PDA

View Full Version : humbuckers of double coils?



guvorsch
20 januari 2003, 22:37
hoi,

ik ben ent nieuw in de elektrische gitaarwereld. En ik wild graag even waten of een gitaar met 1 double coil en 2 single coils goed is en waarvoor humbuckers zijn en/of die beter zijn.

doei

skabouter
20 januari 2003, 22:46
het maakt niet uit wat voor elementen samenstelling (dus hums, of singles of allebei ) een gitaar heeft om goed te zijn.

een telecaster heeft 2 single coils, een RG rock gitaar meestal 2 humbuckers, of dat + een single coil. maar dat maakt de 1 niet beter dan de andere !

iedere samenstelling geeft weer een ander geluid. en wat het mooiste geluid is is heel persoonlijk. daarom hebben gitaren bijna altijd een elementen switch, zodat je een beetje diversiteit aan geluid hebt.

ikzelf prefereer humbuckers, geven een wat voller, warmer geluid. maar ook iets overstuurder soms, is meer voor scheur-gitaren.

guvorsch
20 januari 2003, 22:46
en als je punk/grunge wil gaan spelen wat kan je me dan aanraden?

skabouter
20 januari 2003, 22:55
veel gebruikt daarvoor zijn Stratocasters (zie Curt Cobain)

maar ik zou een gitaar met 2 humbuckers aanraden ! geeft goed zwaar geluid voor distortion.

maar let op, je hebt verschillende humbuckers, en de een zal zwaar klinken maar de andere juist relatief licht.

maar als tip: ibanez heeft goedkope RG`s , dat zijn wel rock en punk gitaren. met 2 hums, en een single. +5 way switch.

zie de RG270 of RG170 oid. de lagere getallen in de RG reeks zijn goed te betalen, en aan te raden voor beginners, die nog niet zeker zijn van hun hobby.

guvorsch
20 januari 2003, 23:01
http://www.ibanez.co.jp/world/guitar/rg/pages/images/rg270.gif

dit si een rg 270 en dit is dus 2 humbuckers en 1 single coil ??

btw is stratcaster een merk of ene type gitaar?

Dionyios
20 januari 2003, 23:51
De stratocaster of gewoon 'strat' is een model van Fender.

Eén van de vele voorbeeldjes:
http://www.fender.com/gear/gear.php?partno=0117402

skabouter
21 januari 2003, 00:06
dit is gloof ik de meest gekopierde en gebruikte gitaar.

iwan
21 januari 2003, 13:44
Er zijn een aantal klassieke gitaar-types. Meestal een populair type kast en/of electronica set-up, dat vervolgens door allerlei andere merken (ook A-merken) 'gekopieerd' wordt.
Bv. wat betreft bodyshapes: 'Strat' of 'stratocaster' op basis van Fenders model, Les Paul model naar de Gibson Les Paul, de telecaster, de Flying V, de explorer, de warlock, de SG....enzovoorts....

skabouter
21 januari 2003, 14:12
en nie te vergeten de aloude ES !!

Shay
21 januari 2003, 14:23
Yo,

Ik denk dat deze kill een s/s/h config kan nemen. Veel combi aan geluiden... ofnie?

green_day
21 januari 2003, 15:47
ik speel zelf op een fatstrat (een fender stratocaster maar dan HSS) ik denk zeer geschikt voor punk en grunge
succes