PDA

View Full Version : Stagg



ozzyos545
22 augustus 2007, 11:13
Hey,

Ik speel zelf al ruim 8 jaar gitaar eb ben al een tijdje in het bezit van een linkshandige stagg elektro-akoustische gitaar, bevalt me prima. Alleen ik lees hier veel dat het troep is.
Wat is nou het nadeel van een stagg gitaar t.o.v. andere gitaren?

jobbedoes
22 augustus 2007, 11:27
Hey,

Ik speel zelf al ruim 8 jaar gitaar eb ben al een tijdje in het bezit van een linkshandige stagg elektro-akoustische gitaar, bevalt me prima. Alleen ik lees hier veel dat het troep is.
Wat is nou het nadeel van een stagg gitaar t.o.v. andere gitaren?

onlangs bij het opnemen van een cd, was ik helaas genoodzaakt te spelen op een stagg ipv een taylor die ik meestal wel kan leenen in dit soort situaties.

deze stagg,
was niet goed geintoneerd en klonkt erg dof.

zelfs met condensator mic, klonk het niet lekker.

als ik jou was zou ik een betere gitaar kopen.

ozzyos545
22 augustus 2007, 13:00
Jah, ok. Maar klein probleempje heb 'm nu 5 maanden ongeveer. Denk niet dat m'n ouders (jah lastig hé) er mee instemmen dat ik weer een nieuwe / dezelfde-soort gitaar koop. Wat te doen?

BTW: Is dit een goede? http://www.mainmusic.nl/cms/lang/nl/shopprodukt/25661/*_Western_gitaren/Richwood/RICHWOOD_Linkshandige__western_gitaar_-_dreadnought_-_natural.htm

En wat te doen met m'n Stagg?

Pais
22 augustus 2007, 13:18
Dat gefit op Stagg altijd :dontgeti: Het zijn startersgitaren en dat zijn geen taylors nee, maar daar is de prijs toch ook naar?
Veel starters merken het verschil niet eens tussen een klasse gitaar en een cheapo.

Wanneer je tevreden bent over je gitaar, waarom zou je dan een nieuwe kopen... Misschien kun je wat luxere gitaren proberen om voor jezelf het verschil duidelijk te krijgen. Wie weet gaat er een wereld voor je open. Misschien ook niet.

Nohead
22 augustus 2007, 13:20
Jah, ok. Maar klein probleempje heb 'm nu 5 maanden ongeveer. Denk niet dat m'n ouders (jah lastig hé) er mee instemmen dat ik weer een nieuwe / dezelfde-soort gitaar koop. Wat te doen?

BTW: Is dit een goede? http://www.mainmusic.nl/cms/lang/nl/shopprodukt/25661/*_Western_gitaren/Richwood/RICHWOOD_Linkshandige__western_gitaar_-_dreadnought_-_natural.htm

En wat te doen met m'n Stagg?

Ritueel verbranden...

Kampvuurtje maken, afscheidslied spelen, stagg erin, marshmellows eten :hippie:

ozzyos545
22 augustus 2007, 13:20
Jah maar bij de 'winkel' zei men dat dit ook een hele goede gitaar voor gevorderden is. Ik speel momenteel al 8 jaar gitaar heb alle examens enz. gehaald, noem mezelf geen starter meer.

Maar nog iets te bedenken voor mijn ouders :rockon:

Nohead
22 augustus 2007, 13:24
Heb je in die 8 jaar dat je speelt dan geen gitaar kennis opgedaan?
Magazines, internet & fora zodat je weet wat welke merken wel of niet degelijk zijn?
Maargoed als jij al 8 jaar speelt en jij vind dat je Stagg goed speelt dan is er toch ook niks aan de hand :P

ozzyos545
22 augustus 2007, 13:30
Heb je in die 8 jaar dat je speelt dan geen gitaar kennis opgedaan?
Magazines, internet & fora zodat je weet wat welke merken wel of niet degelijk zijn?
Maargoed als jij al 8 jaar speelt en jij vind dat je Stagg goed speelt dan is er toch ook niks aan de hand :P

Jahwel, maar ik was nooit actief op internet qua gitaren betreft. Ik vind mijn bas (E) belabberd op mijn stagg (je hoort 'm niet via de versterker). Als ik naar in mijn ogen betrouwbare verkoper ga en hij zegt het is goed , ok!

Maar wat zijn de meest voorkomende problemen met een stagg dan?

mikeyaxeman
22 augustus 2007, 13:32
Heb je in die 8 jaar dat je speelt dan geen gitaar kennis opgedaan?
Magazines, internet & fora zodat je weet wat welke merken wel of niet degelijk zijn?
Maargoed als jij al 8 jaar speelt en jij vind dat je Stagg goed speelt dan is er toch ook niks aan de hand :P

Idd ik denk dat je na 8 jaar toch echt wel wat beters wilt.

ozzyos545
22 augustus 2007, 13:35
Maar nu mijn vraag;

Ik heb 'm 5 maanden, t.o.v. mijn ouders hoe kom ik er van af?

Nohead
22 augustus 2007, 13:35
Waarschijnlijk alles wat er maar mis mee kan zijn, gezien de negatieve reacties.
Ik heb zelf nog nooit een Stagg in me handen gehad. Maar je kan denken aan slechte afwerking van gitaar. Cheap hout gebruikt, Cheap hardware, standaard hoge actie, niet fatsoenlijk geintoneerd. etc etc.


Maar nu mijn vraag;

Ik heb 'm 5 maanden, t.o.v. mijn ouders hoe kom ik er van af?

Gewoon eerlijk tegen je ouders zeggen dat je slecht bent voorgelicht en dat je een miskoop hebt gedaan. Zet je gitaar op marktplaats zodra je em kwijt bent koop je een ander ;)

ozzyos545
22 augustus 2007, 13:40
Waarschijnlijk alles wat er maar mis mee kan zijn, gezien de negatieve reacties.
Ik heb zelf nog nooit een Stagg in me handen gehad. Maar je kan denken aan slechte afwerking van gitaar. Cheap hout gebruikt, Cheap hardware, standaard hoge actie, niet fatsoenlijk geintoneerd. etc etc.



Gewoon eerlijk tegen je ouders zeggen dat je slecht bent voorgelicht en dat je een miskoop hebt gedaan. Zet je gitaar op marktplaats zodra je em kwijt bent koop je een ander ;)

Top! Maar wat is er mis aan het ding? In makkelijke taal om uit te leggen?

Pais
22 augustus 2007, 13:44
Voor ozzyos545 quote ik mezelf maar:


Wanneer je tevreden bent over je gitaar, waarom zou je dan een nieuwe kopen... Misschien kun je wat luxere gitaren proberen om voor jezelf het verschil duidelijk te krijgen. Wie weet gaat er een wereld voor je open. Misschien ook niet.



Top! Maar wat is er mis aan het ding?
JIJ moet eropspelen. Dus nu je over een nieuwe gitaar begint, vraag ik aan jou: wat is er mis met dit ding?
Wat maakt voor jou het verschil tussen een Stagg en een gitaar van, pakweg, in de klasse rond de €500.- ??

ozzyos545
22 augustus 2007, 13:45
Voor ozzyos545 quote ik mezelf maar:



Wat maakt voor jou het verschil tussen een Stagg en een gitaar van, pakweg, in de klasse rond de €500.- ??

Kwaliteit;
Ik heb ff iemand opgezocht en zijn gitaar geprobeerd, wat een verschil zeg. Meteen verkocht ;p

Pais
22 augustus 2007, 13:48
Aha :dontgeti:


stagg elektro-akoustische gitaar, bevalt me prima. Alleen ik lees hier veel dat het troep is.

ozzyos545
22 augustus 2007, 13:49
Aha :dontgeti:

Jij snapt mij niet echt hé :rockon: .
Ik heb nadat ik heb gelezen dat ik een andere moet proberen een andere geprobeerd.
Deze stagg heb ik destijds gekocht omdat alle winkels in de omgeving dit als enige linkshandige aanboden.

Het is inderdaad ook een beetje raar verhaal.

Daarnaast ben ik dus ook bezig om vaker te spelen voor grotere publieken, en ik wil dan wel sound.

Pais
22 augustus 2007, 13:51
Dan heb je in drie uur tijd een bijzondere ontwikkeling doorgemaakt in je 8 jarige gitaargeschiedenis!

ozzyos545
22 augustus 2007, 13:53
Dan heb je in drie uur tijd een bijzondere ontwikkeling doorgemaakt in je 8 jarige gitaargeschiedenis!

Eeehm... ja?

peter_heijnen
22 augustus 2007, 14:44
FF kappen met bitchfight....

On topic graag.

sanderz
22 augustus 2007, 15:00
Je vraag is:

Hoe kan ik mijn ouders in Jip-en-Janneke-taal duidelijk maken dat ik nu écht een betere gitaar nodig heb.

Ik ken je ouders niet, maar ik zou zeggen:

of: Er is geen enkele gitarist met maar één gitaar
of: De buurman heeft een mooiere (grotere gaat hier niet op)
of: Ik wil in meerdere stemmingen spelen zonder telkens mijn gitaar opnieuw te stemmen
of: Stagg is volgens anderen een Qudt-merk en ik vind dat nu ook
of: Als ik twee gitaren heb, dan slijten ze beiden de helft minder dan wanneer ik er maar één heb. Dat scheelt op termijn de helft van het dubbele. Tel uit je winst.


Maar volgens mij zeg je het zelf al: je wilt performen en je wilt meer sound. Deze stagg heeft dat niet.

Je kunt 'performen' en 'sound' dan nog voor ze vertalen, maar voor de rest lijkt me het wel duidelijk. Jullie hebben een computer thuis dus compleet wereldvreemd zullen je ouders niet zijn.


Off topic: ik was in Bussum in een muziekwinkel waar een meisje van een jaar of 10-12 met een handje kleingeld een capo kwam kopen. Dat geld had ze net verdiend met op straat spelen. Respect!

On topic: verdien geld, koop een gitaar. Of ben je nog geen 16 en (beperkt) handelingsbekwaam?

ozzyos545
22 augustus 2007, 15:39
Je vraag is:

Hoe kan ik mijn ouders in Jip-en-Janneke-taal duidelijk maken dat ik nu écht een betere gitaar nodig heb.

Ik ken je ouders niet, maar ik zou zeggen:

of: Er is geen enkele gitarist met maar één gitaar
of: De buurman heeft een mooiere (grotere gaat hier niet op)
of: Ik wil in meerdere stemmingen spelen zonder telkens mijn gitaar opnieuw te stemmen
of: Stagg is volgens anderen een Qudt-merk en ik vind dat nu ook
of: Als ik twee gitaren heb, dan slijten ze beiden de helft minder dan wanneer ik er maar één heb. Dat scheelt op termijn de helft van het dubbele. Tel uit je winst.


Maar volgens mij zeg je het zelf al: je wilt performen en je wilt meer sound. Deze stagg heeft dat niet.

Je kunt 'performen' en 'sound' dan nog voor ze vertalen, maar voor de rest lijkt me het wel duidelijk. Jullie hebben een computer thuis dus compleet wereldvreemd zullen je ouders niet zijn.


Off topic: ik was in Bussum in een muziekwinkel waar een meisje van een jaar of 10-12 met een handje kleingeld een capo kwam kopen. Dat geld had ze net verdiend met op straat spelen. Respect!

On topic: verdien geld, koop een gitaar. Of ben je nog geen 16 en (beperkt) handelingsbekwaam?

Geld is (deels) geen probleem. Er is zeker een budget ;) Hartstikke bedankt voor de reactie BTW!

Spitfire
22 augustus 2007, 15:41
Maar is het niet een beetje vreemd om een nieuwe gitaar te kopen als anderen zeggen dat hij kut is? Als jij er prima op gitaar kan spelen is dat behoorlijk onzin, je bent niet ineens 'beter' als je een duurdere gitaar hebt.

ozzyos545
22 augustus 2007, 15:52
Maar is het niet een beetje vreemd om een nieuwe gitaar te kopen als anderen zeggen dat hij kut is? Als jij er prima op gitaar kan spelen is dat behoorlijk onzin, je bent niet ineens 'beter' als je een duurdere gitaar hebt.

Inderdaad dat klopt ook, ten eerste ik hoor van 'buitenstaanders' dat ik een betere gitaar moet kopen (vrienden, mede-gitaristen niet hier op het fourm dan hé) Ik kan er prima op spelen, maar ik wil dus ,laten we het noemen, 'proffesionaliseren'.

Het betreft dus dat ik ee nbetere sound wil, momenteel vind ik het dof klinken en mijn E bas hoor ik alleen in 'real' en niet via de versterker heb ik nog gecheckt via mijn computer. Maar dat kan ik natuurlijk laten fixen hoop ik.

Vonk
22 augustus 2007, 15:53
Ik heb 'm 5 maanden, t.o.v. mijn ouders hoe kom ik er van af?

Ik vind het ook maar een vreemd verhaal. Je speelt al 8 jaar, en sinds 5 maanden heb je je Stagg. Nu ga je vandaag op iemand anders' gitaar spelen, en je wilt meteen je Stagg ritueel verbranden omdat de kwaliteit bagger is.

Heb je de afgelopen 8 jaar gespeelt met gitaren die nog beroerder zijn dan die Stagg? Nog nooit gitaren geprobeerd boven de 200 euro?

Kim Wilson
22 augustus 2007, 15:55
Wel lachen dat iedereen hier weer weet wat voor een kutgitaar het is, terwijl niemand hem ooit gezien heeft...


Als men hem verteld heeft dat ie prima voor elkaar is, hoe komen jullie er dan bij dat dat niet zo is? Met name NOHEAD, die heeft verdomme nog nooit een Stagg vastgehad! Wat een papegaaien hier zeg, bah!

Spitfire
22 augustus 2007, 15:57
Wel lachen dat iedereen hier weer weet wat voor een kutgitaar het is, terwijl niemand hem ooit gezien heeft...

Eehm, dat hoor je mij niet zeggen...

ozzyos545
22 augustus 2007, 15:58
Ik vind het ook maar een vreemd verhaal. Je speelt al 8 jaar, en sinds 5 maanden heb je je Stagg. Nu ga je vandaag op iemand anders' gitaar spelen, en je wilt meteen je Stagg ritueel verbranden omdat de kwaliteit bagger is.

Heb je de afgelopen 8 jaar gespeelt met gitaren die nog beroerder zijn dan die Stagg? Nog nooit gitaren geprobeerd boven de 200 euro?

Ik heb op niets gespeeld dat baggerder was...
Ik heb bijna nooit echt lang op een gitaar boven de 200 euro geprobeerd simpel weg omdat ik maar 2 liedjes rechtshandig kan spelen en nadat is het wel afgelopen.

Vonk
22 augustus 2007, 16:08
Ik heb op niets gespeeld dat baggerder was...
Ik heb bijna nooit echt lang op een gitaar boven de 200 euro geprobeerd simpel weg omdat ik maar 2 liedjes rechtshandig kan spelen en nadat is het wel afgelopen.

Is het zoeken naar linkshandige akoustische gitaren dan zo'n ramp :o? Gelukkig heb ik dat probleem niet...

Ik heb trouwens nog nooit een Stagg geprobeerd, nooit 1 tegengekomen. Ik hou me daarom altijd weg van dit soort Staggdiscussies.

sanderz
22 augustus 2007, 16:21
Eerlijk gezegd vind ik Stagg (gisteren nog gezien) er héél netjes uitzien. Ik heb niet op de prijs gelet, dus het konden best de duurdere modellen zijn, maar niettemin: je kunt Stagg niet verwijten hun produkt qua uiterlijk te verwaarlozen.

Wat voor kwaliteit een Stagg biedt weet ik niet. Ik heb één Martin uit de X serie en daar spugen een aantal lieden hier ook op omdat hij helemaal kunststof zou zijn - wat dus onzin is, maar het wordt ge-papegaaid.

Wat ik wel wil opmerken is dit:

Door een beter instrument ben je niet direct een betere muzikant, maar een beter instrument speelt lekkerder en geeft meer voldoening qua klank en gevoel. Hierdoor speel je langer, ben je meer gemotiveerd en word je dus wel snéller een betere muzikant.

Persoonlijk vind ik het gewoon leuk om gitaren te kopen en ik hoef niemand verantwoording af te leggen waarom, wanneer en hoe. (Vrouw en kinderen zijn goed afgericht en al voldoende verwend).

LaurentB
23 augustus 2007, 08:41
Eerlijk gezegd vind ik Stagg (gisteren nog gezien) er héél netjes uitzien. Ik heb niet op de prijs gelet, dus het konden best de duurdere modellen zijn, maar niettemin: je kunt Stagg niet verwijten hun produkt qua uiterlijk te verwaarlozen.

De afwerking is tegenwoordig inderdaad niet vaak meer slecht, maar daardoor kun je de kwaliteit van gitaren dus ook niet meer zo op het oog bepalen. Vroeger was dat een betere graadmeter.

Flipkoos
23 augustus 2007, 08:51
simpel weg omdat ik maar 2 liedjes rechtshandig kan spelen en nadat is het wel afgelopen.

En daar haal je al die examens mee? of snap ik nu iets niet...

ozzyos545
23 augustus 2007, 09:35
En daar haal je al die examens mee? of snap ik nu iets niet...

Omdat ik linkshandig ben ;)

Owkeyzz
24 augustus 2007, 17:04
Waarom zou je een nieuwe kopen terwijl je zelf vind dat deze prima speelt? Dat vat ik ff niet hoor :p Zelf heb ik ook een Stagg (Akoestisch) en heb er helemaal geen problemen mee

Blend
24 augustus 2007, 22:51
Men, wát een gebazel. Koop een Seagull, met die dingen heb je bijna nooit problemen !! :)