PDA

View Full Version : newbie



R.W.
23 augustus 2007, 12:55
Hallo,

Ik ben Rimko,

ik speel nu ongeveer 7 jaar gitaar,
waarvan de laatste 2 jaar ''echt'' oefenen
(metronoom, en er ook daadwerkelijk tijd aan besteden).

mijn muzikale smaak licht erg breed van klassiek/jazz/blues tot rock/metal
maar voornamelijk de progressieve hoek( Dream theater,casual silence, ayreon)

met als favoriete gitaristen: John petrucci(sound, style, eigenlijk alles :D )
Brian May ( het haar, en de compsities) en paul Gilbert(de humor en die pink!!!)

in de toekomst wil ik ook graag zelf een gitaat gaan bouwen, maar daarmee wacht ik even tot de bankbalans iets positiever is :D

Ibanez666
23 augustus 2007, 14:11
Welkom hier!

Paul Gilbert Rulez!

Jeroen Petrucci
23 augustus 2007, 16:30
Welkom rimko!

Zou je wat kunnen vertellen over je gear? En welke nummers van dream theater speel je zoal?

Greetz

R.W.
23 augustus 2007, 17:13
hey Jeroen,

mijn gear bestaat uit een Westone pantera x300 die spoedig vervangen word door een vox humana eigen ontwerp(zie post in electrische gitaren "eindelijk")

door een vox ad120 met vc12 voetschakelaar

ondanks het nog redelijk boven mijn nivea zit oefen ik 99 van de 100 keer dream theater nummers meestal pak ik ze op 75% snelheid. nrs die ik speel zijn: overture 1928, strange dejavu, as i am (100% zonder solo) in presence of enemys pt1, endless sacrifice the spirit carries on, octravarium eind solo, constant motion (ZONDER solo) finally free (100% ) goodnight kiss. zo ben ik er ongeveer :) is moeilijk ik heb voornamelijk moeite met ontspannen spelen, op elk tempo :( dus vandaar dat ik t nog op gereduceerd tempo houd

Jeroen Petrucci
24 augustus 2007, 15:17
Ok nice. Je doet het al netjes, heel veel solo's zijn gewoon niet te doen van die gast:p
Ik speel zegmaar een beetje van alles. Slayer, arctic monkeys, red hot chili peppers, metallica, marilyn manson, tool, nirvana enz.enz. Daar zijn de solo's nog te doen, maare bij dream theater is het gaar. Ik ben een of 2 weekjes geleden begonnen met dream theater te spelen en ik kan een groot deel van stream of consiousness spelen, zonder solo's. Maarja ik speel nog maar een jaartje:p

Nja veel plezier hier nogmaals :listen:

Greetz :jam: