PDA

View Full Version : topic van die "beginners"versterker dat gesloten was



kenx
22 augustus 2007, 19:42
hey mensen naar aanleiding van het gesloten topic zonder link heb ik hier de link van die versterker die ik bedoelde het gaat er dus om of deze ok is voor zowel te repeteren als de optredens. het gaat om de marshall valvestate 8080

http://www.2dehands.be/marshall-valvestate-80v-80-watt-26255858.html?afdeling=muziek&muz_access=14&per=20&qq=marshall&rubriek=muz_access

grtz kenx

Chris Winsemius
22 augustus 2007, 19:48
Moet lukken.
't Gaat natuurlijk wat minder hard dan 'n buizenversterker van 80 Watt maar voor de meeste gigs buiten Ahoy, Lowlands, etc, zal het qua power wel genoeg zijn.

Speel ze!

Elixir
22 augustus 2007, 20:18
Met die versterker kun je makkelijk repeteren en eventueel optreden. Ik heb met precies die amp ook genoeg optredens gedaan. Werkt perfect.

the sure thing
22 augustus 2007, 20:58
Yep. Ik schaar m onder de noemer "zeer bruikbare versterkers" . Vooral de contourknop op het scheurkanaal maakt m veelzijdig!

Baker
22 augustus 2007, 22:31
gebruik ook de search. Hier is al zoveel over gezegd:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=96306
Bijvoorbeeld

Rormo
23 augustus 2007, 11:58
"De versterker heeft een lamp in de voortrap om die typische buizenklank na te bootsen."

Trap hier dus niet in. Naar mijn mening lijkt dat ding op geen enkele manier op een buizenversterker. Of iig niet meer dan elke willekeurige andere transistor versterker.

Kim Wilson
23 augustus 2007, 12:00
Nou, daar ben ik het niet helemaal mee eens. Een buisje in de voortrap klinkt wel anders dan een 100% transistor. Het is bij lange na niet te vergelijken met een 100% buizenamp, dat niet. Maar dat voorbuisje zorgt wel voor een lekkere overdrive/distortion.

Rormo
23 augustus 2007, 15:05
ja ok, ik had het iets genuanceerder op mogen schrijven, zoals jij nu gedaan hebt.

ColourofFire
23 augustus 2007, 15:10
Is best een fijn ding, mijn broertje heeft er een. Het is niet mijn ding, maar er is zeker wel een bruikbaar geluid uit te halen. Je kan er ook wel goed mee met een band spelen en optreden.