PDA

View Full Version : Samen gigs organiseren?



Tristan
21 augustus 2007, 21:50
Hoi allemaal,

Ik heb even een vraagje...
Ik ben bezig optredens te regelen voor mijn eigen bandje maar vaak merk ik dat zaaleigenaars het tof vinden als je meerdere bandjes kan programmeren, zijn er meer mensen hier die dat merken?

Misschien is het daarom wel een tof idee om hier een topic te maken waar bands elkaar kunnen vinden/zoeken om samen gigs te regelen?
Een voordeel is natuurlijk meer kans op publiek en, nog belangrijker, je kan ook nog eens op plaatsen spelen waar je anders zelf minder snel iets geregeld krijgt...

Mijn idee is bijvoorbeeld een beetje dat een band in plaats X een optreden boekt (waar ze vandaan komen), de andere band doet hetzelfde in plaats Y (waar deze band vandaan komt), misschien een derde band die het in plaats Z doet, begrijpen jullie een beetje wat ik bedoel?
Dan heb je als band zo weer twee, drie optredens staan...
Mijn bandje heet John Doe's Revenge: www.myspace.com/johndoe39srevenge
Als het je cool lijkt om eens een keer samen met ons iets te regelen of zoek je gewoon nog bands om samen gigs mee te regelen dan kan je het hier neerzetten (dat is in ieder geval een beetje het idee)...

Groetjes Tristan

Jeroen_TRC
21 augustus 2007, 22:08
Ik heb hier ervaring mee (vanuit de OJC's, niet vanuit de bands) en ik heb gemerkt dat het meestal niet goed gaat. Band A maakt een afspraak maar moet daar dan een week later weer op terug komen want de zanger van band C kan dan niet, of weet ik het.
Ook vanuit bandjes hoor ik al te veel positieve ervaringen, de 3 bandjes kunnen op het begin meestal wel goed met elkaar opschieten maar dat wordt toch minder.
In ieder bandje zit minimaal 1 mafketel, 3 van die klojo's bij elkaar gaat niet goed :D

schizo910
21 augustus 2007, 22:15
Enkele jaren geleden hebben we zoiets soortgelijks geprobeerd met diverse bandjes onder de naam Stoutplein. Het was leuk zolang het duurde, maar uiteindelijk bleek het niet te werken om dezelfde reden die Jeroen noemde en het feit dat de initiatiefnemer misschien iets te veel en te snel wilde...
Ik geloof wel in op zichzelf staande packagedeals, maar echt georganiseerd als groep bandjes, nee, daar geloof ik niet in...

Rockmo(ther)
21 augustus 2007, 22:16
Hoi allemaal,

Ik heb even een vraagje...
Ik ben bezig optredens te regelen voor mijn eigen bandje maar vaak merk ik dat zaaleigenaars het tof vinden als je meerdere bandjes kan programmeren, zijn er meer mensen hier die dat merken?

Idd.. Ik ben een bandje (;)) aan het helpen met het regelen van zaaltjes en vaak is een packagedeal zeer welkom..Zeker bij de grotere zalen.
Ik heb ook met de gedachte gespeeld om diverse GN-bandjes als soort van "special evening" aan te bieden na overleg. Maar het is er niet van gekomen, omdat het niet zal werken.. Hooguit als uitzondering op de regel..

Jeroen_TRC
21 augustus 2007, 22:25
Juist, het is leuk (sterker nog, het kan geweldig zijn*... mocht je de juiste bandjes bij elkaar zetten) om dit voor 1 avond te doen. Maar iedere maand of misschien zelfs iedere week gaat nooit lukken omdat je in plaats van met 4/5 mensen rekening met houden met ongeveer 15 mensen (uitgaande van 3 bands), en dat zijn er iets te veel.

*: een goed uitgekiende package deal is inderdaad echt geweldig, maar wel moeilijk in elkaar te zetten.
3 bands die erg veel op elkaar lijken is geen optie maar 3 totaal verschillende bands ook niet.
Een OJC uit de buurt had op een avond met als hoofdact Peter Pan Speedrock en (overigens best aardig) deathmetal bandje als voorprogramma geprogrammeerd.
Op een andere avond geen probleem, maar nu werden ze van het podium af gejouwd.

De meest ideale deal die ik ooit gezien heb was: een coverbandje dat een eigen draai gaaf aan bekende rock en disco nummers (electro-rock), een rockbandje met veel synths en een zeer apart bandje (3 day adventure) met een erg goede mix van rock en electro.

schizo910
21 augustus 2007, 23:07
Even Off-Topic

Tristan, ik zie net dat je ook op 17 september in Desmet studio's speelt! Doe Suus de groeten van me!

Tristan
22 augustus 2007, 01:15
Mensen, voor alle duidelijkheid, het was dus niet mijn idee om echt een package deal te maken voor meerdere gelegenheden ofzo, gewoon een keer samen een optreden regelen, dat iedereen 1 optreden in een andere stad regelt zeg maar, dus niet keer op keer ofzo...
En ach, bij ons in de band zitten vier mafketels waarvan ik er een ben, we zijn wel hele relaxte en toffe mafketels hoor... :D
Ik zoek gewoon goede bands met mensen waar je afspraken mee kan maken, zo zijn wij zelf ook...

Gio, ik begrijp 'm niet helemaal, als jij 17 September ook in de Desmet studio's speelt dan komen we elkaar dan toch wel tegen?
Mag je zelf de groeten aan Suus gaan doen dude...
Ennuh, veel plezier en succes gewenst natuurlijk, haha, ik hoop dat we beiden niet door de 105dB grens gaan... :seriousf:

Dribbel_
22 augustus 2007, 01:25
Ik vind het wel een leuk idee eigenljik nouja ik smijt de zooi er ook wel op

Too Loud For Granny Pop/punk/rock uit Delft/Schiedam altijd zin om te spelen liefst zoveel mogelijk natuurlijk altijd gezellig
Myspace (http://myspace.com/tooloudforgranny)
Site (http://www.tooloudforgranny.com)

Valt hier natuurlijk altijd wel wat te regelen lieft wel iets wat er op aansluit natuurlijk dat is altijd zo makkelijk

Luke-wannabe
22 augustus 2007, 01:36
Ik vind het wel koel!!
Crimson Sky -> www.crimsonsky.nl en www.myspace.com/cstheband
PowerPop/rock

schizo910
22 augustus 2007, 09:00
Mensen, voor alle duidelijkheid, het was dus niet mijn idee om echt een package deal te maken voor meerdere gelegenheden ofzo, gewoon een keer samen een optreden regelen, dat iedereen 1 optreden in een andere stad regelt zeg maar, dus niet keer op keer ofzo...
En ach, bij ons in de band zitten vier mafketels waarvan ik er een ben, we zijn wel hele relaxte en toffe mafketels hoor... :D
Ik zoek gewoon goede bands met mensen waar je afspraken mee kan maken, zo zijn wij zelf ook...

Gio, ik begrijp 'm niet helemaal, als jij 17 September ook in de Desmet studio's speelt dan komen we elkaar dan toch wel tegen?
Mag je zelf de groeten aan Suus gaan doen dude...
Ennuh, veel plezier en succes gewenst natuurlijk, haha, ik hoop dat we beiden niet door de 105dB grens gaan... :seriousf:

Nou in dat geval, kunnen we misschien wel eens wat betekenen voor elkaar. Zolang het maar niet een bepaald verwachtingspatroon gaat opleveren.

Ja, dat ik Suus de 17e weer zie snapt mijn harige reet ook :seriousf: Wil je haar vragen of ze de Nine Yards DVD van Bunkerpop wil meenemen?

Enne, ja die 105dB grens wordt lachen. Hard schreeuwen en je zit al op een dikke 80dB. Ik ben bang dat we er dik overheen gaan :seriousf: Laten we hopen dat het een heeeeeeeeeeeeeeeele grote afstand is waarvan wordt gemeten.

ben vanhoof
22 augustus 2007, 10:17
Wij doen mee! Belgische hardrockband met eigen nummers.

http://www.myspace.com/crankshafthardrock

In onze buurt kunnen we ook wel iets geregeld krijgen; is altijd weleens leuk om in het "buitenland" op te treden

schizo910
22 augustus 2007, 10:44
Buitenland? Binnekort hoort vlaams belgië toch bij Nederland!?

Kim Wilson
22 augustus 2007, 10:47
Vlaanderen? Van mij mogen ze het houden! :stop:

Tristan
22 augustus 2007, 11:09
Nou in dat geval, kunnen we misschien wel eens wat betekenen voor elkaar. Zolang het maar niet een bepaald verwachtingspatroon gaat opleveren.

Ja, dat ik Suus de 17e weer zie snapt mijn harige reet ook :seriousf: Wil je haar vragen of ze de Nine Yards DVD van Bunkerpop wil meenemen?

Enne, ja die 105dB grens wordt lachen. Hard schreeuwen en je zit al op een dikke 80dB. Ik ben bang dat we er dik overheen gaan :seriousf: Laten we hopen dat het een heeeeeeeeeeeeeeeele grote afstand is waarvan wordt gemeten.

Okee, cool man, lijkt me een goed plan een keer samen iets te regelen, zonder verdere verwachtingen/verplichtingen uiteraard...

Oh, je kent Suus dus?
Dat had ik niet helemaal begrepen man... :D
Ik zal haar wel de groeten doen dan en vragen van die Bunkerpop DVD...

Haha, inderdaad, ik hoop dat ze dat ding ergens op de Noordpool gezet hebben ofzo... :seriousf:

ben vanhoof
22 augustus 2007, 12:41
Buitenland? Binnekort hoort vlaams belgië toch bij Nederland!?

We hebben hier nu al genoeg last van geïmigreerde hollanders, belgie splitst niet...

schizo910
22 augustus 2007, 14:26
...belgie splitst niet...


Waarom dan al die stakingen? :satisfie:

schizo910
22 augustus 2007, 14:28
Okee, cool man, lijkt me een goed plan een keer samen iets te regelen, zonder verdere verwachtingen/verplichtingen uiteraard...

Oh, je kent Suus dus?
Dat had ik niet helemaal begrepen man... :D
Ik zal haar wel de groeten doen dan en vragen van die Bunkerpop DVD...

Haha, inderdaad, ik hoop dat ze dat ding ergens op de Noordpool gezet hebben ofzo... :seriousf:


Ja, we kennen haar een beetje. We hebben een paar keer met haar vorige bandje Rogue samengespeeld. En ook op bunkerrock dankzij Suus. Leuke spontane griet!

Tristan
22 augustus 2007, 15:23
Ah, Rogue, dan kennen jullie onze bassist misschien ook wel, Patrick Dekkers, die heeft daar ook een tijdje gebast...
Absoluut man! :)
Ik zal d'r de groeten doen en vragen naar die DVD... :satisfie:

schizo910
22 augustus 2007, 15:32
Zegt me zo 123 niets, we hadden sowieso wat meer contact met Suus.

Wat betreft het samen giggen zijn we met Nine Yards sowieso wel van het uitnodigen van bevriende bandjes. Zo spelen we 15 september met Skabouter zijn bandje in huizen. Ook Rogue hebben we eens 'meegenomen' voor een gig, (helaas kwamen er toen niet heel veel mensen, als ik het me goed herinner).
Ik vind het persoonlij kgewoon leuk om met bevriende bandjes een podium te delen, ipv voor de 100e keer van die zelfingenomen klote bandjes waar je een kleedkamer mee moet delen... Als je samen wat regelen kunt weet je 9 van de 10x al van te voren dat het een leuke avond wordt omdat je in ieder geval onderling al leuk contact hebt...

Rockmo(ther)
22 augustus 2007, 16:05
Zo had ik een uitnodiging gehad voor het optreden op een festival in Lelystad en heb ik meteen een andere band ook aangedragen (met enige dwang..;)).
Alleen nu kunnen wij helaas zelf niet op die datum.. dus da's jammer..
Dus staan zij er wel (en wij niet.. :angry: ;))

ben vanhoof
22 augustus 2007, 16:30
Waarom dan al die stakingen? :satisfie:

Welke stakingen? Nationalistjes die niet aan een regeerakkoord raken? België heeft ook niet rechts nationalistische partijen.

schizo910
22 augustus 2007, 16:40
Chill, het is gewoon mijn stille wens, België is immers zoveel mooier dan Nederland :D

toneblo
22 augustus 2007, 16:52
Ik zit dit zo allemaal eens te lezen en het lijkt mij erg leuk om eens af en toe een deal te maken.
Allereerst speel ik in een coverband ( www.uncover.nu ).
Wij hoeven niet per se elk weekend te spelen maar zo'n 15 a 20 keer per jaar is wel wat we aan kunnen.

Mocht een van jullie er iets in zien dan neem je gewoon contact op met het tel.nummer op de site.

ff een vraagje, niet om spelbreker te zijn maar gewoon voor de collectieve info voor de band; gaat het hier om gratis en voor niks of valt er nog wat aan kostenvergoedingen uit te halen?


Toneblow.

Tristan
23 augustus 2007, 01:20
Het hangt er natuurlijk vanaf waar je speelt en wat de gage is...
Ik zou me kunnen voorstellen dat als je met twee bands een gig doet en iedere band een gig regelt iedere band van de door henzelf geregelde gig de gage neemt, of je kan het natuurlijk ook splitten, het hangt er een beetje vanaf hoe veel of weinig dat het is...

Tristan
23 augustus 2007, 01:23
Zegt me zo 123 niets, we hadden sowieso wat meer contact met Suus.

Wat betreft het samen giggen zijn we met Nine Yards sowieso wel van het uitnodigen van bevriende bandjes. Zo spelen we 15 september met Skabouter zijn bandje in huizen. Ook Rogue hebben we eens 'meegenomen' voor een gig, (helaas kwamen er toen niet heel veel mensen, als ik het me goed herinner).
Ik vind het persoonlij kgewoon leuk om met bevriende bandjes een podium te delen, ipv voor de 100e keer van die zelfingenomen klote bandjes waar je een kleedkamer mee moet delen... Als je samen wat regelen kunt weet je 9 van de 10x al van te voren dat het een leuke avond wordt omdat je in ieder geval onderling al leuk contact hebt...

Dat kan natuurlijk, hij heeft alleen in het begin bij Rogue gezeten geloof ik, dus het kan zijn dat hij er al uit was...

Ja, ik zie dat jullie wel vaker met andere bandjes iets organiseren, inderdaad altijd leuk als je weet dat het een beetje relaxte lui zijn...

schizo910
23 augustus 2007, 09:29
Yup, we spelen regelmatig met andere bevriende bandjes samen. Natuurlijk moeten ze wel enigszins bij elkaar passen en wat ik hoor van John Doe's Revenge gaat dat prima samen. Een coverband zoals Toneblo zei werkt in ons geval iet zo best is de ervaring. Coverbands en bands met eigen werk trekken vaak toch een té verschillend pubiek. En dat is erg leuk vooral als er geen verwachtingen zijn dat de andere bandjes dan ook maar eens wat moeten regelen. Mochten we weer iets hebben zal ik zeker aan jullie denken!

Tristan
23 augustus 2007, 11:34
Okee man, cool... :)
Coverbands werken met ons ook niet echt denk ik, maar ja aan de andere kant hebben we ook een optreden gedaan met Tobias Regner (Duitse Idols winnaar) en zijn publiek vond onze muziek ook te gek, dus je weet het nooit natuurlijk... :D

schizo910
23 augustus 2007, 11:36
Okee man, cool... :)
Coverbands werken met ons ook niet echt denk ik, maar ja aan de andere kant hebben we ook een optreden gedaan met Tobias Regner (Duitse Idols winnaar) en zijn publiek vond onze muziek ook te gek, dus je weet het nooit natuurlijk... :D

Ja, maar een "grote" naam trekt altijd wel. Cool dat jullie met hem hebben gespeeld, via Michael?

Tristan
23 augustus 2007, 11:52
Min of meer, het was het eindexamen van de drummer van Tobias Regner (Niels) en ook het eindexamen van Henning (drummer John Doe's Revenge) en mij, tevens ons eerste optreden... :D
Het verbaasde mij wel hoor dat de Regner fans ons cool vonden, maar Tobias Regner rockte zeker wel, niet precies wat je verwacht van een Idols winnaar ofzo, misschien dat het daarom wel werkte... :D

Jimwoud
23 augustus 2007, 14:25
@ Tristan: Zie je de 17e!! Wij doen ook mee met de voorrondes van de Amsterdamse popprijs met Furio. Denk dat we wel een van de hardste bandjes zijn en dus qua pop weinig kans maken.

Tristan
23 augustus 2007, 14:58
Speel jij ook de 17e?
Haha, dat is echt te belachelijk voor woorden, dan ken ik alle bands die er spelen, want Ermitto is een ander bandje van Henning, onze drummer... :seriousf:
Nou ja, ook jij veel plezier en succes dan alvast! :D
Haha, wat een grap, dat wordt wel een leuke avond dan... :)

schizo910
23 augustus 2007, 16:06
@ Tristan: Zie je de 17e!! Wij doen ook mee met de voorrondes van de Amsterdamse popprijs met Furio. Denk dat we wel een van de hardste bandjes zijn en dus qua pop weinig kans maken.

Dat zijn dus al 3 GN bandjes, ik zeg MINI MEETING!!!

marc_o
23 augustus 2007, 16:15
Hier in Zeeland hebben we regelmatig een "package" aangeboden aan diverse kroegjes, podia, en dat kan werken.

Zoek wel contact met serieuze bandjes, met één contactpersoon, want je wordt doodziek van het"achter iedereen aanbellen".

De meeste kroegjes hebben echter de hand flink op de knip, dus verwacht niet dat je 3 maal de normale gage krijgt als je met 3 bandjes zo'n pact sluit. Meestal doen we dit met 2 rockbands en in 'de pauze" laten we een acoustisch trio hun gang gaan, breekt de avond even en je maakt het wat diverser.

Tristan
23 augustus 2007, 16:37
Dat zijn dus al 3 GN bandjes, ik zeg MINI MEETING!!!

Haha, inderdaad, echt te maf voor woorden toch?
Maar het wordt zowiezo wel gezellig denk ik, weet je wanneer ik helemaal ga lachen?
Als we allemaal gediskwalificeerd worden omdat we boven de 105dB grens zijn uitgekomen... :seriousf:
Furio is ook wel behoorlijk hard inderdaad, klinkt lekker...

Tristan
23 augustus 2007, 16:42
Hier in Zeeland hebben we regelmatig een "package" aangeboden aan diverse kroegjes, podia, en dat kan werken.

Zoek wel contact met serieuze bandjes, met één contactpersoon, want je wordt doodziek van het"achter iedereen aanbellen".

De meeste kroegjes hebben echter de hand flink op de knip, dus verwacht niet dat je 3 maal de normale gage krijgt als je met 3 bandjes zo'n pact sluit. Meestal doen we dit met 2 rockbands en in 'de pauze" laten we een acoustisch trio hun gang gaan, breekt de avond even en je maakt het wat diverser.

Ja, inderdaad, je hebt een paar goede punten hier...
Je kan natuurlijk geen driedubbele gage verwachten, dus dan kom je met drie bands al gauw uit op maar zo'n 100 euro per band ofzo...
Of je moet zo'n deal maken met een podium dat je de zaal gratis hebt en een kleine entreeprijs (3 a 4 euro ofzo) vraagt, maar dan heb je dus al wel ruim 100 man publiek nodig om dezelfde omzet te halen...

Jimwoud
23 augustus 2007, 23:21
Dat zijn dus al 3 GN bandjes, ik zeg MINI MEETING!!!
Gezellig!! Pils drinken!!

Desmet is ook echt een gaaf podium, lekker knus. Maar zal echt een mini meeting worden want ik denk dat er voor de rest weinig publiek kan komen, of je moet je inschrijven op 3voor12.nl ofzo.

ps. Kut, dan zien jullie meteen wat voor een slechte gitarist ik eigenlijk ben, hehe

Dweezman
23 augustus 2007, 23:42
lekkere muziek Tris! Mooie harmonie en lekker accoordenwerk, like it!

Tristan
24 augustus 2007, 00:12
Bedankt Derek!
Ik vind Monstertux ook te gek klinken, maar dat weet je al... :D
Jullie hebben een aantal hele sterke songs, mooi gitaarwerk met gave sounds, een goede zanger en verdienen het de Grote Prijs te winnen wat mij betreft...
Haha, grappig dat je mijn akkoordenwerk noemt, dat was voorheen juist niet echt mijn sterkste punt maar met John Doe's Revenge zijn alle puzzelstukjes in elkaar gevallen...
De (Moderne) Jazz die ik al sinds mijn jeugd luister, de Grunge en Alternative Rock uit mijn pubertijd gecombineerd met de sound en de feel van de 70's waar ik zo van hou... :D

Tristan
24 augustus 2007, 00:26
Gezellig!! Pils drinken!!

Desmet is ook echt een gaaf podium, lekker knus. Maar zal echt een mini meeting worden want ik denk dat er voor de rest weinig publiek kan komen, of je moet je inschrijven op 3voor12.nl ofzo.

ps. Kut, dan zien jullie meteen wat voor een slechte gitarist ik eigenlijk ben, hehe

Haha, inderdaad een goed idee, lekker bieren!!!
Ik heb nog nooit bij Desmet gespeeld, raar van dat publiek inderdaad, geen idee wat het wat dat betreft wordt dan maar ik heb er wel echt zin in, can't wait! :)
Weten jullie trouwens of je op je eigen spullen mag spelen of niet?
Zonder de magistrale sound van mijn trouwe Marshall ben ik namelijk helemaal nergens en horen jullie pas wat voor kutgitarist ik ben... :seriousf:
Voordeel is wel dat ik alles dan lekker weg kan bieren omdat ik niet hoef te rijden... :D

casper innosence
24 augustus 2007, 01:19
Wij opereren met onze band 1000 Miles Ahead binnen de punk en hardcore. En ik moet zeggen dat wij vooral werken met tussenpersonen. Gewoon kijken wie bands boekt in n bepaalde kroeg en die gericht aanspreken (al dan niet persoonlijk of via de mail). Ik moet ook zeggen dat organisatoren die zelf ook echt liefhebber zijn van een stijl (in dit geval punk/hc) ook vaak vette avonden neer zetten, goeie bands bij elkaar, goeie opkomst.

Ook gebeurt het regelmatig dat je via een bevriende band weer ergens op n optreden bij gevoegd kunt worden (gewoon vragen of er plek is/er nog een band nodig is). Of n beetje "voor wat hoort wat" te werk gaan. Wij spelen over n 2wkn in Paderborn (duitsland) dankzij een band waar we in Geel, belgie mee speelden dit voorjaar. Mocht ik de kans zien dan zal ik deze band ook zeker weer een gig "terug geven". Zo bouw je toch een beetje een netwerk op. Daarnaast raken we op deze manier ook weer meer bevriend met andere bands.

We hebben ook geprobeerd om inderdaad zo'n package aan te bieden. En wat ik juist merkte was dat zalen/jc's graag 1 of 2 lokale bands programmeren ivm de opkomst. Dit maakt het werken met packages juist weer wat lastiger.

Momenteel hebben we net een nieuwe demo uit (www.myspace.com/1000milesahead) en zijn wij ook weer druk op zoek naar shows, dus ook weer de juiste personen de hand schudden en dergelijke. Ook zijn we aan het rondkijken voor een labeltje om eind dit jaar ons album uit te brengen. Ik denk ook dat puur het hebben van een bepaald label al kan zorgen voor meer boekingen. (Iig binnen de punk/hc wereld)

Maar ik denk dat het kennen van de juiste mensen zeer belangrijk is. Een avond organiseren kan iedereen, maar er moet ook wel wat volk op afkomen, en daar schort het bij sommige zalen nogal aan.

Maar om even terug te komen op t eigenlijke begin van dit topic, ook wij zijn altijd in voor leuke showtjes in binnen en buitenland. Op bovengenoemde myspace zijn onze geluiden te horen.

schizo910
24 augustus 2007, 08:57
Haha, inderdaad een goed idee, lekker bieren!!!
Ik heb nog nooit bij Desmet gespeeld, raar van dat publiek inderdaad, geen idee wat het wat dat betreft wordt dan maar ik heb er wel echt zin in, can't wait! :)
Weten jullie trouwens of je op je eigen spullen mag spelen of niet?
Zonder de magistrale sound van mijn trouwe Marshall ben ik namelijk helemaal nergens en horen jullie pas wat voor kutgitarist ik ben... :seriousf:
Voordeel is wel dat ik alles dan lekker weg kan bieren omdat ik niet hoef te rijden... :D

Nope, je moet gebruik maken van de backline die er staat...

Bins
24 augustus 2007, 09:44
Ook gebeurt het regelmatig dat je via een bevriende band weer ergens op n optreden bij gevoegd kunt worden (gewoon vragen of er plek is/er nog een band nodig is). Of n beetje "voor wat hoort wat" te werk gaan. Wij spelen over n 2wkn in Paderborn (duitsland) dankzij een band waar we in Geel, belgie mee speelden dit voorjaar. Mocht ik de kans zien dan zal ik deze band ook zeker weer een gig "terug geven". Zo bouw je toch een beetje een netwerk op. Daarnaast raken we op deze manier ook weer meer bevriend met andere bands.


Dit doen wij ook regelmatig, vooral leuk met buitenlandse bands is het... Zo gaan we volgende maand een minitourtje duitsland/denemarken doen, via een band die wij in nederland aan gigs hebben geholpen.
We hebben hier in den haag goede contacten met een paar kroegen/zalen, dus we kunnen vaak bandjes wegzetten daar, vaak spelen we dan zelf niet eens.

Wat ook goed werkt: Als je ziet dat een (semi) bekende band in jouw genre ergens speelt... Gewoon bellen "hebbie al een voorprogramma?"

schizo910
24 augustus 2007, 10:45
Gezellig!! Pils drinken!!
Desmet is ook echt een gaaf podium, lekker knus. Maar zal echt een mini meeting worden want ik denk dat er voor de rest weinig publiek kan komen, of je moet je inschrijven op 3voor12.nl ofzo.


Je hoeft je voor deze avond toch niet in te schrijven? Volgens mij kun je gewoon komen en aan de deur betalen, toch? Entree is €6 en op vertoon van de officiele flyer krijgt men een euro korting.

Tristan
24 augustus 2007, 11:31
Nope, je moet gebruik maken van de backline die er staat...

Oh, ruk, ik heb er ineens een stuk minder zin in... :(
Ik hoop dat ik nog steeds wel stereo kan spelen, anders heeft het zowiezo geen zin, ik ga die gasten maar eens bellen...

brampk8
28 augustus 2007, 11:57
wij doen ook graag mee!

als je in een rockband speelt moet je effe onze site checken en de muziek luisteren. Check effe of het een beetje bij jullie muziek past, dan regelen we samen eens wat.

www.johnsonslegacy.nl

casper innosence
30 augustus 2007, 01:35
Dit doen wij ook regelmatig, vooral leuk met buitenlandse bands is het... Zo gaan we volgende maand een minitourtje duitsland/denemarken doen, via een band die wij in nederland aan gigs hebben geholpen.
We hebben hier in den haag goede contacten met een paar kroegen/zalen, dus we kunnen vaak bandjes wegzetten daar, vaak spelen we dan zelf niet eens.

Wat ook goed werkt: Als je ziet dat een (semi) bekende band in jouw genre ergens speelt... Gewoon bellen "hebbie al een voorprogramma?"

bellen jullie of mailen jullie? 1 van jullie leden heeft ook n eigen boekings bureautje toch? Wij gaan volgende week naar Duitsland. En ik probeer ook nog n USA band 2 dagen in NL te laten spelen in November. Maar dat zijn doordeweekse dagen, en een band die net niet bekend genoeg is, wat het wat lastiger maakt.

trouwens bins, u heeft PM

Michael AE
30 augustus 2007, 03:00
Oh, ruk, ik heb er ineens een stuk minder zin in... :(
Ik hoop dat ik nog steeds wel stereo kan spelen, anders heeft het zowiezo geen zin, ik ga die gasten maar eens bellen...

Tristan in stereo?

Het moet niet gekker worden. Zit je even een paar maandjes in het buitenland en dan gaat de mede-tonefreak ineens rare fratsen uithalen. :D

Over de 17e...Ik denk dat ik wel even langs kom, want ik heb die periode weinig staan met Tobi en 3 gitaarnetbandjes + een bandje van Henning mag ik niet missen natuurlijk. ;)

Tristan
30 augustus 2007, 03:21
Hee Michael!

Ja man, ik ben de nu de enige gitarist in de band he, dus je moet wat, de delays zijn echt veel vetter in stereo of wet/dry zal ik maar zeggen... :D

Lijkt me gezellig als je langskomt man, leuk je weer eens te spreken/zien, ik neem wel een sampletje mee van een van mijn favoriete Whisky's, kan je die ook eens proeven... :D

Ik weet niet of het zo gaaf wordt de 17e hoor, iedereen mag maar 20 minuten spelen en niet op eigen spul enzo, we gaan proberen vier van onze nummers in die 20 minuten te proppen maar ik weet niet of dat gaat lukken...
5 September en 14 September hebben we eigenlijk toffere gigs staan met John Doe's Revenge, zeker 45 tot 60 minuten...
Maar ja, gezellig wordt het zowiezo wel... :D

Haha, die tribute video van jou vond ik trouwens ook echt geniaal... :D

Piekhaar
30 augustus 2007, 10:07
Met onze band Appendix regelen wij wel vaker avondjes waar we dan ook andere bands voor uitnodigen. Dit zijn hoofdzakelijk wel bands die wij zelf live hebben gezien. Dit zodat we weten wat we kunnen verwachten. Zo ook 28 september weer (waar 1000 Miles Ahead ook aanwezig is).

Af en toe levert dit ons ook wat leuks op. Zo hebben we in 2005 op een klein festivalletje gespeelt met onder andere Janez Detd en van Katoen. Via een band waar we wel eens mee optreden.

Als iemand nog eens een punkrockband zoekt, wij spelen graag, regelen indien nodig de backline (alleen is nu even tijdelijk ons bascabinet stuk) en eventuele extra bands.

Internet: http://www.appendixpunkrock.nl
MySpace: http://www.myspace.com/appendixpunkrock

schizo910
30 augustus 2007, 10:09
20 minuten is inderdaad kort, wij proppen ook 4 nummers in die tijd. Maar als er zoveel bandjes van vrienden en kenissen spelen moet het wel leuk worden, dus gewoon komen Michael!

Jimwoud
30 augustus 2007, 11:05
20 minuten, dan kun wij als we een beetje opschieten toch wel makkelijk 6, 7 nummers spelen. Alleen we weten nog niet zeker of het door gaat, onze bassist moet misschien werken, en die kan nogal moeilijk diensten ruilen enzo. Maar ik heb er wel echt zin in.

Bins
30 augustus 2007, 11:12
trouwens bins, u heeft PM

U ook :)

(10 tekens regel sucks)

Tristan
30 augustus 2007, 11:34
20 minuten is inderdaad kort, wij proppen ook 4 nummers in die tijd. Maar als er zoveel bandjes van vrienden en kenissen spelen moet het wel leuk worden, dus gewoon komen Michael!

Tuurlijk, het wordt vast gezellig, maar dat zei ik toch ook... :D

@Jimwoud:
Wow, dat is wel kut man, zou jammer zijn als jullie niet gaan spelen...

schizo910
30 augustus 2007, 11:51
Misschien spelen we wel 4 covers! :seriousf: Terwijl we noooooooit covers spelen...

Tristan
30 augustus 2007, 13:08
Haha, nou, ik ben benieuwd dan... :D

Jimwoud
3 september 2007, 12:00
Tuurlijk, het wordt vast gezellig, maar dat zei ik toch ook... :D

@Jimwoud:
Wow, dat is wel kut man, zou jammer zijn als jullie niet gaan spelen...


Het gaat wel door voor ons, de bassist kan wel gelukkig, heb er zin an.

Tristan
4 september 2007, 03:42
Okee, cool man, we hebben er allemaal ook echt wel zin in, dus dat komt helemaal goed... :D

JimiDylan
4 september 2007, 09:13
Ik wil ook wel een keer meedoen met samen gigs organiseren.
Wij maken een soort psychedelische grunge, dus wat heftige poppy-punk rock, maar dan zweverig :P check verder onze site voor meer info: www.therealms.nl

BlackSun
4 september 2007, 19:00
Even een hele kleine stiekeme verstopte crosspost :sssh::

http://www.gitaarnet.nl/forum/showpost.php?p=1384919&postcount=6

Tristan
4 september 2007, 19:16
Haha, daar was ik per ongeluk ook al mee bezig... :D