dus, maar er kwam totaal geen laag uit. Niet vreemd ook, lage tonen laten zich veel lastiger richten. Best een leuke toepassing op een tentoonstelling, voor audiocommentaar, maar denk niet aan muziek. De zaak stond ook relatief zacht. Om de paar meter een LCD-monitor, en je hoorde alleen waar je voor stond.

JV
23 augustus 2007, 19:42
paar jaar geleden al zoiets bij jules unlimited gezien. hadden ze toen in een taxi gepropt, waarbij ze 4 soorten verschillende muziek aanhadden, was wel grappig opzich. denk dat er wel toekomst in zit voor dat soort openbare dingen, voor thuisgebruik zal het minder aanslaan gok ik

bass blom
23 augustus 2007, 19:58
nee, lijkt mee ook geen thuis iets.
echt iets voor de koopmaarkoopmaar rattenboeven.

Das Schaap
23 augustus 2007, 21:07
Met name tegenwoordig vind men de bas juist altijd zo belangrijk, maar ik zie het nut ook wel in bepaalde omgevingen zoals ook al aangegeven.

Misschien anders een waterval geluid richten op openbare toiletten ?