PDA

View Full Version : Sustainer



Gitaristje 18
23 augustus 2007, 13:39
Ik zit een beetje na te denken over een gitaar kopen en daar dan een sustainer in te plaatsen. Ik heb zelf geen ervaring met sustainers en weet er ook niet zoveel vanaf, dus ik heb wat vragen erover.

Heb je sustainers in Humbucker formaat?

Wat zijn goede merken en hoeveel kost zo'n sustainer systeem?

Wat zijn jullie ervaringen met sustainers?

Dankjewel :satisfie:

G.G.
23 augustus 2007, 13:40
Fernandez verkoopt ze los, en je hebt ook sustainiac. zoek daar eens op.

glacius
23 augustus 2007, 13:48
ik heb er 1 in mijn zelfbouwstrat zitten, humbucker formaat zelf ingebouwd.
verkrijgbaar via patrick koopman!

G.G.
23 augustus 2007, 13:51
Ik zit ook al een tijdje aan een sustainer te denken, maar ik ben gek op het normale halselement van een strat en een combi van sustainer en singelcoil naast elkaar ziet er niet uit op een strat.

Als iemand een goed alternatief heeft hoor ik het graag.

A_monkey
23 augustus 2007, 13:53
kijk is een humbucker sustainer van fernandes
http://www.fernandesguitars.com/fsk101.html

glacius hoe duur was die sustainer bij patrick koopman?

glacius
23 augustus 2007, 13:57
kijk is een humbucker sustainer van fernandes
http://www.fernandesguitars.com/fsk101.html

glacius hoe duur was die sustainer bij patrick koopman?

225 euro....

glacius
23 augustus 2007, 14:01
http://nl.youtube.com/watch?v=-5Xom5Aen1E

fred dons
23 augustus 2007, 14:08
ik heb de sustainiac en de sustainer en vind de sustainer prettiger werken en makkelijker af te stellen (een sustainiac zelf inbouwen is btw echt een crime)

voor GG, de sustainer werkt in de off stand als normale pickup dus er hoeft niet perse een andere pickup bij

G.G.
23 augustus 2007, 14:10
Zelfbouwsustainer:

http://nl.youtube.com/watch?v=1uJMlseGgMM

G.G.
23 augustus 2007, 14:13
voor GG, de sustainer werkt in de off stand als normale pickup dus er hoeft niet perse een andere pickup bij

Ja, maar dan klinkt ie als een noiseless singlecoil, en dat vind ik toch ietsjes minder dan gewone singlecoiltjes.

Orpheo
23 augustus 2007, 14:34
interessant punt word daar aangesneden, in dat topic (dat ik aanklikte via de tweede youtubelink). ik verwoord het in mijn eigen woorden.

Hoe meer de sustainer naar het midden van de snaar, hoe minder kracht er nodig is om de snaar te doen bewegen (logische gedachte).

Hoe meer je fret (dus hoger op de hals speelt) hoe meer de sustainer van het midden afwijkt naar de zijkant.

Wat nu als je, om dat te compenseren, de sustainer in het midden zet? Dan heb je je eigen elementjes in brug en hals, en kan de sustainer wellicht NOG beter zijn werk doen. Vind ik wel een strak plan eigenlijk, en is wellicht een idee voor mijn paarse les paul.

fred dons
23 augustus 2007, 14:55
ik denk dat dat wel meevalt, de sustainer begint al rechts van het midden en hoe hoger op de neck hoe dichter hij eerst bij het midden komt tot hij inderdaad het punt raakt dat het midden meer naar rechts gaat liggen maar dat zal pas rond de 20 ste fret zijn ?

Orpheo
23 augustus 2007, 15:38
ik denk dat dat wel meevalt, de sustainer begint al rechts van het midden en hoe hoger op de neck hoe dichter hij eerst bij het midden komt tot hij inderdaad het punt raakt dat het midden meer naar rechts gaat liggen maar dat zal pas rond de 20 ste fret zijn ?

hmhm... ik ben er nog steeds niet over uit. Ik denk nog steeds echter dat de middenplek beter is voor een sustainer dan de hals.

fred dons
23 augustus 2007, 15:57
ik neem aan dat Floyd, Fernandes en sustainiac wel geexperimenteerd hebben met de plaatsing en zij zijn alledrie met de nekpositie uitgekomen dus waarschijnlijk dekt die plekt 80 % (?)

ik heb wel een body met een swimmingpool route waar je wel mee zou kunnen testen (ik heb geen zin die van mij uit mijn fernandes te slopen maar mocht je er zelf een aanschaffen)

Frankiefrank2
23 augustus 2007, 16:11
Ik zal mijn bevindingen met de sustainer van glacuis na 3 september wel in dit forum plaatsten :D

Realeigo
25 augustus 2007, 21:06
ff topic hijacking toepassen:

Waar kan ik zon setje in friesland of groningen krijgen?

En nog een vraag, heef tiemand de sutainer ooit met GFS elementen getest?

glacius
26 augustus 2007, 12:10
ff topic hijacking toepassen:

Waar kan ik zon setje in friesland of groningen krijgen?

En nog een vraag, heef tiemand de sutainer ooit met GFS elementen getest?

volgens mij verstuurd patrick koopman ook, vraag het hem eens.
gfs is toch net als seymour duncan?
bij sustainer/duncan word er aangeraden om niet de zwarte als ''hot'' te gebruiken maar de groene als ik het goed heb..( ik kan even in mijn strat kijken hiervoor, maar heb hem niet in de buurt )

bij dimarzio kun je gewoon rood als ''hot'' gebruiken..

correct me if I'm wrong..

Realeigo
26 augustus 2007, 20:11
Groen, zwart, rood? leg uit? Ik volg je niet helemaal.

glacius
26 augustus 2007, 20:21
seymour duncan : zwart is hot groen gaat samen met aarde en rood en wit weggetaped (humbucker config)

dimarzio : rood is hot groen aan aarde en zwart en wit weggetaped (humbucker config)

bij split doe je de weggetapte kabels aan de aarde..

Realeigo
26 augustus 2007, 20:31
Dus je moet ze reverse aansluiten bedoel je?

glacius
26 augustus 2007, 20:40
Dus je moet ze reverse aansluiten bedoel je?


nee gast .. pff kom naar ede drinken we een biertje en ik vertel je alles over pickups en hoe je ze moet aansluiten ..

Realeigo
26 augustus 2007, 20:44
Nee zuipslet. Der ha ek gjin zin an! :D
Dan moet ik het zelf maar uitzoeken. Zal vast wel een handleiding bij zitten.

glacius
26 augustus 2007, 20:46
Nee zuipslet. Der ha ek gjin zin an! :D
Dan moet ik het zelf maar uitzoeken. Zal vast wel een handleiding bij zitten.

zit er ook en die is zo simpel als de reet van sinterklaas ...

Realeigo
26 augustus 2007, 20:50
Mooizo :sneaky:

Gitaristje 18
27 augustus 2007, 02:14
zit er ook en die is zo simpel als de reet van sinterklaas ...

Heb jij sinterklaas zijn kont gezien? :dontgeti:

Was ie harig? :p

:D

Valoosj
28 augustus 2007, 21:56
kan je over zo'n sustainer nog een pickup cover plaatsen?