PDA

View Full Version : Mening over London City in vergelijking met andere merken



TimmU
22 augustus 2007, 17:05
Ik deel sinds kort met autostatic en nog een ander bandje een oefenruimte, en heb toevallig maandag op een london city top van hem gespeeld. nu verbaasde ik me erg over de kwaliteit van het geluid,en na even wat gemarktplaatst te hebben schrok ik me eigenlijk kapot van de prijzen, 200 , 350 euro voor een top , 500-650 voor een halfstack, damn wat zijn die dingen eigenlijk goedkoop. en laten we eerlijk zijn, er komt een partij geluid uit waar je bang van word.het enige wat me een beetje tegenviel was het feit dat je er wel écht een pedaal voor moest zetten,anders had je compleet geen scheur. wat vinden jullie?

Nielsje
22 augustus 2007, 17:09
Ik deel sinds kort met autostatic en nog een ander bandje een oefenruimte, en heb toevallig maandag op een london city top van hem gespeeld. nu verbaasde ik me erg over de kwaliteit van het geluid,en na even wat gemarktplaatst te hebben schrok ik me eigenlijk kapot van de prijzen, 200 , 350 euro voor een top , 500-650 voor een halfstack, damn wat zijn die dingen eigenlijk goedkoop. en laten we eerlijk zijn, er komt een partij geluid uit waar je bang van word.het enige wat me een beetje tegenviel was het feit dat je er wel écht een pedaal voor moest zetten,anders had je compleet geen scheur. wat vinden jullie?

Ik zou zeggen, gebruik de zoekfunctie even, er is al verdraaid veel over geschreven. In't kort.

Poor man's marshall, klinken soms verdomd goed, soms verdomd kut. Wisselende kwaliteit (zowel qua constructie als geluid).
Ik heb er een die heel erg gezond klinkt :). En als jij er geen scheur uit kan krijgen zonder pedaal, moet je misschien ff je snoer inpluggen, want die dingen kunnen scheuren als een tiet!

die prijzen vind ik trouwens te hoog. Dan mag de cab wel loaded zijn met 4 greenbacks.

Eko
22 augustus 2007, 17:12
Die London City bakken heb ik vroeger ( jah ik bun een ouwere lul) ook gehad. Legendarisch mooi geluid, goedkope Marshall kloon) alleen redelijk onbetrouwbaar. Voedingen die het opgeven op het moment dat je niet wilt ( tijdens optredens ) tot echt in brand vliegen.
Tegenwoordig kun je ze laten servicen en betere spullen in laten zetten/ of het is al vaak gebeurd. Ik had er een met een 4 x 12 inch kast eronder. De kanalen onderling doorverbinden en open met die handel! Klassieke scheur ten top!

Negative K3 fan
22 augustus 2007, 17:24
Poor man's marshall, klinken soms verdomd goed, soms verdomd kut. Wisselende kwaliteit (zowel qua constructie als geluid).
Ik heb er een die heel erg gezond klinkt :). En als jij er geen scheur uit kan krijgen zonder pedaal, moet je misschien ff je snoer inpluggen, want die dingen kunnen scheuren als een tiet!

ja, die van jou klinkt zeker gezond, maar die scheurt ook best wel hard en ik kan nog steeds niet echt geloven dat hij helemaal origineel is :)

de topicstarter zou de inputs eens kunnen bridgen: gitaarkabel in de input linksboven en dan een kabeltje van linksonder naar rechtsboven.

ik heb er nu trouwens een naakt op mn bureau liggen die ligt te wachten op een grondige servicebeurt, ga hem dan ook helemaal ombouwen/tweaken richting superlead/superbass specs, het zijn prima donor/ouwehoer amps om lekker te pimpen.

glasbier
22 augustus 2007, 17:42
Ik heb er sinds kort ook één,de DEA-70.
Vind het een fantastische amp,eigenlijk de beste amp die ik tot zover heb gehad!En ik heb er héél wat gehad,geloof me! Die van mij is nog helemaal origineel, ook de tubes. Ik gebruik alleen de gitaarinput linksboven en lus dus niks door;dit vind ik de meest passende sound voor mij. Met de Boss OD-3 ervoor heb je een scheur van hier tot Tokio! Verder alleen nog een Boss DD-3 pedaaltje ervoor omdat de amp geen reverb heeft. De DD-3 lost dit perfekt op!

Spitfire
22 augustus 2007, 17:46
en zijn die halfstacks een beetje te houden op slaapkamerniveau? ben nog steeds op zoek naar een leuke nieuwe versterker en dit klinkt wel aantrekkelijk.

glasbier
22 augustus 2007, 17:48
en zijn die halfstacks een beetje te houden op slaapkamerniveau? ben nog steeds op zoek naar een leuke nieuwe versterker en dit klinkt wel aantrekkelijk.

Ja,die van mij wel! Is een 50Watt met een Marshall JCM-800 1936 2x12" Celestions T-75 eronder.

glasbier
22 augustus 2007, 17:51
Maar voluit open is hij natuurlijk wel op z'n mooist!http://i161.photobucket.com/albums/t227/glasbier/DSCN1676.jpg

Nielsje
22 augustus 2007, 18:53
Nah, ik heb de mijne ook op m'n slaapkamer, dus tis te doen. Moet er wel bij vermelden dat ik een paar muzikale en tolerante huisgenoten heb.

Binnenkort eens een paar buizen trekken, kijken of dat bevalt :). Ja, het zijn prima amps om lekker op 'te leren', alhoewel ik er zelf helaas geen tijd voor heb. Mocht ik ooit geld hebben, en een marshall achtig iets willen, mooi eens een babbeltje maken met forummer Franc, die maakt mooi speelgoed!

Nielsje
22 augustus 2007, 18:54
ja, die van jou klinkt zeker gezond, maar die scheurt ook best wel hard en ik kan nog steeds niet echt geloven dat hij helemaal origineel is :)


Nou ja, hij heeft ooit een master volume ala jcm 800 ingeknald dacht ik. Met een les paul is er geen clean uit te krijgen, maar binnenin kan ik nog wel wat opties 'doen' om hem aan te passen. Ik maak binnenkort wel even foto's voor je, kan je vast meer mee dan met m'n vage gebabbel.

Negative K3 fan
22 augustus 2007, 19:36
ik kan niet wachten :)

@glasbier werkt dat trouwens een beetje, een delay 'in front of the amp' of gebruik je hem na de OD3?

glasbier
22 augustus 2007, 22:09
ik kan niet wachten :)

@glasbier werkt dat trouwens een beetje, een delay 'in front of the amp' of gebruik je hem na de OD3?

Werkt prima,alhoewel ik hem nog wel alleen op slaapkamernivo heb gehad. Volgende week donderdag weer de oefenruimte in dus ben ook erg benieuwd hoe die DD-3 zich mengt met de andere pedalen. Volgorde:gitaar→NS-226→OD/3→RAT→MT/2(jawel!)→returnNS-2→DD-3→amp.

Pepe
25 augustus 2007, 14:01
Ik zag begin negentig een optreden van de Urban Dance Squad in Antwerpen waarbij Dos manos over een LC head speelde. Het klonk niet alleen awsome -dat heeft ook iets met de gitarist te maken- het was in my opinion ook enorm cool om met zo'n oud barrel alle 19" racken iets te leren over sound. In die tijd was 19" de norm voor profesionalisme en een oude LC head not done. Dat trekt een beetje bij de laatste tijd heb ik het idee.

Negative K3 fan
25 augustus 2007, 14:04
ja die tijd is zeker voorbij, tegenwoordig is vintage en boutique de norm, london city blijft budget :)

glasbier
25 augustus 2007, 14:20
ja die tijd is zeker voorbij, tegenwoordig is vintage en boutique de norm, london city blijft budget :)

Maar wel ontzettend goed!

glasbier
25 augustus 2007, 14:25
Gelukkig ben ik niet zo merkengeil!

glasbier
25 augustus 2007, 14:28
Alhoewel......ik geil wel op mijn LC!

yhcmarc
25 augustus 2007, 14:35
Ik ben ook fan van Jeremy's London city set .. ben de laatste tijd ook serieus aan het rondkijken voor een London/Sound city top, als aanvulling bij mijn jcm800, ik wil graag stereo blijven spelen. De Ampeg V4 kan ik niet echt een lekkere gitaarsound uit halen, bassound daarentegen .. wow !! ..

Negative K3 fan
25 augustus 2007, 14:47
sound city en london city hebben neits met elkaar te maken!!

sound city is de voorloper van Hiwatt en kwalitatief gezien stukken beter dan london city.

glasbier
25 augustus 2007, 14:56
sound city is de voorloper van Hiwatt en kwalitatief gezien stukken beter dan london city.

Niet echt met je eens! Onze gitarist kocht eens zo'n Sound City,en nam hem mee naar de oefenruimte. Na 3-5 minuutjes begon dat ding als een idioot te scheuren en keihard! Daarna was het stil...doodstil! Lichten uit;stoppen doorgeslagen en een vies luchtje hing er. De amp is naar het grofvuil gegaan,hij kon er niets meer mee!Ter verduidelijk,deze knaap bouwt zelf ook versterkers en weet waar hij over praat. Sound City beter? Nou,nee!

Pepe
25 augustus 2007, 15:07
hmmm glasbier.. ik heb geen ervaring met Sound City maar ik had niet verwacht van jou dat jij je mening over een merk basseert op 1 bad experience van iemand anders?

AutoStatic
25 augustus 2007, 15:43
Hé TimmU, klinkt wel ok hè dat ouwe ding? Met de speakerkast die erbij hoort is het helemaal genieten, een superdikke vette snoeiharde beukversterker is het gewoon ;) Maar in tegenstelling tot andere LC bezitters, die van mij scheurt bijna niet, vooral niet met gitaren met een wat lagere output (zoals jouw Strat TimmU). Met mijn SG met P90's of de SG2000 gaat ie wel lekker over z'n nek, maar dan moet ie wel bruut hard. Ben eigenlijk nog op zoek naar een SE100, de PB100 die ik nu heb is het niet helemaal. En mijn top is zo goed als origineel. Dr Tube heeft 'm onder handen gehad en heb hem op het hart gedrukt er niks aan te veranderen, alleen de onderdelen te vervangen die versleten waren. En hij heeft er een topjob van gemaakt. En Marc, jouw JCM800 1959 vind ik ook bruut!! Echt een über rockversterker, gewoon inprikken, niks ertussen en gaan. En Negative K3 fan, volgens mij was de boel al doorgelust. Mijn mening over LC is dus wel duidelijk http://gitaarnet.nl/forum/images/smilies/icon_biggrin.gif Ben erg tevreden over mijn Oud-Hollandsche half stack. Nog een Cometje erbij in dezelfde kleur en dan is het plaatje compleet ;)
Binnenkort ga ik ook eindelijk m'n LC Reverb Hundred combo laten servicen. Open er wel een draadje over tzt, wil er andere speakers in.

elerik
25 augustus 2007, 15:58
hmm glasbier, dat vind ik best wel bijzonder.

Ik heb al mening sound city`s gehad maar nog nooit mee gemaakt dat er een echt stuk ging en niet meer te reparen was in tegenstelling tot enkele LondonC/SuperC/PowerC
Toch al twee lc/sc/pc die in de fik vlogen tijdens het spelen.

Verder heeft sound city veel betere componenten dan een “standaard” lc/sc/pc
Dus ja die is in het algemeen betrouwbaarder dan een lc/sc/pc

Echter moet je wel altijd je buizen amp, welke dan ook, controleren als je hem hebt gekocht, er kan altijd iets zijn dat het op het randje uithoudt.(of de mooiste en vervelendste grap een zekering met een ijzerdraadje eroverheen )
Zeker als het buizen amps betreft die tamelijk oud zijn!

Nu ik er over na denk heb ik nog nooit een sound city top gehad die het niet meer deed, op een preamp buisjes hier en daar na gok ik

Saf
25 augustus 2007, 17:22
ik heb het geluk dat ik in mijn bescheiden amp collectie een sound city maak 3 heb e neen london city dea130 MKV. vind ze allebei erg tof klinken maar die sound city zit wel degelijker in elkaar enzo. speelde de who vroeger ook op. is inderdaad de voorloper van Hiwatt. Heb mijn london city net opgehaald bij de amp doktor en die klinkt erg mooi. speel er thuis het meeste op. Die london city heeft ook wat meer mojo. uber gaad die groene tolex.

Die sound city mag overigs wel weer een keertje een retourtje naar de doktor. dan de fender en zijn alle vijf de buizenbakken weer in mooie staat.

Maar bedoeld de tpoic starter overigs wel een ouwe london city. Die nieuwere zie je ook steeds vaker en komen wat betreft prijzen ook wel overeen met wat hij schrijft. De gitarist bij ons heeft die transitor variant en bij een vriend van mij in de band (waaraan ik mijn ouwe lc dea100 mkIV aan heb verkocht) heeft de andere gitarist de buizen versie. Die oude blazen die nieuwe totaal weg zit echt ontzettend veel meer power in dat geluid van die ouwde london cies.

glasbier
25 augustus 2007, 18:02
hmmm glasbier.. ik heb geen ervaring met Sound City maar ik had niet verwacht van jou dat jij je mening over een merk basseert op 1 bad experience van iemand anders?


Negative K3 fan sound city en london city hebben neits met elkaar te maken!!

sound city is de voorloper van Hiwatt en kwalitatief gezien stukken beter dan london city.

Daarom vind ik het erg kort door de bocht om te stellen dat Sound City beter is dan LC. Mijn ervaring is anders,ook al is het incidentiël. We hebben die SoundCity opengehaalt en, jawel, printplaten! Die ouwe LC van mij is P2P. Ik vind de LC van mij meer ballen hebben dan die SoundCity,maar dat is mijn bescheiden mening....

Negative K3 fan
25 augustus 2007, 18:07
even rustig aan, dat jij nu een LC hebt betekent niet meteen dat het de beste amps ter wereld zijn, al zou je dat zo graag willen, als ik ze echt beter had gevonden dan had ik dat woordje kwalitatief er wel uit gelaten.

die oude london cities zijn en blijven gewoon budget amps, trek eens een LC en een SC open en leg ze naast elkaar en je ziet wat ik bedoel.

glasbier
25 augustus 2007, 18:10
even rustig aan, dat jij nu een LC hebt betekent niet meteen dat het de beste amps ter wereld zijn, al zou je dat zo graag willen, als ik ze echt beter had gevonden dan had ik dat woordje kwalitatief er wel uit gelaten.

die oude london cities zijn en blijven gewoon budget amps, trek eens een LC en een SC open en leg ze naast elkaar en je ziet wat ik bedoel.

Waar staat dat ik het de beste amps ter wereld vind????
Zoals je had kunnen lezen hebben we inderdaad beide opengetrokken....
But no hard feelings!!!

Saf
25 augustus 2007, 18:25
als alles goed gaat kom ik met mijn london city en mijn sound city naar de meeting. kunnen we ze vergelijken. maar volgens mij is die sound city ook p2p

Negative K3 fan
25 augustus 2007, 18:32
Waar staat dat ik het de beste amps ter wereld vind????
Zoals je had kunnen lezen hebben we inderdaad beide opengetrokken....
But no hard feelings!!!

ok, is al goed, maar ik heb nog nooit gehoord van PCB in sound citys

AutoStatic
25 augustus 2007, 19:26
Maar bedoeld de tpoic starter overigs wel een ouwe london city. Die nieuwere zie je ook steeds vaker en komen wat betreft prijzen ook wel overeen met wat hij schrijft. De gitarist bij ons heeft die transitor variant en bij een vriend van mij in de band (waaraan ik mijn ouwe lc dea100 mkIV aan heb verkocht) heeft de andere gitarist de buizen versie. Die oude blazen die nieuwe totaal weg zit echt ontzettend veel meer power in dat geluid van die ouwde london cies.Saf, het gaat om een ouwe. Zo eentje:
http://www.autostatic.com/londoncity/img/groenemonster.jpg

glasbier
25 augustus 2007, 19:49
als alles goed gaat kom ik met mijn london city en mijn sound city naar de meeting. kunnen we ze vergelijken. maar volgens mij is die sound city ook p2p

Is heel goed mogelijk dat die SC ook P2P zijn,maar ik heb die met printplaat met eigen ogen gezien dus die zullen ook in omloop zijn.

Saf
26 augustus 2007, 02:50
ik heb die van mij nog neit open gehad maar volgens de vorige eigenaar was hij p2p en op de site die ik zag waren alle sc p2p.

Saf
26 augustus 2007, 13:13
nog wat opgezocht ook omdat ik mijn sound city eens een service beurt wil laten geven en ik misschien nog een andere sound city head heb gekocht.

Sound city heeft inderdaad bij sommige latere modelen transitor voorversterkers gebruikt op print plaat en ook op enkele modellen printplaten in een buizen preamp. Schijnt wel vrij zeldzaam te zijn.

glasbier
26 augustus 2007, 13:26
nog wat opgezocht ook omdat ik mijn sound city eens een service beurt wil laten geven en ik misschien nog een andere sound city head heb gekocht.

Sound city heeft inderdaad bij sommige latere modelen transitor voorversterkers gebruikt op print plaat en ook op enkele modellen printplaten in een buizen preamp. Schijnt wel vrij zeldzaam te zijn.

Hoi Saf! Zo zie je maar weer dat mijn eigen ogen mij niet besodemieteren!!
Maar wat maakt het uit! Het gaat of je tevreden met je amp bent;en of het nou wel of niet een 'poor man's marshall' is maakt in mijn ogen geen ruk uit! Ik ben i.i.g. erg tevreden met mijn LC en de mening van anderen hierover laat me volkomen koud. Ik schaam me er niet voor om op LC te spelen;voor mij goed genoeg! Ik vind het de beste versterker die ik tot nu toe gehad heb;ik heb Ampeg,Fenders,Marshalls en meer 'top' versterkers gehad dus ervaring genoeg! Maar er zullen best wel betere amps zijn,daar twijfel ik niet aan! Maar ik ben tevreden zo,en ik hoop dat ik dat ook blijf.....niets is zo veranderlijk als een gitarist!

zoon van Piet
2 september 2007, 09:46
Sound city heeft inderdaad bij sommige latere modelen transitor voorversterkers gebruikt op print plaat en ook op enkele modellen printplaten in een buizen preamp. Schijnt wel vrij zeldzaam te zijn.

Sound City maakte ook na het vertrek van Dave Reeves diverse versterkers. de latere modellen werden gemaakt met pcb's - en kunnen zich naar verluid niet meten met hun illustere voorgangers.
Maar ook Hiwatt heeft in de nadagen van haar oorspronkelijke bestaan gepcb-de amps gemaakt, zelfs met buizen op de print. Ook die staan minder gunstig bekend.
Beide merken stonden oorsprinkelijk dus heel wat hoger op de kwaliteitsladder dan ons aller London City. Maar beiden eindigden lager, naar de maatstaven van de hedendaagse P2P-lover...

Maar alledrie kunnen dus waanzinnig goed klinken...

DaveItUp
2 september 2007, 21:48
Lekkere vergelijking ook SC en LC, totaal andere amp. SC veegt overigens wel de vloer aan qua kwaliteit vergeleken met een LC.

Saf
3 september 2007, 01:46
neem ze beiden mee naar de meeting als alles doorgaat als er dan een speakercabinet staat. kunnen we ze wat betreft klanken etc naast elkaar zetten. je mag ze van mij zelfs openschroeven etc. Heb er zelf nagenoeg geen verstand van. Maar vind het wel erg intressant om wat geintreseerden en kenners zo'n vergelijking te maken.

Jankhout
3 september 2007, 11:26
Hoi, lees net iets over een London City meeting. Waar en wanneer? Ik ben nieuw hier, heb zelf een Super City dea200 mkIV (4 grote buizen, 3 kleine). Helaas heb ik niet veel verstand van techniek, maar op dit forum valt al heel wat te "leren". Als iemand tips heeft hoe ik mijn Super City kan laten "oppeppen", bv. oversturen/tone (geen extra volume, als ik 'm op half vermogen zet, knallen de ramen al uit mijn huis (en bij de buren!)).
Het lukt me helaas nog niet om fotos toe te voegen, hoe werkt dat hier?

Nielsje
3 september 2007, 11:34
Hoi, lees net iets over een London City meeting. Waar en wanneer? Ik ben nieuw hier, heb zelf een Super City dea200 mkIV (4 grote buizen, 3 kleine). Helaas heb ik niet veel verstand van techniek, maar op dit forum valt al heel wat te "leren". Als iemand tips heeft hoe ik mijn Super City kan laten "oppeppen", bv. oversturen/tone (geen extra volume, als ik 'm op half vermogen zet, knallen de ramen al uit mijn huis (en bij de buren!)).
Het lukt me helaas nog niet om fotos toe te voegen, hoe werkt dat hier?

Hey Jankhout,

welkom! er is hier op het forum veel te vinden over de London/Super city's. Foto's moet je hosten via imagashack o.i.d.

succes!

Jankhout
3 september 2007, 11:47
Hey Jankhout,

welkom! er is hier op het forum veel te vinden over de London/Super city's. Foto's moet je hosten via imagashack o.i.d.

succes!

Bedankt! Ben me al ssuffffff aan het lezen! Kan alleen niet vanaf mij werk foto's up-loaden. Vanavond thuis proberen. Leuk om te zien dat er "veel" interesse is voor deze oude bakken, die naar mijn mening super klinken. Ik heb zelf een 4 x 12" Kustom cabinet (met "michelin-mannetjes"-achtige bekleding). Ik heb 4 speaker aansluitingen op mijn Super City 2x4 ohm en 2x16 ohm. Weet iemand welke ik moet gebruiken?

Nielsje
3 september 2007, 11:51
Bedankt! Ben me al ssuffffff aan het lezen! Kan alleen niet vanaf mij werk foto's up-loaden. Vanavond thuis proberen. Leuk om te zien dat er "veel" interesse is voor deze oude bakken, die naar mijn mening super klinken. Ik heb zelf een 4 x 12" Kustom cabinet (met "michelin-mannetjes"-achtige bekleding). Ik heb 4 speaker aansluitingen op mijn Super City 2x4 ohm en 2x16 ohm. Weet iemand welke ik moet gebruiken?

Is afhankelijk van je speaker cab, of die 16, of 4 ohm is.
Grappig, mijn 'bak' heeft 2x8 en 2x16 aansluitingen.

Jankhout
3 september 2007, 12:00
Is afhankelijk van je speaker cab, of die 16, of 4 ohm is.
Grappig, mijn 'bak' heeft 2x8 en 2x16 aansluitingen.

Oepss! is natuurlijk ook 2 x 8 ohm!

Negative K3 fan
3 september 2007, 13:55
Is afhankelijk van je speaker cab, of die 16, of 4 ohm is.
Grappig, mijn 'bak' heeft 2x8 en 2x16 aansluitingen.

nog zoiets wat ik niet snap, wie zou er nou ooit 2 32 ohm cabs willen aansluiten :S

Jankhout
3 september 2007, 14:57
nog zoiets wat ik niet snap, wie zou er nou ooit 2 32 ohm cabs willen aansluiten :S

Want? graag een kleine toelichting die ook een leek kan begrijpen ;-)

Franc
3 september 2007, 16:03
Zie er maar eens 1 te kopen :) Laat staan 2

Dan moet je ze zelf gaan rewiren, maar dan moet je een cab hebben 4x 8ohm speakers of 2x16.

Einzeln
3 september 2007, 16:17
Ik deel sinds kort met autostatic en nog een ander bandje een oefenruimte, en heb toevallig maandag op een london city top van hem gespeeld. nu verbaasde ik me erg over de kwaliteit van het geluid,en na even wat gemarktplaatst te hebben schrok ik me eigenlijk kapot van de prijzen, 200 , 350 euro voor een top , 500-650 voor een halfstack, damn wat zijn die dingen eigenlijk goedkoop. en laten we eerlijk zijn, er komt een partij geluid uit waar je bang van word.het enige wat me een beetje tegenviel was het feit dat je er wel écht een pedaal voor moest zetten,anders had je compleet geen scheur. wat vinden jullie?

Dat moet mijn bandje zijn. Aangenaam.

Negative K3 fan
3 september 2007, 17:10
Want? graag een kleine toelichting die ook een leek kan begrijpen ;-)

een toelichting, geen probleem.

Die london city amps hebben 4 speaker uitgangen, waaronder 2 keer 16 ohm. Technisch gezien hangen die 2 16 ohm uitgangen parallel aan elkaar.

Wat ik dus doe, is gewoon 1 16 ohm cab aansluiten op de 16 ohm uitgang, prima, maar waarvoor zit die andere er dan? Om nog een cab op aan te sluiten, maar om een 16 ohm belasting te krijgen, heb je twee cabs van 32 ohm nodig en die heb ik nog nooit van mn leven gezien. Twee 16 ohm cabs zou je aan moeten sluiten op de 2 8 ohm uitgangen.

Snaptu?

Jankhout
3 september 2007, 22:05
een toelichting, geen probleem.

Die london city amps hebben 4 speaker uitgangen, waaronder 2 keer 16 ohm. Technisch gezien hangen die 2 16 ohm uitgangen parallel aan elkaar.

Wat ik dus doe, is gewoon 1 16 ohm cab aansluiten op de 16 ohm uitgang, prima, maar waarvoor zit die andere er dan? Om nog een cab op aan te sluiten, maar om een 16 ohm belasting te krijgen, heb je twee cabs van 32 ohm nodig en die heb ik nog nooit van mn leven gezien. Twee 16 ohm cabs zou je aan moeten sluiten op de 2 8 ohm uitgangen.

Snaptu?
Ahaa! kijk zo komen we wat verder! Bedankt NegK3.
:punk:
Nog iemand iets te melden over het aanpssen van de amp? (fotos volgen?) of gewoon origineel houden en de fulldrive z'n werk laten doen?

AutoStatic
3 september 2007, 22:44
Laatste. Same here, LC met sindskort een Full-Drive en dat werkt wel!

Jankhout
3 september 2007, 22:50
Ik word gek! waarom lukt het niet foto's toe te voegen of te hosten??? :chicken: :hippie: :soul:
Ik heb ze al staan op myspace en via imageshack, maar kan ze niet toevoegen. Welke knoppen moet ik (nerd) aanklikken??

AutoStatic
3 september 2007, 22:52
Op deze klikken http://gitaarnet.nl/forum/images/editor/insertimage.gif en de link naar je plaatje invoegen.

Ton_R
3 september 2007, 22:59
Als iemand tips heeft hoe ik mijn Super City kan laten "oppeppen", bv. oversturen/tone (geen extra volume, als ik 'm op half vermogen zet, knallen de ramen al uit mijn huis (en bij de buren!)).

Master Volume (laten) inbouwen. Is een relatief eenvoudige methode voor overdrive op lager volume.

Gr Ton

guitarnijboer
3 september 2007, 23:22
Ja en dan zo dat je niet eerst hoeft in te loggen op je account natuurlijk! ;)

glasbier
3 september 2007, 23:29
Ja en dan zo dat je niet eerst hoeft in te loggen op je account natuurlijk! ;)

Ach,waarom niet? Als hij even zijn naam en password geeft.... :satisfie:

Chris Winsemius
3 september 2007, 23:56
Luxe-postings-scherm of zo en dan het gele plaatje met linksonder wat bergen en rechtsboven 'n zwarte postzegel (5e icoontje van rechts en dan 'n url/link naar het plaatje online posten).

Jankhout
4 september 2007, 10:04
Sorry, werd niks gisteren, te veel bier, te weinig slaap, bla, bla bla(uw)

Nu zonder login! :sneaky:

http://aolpictures.aol.co.uk/galleries/jeroenwolfrat@wanadoo.nl/9340daWbVP4vSlYz786AAsR9iEP2VVdzLN8A/large/
http://aolpictures.aol.co.uk/galleries/jeroenwolfrat@wanadoo.nl/9340daWbVP4vSlYz786AAsR9iNURZkkMz*Xz/large/
http://aolpictures.aol.co.uk/galleries/jeroenwolfrat@wanadoo.nl/9340daWbVP4vSlYz786AAsR9iJtL2Y24tHlf/large/

TimmU
4 september 2007, 13:39
Dat moet mijn bandje zijn. Aangenaam.
Insgelijks!

Nellyrocks
4 september 2007, 13:50
Insgelijks!

Ahhh, die Einzelgangbangers. Also.

TimmU
4 september 2007, 20:05
inderdaad , nog steeds een keer ein biertchen nuttigen, einzelgängers, of is dat teveel mensen op 1 plek ? :cooler: