PDA

View Full Version : Powerball gekocht!!



Bernd Veenema
22 augustus 2007, 23:28
Hoi allemaal,

Zeer gelukkig kan ik jullie meedelen dat ik heb gekocht:

Engl Powerball (3 jaar oud)
Met professionele flightcase
Engl Z11
Engl Z12
Koch 2x12 met Vintage 30

Voor 1570 euro.
Dit leek mij een goede deal, of niet!

Groeten

Orgasmocaster
22 augustus 2007, 23:48
Gefeliciteart!

Ik ben geen 'regular' in de amp afdeling, maar ehhh posten jullie hier geen pics?

Bernd Veenema
22 augustus 2007, 23:50
Heb er nog geen pics van, heb de set net een uur :)

Daemon
23 augustus 2007, 00:20
Dat klinkt zeker als een goede deal. Veel plezier ermee :)

Ps. don't forget the pics when you got time :P

Bernd Veenema
23 augustus 2007, 09:57
Pics komen denk ik deze week nog wel.
Mooie set iig

Marc Oblivian
23 augustus 2007, 10:07
Gefiliciteerd!
En nou beukeeeeeeeeh!!! (en snel een beetje)

Tho
23 augustus 2007, 10:08
Gefeliciteerd man!! Welkom bij de Powerball Club :)

Laat me trouwens even weten of je veel last hebt van feedback op hoog volume over channel 4.
Ik weet nog steeds niet waar het aan ligt...

Marc Oblivian
23 augustus 2007, 10:11
Wat is hoog volume en wat zijn je settings (en wat voor gitaar heb je)?
Ik heb er namelijk ook 1 en heb nooit last van feedback (dwz heb alleen feedback als ik dat wil:-)
grts,

Marc

Tho
23 augustus 2007, 10:16
Wat is hoog volume en wat zijn je settings (en wat voor gitaar heb je)?
Ik heb er namelijk ook 1 en heb nooit last van feedback (dwz heb alleen feedback als ik dat wil:-)
grts,

Marc

Hoog volume is voor mij 4e streepje. Verder heb ik: veel mid, heel veel presence, veel bass, veel punch. de helft aan treble.

Ik speel op een Jackson USA SL2HT met een seymour duncan JB, en ik heb de ingebouwde noise gate helemaal open. Die feedback is écht niet normaal

ik hoop dat je een oplossing voor me hebt! :)

Swan
23 augustus 2007, 10:38
minder hoog er indraaien, anders tov je amp gaan staan

Tho
23 augustus 2007, 10:54
minder hoog er indraaien, anders tov je amp gaan staan

Dat laatste sowieso niet ;) Maar welke functie zou jij flink naar beneden draaien dan?

Swan
23 augustus 2007, 11:13
ik ken de powerball niet maar presense heeft wel veel invloed op feedback...
waarom niet anders gaan staan? kan erg veel invloed hebben... ik maak erg bewust gebruik van feedback in mn bands en er zijn plekken waar je super veel sustain hebt en n meter verder alleen maar feedback...

Tho
23 augustus 2007, 11:21
ik ken de powerball niet maar presense heeft wel veel invloed op feedback...
waarom niet anders gaan staan? kan erg veel invloed hebben... ik maak erg bewust gebruik van feedback in mn bands en er zijn plekken waar je super veel sustain hebt en n meter verder alleen maar feedback...

qua anders staan heb ik alles al geprobeerd, dus dat is het niet. En de presence wil ik er wel hard inhouden.. het blijft aankloten :satisfie:

marc_o
23 augustus 2007, 11:29
Proficiat, is een erg leuke beukset als ik het zo eens lees.

LP_CL
23 augustus 2007, 11:35
qua anders staan heb ik alles al geprobeerd, dus dat is het niet. En de presence wil ik er wel hard inhouden.. het blijft aankloten :satisfie:
koop een 5150 ;-)

Bernd Veenema
23 augustus 2007, 11:36
Hier de foto's:

http://img528.imageshack.us/img528/4694/rimg0077dm6.jpg (http://imageshack.us)
http://img528.imageshack.us/img528/4694/rimg0077dm6.b7ed8dc97b.jpg (http://g.imageshack.us/g.php?h=528&i=rimg0077dm6.jpg)

[img=http://img528.imageshack.us/img528/4694/rimg0077dm6.jpg] (http://imageshack.us)
[img=http://img528.imageshack.us/img528/4694/rimg0077dm6.b7ed8dc97b.jpg] (http://g.imageshack.us/g.php?h=528&i=rimg0077dm6.jpg)

Bernd Veenema
23 augustus 2007, 11:39
En nog 1tje:

http://img454.imageshack.us/img454/8903/rimg0076fi5.jpg (http://imageshack.us)

Tho
23 augustus 2007, 11:44
koop een 5150 ;-)

ja, laffe soulflyhigh praatjes noem ik dat :D

Bernd Veenema
23 augustus 2007, 12:05
Tot nog toe geen problemen gehad.
Maar dan laat ik het wel weten.

Groeten
Bernd

Marc Oblivian
23 augustus 2007, 13:29
Hoog volume is voor mij 4e streepje. Verder heb ik: veel mid, heel veel presence, veel bass, veel punch. de helft aan treble.

Ik speel op een Jackson USA SL2HT met een seymour duncan JB, en ik heb de ingebouwde noise gate helemaal open. Die feedback is écht niet normaal

ik hoop dat je een oplossing voor me hebt! :)

M'kay...
master op 4 is al vrij luid hoor...ik heb hem meestal op 2,5 en da's al redelijk hard.
Zeker als je dan dicht op je versterker staat of in een kleine ruimte staat kan het wel eens gaan feedbacken met de master op 4.

Hoe hoog staat het volume van de afzonderlijke kanalen? Heeft ook veel invloed op het eindvolume namelijk....
Presence heb ik meestal op 7 (1400 uur) staan, dus da's ook vrij hoog en nooit last. Bas heb ik meestal rond de 4 of zelfs iets minder, treble ongeveer op 5, mid op 7 of 8.
Noisegate heb ik met deze settings helemaal niet nodig (staat dus meestal uit...op 0).

Het kan ook aan je gitaar liggen: heb je het wel eens met een andere gitaar geprobeerd??? Ik heb nl een Ibanez RG560 en die feedbackt veel sneller dan m'n LP en Dean op dezelfde settings.
Je gebruikt toch geen drivepedaal voor de versterker?

Ohja: hoever heb je de gain opengedraaid??

ltrs,

Mrc

Frankiefrank2
23 augustus 2007, 13:38
Heeej Bernd,

Gefeliciteerd en welkom in powerball land.
IK heb ook een powerball, ik vroeg me af wat je allemaal met die Z11 en z12 precies kunt. Kan je ook meer dan kanalen en master switchen??
Dus verschillende presets maken op gebied van gain en eq enzo?? of is dat niet mogelijk.

Groeten frank.

Tho
23 augustus 2007, 13:40
M'kay...
master op 4 is al vrij luid hoor...ik heb hem meestal op 2,5 en da's al redelijk hard.
Zeker als je dan dicht op je versterker staat of in een kleine ruimte staat kan het wel eens gaan feedbacken met de master op 4.

Hoe hoog staat het volume van de afzonderlijke kanalen? Heeft ook veel invloed op het eindvolume namelijk....
Presence heb ik meestal op 7 (1400 uur) staan, dus da's ook vrij hoog en nooit last. Bas heb ik meestal rond de 4 of zelfs iets minder, treble ongeveer op 5, mid op 7 of 8.
Noisegate heb ik met deze settings helemaal niet nodig (staat dus meestal uit...op 0).

Het kan ook aan je gitaar liggen: heb je het wel eens met een andere gitaar geprobeerd??? Ik heb nl een Ibanez RG560 en die feedbackt veel sneller dan m'n LP en Dean op dezelfde settings.
Je gebruikt toch geen drivepedaal voor de versterker?

Ohja: hoever heb je de gain opengedraaid??

ltrs,

Mrc

okey da's nuttige info! Aan de gitaar ligt het niet, de ESP van Soulflyhigh heeft het ook. Gain staat bij mij op 12 uur dus dat is ook niet overdreven. In principe heb ik al die dingen al geprobeerd. Misschien een combinatie zoeken. Het volume van de andere kanalen moet ik eens naar kijken..


4 is inderdaad erg hard, maar in de oefenruimte dan he

Jimwoud
23 augustus 2007, 14:08
okey da's nuttige info! Aan de gitaar ligt het niet, de ESP van Soulflyhigh heeft het ook. Gain staat bij mij op 12 uur dus dat is ook niet overdreven. In principe heb ik al die dingen al geprobeerd. Misschien een combinatie zoeken. Het volume van de andere kanalen moet ik eens naar kijken..


4 is inderdaad erg hard, maar in de oefenruimte dan he
Kan het misschien aan je voorbuizen liggen ofzo? Dat er misschien een beetje microfonisch is?

Steven Otto
23 augustus 2007, 14:13
erg vet setje man en een nog beter deal denk ik. Heb je het bij marktplaats/gitaarmarkt weten te scharrelen? Zelf ook opzoek naar zoiets met een wat vrindelijker prijskaartje dan nieuw.
veel plezier d'r met

Tho
23 augustus 2007, 14:41
Kan het misschien aan je voorbuizen liggen ofzo? Dat er misschien een beetje microfonisch is?

kan je dat uitleggen? (ik weet wat een versterker is en hoe hij ingesteld moet worden maar voor de rest ben ik nog steeds een buizennoob :D )

Marc Oblivian
23 augustus 2007, 14:56
Preampbuizen zijn de kleine buizen (lijken meer op lampen) in de versterker.
Je hebt 4 grote en 4 kleine (kleine zitten geloof meer links vooraan in de amp)...het is in geval van een microfonische voorversterkerbuis 1 van de kleine 4.
Kan je geloof ik testen door met een potlood zachtjes tegen deze buisjes te tikken. als er 1 geluid doorgeeft is hij microfonisch en veroorzaakt deze buis waarschijnlijk het probleem.
Wel een beetje tricky hoor, een versterker openmaken...zitten delen in waar veel stroom opstaat, dus voor de rest niks aanraken!!!!!!!!!!!!
Misschien kan je alleen de voorgrille of anders de achterplaat ervanaf halen en zo even proberen of je erbij kan.

Ook (eerst) effe die kanaalvolumes checken: als die op 10 staan, moet je ze even terugdraaien naar 5 ofzo...zal je zien dat dat heel veel scheelt (ik denk namelijk toch dat het een volumekwestie is...)

Tho
23 augustus 2007, 15:14
haha zo erg is het niet hoor, het buizenverhaal kende ik al ;) maar die test met het potlood is erg nuttig! Morgen eens even naar kijken, tnx man!

Jimwoud
23 augustus 2007, 15:15
Preampbuizen zijn de kleine buizen (lijken meer op lampen) in de versterker.
Je hebt 4 grote en 4 kleine (kleine zitten geloof meer links vooraan in de amp)...het is in geval van een microfonische voorversterkerbuis 1 van de kleine 4.
Kan je geloof ik testen door met een potlood zachtjes tegen deze buisjes te tikken. als er 1 geluid doorgeeft is hij microfonisch en veroorzaakt deze buis waarschijnlijk het probleem.
Wel een beetje tricky hoor, een versterker openmaken...zitten delen in waar veel stroom opstaat, dus voor de rest niks aanraken!!!!!!!!!!!!
Misschien kan je alleen de voorgrille of anders de achterplaat ervanaf halen en zo even proberen of je erbij kan.

Ook (eerst) effe die kanaalvolumes checken: als die op 10 staan, moet je ze even terugdraaien naar 5 ofzo...zal je zien dat dat heel veel scheelt (ik denk namelijk toch dat het een volumekwestie is...)
Hey Marc,
Het gevaar zit echt binnenin het chassis. Dus je kunt zo bij die buisjes komen.

ps. Ik ben trouwens uit m'n versterker keuze, krijg als het goed is binnenkort een Laney GH50L top. Spreek je later!

NielsW
23 augustus 2007, 15:43
Gruwelijk hoor! En voor dat geld! Welkom bij de ENGL club.

"Gott weiß es muss ein ENGL sein ..."


Feedback staat ie wel beetje bekend om. Zit hem idd vooral in de presence, treble en positie tov de amp. Heb zelfs EMG81 en dus absoluut geen feedback (no offense, SDs zijn geweldig!), maar you'll figure something out.

Frankiefrank2
23 augustus 2007, 15:53
Niels,

jij hebt een geil setupje, ik heb ook een powerball

Ik wil ook een esp MII
of een ltd M-1000, ik heb nu een jackson sl3, met JB element ook lekker grommend

De laatste tijd voel ik me mee geneigd om bands als devildriver, arch enemy, en black dahlia murder, en machine head na te spelen, en die spelen in C stemming, of devildriver zelfs in B, dus misschien koop ik er een met een vaste brug.

NielsW
23 augustus 2007, 16:19
Niels,

jij hebt een geil setupje, ik heb ook een powerball

Ik wil ook een esp MII
of een ltd M-1000, ik heb nu een jackson sl3, met JB element ook lekker grommend

De laatste tijd voel ik me mee geneigd om bands als devildriver, arch enemy, en black dahlia murder, en machine head na te spelen, en die spelen in C stemming, of devildriver zelfs in B, dus misschien koop ik er een met een vaste brug.
Dankje! MII is echt heerlijk! Vaste brug heeft ook zn voordelen, wil ook ooit nog een ESP met een vaste brug. Heb nu een Elixir heavy setje op mn ESP gezet, trekt aardig :) Ik dacht dat die kerel van Black Dahlia Murder ook een MII Urban Camo had met Floyd, maar ik kan me vergissen.

Ik heb mn Powerball verkocht en ik ga zeer binnenkort een ENGL Invader 100 halen. Wel die lekkere ENGL sound maar net wat meer sounds. Ben benieuwd of dat gaat bevallen of dat ik heel snel weer een Powerball heb :)

Marc Oblivian
23 augustus 2007, 16:30
Hey Marc,
Het gevaar zit echt binnenin het chassis. Dus je kunt zo bij die buisjes komen.

ps. Ik ben trouwens uit m'n versterker keuze, krijg als het goed is binnenkort een Laney GH50L top. Spreek je later!

hey Jim!

Ben benieuwd hoe dat gaat klinken.
Voor de muziek van Furio zou je zo op het eerste gezicht aan een JCM800 denken met een sd-1 ervoor of een Tubescreamer.
Zit de Laney een beetje in dat straatje???

Tho
23 augustus 2007, 16:41
fuck yeah! Gain staat nu op 11 uur, prescense op 15 uur, bass ietsjes terug, treble een stuk terug, een paar knopjes ingedrukt en de feedback is weg! :D

Tnx guys!

Markmoos
23 augustus 2007, 17:03
okey da's nuttige info! Aan de gitaar ligt het niet, de ESP van Soulflyhigh heeft het ook. Gain staat bij mij op 12 uur dus dat is ook niet overdreven. In principe heb ik al die dingen al geprobeerd. Misschien een combinatie zoeken. Het volume van de andere kanalen moet ik eens naar kijken..


4 is inderdaad erg hard, maar in de oefenruimte dan he


Gain op 12 uur is op een powerball al absurd veel, zet 'm maar eens op 3 ipv op 5, als het goed is de feedback dan een heel stuk minder. Je kunt er dan wel iets meer presence of treble in draaien om meer nadruk op de distortion te leggen.

*EDIT* Gain op 4 is ook goed :P

Tho
23 augustus 2007, 17:12
Gain op 12 uur is op een powerball al absurd veel, zet 'm maar eens op 3 ipv op 5, als het goed is de feedback dan een heel stuk minder. Je kunt er dan wel iets meer presence of treble in draaien om meer nadruk op de distortion te leggen.

*EDIT* Gain op 4 is ook goed :P

yeah I know, maar ik heb nu nergens last van, prima sound dit :)

Bernd Veenema
23 augustus 2007, 18:54
Iedereen bedankt voor het hartelijke welkom in Powerball City :punk:
Weet iemand toevallig de mogelijkheden van de combinatie Engl Z11 en Z12 te noemen? En past een TC Electronics G-Major er goed bij?

Alvast bedankt!

Jimwoud
23 augustus 2007, 22:54
hey Jim!

Ben benieuwd hoe dat gaat klinken.
Voor de muziek van Furio zou je zo op het eerste gezicht aan een JCM800 denken met een sd-1 ervoor of een Tubescreamer.
Zit de Laney een beetje in dat straatje???
Hey Marc,
Basis is een beetje JCM800, maar er zit een soort ingebouwde drive/booster in. Maar volgens mij blijft de gain een beetje grof(beetje het rectifier verhaal), dus denk dat ik er een TS of een DOD 250/YJM 378 voor gooi.

Hoop dat ik deze versterker nou eens langer dan een paar maanden hou, hehe.

spreek je.

Sorry Tho voor het jatten van je topic, maar volgens mij ben je zo blij dat je me het vergeeft, hehe

Bernd Veenema
23 augustus 2007, 23:25
Nog even een aanvulling op mn vorige bericht.
Ik wil nog een leuke effectprocessor hebben.
Er hoeft echt geen distortion of amp-modeling shit op te zitten. Dat heb ik met mn powerball toch niet nodig. Ik zat er dus aan te denken om een Gmajor aan te schaffen. Ook omdat die via midi werkt en dus waarschijnlijk minder invloed op het geluid heeft als een fxprocessor die tussen je gitaar en de versterker of op de FXloop zit. Of vergis ik me hierin?
Heb ik trouwens mn Engl Z11 ook nog nodig om met de Gmajor te kunnen werken? En zijn er nog leuke alternatieven?

Alvast bedankt!

Tho
24 augustus 2007, 11:59
Sorry Tho voor het jatten van je topic, maar volgens mij ben je zo blij dat je me het vergeeft, hehe

't is mijn topic niet, ik had hem ook gekaapt :P

Squier4ever
24 augustus 2007, 12:07
Nog even een aanvulling op mn vorige bericht.
Ik wil nog een leuke effectprocessor hebben.
Er hoeft echt geen distortion of amp-modeling shit op te zitten. Dat heb ik met mn powerball toch niet nodig. Ik zat er dus aan te denken om een Gmajor aan te schaffen. Ook omdat die via midi werkt en dus waarschijnlijk minder invloed op het geluid heeft als een fxprocessor die tussen je gitaar en de versterker of op de FXloop zit. Of vergis ik me hierin?
Heb ik trouwens mn Engl Z11 ook nog nodig om met de Gmajor te kunnen werken? En zijn er nog leuke alternatieven?

Alvast bedankt!

daar vergis je je idd in
midi wordt alleen gebruikt om de processor aan te sluiten, de processor hangt nog steeds in je signaalketen.

Bernd Veenema
25 augustus 2007, 20:07
Ok,
Maar ik hoorde dat de Gmajor het buizengeluid niet erg aantast?