PDA

View Full Version : fender bassman ten



kattengat
22 augustus 2007, 16:03
Hallo,

Ik zou graag wat meer info willen hebben omtrent een fender bassman ten die een vriend van me staan heeft.

Namelijk, hoe kan je de fabricagedatum van zo een versterker opsporen? De getallen die ik aan de achterkant vond zij de volgende:

serienummer: A616360
op een papier aan de binnenkant geplakt:
2817708, DES. 192859
USA 010162

En wat zou die dan waard zijn?

Alvast bedankt, STEF.

sinneD
22 augustus 2007, 17:03
kwa prijs zitten die bassman tens tussen de 500/600 euro volgensmij, ooit bij een winkel voor 500 euro gezien, en half jaar later gast die er 1tje voor 750 te koop heeft staan dus kan alle kanten op blijkbaar ^^

sinneD
22 augustus 2007, 22:26
wel typerend trouwens, zodra hier de naam fender bassman valt reageren echt enorm weinig mensen op het topic :p

mag hopen dat mensen toch niet structureel iets tegen de bassmans hebben, ik vind het iig toffe versterkers :)

Mr.Jay
22 augustus 2007, 22:49
Ik ben enorme Bassman-fan en heb al jaren genoeg over deze amps geschreven hiero.
Maar steeds weer dezelfde vragen c.q. topics zijn vermoeiend. gebruik maar es eerst de zoekfunktie zou ik zeggen dan vind je vaak al leesmateriaal genoeg.
Daarbij vind ik de Ten helemaal niks. Ook vind ik dat het "Bassman" sowieso al veel teveel gehyped wordt. Net of elke Bassman dé SRV-amp is o.i.d.

Chris Winsemius
22 augustus 2007, 23:05
Zoekfunctie is hier helaas vrij beperkt (no pun maar 't is gewoon zo) en je hebt natuurlijk Bassmans en Bassmans :)

Kun je wat codes op de traf(o's of potmeters posten?

Eko
23 augustus 2007, 00:17
Datering van een Fender amp kan goed via de Fendersite. Kijk bij resources en productdating. daarna bij amps.