PDA

View Full Version : Van ruilen komt...een Ibanez AS93-VLS



DarknessAwaits
22 augustus 2007, 22:50
Vandaag m'n Allparts Stratocaster (http://home.wanadoo.nl/rolandkamp/MyGuitars/zelfbouwstrat2front.html) ingeruild tegen een Ibanez AS93, zo eentje uit de 'artcore' serie. Op het internet kom ik ze enkel tegen met gouden hardware maar gelukkig (!) heeft deze chrome.

Ik moet zeggen, hij bevalt me prima. Vanavond eventjes in de oefenruimte uitgeprobeerd en klinkt helemaal niet verkeerd.

Foto's:
http://home.wanadoo.nl/rolandkamp/Ibanez%20AS93_1.jpg

http://home.wanadoo.nl/rolandkamp/Ibanez%20AS93_2.jpg

8-)

Tho
22 augustus 2007, 22:52
Roland! Leef je ook nog ;) netjes gedaan man, ziet er goed uit!

BamBuFan1
23 augustus 2007, 02:13
Artcores zijn altijd leuk! Mooie kleur ook.

Markmoos
23 augustus 2007, 02:48
Jammer van dat klassieke gitaar stickertje erin :(

a.c.
23 augustus 2007, 06:43
mooie gitaar. Hoe zijn de pickups?

drap
23 augustus 2007, 06:51
Die heb ik ook gehad. Mooie gitaar, perfect gebouwd ook, alleen was het niet mijn geluid. Maar wel gefeliciteerd :)

joke
23 augustus 2007, 07:59
je moet weten dat als je veel optreed met je plank dat mooie chroom geen schijn van kans heeft tegen je zweet en als je echt veel speellt het er met een jaar al mooi zwart roestig op kan liggen terwijl goud meestal mooi(er) blijft!
ik ga toch echt voor goud!

Fender75
23 augustus 2007, 11:02
Mooie gitaar, veel plezier ermee!!

fred dons
23 augustus 2007, 11:06
heel mooi! die artcore serie van Ibbi zijn erg goede gitaren (en niet alleen voor het geld )

Squier4ever
23 augustus 2007, 11:08
je moet weten dat als je veel optreed met je plank dat mooie chroom geen schijn van kans heeft tegen je zweet en als je echt veel speellt het er met een jaar al mooi zwart roestig op kan liggen terwijl goud meestal mooi(er) blijft!
ik ga toch echt voor goud!

goud bladdert er net zo goed af, dus dat is een bullshit argument.
ik vind goud kamperig behalve op een LP custom

Kim Wilson
23 augustus 2007, 11:08
Mooi ding, DA! Echt gaaf, mooie finish ook! Welkom bij de Artcore club. :D

En idd, de Artcores zijn best goeie gitaren. :)

DarknessAwaits
23 augustus 2007, 12:57
Ja, de kwaliteit valt me ook 100% mee. Ze zijn niet gek duur, voor 415 euro heb je deze nieuw maar het is echt een prima gitaar. Elementen zijn echt goed te noemen voor stock pickups. Enige wat ik mis is een coilsplit... en dat is volgens mij met deze elementen ook niet mogelijk (zonder drastisch ingrijpen).

Maar voorlopig laat ik 'm lekker zo. Ik ga er toch niet mee optreden bij m'n band, maar wel leuk voor thuis enzo.

(En dat verhaal over chroom vs. goud... 'Goud' op gitaarhardware slijt vele malen sneller dan chroom, dat is een ding wat zeker is.)

En dat stickertje erin vind ik juist wel wat hebben.

guitartub
23 augustus 2007, 17:23
Leuk joh, ik heb mijn Artcore Custom op dezelfde manier verkregen, geruild dus, tegen een Fender Strat + (deze gebruikte ik niet, ik speel liever op mijn Godin sig strat, die ik lekkerder vind spelen en klinken) Soms kun je ruilen waarbij niemand hoeft te huilen.
(En de goudkleurige pick-ups op die Artcore zijn binnen een paar jaar toch aardig vaal geworden, evenals de goudkleurige hardware op die Godin!)

Bart_Blueprint
23 augustus 2007, 18:05
zat ook al een tijdje te gassen op zo'n gitaar. Laatst getest bij Huigens in Hengelo, daar hebben ze er nog eentje staan. Dat ding is echt super gebouwd en de prijs is erg goed te noemen voor de kwaliteit. Ook de sound die de gitaar heeft viel me echt niets tegen.

Zit ook een fijn halsje op. Redelijk lage actie. Ja, mooi dingetje :) Gefeli!

joke
23 augustus 2007, 18:06
goud bladdert er net zo goed af, dus dat is een bullshit argument.
ik vind goud kamperig behalve op een LP custom

goud zal wanneer goed aangebracht nooit gaan bladeren !
goud is een inert materiaal dat geen chemische verbindingen aangaat met welke stof ook dus blijft stabiel en corrodeerd niet!
chroom daarintegen roest al als je er naar te lang naar kijkt
goud is op een boel gitaren erg mooi en zeker niet kamperig!
op mijn ibanez artist 2822 en mijn blade r4 is het nog mooi en esthetisch verantwoord

Tho
23 augustus 2007, 18:12
goud is op een boel gitaren erg mooi en zeker niet kamperig!


ho ho ho, da's een mening he, en niet van die moeilijke woorden gebruiken want dat snappen we niet :D

Wiellem
23 augustus 2007, 18:18
Ik vind goud ook echt niet mooi, geef mij maar blinkend chrome of black chrome :D

Mooie gitaar btw

Orpheo
23 augustus 2007, 18:49
goud zal wanneer goed aangebracht nooit gaan bladeren !
goud is een inert materiaal dat geen chemische verbindingen aangaat met welke stof ook dus blijft stabiel en corrodeerd niet!
chroom daarintegen roest al als je er naar te lang naar kijkt
goud is op een boel gitaren erg mooi en zeker niet kamperig!
op mijn ibanez artist 2822 en mijn blade r4 is het nog mooi en esthetisch verantwoord

ja, maar kijk, lief doosje van ons, het is geen echt goud dat erop zit, en het is een laagje, niet massief. OF je schuurt het met je hand eraf,omdat het erop gelakt is, OF het bladdert af. Ik spreek uit ervaring.

Verder: goud gaat heus wel verbindingen aan; wij mensen zijn alleen te krenterig om dat te laten doen, omdat het zo'n dure stof is.

Verder: goud is zeker wel kitscherig bij diverse gitaren. Zie jij al volledig gouden hardware op een '54 strat (kloon)?

guitartub
23 augustus 2007, 21:39
ho ho ho, da's een mening he, en niet van die moeilijke woorden gebruiken want dat snappen we niet :D

kamperig kamper of woonwagenbewoner (zeker niet denigrerend bedoeld, de bekendste Europese jazzgitarist was een woonwagenbewoner)

Kim Wilson
23 augustus 2007, 23:33
goud zal wanneer goed aangebracht nooit gaan bladeren !
...
Op een gitaar van €400? Ik geef je weinig kans. :D

jimihattricks
20 januari 2008, 12:23
is dit geen AS83..? volgens mij moet een AS93 altijd met gouden hardware en pearl tuner buttons zijn uitgerust..

anyway > gefeliciteerd, ik zit zelf ook te gassen op een Artcore :satisfie:

Squier4ever
20 januari 2008, 12:49
je weet wel dattie de gitaar al sinds augustus heeft?

jimihattricks
21 januari 2008, 16:23
huh..? wtf, ik zweer toch dat die thread bij mij redelijk vooraan stond toen ik replyde.. oh well :hippie: