PDA

View Full Version : Mesa Boogie Dual rectifier driekanaals miserie!



Misery Signals
22 augustus 2007, 18:32
Hey,

Gisteren sloot ik de Nobels MS-4 aan op mijn versterker, drie uitgangen van de Nobels verbonden met de drie kanalen in de external switching van de Mesa op de achterkant... Line6 PODXT Live ervoor...

Ik zet de Nobels op en de Line6 en switch als laatste de amp op standby.
Ik hoor onmiddellijk het schakelsysteem in werking die het kanaal van de amp schakelt volgens programmatie van de Line6 die op een bepaalde patch staat...

Er is echter meer... Tegelijk met de schakeling maken via de Nobels, gaat het groene lampje op de achterkant (dat dient om aan te geven of je 6L6GC of EL34 hebt steken) flauw opflikkeren en dan uit in een oogwenk. Erna moet ik de Nobels zelfs niet meer opzetten om dit te zien. Bij het op standby zetten van de amp, flikkert het groene 6L6 lampje even flauw op en dan weg.
Een paar keer brandde het normaal...

Het geluid was er eerst nog, ook als het groene lampje uit was.
Nu doet hij echter niets meer. Even flauw groene lampje en dan bij het aanzetten geen geluid. Nota: De eindbuizen branden normaal...

Wat zou dit kunnen zijn?
Iets met de schakeling in de amp dat kortsluiting geeft? Kortsluiting in de signaalweg bij de eindbuizen?

Damn, en het stond allemaal zo perfect op de prentjes...

bass blom
22 augustus 2007, 19:06
Damn, en het stond allemaal zo perfect op de prentjes...

what's in a name :D

JorikDekkers
22 augustus 2007, 19:54
Jouw amp stond ook bij t overdreven rigs topic toch?

doet hij nog steeds zo raar als je je nobels losmaakt van de achterkant van je top?

dml
23 augustus 2007, 14:52
Ik weet niet hoe je precies schakelt maar in principe heb je maar twee switches van de Nobels nodig om de drie kanalen te schakelen. Bij het gebruik van de footswitch (of in dit geval de externe switches v/d MS4) staat de Recto default op kanaal 2, hier heb je dus geen switch voor nodig. Switch 1 gebruik je voor kanaal 1 en Switch 2 voor kanaal 3.
Wil je kanaal 1 activeren, dan zet je switch 1 aan en 2 uit.
Wil je kanaal 2 activeren, dan zet je switch 1 en 2 uit.
Wil je kanaal 3 activeren, dan zet je switch 1 uit en 2 aan.
Dus als je switch 1 en 2 aan zet, kan het zijn dat je geen geluid krijgt en andere ledjes flauw gaan branden.
Je kan zo de overgebleven Switches (3 en 4) gebruiken voor het aansturen van de Solo-boost en de FX-loop.

Ibanez RuleZ
23 augustus 2007, 15:18
misschien ook ff kijken of ie op latched of momentary staat (de nobels), kan ook uitmaken bij mesa...

H.

Misery Signals
23 augustus 2007, 17:52
Ik weet best hoe mijn Nobels werkt :)
Ik weet ook van dat kanaal 2 default maar omdat ik geen uitgangen te kort heb, gebruik ik toch de drie uitgangen...
Nobels heeft er niets mee te maken uiteindelijk, want met de gitaar straight into the amp is het nog zo...

JorikDekkers
23 augustus 2007, 18:46
had je je gitaar in die nobels zitten dan? je laatste zin is nogal verwarrend...

je bedoelt: zonder de nobels aangesloten doet je mesa het nog steeds niet goed?

Misery Signals
23 augustus 2007, 20:44
de nobels zit tussen de midi uitgang van mijn line6 en de jacks achteraan de mesa :)
ik bedoel, als ik zonder line6 en nobels mijn gitaar inplug in de mesa, werkt ie nog steeds niet...
nobels heeft enkel midi ingang en jack uitgangen...
aan schakeling ligt 't dus niet, het is puur de amp...

Nocki
25 augustus 2007, 10:03
Staat je amp op extern switching? dan kan namelijk wel eens problemen geven. Dus niet je knop op 1 van de kanalen maar op exter of footswitch. er staat mij bij dat ik bij mn roadster ook eens iets heb gehad met de ms-4 maar weet niet meer wat het was. het was gewoon iets stoms zoals dit.
Verder staat er ergens te lezen dat deze combinatie niet mag omdat je mesa stuk zou gaan maar heb het nooit meegemaakt dus ik denk dat dat een stukje afschuiven is van de kant van mesa. Zelf heb ik nu hetzelfde als jij maar dan met een engl midi switch en dat werkt super!

Veel succes!