PDA

View Full Version : Twin reverb footswitch



jeroen van de pol
21 augustus 2007, 21:03
Collega liefhebbers, laatst heb ik via TAD een remake footswitch gekocht voor mijn Twin, omdat helaas de originele ontbreekt. PLug ik deze vol verwachting in, werkt hij niet. Reverb kanaal op amp staat totaal uitgeschakeld en valt ook niet aan te zetten. Vervolgens kabels omgedraaid, hierna kreeg ik weer een soort aardbrom plus een vibrato die aan blijft staan (reverb werkt dan ook niet).
Nieuwe switch gesoldeerd, leek te werken (had de switch er even los tussen gesoldeerd en alleen de mantel ook nog aan de oorspronkelijke reverbswitch laten zitten maar de kern wel aan de nieuwe switch)
Nieuwe switch erin gezet en weer proberen maar werkt uiteindelijk ook niet.
Heb de wires vergeleken met het pedaal dat ik daarvoor gebruikte (een of ander onbekend lomp geval) maar de bedrading lijkt precies hetzelfde te zitten.. heb de oude aangesloten dan werkt alles goed.
Wat kan er aan zo'n simpel iets nou fout zijn?

Groet Jeroen

Eko
21 augustus 2007, 23:20
Wellicht een kabelbreuk? Probeer bij een lokale gitaarboer even een kabeltester te lenen.

jeroen van de pol
22 augustus 2007, 08:42
Bedankt voor je reactie.
Vreemd, als het een kabelbreuk betreft, zou de reverb (die nu gewoon staat ingeschakeld) het dan niet moeten blijven doen? Deze word dus wanneer de FS ingeplugd, direct uitgeschakeld. Het is een gloednieuw kabel zou het wel typisch vinden als hier een kabelbreuk in zit.

groeten Jeroen

tempo3
22 augustus 2007, 09:21
Geen breuk maar sluiting misschien?

Piet

jeroen van de pol
22 augustus 2007, 13:34
Denk dat ik pech heb en een nieuwe kabel moet regelen.

tempo3
22 augustus 2007, 15:33
Je hebt toch garantie? Ding is toch nieuw?

jeroen van de pol
22 augustus 2007, 20:00
Klopt, heb ondertussen alweer contact. Ding is in DLD besteld, eerst kijken hoe ik het met verzendkosten kan regelen.. nieuw kabeltje is dan wel goedkoper.
Zal best goed komen.

groeten Jeroen

matto
23 augustus 2007, 12:57
Let op ! is wel een speciaal soort kabel.
De aansluiting voor de reverb moet door de afscherming lopen en de tremolo draad loopt buiten de afscherming om.
Dit is gedaan om brom en andere bijgeluiden uit het reverb circuit te houden.

jeroen van de pol
24 augustus 2007, 13:32
bedankt voor je reactie Matto, de FS gaat terug naar DLD, zij vervangen de defecte onderdelen.

groeten Jeroen