PDA

View Full Version : Ben een beginner en heb geen flauw idee welke gitaar ik moet kopen:S



edin89
22 augustus 2007, 21:20
Hoi, Ik heb besloten dat ik gitaar wil leren spelen en dan vooral elektrische gitaar. Maar daarvoor moet ik wel een gitaar hebben natuurlijk. Ik heb wat rondgekeken op het internet ( heb maar rond de 200 euro te besteden) En zag deze gitaar staan.

http://www.mainmusic.nl/cms/lang/nl/shopprodukt/3222/b*_ACTIES__AANBIEDINGENb/Gitaar_Acties__Aanbiedingen/Elektrische_gitaar_Johnson_Les_Paul-model.htm

Is deze gitaar goed? of moet ik me geld ergens anders besteden? En wat heb ik verder nog nodig? Behalve dan een versterker.

Ik wou altijd al de Solo van Sweet child o'mine willen spelen van guns n roses en is deze gitaar doorvoor geschikt?

Ik zou het heel erg op prijs stellen als iemand me hier kan helpen. En me miesschien naar een beter gitaar kan verwijzen.

Alvast bedankt !

drap
22 augustus 2007, 21:24
Als je alles nog moet leren, dan voldoet eigenlijk elke elektrische gitaar wel. Zo gauw als dat je wat meer leert, en dat duurt echt nog even, dan merk je vanzelf wat je wil en wat er voor jou geschikt is.

hendrix_appendix
22 augustus 2007, 21:27
Ik zou die Johnson toch laten liggen hoor, als heteen goede aziatische kopie was geweest dan had je er wel meer mensen over gehoord, dus neem ik eigenlijk aan dat het een beetje een crappy ding is. Kijk anders eens naar een Richwood LP op marktplaats of spaar door voor een epiphone standard LP, ff naar het halselement schakelen en een leuke versterker erbij en je kunt G 'n R solo's gaan spelen!

En beginnen met spelen op een beetje leuke gitaar is helemaal geen overbodige luxe IMO, het laatste wat ik zou willen als beginner is een gitaar waarmee je constant snaren breekt of naar de reparateur moet, of waarmee je je vingers openhaalt aan uitstekende frets.

bass blom
22 augustus 2007, 21:29
op de foto's lijken de frets al te roesten.

hoe was dat ook al weer vroeger?
japanse auto's? die roesten al in de folder "D

edin89
22 augustus 2007, 21:29
Ik zou die Johnson toch laten liggen hoor, als heteen goede aziatische kopie was geweest dan had je er wel meer mensen over gehoord, dus neem ik eigenlijk aan dat het een beetje een crappy ding is. Kijk anders eens naar een Richwood LP op marktplaats of spaar door voor een epiphone standard LP, ff naar het halselement schakelen en een leuke versterker erbij en je kunt G 'n R solo's gaan spelen!
ja maar wat bedoel je daar dan mee? ff naar het halselement schakelen? Ik snap er echt niks van. Maar die gitaar is dus bagger?

allochthomas
22 augustus 2007, 21:30
ik zou een epiphone les paul kopen, de special modellen zijn nog goedkoper dan die johnson, maar als je effe doorspaard heb je een standaard bij elkaar waar veel plezier van zult hebben.

wat je ook kan doe is gewoon een goedkope set kopen in de muziek winkel, mocht je besluiten dat gitaar spelen niks voor jouw is dan hab je in iedergeval niet onnodig veel geld er aan uitgegeven, en later als je zeker weet dat je door gaat kan je een duurdere en betere gitaar gaan kopen.


ja maar wat bedoel je daar dan mee? ff naar het halselement schakelen? Ik snap er echt niks van. Maar die gitaar is dus bagger?
je elementen zijn de 2 zwarte "rechthoeken" die in de body zitten die er voor zorgen dat de trilling van je snaren omgezet word naar stroom. bijde produceren een verschillend geluid en je kan kiezen welke je gebruikt(of beide) met een schakelaartje op je gitaar. de voorste(hals) wordt vaak gebruikt voor solo werk.

edin89
22 augustus 2007, 21:34
Ja..maar ik wil het toch eerst ff goedkoop houden want stel ik koop er 1 die wat duurder is en ik kan er niks van of waarvan het geluid niet helemaal top is. Maar heeft iemand dan een link naar een goede gitaar voor een goede prijs?

dr.distortion
22 augustus 2007, 21:34
Op die gitaar zitten twee elementen, er zit er eentje bij de brug (aan de onderkant) en een bij de hals (aan de bovenkant, bij de hals dus). Tussen deze twee elementen kun je schakelen met een switch die bij een Les Paul aan de bovenkant zit. Dus je kunt dan schakelen naar het brugelement, het halselement en je kunt ze ook nog allebei aanzetten (dat is de middenstand van de switch)

Ik ken deze Johnson gitaren niet, echter aan de prijs te oordelen verwacht ik er niet veel van. Ik zou inderdaad net even doorsparen en voor een tweedehands epiphone les paul gaan, doorgaans zat van te vinden op marktplaats of gitaarnet.

allochthomas
22 augustus 2007, 21:39
Ja..maar ik wil het toch eerst ff goedkoop houden want stel ik koop er 1 die wat duurder is en ik kan er niks van of waarvan het geluid niet helemaal top is. Maar heeft iemand dan een link naar een goede gitaar voor een goede prijs?
http://www.thomann.de/thoiw7_epiphone_sgspch_special_egitarre_prodinfo.h tml
ben ik zelf op begonnen, prima ding
les paul model: http://www.thomann.de/thoiw7_epiphone_lp_special_black_prodinfo.html

edin89
22 augustus 2007, 21:46
Bedankt thomas.
En dan heb ik nog een vraag past elke versterker daar gewoon op? Of moet ik er 1 kopen voor dat merk?

En heb ik een pedaal voor speciale geluiden of beter geluid? Of hoeft dat niet?

allochthomas
22 augustus 2007, 21:51
Bedankt thomas.
En dan heb ik nog een vraag past elke versterker daar gewoon op? Of moet ik er 1 kopen voor dat merk?

En heb ik een pedaal voor speciale geluiden of beter geluid? Of hoeft dat niet?
je kan gewoon hem gewoon aan elke versterker aansluiten hoor, en ik zou je nog niet druk maken om peddals enzo, dat komt later wel.

de roland cube series versterkers zijn zeer geschikt, ze kunnen veel verschillende geluiden maken ideaal omdat je dan met verschillende sounds kan proberen.
ligt er helemaal aan wat voor een budget je hebt voor de versterker.

SPAM:heb nog een roland 30 watt cube liggen :p

edin89
22 augustus 2007, 21:54
Oke dus als ik het goed begrijp zijn de Epiphone modellen van les paul wel goed en betrouwbaar dus daarvoor moet ik gaan.

ExRxIxC
22 augustus 2007, 21:55
Ga voor de Dean Vendetta!!!! (http://feedback.nl/?id=55&b=VN1GN&a=&treeID=)

Oke, ik heb er zelf nog niet op gespeeld, maar ik hoor bijzonder weinig slechts over deze gitaar. Deze gitaar word ook vaker aangeraden.
En als je gitaar spelen achteraf toch niks vind, kom je volgens mij ook redelijk makkelijk van deze gitaar af op marktplaats.

Tho
22 augustus 2007, 21:57
Oke dus als ik het goed begrijp zijn de Epiphone modellen van les paul wel goed en betrouwbaar dus daarvoor moet ik gaan.

Er is écht een hele hoop aan 'beginners' gitaren. Loop een keertje een zaak binnen, vertel je verhaal aan de verkoper en hij zal je zo goed mogelijk helpen met het vinden van een leuke gitaar!

Wat Thomas zegt, pedaaltjes en zo komt later wel

edin89
22 augustus 2007, 21:59
Oke ja die vendetta zal wel erg goed zijn . En bedankt voor die link maar wil denk ik een les paul model. Heeft toch een mooier uiterlijk vind ik al is dat niet het belangrijkst.

allochthomas
22 augustus 2007, 22:00
Oke dus als ik het goed begrijp zijn de Epiphone modellen van les paul wel goed en betrouwbaar dus daarvoor moet ik gaan.
effe anders formuleren: de les paul modellen van epiphone zijn best goed. BORING: de orginele les paul modellen worden door gibson gemaakt, maar die zijn zeer duur, epiphone is een dochter bedrijf van gibson die de zelfde gitaren maakt, maar dan voor een betaalbare prijs. :p

voordat je van verveling dood gaat: naar wat voor een soort muziek luister je vooral?

edin89
22 augustus 2007, 22:05
Ja guns n roses vind ik erg goed, arctic monkeys, ja vooral rock, maar Metal dat vind ik wat minder.

Gitaro
22 augustus 2007, 22:08
Zou je je eerst niet even in het onderwerp 'gitaar' verdiepen voordat je straks in een opwelling geld uitgeeft? Het hele internet, en dus ook dit forum, staat hier vol mee.

edin89
22 augustus 2007, 22:08
Maar gitaar solo's kan ik alitjd wel waarderen zoals deze: http://youtube.com/watch?v=QjA5faZF1A8

edin89
22 augustus 2007, 22:10
Zou je je eerst niet even in het onderwerp 'gitaar' verdiepen voordat je straks in een opwelling geld uitgeeft? Het hele internet, en dus ook dit forum, staat hier vol mee.
Jah ik heb de gitaar nog niet gekocht he :) En ja ik probeer er ook zoveel over te weten.

Gitaro
22 augustus 2007, 22:15
Dat snap ik, maar je komt hier vragen wat je moet kopen zonder dat je weet wat een humbucker is, laat staan of je gitaar in een versterker past. Je had ook even verder kunnen kijken dan je neus lang is, dan was je er al lang achter wat de consensus is over goedkope multiplexplanken en kon je veel specifiekere vragen stellen waarmee de mensen hier je veel beter kunnen helpen.

Maargoed, ik loop azijn te pissen, +1 voor het winkelverhaal

allochthomas
22 augustus 2007, 22:16
Er is écht een hele hoop aan 'beginners' gitaren. Loop een keertje een zaak binnen, vertel je verhaal aan de verkoper en hij zal je zo goed mogelijk helpen met het vinden van een leuke gitaar!

Wat Thomas zegt, pedaaltjes en zo komt later wel
sta ik helmaal achter, ik raad het je ten zeerste af om gewoon zomaar een gitaar op internet te bestellen gewoon omdat hij in je budget pas, zeker als je er geen verstand van hebt.
laat je gewoon goed advieseren in een muziekwinkel.
iniedergeval de gitaren van epiphoe staan altijd wel garand voor goeie kwaliteit, maar uiteindelijk moet jij er op spelen, dus probeer zoveel mogelijk gitaren uit in de winkel en ga voor de gene die jij het lekkerst vind spelen.

wij kunnen je alleem maar een zetje in de goede richting geven :)

edin89
22 augustus 2007, 22:22
Dat snap ik, maar je komt hier vragen wat je moet kopen zonder dat je weet wat een humbucker is, laat staan of je gitaar in een versterker past. Je had ook even verder kunnen kijken dan je neus lang is, dan was je er al lang achter wat de consensus is over goedkope multiplexplanken en kon je veel specifiekere vragen stellen waarmee de mensen hier je veel beter kunnen helpen.

Maargoed, ik loop azijn te pissen, +1 voor het winkelverhaal
Ja bedankt voor de kritiek, maar niemand dwingt je om hier iets te posten dus als je niks zinvols te zeggen hebt dan kan je ook net zo goed weggaan

ExRxIxC
22 augustus 2007, 22:39
dus probeer zoveel mogelijk gitaren uit in de winkel en ga voor de gene die jij het lekkerst vind spelen.

Dat schiet niet echt op als iemand nog moet leren gitaar te spelen he?

allochthomas
22 augustus 2007, 22:44
Dat schiet niet echt op als iemand nog moet leren gitaar te spelen he?
ik bedoel daarmee dat hij gewoon op zo veel mogelijk gitaren moet spelen die de verkoper hem aanraad

Danielovich
22 augustus 2007, 22:54
edin anders zit je effe een gewaardeerd lid van ons forum effe weg te sturen!!!! hij probeert je te helpen en dan ga jij zeggen dat hij weg moet gaan. ga zelf weg GITAAR LEREN SPELEN. (dat most er effe uit)

ExRxIxC
22 augustus 2007, 23:03
ik bedoel daarmee dat hij gewoon op zo veel mogelijk gitaren moet spelen die de verkoper hem aanraad

Ja maar hij kan toch helemaal nog niet spelen :dontgeti:

edin89
22 augustus 2007, 23:08
Ik zit er nog maar net aan te denken om gitaar te spelen en dan moet ik al weten wat dit betekent :consensus is over goedkope multiplexplanken : bedoel ik stel het wel op prijs hoor, maar zoals ik al zei weet haast nog niks van gitaarspelen af. En ja als ik een gitaar heb wil ik het graag leren. Ga niet eerst alles op internet uitzoeken welke koorden ik moet bespelen om een hoge of lage toon te krijgen, snap je wat ik bedoel?
Maar ik stel het wel op prijs hoor, en heel erg bedankt

allochthomas
22 augustus 2007, 23:11
Ja maar hij kan toch helemaal nog niet spelen :dontgeti:
ik snap hem :seriousf:
ag met een strijkstok kom je al een heel end :D

q-elvis-p
22 augustus 2007, 23:46
Dat schiet niet echt op als iemand nog moet leren gitaar te spelen he?

maar ja kan wel voelen. wat lekker in je handen ligt!!!

zo'n epiphone is niet alleen heel mooi zijn ook super goed kan je misschien op marktplaats vinden voor weinig.

voor versterking zou ik een vox ad15 of ad30 uit de valvetronix serie nemen, vind ik al een stuk beter dan de roland (maar dat is mijn smaak, klinkt wat voller). is rond dezelfde prijs en zijn ook tweede hands vollop te krijgen.

veel succes en laat maar weten wat het wordt. 200 in totaal is niet erg veel, ik hoop dat je wat leuks vindt.

EricSw
23 augustus 2007, 00:03
Ik denk dat de meeste mensen beginnen met een goedkoop gitaartje en na enige tijd toch gaan upgraden.
Volgens mij zal het weinig voorkomen dat de eerste gitaar ook meteen de gitaar is waar je altijd op zal blijven spelen. (misschien iets voor een pol?)

Ik zou als beginner geen gitaar online kopen.
In mijn geval had mijn eerste gitaar na korte tijd last van enorm veel fretbuzz.
Terug naar de winkel en het werd meteen verholpen (inclusief uitleg wat het is, hoe je het verhelpt enz)
Bij veel winkels kan je de gitaar kostenloos laten afstellen als de gitaar daar is gekocht. Sommige leveren deze service zelfs levenslang.
Probeer dat maar eens met een gitaar die via de post is gekomen.

G.G.
23 augustus 2007, 00:41
Nu een adviesje van mij:

Je zegt van G'nR te houden. Koop een Epi LP, tweedehands van MP, die dingen zijn redelijk waardevast als je ze tweedehands koopt.

Ga dan lekker leren spelen, en je hebt een redelijke basis wat Guns and Roses betreft.

Zodra je wat beter gaat spelen, ga je naar de muziekhandel, en be je beter in staat te testen en te zoeken naar wat je wilt hebben.

Danielovich
23 augustus 2007, 08:41
+1 voor G.G.

johns
23 augustus 2007, 08:50
Een goedkoper alternatief voor de epiphone les paul, maar niet persé minder goed: de Ibanez artist serie. Vanaf ongeveer 300 euro.

edin89
23 augustus 2007, 11:19
Oke bedankt allemaal. Ja ik weet niet of we hier in de stad een gitaar winkelen hebben. Nooit naar gezocht eigenlijk maar denk dat er vast wel 1tje ergens zit. En ja verder heb wel meer dan 200 te besteden maar heb ook nog een andere hobby gamen en dat kost ook soms wat geld dus moet een beetje met me geld omgaan:)

almarvk
23 augustus 2007, 11:22
In welke stad woon je dan?

thekid
23 augustus 2007, 12:52
nu wil ik niet lullig doen maar denk niet dat je vanaf de eerste keer al een solo van gnr kunt na spelen. het blijft slash he :p

nee nu effe seriues ik zou toch ook proberen een epi les paul te nemen.
als je kan een gibson maar ik weet wat het is om met een klein budget een gitaar te kiezen niet makkelijk dus. maar ga wat testen in winkels en je komt er vanzelf wel uit

Luke-wannabe
23 augustus 2007, 12:57
Ja..maar ik wil het toch eerst ff goedkoop houden want stel ik koop er 1 die wat duurder is en ik kan er niks van of waarvan het geluid niet helemaal top is. Maar heeft iemand dan een link naar een goede gitaar voor een goede prijs?
Check mijn sig, vriend.

Goeiemorguh
23 augustus 2007, 13:27
Ken je niet iemand die gitaar speelt? Dan kan je hem of haar vragen mee te gaan en te helpen met het zoeken van een goede gitaar. Of neem eerst les en huur daar een gitaar en als je dan een beetje kan spelen kan je ook makelijker naar een eigen gitaar gaan zoeken.

edin89
23 augustus 2007, 13:47
Ik woon zelf in drachten en heb wel net van me broertje gehoort dat er hier wel een gitaarwinkel is.
En ja ik verwacht ook niet dat ik meteen die Solo kan spelen van sweet child o mine. Maar ook slash moest vast wel oefenen om zo goed te worden als die nu is dus dat ga ik ook doen natuurlijk.

thekid
23 augustus 2007, 13:51
-En ja ik verwacht ook niet dat ik meteen die Solo kan spelen van sweet child o mine. Maar ook slash moest vast wel oefenen om zo goed te worden als die nu is dus dat ga ik ook doen natuurlijk.

thats the spirit

EuroCinema
23 augustus 2007, 15:36
Ik zou deze ook eens bekijken.

http://www.feedback.nl/?id=55&b=LPSPECIAL2VS&a=9&treeID=2_1

Verder ben ik het met de meesten eens, met een Epiphone heb je meteen iets waar je lang plezier van kunt hebben. Hee en veel plezier, er is niks zo leuk als gitaar leren spelen!

edin89
23 augustus 2007, 16:00
Ja ik zag die Epiphone ook ergens anders staan en wou die gaan kopen of die donkere ebony, Maar vind de kleur van deze wel erg mooi

Sten_Vampire
23 augustus 2007, 17:16
les paul van jack & danny?

http://www.jandd-guitars.com/jd-l80.htm

oa bij musicstore: http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/NLG/ViewProductDetail-Start;pgid=?SKU=GIT0006259-002&ProductUUID=0&JumpTo=OfferList

als je die te goedkoop vind kan je ook gewoon een betere type nemen.

edin89
23 augustus 2007, 18:30
Ja ik zag die jack en danny ook staan bij musicstore maar die waren echt heel goedkoop dus dacht dat die net zoals dat aziatische rotzooi waren.

Is dat dan een goed merk?

Danielovich
23 augustus 2007, 18:36
de kwaliteit is goed, zeker voor de prijs die je ervoor betaalt

edin89
23 augustus 2007, 18:50
Ok ik heb nog ff rondgekeken en zag dit staan:

http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/NLG/ViewProductDetail-Start;pgid=TOZgS6SfaObm00000000000000001x_HLE1j?Ca talogVideo=&ProductUUID=vorVqHzlN7wAAAEU7tViTZNj&CatalogCategoryID=xdDVqHzmQ8AAAAERzZsvKPl9&JumpTo=OfferList

Het is een epiphone met een versterker en dat wil ik ook graag want wil meteen beginnen?

En anders deze.
http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/NLG/ViewProductDetail-Start;pgid=TOZgS6SfaObm00000000000000001x_HLE1j?Ca talogVideo=&ProductUUID=oRrVqHzliMMAAAESMJZ_Z_HA&CatalogCategoryID=xdDVqHzmQ8AAAAERzZsvKPl9&JumpTo=OfferList

orreltak
23 augustus 2007, 19:04
@ Edin89:ga je nu perse voor een LP-copy of hou je nog andere opties open?

edin89
23 augustus 2007, 20:02
Nou ja lp heeft gewoon iets speciaals vind ik..beetje klassiek uiterlijk vind ik, en ja die andere vind ik gewoon lelijk eerlijk gezegt

bass blom
23 augustus 2007, 20:21
LP's rulen keihard!

http://www.hetgelegevaar.nl/lespaul.jpg

edin89
23 augustus 2007, 21:05
Ben jaloers