PDA

View Full Version : Gitaar nek



Madcow
23 augustus 2007, 18:47
Hoi.

Ik heb een vraag:
Welk Metalgitarenmerk heeft een fatsoendelijke dikke nek? en niet zon dunne kutzooi wat jackson heeft(sorry, ik ben zwaar tegen jackson en marshall)
Wat heeft ESP voor nekken?
in dit: http://www.youtube.com/watch?v=HNtUpnPth_0
filmpje zegt hij dat die een beetje beefy is, wat houdt dat in?

G.G.
23 augustus 2007, 19:00
Dit is zo moeilijk te vinden, bijna alles is dun, of nog dunner. Misschien de gitaar zoeken die je lekker vind en bij warmoth een hals met aangepast profiel halen.

EDIT: "beefy" is dik.

Tho
23 augustus 2007, 19:12
Hoi.

Ik heb een vraag:
Welk Metalgitarenmerk heeft een fatsoendelijke dikke nek? en niet zon dunne kutzooi wat jackson heeft(sorry, ik ben zwaar tegen jackson en marshall)
Wat heeft ESP voor nekken?
in dit: http://www.youtube.com/watch?v=HNtUpnPth_0
filmpje zegt hij dat die een beetje beefy is, wat houdt dat in?

domme koe, heb je ooit wel eens een jackson vast gehad? je weet ECHT niet waar je het over hebt :confused:

Danny Drug
23 augustus 2007, 20:04
PRS gitaren hebben ook redelijke nekkies

en daar kan je ook mee scheuren..

en anders een mooie gibson?

Madcow
23 augustus 2007, 20:27
Ja ik heb 2 randy's in me handen gehad, een RR3 en ik vind hem kut.
snelle nekjes, pff rotzooi is het(ook omdat bfmv erop speelt, en aangezien dat de grootste posers zijn dat het geeft moet ik ze niet)
maar hoe zit het met bc rich?

Gitaro
23 augustus 2007, 20:32
Dan heb ik slecht nieuws voor je kerel, de bassist van Trivium speelt namelijk op BC Rich.

provisus
23 augustus 2007, 21:11
Vergis je niet met de Ibanez Wizard 2 & 3 nekken, die zijn vrij plat (en dit is totaal niet negatief, een dunne hals is wat makkelijker spelen bijvoorbeeld met sweepen en schredden),
Gibson les paul met emg's, heb je een dikke neck en geschikt voor metal.

Danny Drug
23 augustus 2007, 21:16
Vergis je niet met de Ibanez Wizard 2 & 3 nekken, die zijn vrij plat (en dit is totaal niet negatief, een dunne hals is wat makkelijker spelen bijvoorbeeld met sweepen en schredden),
Gibson les paul met emg's, heb je een dikke neck en geschikt voor metal.

een gibson zonder emg's ook wel hoor... scheuren behoorlijk :)

Vonk
23 augustus 2007, 21:41
Ja ik heb 2 randy's in me handen gehad, een RR3 en ik vind hem kut.
snelle nekjes, pff rotzooi is het(ook omdat bfmv erop speelt, en aangezien dat de grootste posers zijn dat het geeft moet ik ze niet)
maar hoe zit het met bc rich?

Oh ja, logisch...

Jackson is retestoer, poser... Ik heb eindelijk mijn DK2T en wat een prachtig ding. Heerlijke hals, beetje satijn-gevoel, van mooi hout. Echt niet zo veel dunner dan mijn LP.

Blaahaab
23 augustus 2007, 21:44
Hoi.

Ik heb een vraag:
Welk Metalgitarenmerk heeft een fatsoendelijke dikke nek? en niet zon dunne kutzooi wat jackson heeft(sorry, ik ben zwaar tegen jackson en marshall)
Wat heeft ESP voor nekken?
in dit: http://www.youtube.com/watch?v=HNtUpnPth_0
filmpje zegt hij dat die een beetje beefy is, wat houdt dat in?

offtopic:
Wat heeft Marshall eigenlijk te maken met het feit dat Jackson "dunne kutzooi" is?

Tin
23 augustus 2007, 22:44
Jackson valt qua hals dikkte wel mee vindt ik dan.

Niet dik maar ook niet super plat en dun zoals die lekkere ibanez halzen.(vooral de wizard prestige)

Maargoed.

Gitaar met dikke volle hals voor metal.

Tja Gibson , PRS ,Dean (hardtail's) en nog veel meer in mijn ogen kan je op elke gitaar metal spelen.(met de nodige aanpassingen in pickups uiteraard)

iwamoto
23 augustus 2007, 23:02
ik zou gewoon een mooi dunne ibanez nemen en kappen met zeuren, we zitten hier gvd niet op de basis school "nee, die wil ik niet want die heeft dinges ook al"...achterlijk wijf

FrankC
23 augustus 2007, 23:02
Ja ik heb 2 randy's in me handen gehad, een RR3 en ik vind hem kut.
snelle nekjes, pff rotzooi is het(ook omdat bfmv erop speelt, en aangezien dat de grootste posers zijn dat het geeft moet ik ze niet)
maar hoe zit het met bc rich?

Waarom zoek je geen gitaar uit die jou bevalt zonder je te laten leiden door muzikanten die jou niet aan staan?

Xufar
23 augustus 2007, 23:50
Ik ben ff te lui om hem verder af te zeiken, dus: LP met 50's neck?

Magic Bean
24 augustus 2007, 15:19
Knip de topjes van je vinger af, dan kan je op dunnere halzen spelen.