PDA

View Full Version : The Lo Lands - King & Deposed



The Lo Lands
22 augustus 2007, 20:25
Dag muziekliefhebbers,

Ik ben nieuw op dit forum maar ben op meerdere buitenlandse forums ook te vinden. Mijn naam is Lo en ben afgelopen maand gestart met m'n nieuwe project 'The Lo Lands'. Ik componeer en produceer mijn eigen muziek in o.a. Logic en neem op met een Yamaha AW1600 harddisk recorder en werk momenteel samen met een zanger uit Engeland (Rich).

Afgelopen week de eerste twee nummers afgemixed en gemasterd genaamd 'King' en het vervolg 'Deposed'. 'King' met band (ik gitaar) en 'Deposed' alles zelf ingespeeld (gitaar/bass en drumloops), de zang door Rich.

Ik ben zelf wel tevreden over het eindresultaat. Beide nummers verschillen qua sound maar dit komt uiteraard door de verschillende aanpak. Wat vinden jullie? Ik heb geen studiomonitoren maar eenvoudige Magnet monitor A hifi speakers :o

Hier de link naar m'n muziekpagina met player: The Lo Lands (http://www.misterjinx.nl/music.html)

Highway49
23 augustus 2007, 11:26
Op mijn simpele speakers klinken ze qua kwaliteit goed. Niet per se mijn muziek, maar toch vind ik het heerlijk. Vooral dat er weer eens wat vernieuwing is! Niet meer die door-en-door zware gitaar-riffs die je constant hoort. Lekker vernieuwend, mijn complimenten.

The Lo Lands
23 augustus 2007, 13:03
Op mijn simpele speakers klinken ze qua kwaliteit goed. Niet per se mijn muziek, maar toch vind ik het heerlijk. Vooral dat er weer eens wat vernieuwing is! Niet meer die door-en-door zware gitaar-riffs die je constant hoort. Lekker vernieuwend, mijn complimenten.


Dankjewel Highway 49! Binnenkort ga ik toch maar eens goede studiomonitoren kopen zodat ik een dergelijke opmerking achter wegen kan laten ; )

Ik heb in het verleden ook wel muziek gespeeld met zware gitaar riffs (en nog steeds wel eens : ) alleen na een tijdje voelde ik mij prettiger in mijn zogezegt eigen poppie stijl met rock en melodische invloeden. Wel heb ik altijd veel waardering voor die jongens die van die snelle riffs kunnen neerzetten :zz:

Ibanez666
23 augustus 2007, 14:19
Doe Foena ff de groeten.

Michel uit de Kersenboogerd

The Lo Lands
23 augustus 2007, 15:08
Doe Foena ff de groeten.

Michel uit de Kersenboogerd

Hoi Michel (misschien wel eens ontmoet op Foena z'n verjaardag?) De wereld is klein, althans in Nederland dan : ) Hoewel we gestopt zijn met de MJ band zal ik Foena de groeten doen als ik hem weer tegen kom!

Ibanez666
23 augustus 2007, 15:26
Is goed mogelijk. Klein wereldtje, maar das juist leuk