PDA

View Full Version : Eerste liedje van de band



Highway49
23 augustus 2007, 11:35
Hallo!

Dit is ons eerste nummer dat we een tijdje terug gemaakt hebben, wilde graag meningen horen. Vooral over het nummer zelf, de opnamekwaliteit zijn de meningen over verdeeld, is matig.

Het wijkt een beetje af van onze andere nummers, het is een beetje pop-achtig, maar ach. Nu gaan we meer voor de Rock 'N Roll :) Maar helaas, daar nog geen opnames van.

http://highway49.nl/destinationhome.mp3

The Lo Lands
23 augustus 2007, 12:41
Hallo!

Dit is ons eerste nummer dat we een tijdje terug gemaakt hebben, wilde graag meningen horen. Vooral over het nummer zelf, de opnamekwaliteit zijn de meningen over verdeeld, is matig.

http://highway49.nl/destinationhome.mp3

Klinkt zeker lekker poppie wat ik persoonlijk erg prettig vind. Goed nummer qua opbouw en structuur, zoals je zelf aangaf laat op sommige plaatsen de opnamekwaliteit het een beetje in de steek maar is nog wel aan te passen met wat re-takes misschien? Misschien het outro niet laten uitfaden maar afsluiten met een mooi slotakkoord is ook fraai?

Er zit aardig wat laag in de drums en- of bass wat elkaar af en toe in de weg zit, een beetje snijden in het laag (EQ) kan al helpen. Verder heb je het nummer vrij hard gemasterd wat in mijn beleving iets minder mag waardoor je meer dynamiek krijgt, maar dit is altijd persoonlijk : )

Goed werk!

Highway49
23 augustus 2007, 12:58
Dankjewel! Ja het opnemen was een chaos (we hebben het nummer gebruikt voor een school-project, daarom moest het toen opgenomen worden) geen excuus om het 'af te raffelen'. Iemand met een eigen studiootje (best goede shit stond er) heeft het voor ons opgenomen maar heeft aardig wat flinke foutjes gemaakt.

Zo stond 1 van de overhead mics van de drums achteraf uit (kregen een heel leeg spoor binnen) en was de 2e helft van de baslijn veel te hard opgenomen waardoor er een overstuur in zat die niet meer weg te werken was. Die moeten we nog steeds een keer opnieuw recorden.

Maar zoals ik zei ging het om het nummer zelf en niet per se om de kwaliteit, ben blij dat je daar ook iets over kon zeggen. We gaan zeker iets doen met de tips! (Over dat uitfaden heb je misschien wel gelijk, het komt ook over alsof we geen einde konden bedenken)

Roebbeke
23 augustus 2007, 15:44
Mooi nummer, vooral de solo (of interlude, weet niet juist hoe je zoiets noemt, het stuk na het eerste refrein) vind ik er goed in passen

Benjamin Blue
23 augustus 2007, 21:11
hohoho...klinkt lekker man...ben niet van van dit soort..maar ik beschouw dit als n uitzondering.....nogmaals,lekker nummer man!

meul
24 augustus 2007, 08:56
jullie doen de hippie tijd weer herleven, txs, we kunnen wel weer wat hip gebruiken in deze barre tijden

ZonderZout
24 augustus 2007, 20:15
Hippies? G*ddamn hippies! hehe.

Geestig popliedje inderdaad. Hier en daar raakt er wat overstuurd, volgens mij. Mja, wat je al zei, mix/opname kan wat beter, maar verder leuk liedje zo.

Highway49
25 augustus 2007, 17:22
Dank u allen, zowel de kritiek als de complimenten gaan we zeker meenemen in onze volgende nummers. Als we weer wat hebben ga ik 't zeker posten, handig zo :)

ScptR
25 augustus 2007, 18:21
Leuk nummer, solo na het eerste refrein klinkt idd goed, opname kan wat beter, maar verder zeker leuk :)

vandenplas
25 augustus 2007, 20:50
Hallo!

Dit is ons eerste nummer dat we een tijdje terug gemaakt hebben, wilde graag meningen horen. Vooral over het nummer zelf, de opnamekwaliteit zijn de meningen over verdeeld, is matig.

Het wijkt een beetje af van onze andere nummers, het is een beetje pop-achtig, maar ach. Nu gaan we meer voor de Rock 'N Roll :) Maar helaas, daar nog geen opnames van.

http://highway49.nl/destinationhome.mp3

overal duizende goede muziekanten die ook nog kunnen spelen maar als het erop aankomt om met een goed eigen nummer voor de dag te komen dan vallen er zeer veel door de mand
dit nummer doet mij echt niets ,net een slaapliedje.
Als mijn haar recht komt oP mijn armen zal ik het je wel vertellen.

Dit nummer kan meschien woodstock doen herleven. :zz:

Highway49
30 augustus 2007, 00:47
overal duizende goede muziekanten die ook nog kunnen spelen maar als het erop aankomt om met een goed eigen nummer voor de dag te komen dan vallen er zeer veel door de mand


Maar ik heb nooit gezegd dat ik kan spelen :P

dennis118
5 september 2007, 20:53
klinkt goed hoor,

ben benieuwd naar jullie rock n roll nummers.

ik zou zeggen ga zo door

Magic Bean
6 september 2007, 09:03
Ik stoor me alleen aan de slechte uitspraak...

Makor1966
6 september 2007, 11:02
Klinkt verveeld, saai. Opnamekwaliteit kan ik me niet aan storen, als het een goed nummer is overstijgt dit de opnamekwaliteit wel.

Solidkick
6 september 2007, 11:14
als het een goed nummer is overstijgt dit de opnamekwaliteit wel.

Een waarheid als een koe.

savale
6 september 2007, 11:54
heerlijke stijl! Het is juist helemaal niet saai. Alleen de Engelse uitspraak is inderdaad niet overal even goed.

Paul Heetebrij
6 september 2007, 12:19
Mijn eerste indruk is saai nummer.
Ik heb het mij even ingebeeld en denk dat je er best een leuk nummer van kan maken, dus ik ben benieuwd hoe dit over een half jaar klinkt.

De zang vind ik vlak met een enkele valse noot. Heeft de zanger (jij?) dit voluit of heel zachtjes ingezongen? Het klinkt als het laatste.
De leadgitaar valt niet lekker in het geheel. Die komt er best hard bovenuit.
De bas hoor ik niet, maar dat kan de pc zijn.

CommanderKeen
6 september 2007, 17:58
Ik vind het een goed nummer. Ik heb het helemaal afgeluisterd, wat op zich al wat zegt aangezien ik de meeste nummertjes op internet na een minuut of twee al wegzap. Ik moet er wel bij zeggen dat dit soort pop/rock ook wel mijn smaak is. De geluidskwaliteit zal ik niet teveel over zeggen want dat weet je zelf ook wel.

De structuur van het nummer vind ik goed. Steeds als je wat verandering wil horen in het nummer dan komt het ook. De tweede stem is ook goed gevonden, dit houdt het nummer ook interessant. Het akkoordenwerk an sich mag wel iets gevarieerder, of je moet misschien het intro iets korter doen omdat je steeds dezelfde (twee?) akkoorden herhaalt. De fade-out kun je misschien inderdaad wel vervangen door een enkel akkoord (misschien aan het einde ietsjes langzamer gaan en dan eindigen met een enkel akkoord). We vind ik het verrassend dat het nummer aan het einde opeens van hard naar zacht gaat.

De mannelijke zangstem mag iets minder vlak zingen en iets beter articuleren, al vind ik het dan juist wel weer mooi passen als de vrouwelijke stem erbij komt. Misschien helpt wat extra reverb ook wel om het wat ruimtelijker te laten klinken?

De tekst heb ik niet zo naar geluisterd, vind ik ook niet zo belangrijk over het algemeen, maar "destination home" vind ik een goed gevonden frase en is ook goed in het nummer gepast (aan het einde van het refrein).

Als je nog meer nummers hebt dan hoor ik ze graag.

ponq
7 september 2007, 14:58
Relaxte song hoor. Ik hou wel van die stijl.

De leadgitaar komt er wel gruwelijk hard in, mag van mij iets subtieler...maar da's een keuze ;)

Damster
8 september 2007, 19:11
Klinkt een beetje R.E.M achtig
Best goed, maar kan beter (zeker de zanger)

happynjitram
8 september 2007, 19:45
vind het nummer op vele punten matig...Maar het reffrein is echt geweldig!! Ik hoop dat er nog wat aan gewerkt wordt want het heeft zeker potentie.

cara pilser
9 september 2007, 13:23
Ik vind het een mooi nummer, maar kritiek: dat laatste stukje met die distortion gitaar vind ik er echt niet bijpassen(en zangeres zingt beetje vals en tweede akkoord vind ik raar gekozen). Lijkt me meer zo van, kijk mensen, ik heb ook een distortion pedaal. Eerst zing(t) je (hij) 'walking up in a strange hotel and I don't know it's name', dan: 'I don't know where I'm going to, I do know where I've been'. Bizar.

drap
9 september 2007, 13:42
Ik zou aan die solo gaan werken. Het hoeft helemaal geen donders moeilijke solo te zijn, zeker niet zelfs, maar ik vond 'm een beetje tenenkrommend. Het distortiongeluid mag ook best wat minder statisch en wat warmer en inderdaad het volume van de distortion wat terug draaien.

Maar het is niet alleen maar slecht wat de klok slaat, het nummer opzich heeft best potentie :)