PDA

View Full Version : Rivera Knucklehead Tré



marc_o
23 augustus 2007, 16:11
Ik had er al een aantal keer over gelezen en als meer dan tevreden Rivera-speler, check ik regelmatig wat ze nu weer hebben uitgebracht.

Kijk op www.rivera.com (http://www.rivera.com) en zie de filmjes, en dan met name de Tré-combo....damnation, wat een lekkere sound heeft dat combootje zeg!

Nu ik toch steeds weer meer scheur, moet ik 'm toch eens gaan testen.
Hij is er ook als 120 Watt top en wordt als de directe conccurent gezien van alle high-end (lees: dure) high-gainversterkers.

Nu heb ik de knucklehead-reverb, die als een beest tekeer kán gaan, maar deze schijnt echt de waanzin te zijn.

Met ingebouwde power attenuator, altijd handig.

Waar zijn ze te koop en wat moet dat kosten!!!

Nocki
25 augustus 2007, 10:04
Koffie? 8910

AART
25 augustus 2007, 10:43
Wtf?


Rivera called upon bands like Korn, Staind, Coal Chamber, Slipknot, POD, Creed, Dry Kill Logic, 311, Pennywise, and 40 Below Summer for input and feedback when developing and refining the Knucklehead Series.


Hopelijk is ie dan eindelijk van de crate af....

AART
25 augustus 2007, 10:47
On-topic: Ik kan ze niet snel ergens vinden op inet maar het lijken me erg gave amps, zowel de Mk 2 als de Tre.

Amerikaanse listprijs voor de tre is $1799.

Denk dat je dat hier in euro's gaat betalen bij de goedkopere webwinkels dan....

a darker shade of grey
25 augustus 2007, 11:57
On-topic: Ik kan ze niet snel ergens vinden op inet maar het lijken me erg gave amps, zowel de Mk 2 als de Tre.

Amerikaanse listprijs voor de tre is $1799.

Denk dat je dat hier in euro's gaat betalen bij de goedkopere webwinkels dan....

Nee, hij is zelfs nog iets duurder. (http://www.musik-schmidt.de/osc-schmidt/catalog/rivera-ktre-knucklehead-tr%C3%A9-reverb-100-watt-roehren-topteil-p-20834.html)

Orpheo
25 augustus 2007, 13:15
Wtf?




Hopelijk is ie dan eindelijk van de crate af....

in dat lijstje staat Creed, en dat terwijl Creed al jaren uit elkaar is...

AART
25 augustus 2007, 13:18
Oh ok, jammer.


Maar dankje mister odijk, na wat filmpjes en clipjes zien heb ik hardstikke gas voor dat ding.

Alleen zit er soms wel wat overdreven veel gain in, maar hij scheurt zo lekker...

caliban
25 augustus 2007, 23:46
Ergens gezien dat hij het meeste gain ooit in een gitaarversterker heeft. Ik dacht altijd dat het de 5150 was, dus deze zijn gain zal nog onbruikbaarder zijn.
In sommige clipjes klinkt hij een beetje scherp, maar toch heel lekker vind ik.

almarvk
26 augustus 2007, 08:31
in dat lijstje staat Creed, en dat terwijl Creed al jaren uit elkaar is...

En Tremonti speelt op Mesa, Bogner & Fender en niet op Riviera. Soms ook nog wel 's op een Diezel of een oude Marshall. En Mike Mushok van Staind gebruikt toch echt Marshall & Diezel.

marc_o
27 augustus 2007, 09:52
Och, niet zo belangrijk waar die gasten op spelen.......als ik er maar een keer op kan spelen...


Het mooie van Rivera vind ik dat de toonregeling het echt doet en dat er bergen laag in te draaien is....affijn, ik vind het een prachtig merk in ieder geval.

guhlenn
27 augustus 2007, 11:07
Ik wil nog steeds een TBR-1 M. Gewoon, omdat ie zo geil uitziet.

marc_o
27 augustus 2007, 11:19
Nou, wie weet kun je een dealtje sluiten bij Limit, nu ze ermee stoppen.



www.limit.be (http://www.limit.be)

guhlenn
27 augustus 2007, 12:43
heb ze gemaild. maar tis een oud beestje, vermoed dat ze hem niet op voorraad hebben. maar wie weet heb ik het mis. Ooit bijna een kunnen kopen, laatste moment haakte verkoper af, hij had nu al spijt... hehehe. Mijn smaak is het wel rivera, was ook verbaasd hoe goed ze klonken over de G12T75 (normaal niet mijn speaker zeg maar :) ).

marc_o
27 augustus 2007, 12:50
heb ze gemaild. maar tis een oud beestje, vermoed dat ze hem niet op voorraad hebben. maar wie weet heb ik het mis. Ooit bijna een kunnen kopen, laatste moment haakte verkoper af, hij had nu al spijt... hehehe. Mijn smaak is het wel rivera, was ook verbaasd hoe goed ze klonken over de G12T75 (normaal niet mijn speaker zeg maar :) ).

Ik dacht dat ik er vorige keer wel eentje zag staan, alleen weet ik niet precies welk model dat was, aangezien je er enkele hebt. het was wel een TBR in ieder geval.

In mijn Fandango zitten ook G12T75's en die klinken prima hoor.

guhlenn
27 augustus 2007, 12:53
Daarom, de fandango heb ik getest. ik vind die 75's normaal schel en mid scooped, maar die fandango klonk super. Die TBR's zijn meestal zonder 'suffix' er bestaan ook nog de M en SL modellen. De M zoek ik. Ach, nooit geschoten...

marc_o
27 augustus 2007, 14:51
Klopt!
Maar wellicht is de Knucklehead reverb iets voor je, ik neem 'm misschien mee naar de meeting.

BLOK182
27 augustus 2007, 18:59
Vind Rivera erg lekker klinken, heb een jaar nog een Chubster 55 gehad. De clipjes van de Knuckehead Tre vind ik totaal niet lekker (niet mijn sound), maar ongetwijfeld een fijne amp in het echt.

Djiszi
27 augustus 2007, 20:06
Ik speel ook op een Rivera amp met daarbij de Rivera Rake 2x12(V30) speakercab. Er zijn diverse goede merken met een goede sound op de markt, maar voor mij is dat de Rivera. Ik heb zelf de TBR 1. De sound is gewoon vet.
2 kanalen met ieders eigen toonregeling en diverse mogelijkheden. Ik ben het met Marc eens: Rivera is een prachtig merk.

GuitarMaster
27 augustus 2007, 22:59
De clipjes van de Knuckehead Tre vind ik totaal niet lekker

+1, klinkt erg dichtgesmeerd als je t mij vraagt. Hun amps met wat minder gain vind ik overigens wel erg lekker klinken.

guhlenn
28 augustus 2007, 08:12
tsja hoe meer gain , hoe meer compressie. da's de aard van het beestje...

marc_o
28 augustus 2007, 09:21
Ik heb de gain nooit voluit, ik maak er gewoon een supervette sound mee die ik indien nodig nog kan aanvullen met een drivepedaal, behalve bij de Knucklehead, die gaat al als de brandweer.

xmichielx
4 september 2007, 20:51
ik vind youtube filmpjes meestal een vertekend beeld geven omdat men vaak de amp niet helemaal open kan zetten of dat de gebruikte cameras het geluid niet kan handelen..maar als ik dit filmpje zie wil ik toch binnenkort naast de:
bogner uberschall
diezel herbert
vht pitbull ul
engl invader en SE

de rivera knucklehead tre gaan testen:

http://www.youtube.com/watch?v=HAFb8sDKtx8

Ik zoek (zoals al eerder in een ander topic gezegd) een amp die net iets meer ballen heeft als een mesa boogie triple rectifier..voornamelijk meer ballen en strakkerer oversturing.
En deze amp komt erg dichtibj wat ik zoek en ik kan me voorstellen dat de amp nog geen eens op repetitie volume aanstaat!

Bruut ding!