PDA

View Full Version : Nieuw album uit! Welcome to Dystopia van Syndrome7



Markmoos
23 augustus 2007, 02:39
Hey gasten, ik heb met mijn band vandaag ons nieuwe album (gratis) helemaal online gereleased. Onze keus om dit te doen is wel min of meer een gok, maar iedereen luistert naar mp3's op zijn PC of iPod, waarom nog CD's kopen? En aangezien we nog unsigned zijn verdienen we er toch geen kloot mee, dus ziehier, het debuutalbum van Syndrome7 - Welcome to Dystopia: http://www.syndrome7.com. Het is opgenomen in 3 dagen spelen en 3 dagen mixen/masteren. Metalfans en niet-metal fans, laat maar horen wat jullie er van vinden, en pass deze link zeker ook aan anderen. Alvast bedankt voor het luisteren naar ons werk!

Ibanez666
23 augustus 2007, 09:44
Ik ben eigenlijk te oud voor die shit geworden, maar het klinkt vet! Leuke composities.
Het enige wat ik mis is de basgitaar, die klinkt erg als 1 met de gitaren. Nou kan dat de bedoeling zijn, maar ik vind het altijd erg fijn op de bas ook te horen. Ik begrijp dat als je hem weghaald dat je hem meteen mist, dus hij is zeker aanwezig. Maar da's een kwestie van smaak.

Waar is dit opgenomen?

Iceman
23 augustus 2007, 12:44
Klinkt allemaal erg ver weg, niet erg direkt.
Gitaren (mono???) alsof ze uit een POD XT komen.

Een mix is niets anders dan een optelsom van verschillende instrumenten. Voor de volgende keer zou ik elk instrument apart beoordelen op direktheid. Later kun je dat altijd nog verkloten met galmpjes.

Niet erg dat een mix niet super is, als je er maar van leert.

The Lo Lands
23 augustus 2007, 12:52
Ik vind persoonlijk het een erg goede productie in tegenstelling tot de andere meningen. Vergeet niet dat een mening vaak van persoonlijke aard is! Het maakt mij ook niet uit of het direct uit een Pod komt of uit een versterker met mics, ik beoordeel liever de nummers op uitvoering en dit vind ik lekker klinken. Goed gedaan mannen! Er zullen zeker punten zijn ter verbetering maar bewaar deze voor jullie volgende album :D

Markmoos
23 augustus 2007, 13:20
Okee, het is niet opgenomen met een POD maar met een ENGL Powerball met 4x12 ENGL cabinet. Ik speel over het crunch kanaal met de gain op 10, vandaar dat het mss nogal afwijkend klinkt vergeleken met andere metalbands, ik gebruik veel minder distortion en meer mids. De gitaren zijn bij sommige nummers stereo. Bij de mono-nummers heb ik de partijen 3 keer ingespeelt, 1 keer in het midden en links en rechts een beetje "erbij", om het toch iets breder te houden. Ik ben de enige gitarist in de band, dus daarom wilde ik niet alles stereo doen om het een beetje realistisch te houden. Dat het af en toe een beetje ver weg klinkt komt mss ook doordat het niet compleet stereo is. En even @ Ibanez666, je hoort de basgitaar inderdaad pas als je 'm ineens weghaalt. Zet deze muziek maar eens een keer hard op, dan hoor je ineens de basgitaar wel heel goed.

The Lo Lands
23 augustus 2007, 13:27
Okee, het is niet opgenomen met een POD maar met een ENGL Powerball met 4x12 ENGL cabinet. Ik speel over het crunch kanaal met de gain op 10, vandaar dat het mss nogal afwijkend klinkt vergeleken met andere metalbands, ik gebruik veel minder distortion en meer mids.

En even @ Ibanez666, je hoort de basgitaar inderdaad pas als je 'm ineens weghaalt. Zet deze muziek maar eens een keer hard op, dan hoor je ineens de basgitaar wel heel goed.

Ik heb laatst nog over een ENGL Powerball gespeeld van een vriend maar dan met een 4x12 Marschall Cabinet, een erg 'fijne' zeg maar brute versterker welke zeker voor jullie muziekstijl goed van pas komt!

Ik hoorde trouwens ook genoeg bas in de mix!

Solidkick
23 augustus 2007, 13:41
Lekker bezig heren!

Ibanez666
23 augustus 2007, 14:16
Okee, het is niet opgenomen met een POD maar met een ENGL Powerball met 4x12 ENGL cabinet. Ik speel over het crunch kanaal met de gain op 10, vandaar dat het mss nogal afwijkend klinkt vergeleken met andere metalbands, ik gebruik veel minder distortion en meer mids. De gitaren zijn bij sommige nummers stereo. Bij de mono-nummers heb ik de partijen 3 keer ingespeelt, 1 keer in het midden en links en rechts een beetje "erbij", om het toch iets breder te houden. Ik ben de enige gitarist in de band, dus daarom wilde ik niet alles stereo doen om het een beetje realistisch te houden. Dat het af en toe een beetje ver weg klinkt komt mss ook doordat het niet compleet stereo is. En even @ Ibanez666, je hoort de basgitaar inderdaad pas als je 'm ineens weghaalt. Zet deze muziek maar eens een keer hard op, dan hoor je ineens de basgitaar wel heel goed.

Wel andere stijl, maar luister maar eens naar de bas bij Iron Maiden of Anthrax

Markmoos
23 augustus 2007, 17:07
Wel andere stijl, maar luister maar eens naar de bas bij Iron Maiden of Anthrax

Ja okee, maar wij spelen in C, dus anderhalve oktaaf lager dan die knakker van Iron Maiden altijd doet. Bij maiden hoor ik inderdaad altijd de bas supergoed. Het probleem bij onze muziek is alleen als je er meer basgitaar indraait, dat dan bijv. de kick van de drummer weer weg wordt gedrukt, en zo blijf je bezig.

Ibanez666
23 augustus 2007, 19:16
Ja okee, maar wij spelen in C, dus anderhalve oktaaf lager dan die knakker van Iron Maiden altijd doet. Bij maiden hoor ik inderdaad altijd de bas supergoed. Het probleem bij onze muziek is alleen als je er meer basgitaar indraait, dat dan bijv. de kick van de drummer weer weg wordt gedrukt, en zo blijf je bezig.


je kunt de bas en kick ook eq-en he, zodat hij niet in dezelfde frequentie zit. Je moet juist voorkomen teveel met volumes te knoeien ;-)

almarvk
23 augustus 2007, 20:43
De zang staat naar mijn optiek te hard, maar das mijn mening. Het lijkt een beetje op Godsmack op sommige punten, of mag ik dat niet zeggen??

ben vanhoof
23 augustus 2007, 21:12
System of a down qua gitaar, nu nog een goede stem en je hebt echt goede nummers.
Echt,de gitaren zijn goed, maar van die screamers zijn er echt wel genoeg hoor. Ik zou als ik van jullie was een zanger met een stem ala system of a down of type o negative zoeken, zo'n volle stem.

Ibanez666
23 augustus 2007, 22:16
System of a down qua gitaar, nu nog een goede stem en je hebt echt goede nummers.
Echt,de gitaren zijn goed, maar van die screamers zijn er echt wel genoeg hoor. Ik zou als ik van jullie was een zanger met een stem ala system of a down of type o negative zoeken, zo'n volle stem.

Ja de goede zangers zijn nogal voor het oprapen he?

ben vanhoof
23 augustus 2007, 22:24
als je goede songs aanbied vind je ze sneller. Ik ken er hier in de buurt wel enkele die in coverbands spelen. (Mol, belgie)

Markmoos
25 augustus 2007, 00:58
Dat de gitaren SOAD-achtig zijn klopt op zich wel, maar dat komt ook door de tuning. Maar een betere zanger zoeken zeker is niet nodig, als je 'm niet mooi vindt is dat puur smaak. Hij zingt iig niet vreselijk vals :satisfie: En het is precies wat Ibanez666 zegt, goeie zangers zijn er maar héél weinig, gelukkig hebben wij er 1 :cheerup: De bas en de kick zijn btw qua frequentie nog vrij gescheiden, ik heb er een grafiek van gezien in de studio. Maar laag is laag, en ze overlappen sowieso wel altijd.