PDA

View Full Version : Shortscale neck à la Mustang



Queens of the stone age f
22 augustus 2007, 15:53
Heb een tijdje geleden een 2dehands Neck, body en brug gekocht van een Aria diamond (model ontglipt me). Het heeft iets weg van een Mustang en Jaguar.

Nu ben ik bijzonder tevreden over de superlichte body en de brug zal ook wel meevallen, maar met de neck valt weinig te beginnen. Tuner holes zijn veel te groot geworden, de frets stellen niks meer voor... Het zal allemaal wel herstelbaar zijn, maar dat zou wel een ferme duit kosten.

Nu vroeg ik me af of Allparts of een ander merk ook shortscale necks maakt. Ik heb al vaak gezocht op ebay en andere sites, maar nergens iets gevonden. Heb ook niet echt zin om een Fender Mustang neck te kopen voor een 300 € op ebay.

Het is niet bepaald dringend, maar elke tip zou handig zijn zodat ik rustig kan uitkijken naar een mooi passend neckje.

Alvast bedankt!

Chris Winsemius
22 augustus 2007, 15:58
Warmoth levert ook short-scale halzen maar is niet mega-goedkoop.

Zou je misschien 'n foto kunnen posten?

Ik heb hier trouwens 'n oude Aria (in ieder geval de neck, body en slagplaat) die wat wegheeft v/e Jazzmaster maar met 'n Gibson scale neck. Moet 'm gewoon 'n keer opknappen, 't was m'n 1e elektrische gitaar.

Queens of the stone age f
22 augustus 2007, 16:04
Warmoth levert ook short-scale halzen maar is niet mega-goedkoop.

Zou je misschien 'n foto kunnen posten?

Ik heb hier trouwens 'n oude Aria (in ieder geval de neck, body en slagplaat) die wat wegheeft v/e Jazzmaster maar met 'n Gibson scale neck. Moet 'm gewoon 'n keer opknappen, 't was m'n 1e elektrische gitaar.


Hallo,

Sorry ben een beetje een computerkluns. Enige tip voor een foto te kunne plaatsen?

Merci

Queens of the stone age f
22 augustus 2007, 16:19
[IMG]Aria Diamond foto (http://good-times.webshots.com/photo/2862589530102024199jfgPuE)

Hierboven de link. Het is niet de mijne, maar brug en body zijn hetzelfde (enkel licht blauw gelakt). Bij mij is de plaat op de neck ook weg. Maar het gaat dus om dit type.