PDA

View Full Version : hellup



silas0101
22 augustus 2007, 10:51
Hoi,
Wie helpt mij met volgende probleem?

Mijn zoontje van 10 heeft een half jaartje gitaarles en speelt al alles wat in het eerste lesboekje staat. Een natuurtalent dus.
Door stress op school heeft hij minder zin de laatste tijd.
Ik wil hem graag een beetje begeleiden, laat het notenlezen maar zitten, dat kan er bij mij niet meer in.
Wie heeft een suggestie voor mij om toch een beetje relaxed aan het spelen te raken zonder noten enz. en toch wat moois uit die gitaar te krijgen.

Groeten Ikke. :noob:

bass blom
22 augustus 2007, 10:57
de internets staan vol met accoorden, hoe je die met je vingers moet zetten, zonder noten dus.

pak google, typ: naam liedje + chords en voila!

rocker_71
22 augustus 2007, 11:33
welkom.

inderdaad nummers spelen die hij leuk vind.

Nielsje
22 augustus 2007, 12:16
Hoi,
Wie helpt mij met volgende probleem?

Mijn zoontje van 10...
Door stress op school heeft hij minder zin de laatste tijd.


Er is inderdaad genoeg te vinden over hoe je moet gitaarspelen, dat is niet zo moeilijk. Het is denk ik een groter probleem dat iemand van 10 al stress heeft..

Ibanez666
22 augustus 2007, 12:26
Gitaarspelen werkt normaal gesproken stres verlagend.

Je ziet hem als natuurtalent. Net als alle andere ouders doen met hun kinderen. Mischien push je hem te veel? gitaar speel je in eerste instantie voor je plezier. Pushen werkt vaak averechts..

Kim Wilson
22 augustus 2007, 12:27
Er is inderdaad genoeg te vinden over hoe je moet gitaarspelen, dat is niet zo moeilijk. Het is denk ik een groter probleem dat iemand van 10 al stress heeft..
Nou, inderdaad. Stress op de basisschool, mijn god... :dontgeti:

G.G.
22 augustus 2007, 12:35
Wat ik altijd doe:

Ik zoek een nummer dat ik leuk vind. Tik het in bij youtube. zo krijg ik honderden filmpjes van mensen die met hetzelfde nummer lopen te stoeien, en daar kijk ik vanaf. Leuke manier van leren.

Laat hem eens een uurtje achter de pc met gitaar op schoot klooien. Succes gegarandeerd.