PDA

View Full Version : gibson?? Buzzsaw



Pagina's : [1] 2

almarvk
21 augustus 2007, 19:59
Zo van mij een iets langer verhaaltje..

tijdje terug ontdekte ik een link waar ze uit China een
super goedkoope Epi Bullseye verkochten..
ik vertrouwde die advertentie niet en uit nieuwsgierigheid
adde ik de verkoper op mijn msn...ik raakte in gesprek
en uiteidelijk kocht ik met ietswat rare gevoelens een "echte"
Gibson Les Paul Buzzsaw..erg vaag want ik kocht hem voor 99euro
met verzendkosten van 120 euro...china..das ver weg dus verzendkosten
zijn duur dacht ik..maar voor die 99Euro KUN je geen echte Gibson verwachten..

maar goed..voor dat geld koop ik ook wel een slechte kopie dus ik was benieuwd wat me te wachten stond... Een ding wist ik wel...de EMG's die er in
zitten zijn al dik het dubbele waard...

9dagen later kreeg ik een mooie Gibsondoos binnen (kopieren chineezen zelfs dozen??!) met daarin en Gitaar waarvan ik nog steeds twijfel Wat het nou echt is...hier de specs:

Gitaar:??GIBSON?? Les Paul Buzzsaw
Prijs (evt. met link): 99euro..
Vorm:Les Paul
Muziekstijlen:Rock ,Metal, maar ook bluesie shit...alles eigenlijk
Waarom deze gitaar?: was benieuwd aangezien dat ik ook een echte Bullseye heb...
Kun je het geluid beschrijven? Voll,doorzettend,bijtend maar toch steriel...

ik heb voor jullie nog een aantal foto's van de gitaar/..

http://i126.photobucket.com/albums/p105/deadpawn/DSC00871.jpg
de gitaar...mooi in de lak...geen onevenheden maar echt een gibson?!

http://i126.photobucket.com/albums/p105/deadpawn/DSC00875.jpg
de Headstock...ziet er ook goed uit maar de O is iets wat anders dan bij mijn
andere..Gibsons...

http://i126.photobucket.com/albums/p105/deadpawn/DSC00878.jpg
en de achterkant...nou ja..wat moet ik erover zeggen...


de Inlays zijn exakt het zelfde als bij mijn andere Bullseye..eenige verschil zijn de Kleur van de hals(de buzzsaw heeft een donkere hals) en de trusrodcover is zwart ipv goud bij mijn standart Bullseye..verder alleen de O die minimaal verschilt..

alles bij elkaar toch en echt vette ??kopie?? van de orginele...
ga er van de maand nog een bestellen en dan de Camo..kijken hoe die eruit ziet...

cheers..

manu

mod-edit: ik heb er maar even een apart topic voor aangemaakt omdat het verkeerd stond. Het gaat hier om forumlid Manu.

bass blom
21 augustus 2007, 20:03
ah ik zat er onder te typen en toen was het weg :D

ik zei, nou, die is echt niet echt hoor :D

almarvk
21 augustus 2007, 20:07
Dat ding is zo nep als het maar kan, dat zag ik ook in één oog opslag. Ik vraag me alleen af wat voor elementen erin zitten en wat het materiaal verder is.

Nielsje
21 augustus 2007, 20:09
Wow! Vet! Hebben ze die ook met een enigsinzs 'normale' finish?

Als ie echt zo goed is als je omschrijft (hoe is de feel, de details, pots schakelaars?) dan wil ik er voor dat geld ook wel eentje!

Alhoewel 120 euro verzendkosten te veel is... dat moet veel goedkoper kunnen.

Squier4ever
21 augustus 2007, 20:09
hij is idd fake
maar alstie lekker speelt lekker blijven rocken!

bass blom
21 augustus 2007, 20:11
ze gaan er, op het plaatje, wel steeds echter uitzien.. slechte zaak.
ja, als de gitaar nep is dan zijn de EMG's wel echt? denk dat dat ook fake is.
tja en die vette verzendkosten zijn gewoon deel van de prijs.
zag ze ook op ebay, startbod $1 verzendkosten 199

manu
21 augustus 2007, 20:26
heeij bas...
idd..ik had verder nog gecheckt wat de verzendkosten normaal zou zijn..

voor de verzekerde verzending(wat ik dus had) ben je minimaal 70 euro kwijt vanuit china..de elementen zijn,niet zoals bij de orginele Zakk's van gibson EMG's 81/85 maar EMG HZ'tjes....en die zijn zeker echt...of gewoon net zo goed gefaked..de stikkers aan de achterkant staan er gewoon op met streepjescode en al..

ja..voor dat geld is het wel een mooie kopie en de kwaliteit is ook goed..
ik wil geen ruzie met de richwoodfractie, maar hij speelt soepeler en sneller dan de LP's van richwood..(heb er hier in dorp 2 mensen met de dingen...werden hier vlakbij verkocht voor een apel en een ei)...de afwerking is beter dan de andere asische shit daarom zat ik in het begin echt te kijken zo van wauw..wtf hebben ze hier weer voor zo weinig geld weggedaan...

eerste wat ik mij dus af ging vragen is waarom verbied gibson het bouwen van die richwoodjes die verder veel minder gelijkenissen hebben dan di apparaatje...

ik ben benieuwd wat voor en LP camo bullseye ik van de maand binnen ga krijgen..

zal wel weer foto's posten..had met die gast afgesproken dat ik er EMG's 81/85 in wil hebben voor het zelfde geld..ik wees hem erop dat in die Gibson die hij als echt verkocht offiecieel ook actieve EMG's zitten dus ben benieuwd wat die kleine geele mannetjes nu voor mij in elkaar knutselen...
krijg ik er de 81/85's bij zouden de elementen alleen al duurder zijn dan de geheele gitaar...dan ga ik mij toch serieus afvragen hoe hij eraan komt...

cheers,

manu

bass blom
21 augustus 2007, 20:29
mistige zaken :D

manu
21 augustus 2007, 20:32
ik hoop wel dat t geen kinderarbeit is anders moet ik die kiddo's toch een zak snoep gaan kopen :o en die verzendkosten naar china zijn vet duur :sneaky:

Knbr
21 augustus 2007, 20:41
Het is een echte GibsUn! :D

Nielsje
21 augustus 2007, 20:45
ze gaan er, op het plaatje, wel steeds echter uitzien.. slechte zaak.


Wellicht, maar misschien moet gibson eens hun prijzen laten zakken? tuurlijk, american build, dat kost ook wel wat, maar volgens mij kan die prijs wel wat zakken.

toch vind ik het er goed uit zien voor een fake van 200 euri. Als ie er nou ook is in fatsoenlijke finishes, dan wil ik er wel eentje :)

Negative K3 fan
21 augustus 2007, 21:55
haha doe mij er ook maar eentje dan :D

manu
21 augustus 2007, 21:59
Wellicht, maar misschien moet gibson eens hun prijzen laten zakken? tuurlijk, american build, dat kost ook wel wat, maar volgens mij kan die prijs wel wat zakken.

toch vind ik het er goed uit zien voor een fake van 200 euri. Als ie er nou ook is in fatsoenlijke finishes, dan wil ik er wel eentje :)

in hoe verre bedoel je fatsoenlijke finish?!
kwalitatief is hij echt een burner voor dat geld..

Xufar
21 augustus 2007, 22:18
maaruh, site, link, verkoper? Waar kan ik er één halen? Kijken of er nog wat leuks tussen zit :D

Nielsje
21 augustus 2007, 22:20
in hoe verre bedoel je fatsoenlijke finish?!
kwalitatief is hij echt een burner voor dat geld..

Heuh, ik wil gewoon een les paul in honeyburst ofzo :)

manu
21 augustus 2007, 22:24
Heuh, ik wil gewoon een les paul in honeyburst ofzo :)

had hij toen dr tijd ook ..en ook in het zwart,...stuurde hij mij toen ook
foto's van..zal ik is zoeken of ik die nog heb?

Luke-wannabe
21 augustus 2007, 22:24
Ziet er goed uit! Gas!

Nielsje
21 augustus 2007, 22:29
had hij toen dr tijd ook ..en ook in het zwart,...stuurde hij mij toen ook
foto's van..zal ik is zoeken of ik die nog heb?

gaarne :)

ben echt benieuwd

manu
21 augustus 2007, 22:33
ff geupload..
http://i126.photobucket.com/albums/p105/deadpawn/aeb9_1.jpg
http://i126.photobucket.com/albums/p105/deadpawn/af99_0.jpg
http://i126.photobucket.com/albums/p105/deadpawn/12bc_1.jpg
http://i126.photobucket.com/albums/p105/deadpawn/dfcd_1.jpg

dat is nog dat wat ik kon vinden...

rare inlays vind ik maar verders wel mooi..bij een van die sunburst lp's moet je is een keer op de backplate(die plaat boven de poti's) letten..zag er een beetje raar uit vind ik..

hoop je hiermee te kunnen helpen..

manu
21 augustus 2007, 22:35
keek net op ebay..
hij bied deze en nog een bullseye aan...
kijk maar bij ebay...

Luke-wannabe
21 augustus 2007, 22:39
@ Manu: Maak es wat betere pics dan?! Ik vind dit wel kicke :D Kun je ook een reviewtje/videootje posten? Ben echt vet benieuwd!

manu
21 augustus 2007, 22:47
@ Manu: Maak es wat betere pics dan?! Ik vind dit wel kicke :D Kun je ook een reviewtje/videootje posten? Ben echt vet benieuwd!

review en foto's kan maar video moet ik even kijken hoe ik dat
ga doen..heb alleen een crappy cam in mijn telefoon...

maar ik neem dat ding zeker mee bij de meeting mits ik kan komen..
als goed is heb ik dan ook die Gibson Camo bullseye binne...

ACSlater
21 augustus 2007, 22:49
haha "adde" die had ik nog niet gehoord. Waarom zeg je niet gewoon toevoegen?
Ik vind het maar niks die kopieën. De prijs is leuk maar de kwaliteit zwaar inferieur aan the real deal.

Nielsje
21 augustus 2007, 22:56
haha "adde" die had ik nog niet gehoord. Waarom zeg je niet gewoon toevoegen?
Ik vind het maar niks die kopieën. De prijs is leuk maar de kwaliteit zwaar inferieur aan the real deal.

? Mwoah, eerst zien, dan geloven. Wellicht is het best een leuk stuk hout waar alleen betere hardware op moet. Dat er zo'n fotoflame oid opzit kan ik mee leven. Maar, je hebt ze al geprobeerd? want je zegt dat de kwaliteit niet goed is?

Saf
21 augustus 2007, 23:10
verkoopt hij alleen lp's en rechtshandige.

manu
21 augustus 2007, 23:20
heeij Saf..
weet ik niet..ik weet het verders niet en hij is ook
niet online anders had ik het hem kunnen vragen.. maar ik kan m ff vragen
zodra hij online is...

ACSlater
22 augustus 2007, 00:19
? Mwoah, eerst zien, dan geloven. Wellicht is het best een leuk stuk hout waar alleen betere hardware op moet. Dat er zo'n fotoflame oid opzit kan ik mee leven. Maar, je hebt ze al geprobeerd? want je zegt dat de kwaliteit niet goed is?

Feiten van algemene bekendheid behoeven geen bewijs :) Het is al tijden bekend dat de nep Gibson's uit Azië niet goed zijn. Ik heb in ieder geval nog nooit iets positiefs over ze gehoord.

Speeddemon
22 augustus 2007, 01:10
Feiten van algemene bekendheid behoeven geen bewijs :) Het is al tijden bekend dat de nep Gibson's uit Azië niet goed zijn. Ik heb in ieder geval nog nooit iets positiefs over ze gehoord.
Japan is ook Azië en menig gitarist is zeer positief over 't gros van de Japanse Les Paul kopieën uit de 80's en in mindere mate de 70's.

Pak een stel Burny's, Tokai's, Orville's etc. :listen:

Zo'n gitaar als deze Chinese Nep Paul zou ik leuk vinden, als je in een Kiss tribute band zat, en een Les Paul met rook nodig had. Liever eentje van 200 euro laten roken dan eentje van 2000-3000. Het logo staat ook verkeerd scheef en zo zijn er wel meer details die niet kloppen, maar ik kan me wel voorstellen dat de kwaliteit van zo'n 200-euro Gibsun leuker is dan de gemiddelde Stagg of Richwood. Wie weet, zijn ze beter dan Epiphone en dan is de keus gauw gemaakt.

Maar eh Manu, niet om de pret heel erg te drukken, maar je hebt wel een verboden kopie (imitatie merkartikel) ingevoerd. :dontgeti:

rjong999
22 augustus 2007, 01:34
Maar eh Manu, niet om de pret heel erg te drukken, maar je hebt wel een verboden kopie (imitatie merkartikel) ingevoerd. :dontgeti:
Dat vroeg ik me nou ook af, is dat geen probleem ?

Saf
22 augustus 2007, 07:03
@ manu als je dat zou willen doen graag.

schizo910
22 augustus 2007, 08:56
Maar eh Manu, niet om de pret heel erg te drukken, maar je hebt wel een verboden kopie (imitatie merkartikel) ingevoerd. :dontgeti:

Het is een Gibsun en geen Gibson. In feite is het volgens de regels dus geen imitaite merkartikel, maar gewoon een kopie.

Franc
22 augustus 2007, 08:58
Je loopt natuurlijk risico dat een verzonden gitaar niet aankomt vanwege het verboden invoeren van een nepmerkartikel.
Met wat pech komen ze nog een boete bij je verhalen, maar kans is klein, dan moeten ze nl. moeite gaan doen. En je kunt dan altijd nog claimen dat je of niet wist dat hij nep was :satisfie: of dat je niet wist dat er een Gibson logo op zou zitten.

Ik vind ze er wel gaaf uitzien. Kom bijna in de verleiding voor een bullseye of een zwarte custom :)

Is dit trouwens payless?

Rutger
22 augustus 2007, 09:18
De hamvraag is natuurlijk: waar is de kwaliteit mee te vergelijken? Epiphone, Richwood, Stagg....?

Jan Buurman
22 augustus 2007, 09:47
Kijken jullie uit? Alles uit China bevat veel gif de laatste tijd... :)

manu
22 augustus 2007, 10:53
De hamvraag is natuurlijk: waar is de kwaliteit mee te vergelijken? Epiphone, Richwood, Stagg....?

ik heb hier ook een aantal epi's staan en de kwalie is op
zijn minst net zo goed..

dat vroeg ik mij dus ook af...zou die niet verboden zijn..
ik kocht hem tuurlijk en dat kleine geele mannetje zij dat die
echt was..een beetje slim iemand weet dat dat vorr 99pleuries
niet kan maar zo slim ben ik ook weer niet ;) ...

Riky
22 augustus 2007, 11:25
Ik wil er ook wel een... 200 eurie's...
ding zit er toch leuk uit?

almarvk
22 augustus 2007, 13:57
Het is een nepartikel en het invoeren daarvan is strafbaar. Hou dat wel in de gaten!

Franc
22 augustus 2007, 14:01
Gewoon vol blijven houden dat je hem toch echt zonder logo besteld had.
Dan wordt het opeens een replica en is er niets aan de hand.

bass blom
22 augustus 2007, 14:02
kwam hij in zo'n doos?

http://img.2dehands.nl/f/normal/26368310-surfstar-gitaarpakket-nieuw-in-doos-met-garantie.jpg

:D

bert k
22 augustus 2007, 14:14
Ik denk dat die Chinees wel wegkomt met dat Gibsun. Het is dus geen kopie. Ook de prijs maakt al duidelijk dat het geen echte kan zijn. Wat wel gaat gebeuren is dat hij een lawsuit aan zijn broek krijgt van Gibson, dat is duidelijk.

Maar ik denk dat het voorlopig nog wel ok is. Op het randje, dat wel...:D

Nielsje
22 augustus 2007, 14:16
Ik denk dat die Chinees wel wegkomt met dat Gibsun. Het is dus geen kopie. Ook de prijs maakt al duidelijk dat het geen echte kan zijn. Wat wel gaat gebeuren is dat hij een lawsuit aan zijn broek krijgt van Gibson, dat is duidelijk.

Maar ik denk dat het voorlopig nog wel ok is. Op het randje, dat wel...:D

Maar is het niet heel erg lastig om China aan te klagen? (weet er het fijne niet van hoe het zit in de wereld, maar m'n huisgenoot zei zoiets in die trant..)

Speeddemon
22 augustus 2007, 14:23
Ik denk dat die Chinees wel wegkomt met dat Gibsun. Het is dus geen kopie. Ook de prijs maakt al duidelijk dat het geen echte kan zijn. Wat wel gaat gebeuren is dat hij een lawsuit aan zijn broek krijgt van Gibson, dat is duidelijk.

Maar ik denk dat het voorlopig nog wel ok is. Op het randje, dat wel...:D
Lijken me trouwens OOK ideale gitaren om kapot te meppen bij een groot optreden. Wedden dat je een paar kinnen op de grond hoort vallen, omdat het publiek denkt dat je net een Les Paul Supreme van 4 ruggen aan gort hebt gemept? :rockon:

(al is mijn persoonlijke mening dat zulke praktijken sinds Pete Townsend gewoon lame wannabe-gedrag zijn.)

Quadrifoglio
22 augustus 2007, 14:43
Wel een hele goede kopie van Gibsun. Hebben ze ook gedetailleerde Paul Reed Shits?

schizo910
22 augustus 2007, 15:02
Nee wel van de Penis Ruikt Shitterig

Xufar
22 augustus 2007, 15:17
Hey maar moest je nog nivoerrechten betalen of heeft die chinees daar wat op gevonden? Want dan ben je nog zo'n 75 euries kwijt toch. En hoe lang duurde de shipping?

Orgasmocaster
22 augustus 2007, 15:49
De Gibsun's die ik heb vastgehouden waren Epiefoon kwaliteit..
Het verhaal dat ik heb gehoord is dat deze gitaren door Epiphone employees worden gemaakt in hun vrije tijd..

niekb
22 augustus 2007, 17:29
De Gibsun's die ik heb vastgehouden waren Epiefoon kwaliteit..
Het verhaal dat ik heb gehoord is dat deze gitaren door Epiphone employees worden gemaakt in hun vrije tijd..

Das niet verkeerd dan voor 200 euro.

Blijft wel een beetje dubieus natuurlijk en ik denk niet dat Gibson er blij mee is.

Dark_Tranquillity
22 augustus 2007, 18:38
Wat maakt Gibson nu uit ? Importeren die hap!

Leuk ding man :D Ook maar eens even gaan zoeken :D

o1251
22 augustus 2007, 19:16
http://i126.photobucket.com/albums/p105/deadpawn/DSC00875.jpg
de Headstock...ziet er ook goed uit maar de O is iets wat anders dan bij mijn
andere..Gibsons...


Ik lees Gibsun..
(of ligt dat aan het licht?)

bass blom
22 augustus 2007, 19:18
Ik lees Gibsun..
(of ligt dat aan het licht?)

dan heb je t topic niet gelezen :D

rjong999
22 augustus 2007, 19:56
Ik neem aan dat iedereen die met een Armani overhemd voor 15 euro in Turkeij gekocht op Schiphol aangehouden wordt ook wel aan zal voeren dat 'ie het allemaal niet wist enzo, of dat het een replica is, of dat je voor die prijs toch nooit...

Ik zal eens kijken wat de Douane ervan denkt.

rjong999
22 augustus 2007, 20:01
Ik denk dat het meevalt:

Met ingang van 1 februari mogen reizigers minder namaakartikelen invoeren. Het Openbaar Ministerie verscherpte vanaf die datum het beleid. Per passagier mogen nu maximaal 3 nagemaakte artikelen per vastgestelde categorie worden meegenomen. De Douane controleert op naleving van de nieuwe beleidsregel.

Per reiziger mogen nu maximaal drie horloges, DVD’s en CD’s, en overige artikelen als kleding en speelgoed worden meegenomen. Eerder werden er voor de diverse categorieën produkten verschillende aantallen gehanteerd.

Als de Douane meer dan 3 nagemaakt goederen van een bepaalde categorie aantreft zullen alle artikelen van de categorie in beslag worden genomen en zal het Openbaar Ministerie een boete geven.

Luke-wannabe
22 augustus 2007, 20:38
(al is mijn persoonlijke mening dat zulke praktijken sinds Pete Townsend gewoon lame wannabe-gedrag zijn.)
Dikke + 1. Ik vind dat echt super sneu als je zoiets nu zou doen..

Rinze
22 augustus 2007, 23:52
Ik heb even op Ebay gezocht, kan het niet vinden op "Gibson". Iemand een tip?

rjong999
23 augustus 2007, 00:07
Op ebay weet ik ook niks, maar deze meneer weet kennelijk de weg:

http://www.ebaysoho.com/

bass blom
23 augustus 2007, 00:28
gibsons in epiphone doos..

Speeddemon
23 augustus 2007, 01:41
Ik heb even op Ebay gezocht, kan het niet vinden op "Gibson". Iemand een tip?
Zoeken op 'seller887' in China. :sssh:

Markmoos
23 augustus 2007, 02:53
ff geupload..
http://i126.photobucket.com/albums/p105/deadpawn/aeb9_1.jpg
http://i126.photobucket.com/albums/p105/deadpawn/af99_0.jpg
http://i126.photobucket.com/albums/p105/deadpawn/12bc_1.jpg
http://i126.photobucket.com/albums/p105/deadpawn/dfcd_1.jpg

dat is nog dat wat ik kon vinden...

rare inlays vind ik maar verders wel mooi..bij een van die sunburst lp's moet je is een keer op de backplate(die plaat boven de poti's) letten..zag er een beetje raar uit vind ik..

hoop je hiermee te kunnen helpen..

Let voor de grap ook eens even op die volume/toon knopjes, bij alledrie verschillend neergezet!

Rinze
23 augustus 2007, 08:59
Ik heb even gekeken via de tip van rjong999, maar zijn ze nou duurder geworden, lijkt alsof prijs en verzendkosten niet kloppen en dan staat er ook nog bij dat er niet naar Nederland verzonden kan worden. Als je op Gibson klikt zijn de Fenders ook ineens Gibson :seriousf: en dan de afdekplaatjes op de achterkant van de PRS-sen, daar hebben ze hun fantasie ook behoorlijk gebruikt zeg :eek: maar verder ziet het er wel aanlokkelijk uit, zal toch wel het Nederlandse voor-een-dubbeltje-op-de-eerste-rang syndroom zijn.

u-piter
23 augustus 2007, 18:01
mooi nagemaakt, heb jij je gitaar besteld op ebaysoho?
vind ze wel ok. Hoe speelt de jouwe? als je de elementen zou vervangen?
er vroeg hier iemand of hij prs had, er staat er één tussen.

hoeveel heb jij betaald? hier staat 220euro de gitaar enkel.

Xufar
24 augustus 2007, 00:18
ebaysoho stuurt (blijkbaar) niet naar Nederland, jammer, ik zou wel zo'n SG doubleneck willen hebben. Gewoon, voor de lol :D

manu
24 augustus 2007, 01:00
mooi nagemaakt, heb jij je gitaar besteld op ebaysoho?
vind ze wel ok. Hoe speelt de jouwe? als je de elementen zou vervangen?
er vroeg hier iemand of hij prs had, er staat er één tussen.

hoeveel heb jij betaald? hier staat 220euro de gitaar enkel.

ik heb voor de gitaar 99pleuries betaald...
en toen nog de verzendkosten van volgens mij 120 eurootjes..

iwamoto
24 augustus 2007, 01:38
bij ebay soho vinden ze zelfs nieuwe gitaren uit :)
http://www.ebaysoho.com/pic/03315201.jpg
en nu even braken

Rinze
24 augustus 2007, 07:29
Zoeken op 'seller887' in China. :sssh:

Daar staan ze voor de lagere prijs. Ziet er wel mooi uit, alleen vraag ik me af waarom ik meteen GAS krijg, ik weet immers dat het gewoon imitaties betreft. Blijkbaar wil ik mezelf graag voor de gek houden :confused:

Franc
24 augustus 2007, 07:38
"Voor de gek houden" is inderdaad het goede woord...

Ik ben toch bang dat het uiteindelijk erg tegen zal vallen, ik kan niet geloven dat zo'n gitaar je hetzelfde gevoel geeft als een echte Gibson.
En dan bedoel ik niet dat de gitaar niet lekker zal spelen of klinken, maar ik bedoel het gevoel van een echte Gibson in je handen.
Je zult altijd het gevoel hebben met een kopie in je handen te staan met de verkeerde naam op de kop.

Niets mis met een goeie kopie, maar zet er dan geen Gibson op.

Rinze
24 augustus 2007, 08:13
bij ebay soho vinden ze zelfs nieuwe gitaren uit :)
http://www.ebaysoho.com/pic/03315201.jpg
en nu even braken

Ik vind hem wel aardig, heb trouwens wel vaker een tele/LP Special hybride gezien, afgelopen jaar stond er nog een dure in de G&B. Maar het is geen Ibanez he IWA, hoewel Ibanez toch ook al bijna dertig jaar eigen en soms nogal afwijkende modellen brengt :D

Orpheo
24 augustus 2007, 10:34
Daar staan ze voor de lagere prijs. Ziet er wel mooi uit, alleen vraag ik me af waarom ik meteen GAS krijg, ik weet immers dat het gewoon imitaties betreft. Blijkbaar wil ik mezelf graag voor de gek houden :confused:

kan je een linkje posten naar dingen die seller887 verkoopt? ik kan m niet vinden op ebay :S

M@rtijn
24 augustus 2007, 10:54
kan je een linkje posten naar dingen die seller887 verkoopt? ik kan m niet vinden op ebay :S

http://search.ebay.com/_W0QQsassZseller887

Orpheo
24 augustus 2007, 11:16
ik ga t ook proberen :P ik ben zeer benieuwd. en anders heb ik gewoon n leuke rekopvulling.

Rinze
24 augustus 2007, 12:38
Hier (http://search.ebay.nl/ws/search/SaleSearch?sofocus=bs&satitle=&sacat=-1%26catref%3DC5&fbd=1&sorefinesearch=1&from=R14&nojspr=y&pfid=0&fswc=1&few=&saprclo=&saprchi=&fss=1&saslop=1&sasl=seller887&sargn=-1%26saslc%3D0&fls=3&salic=45&saatc=146&sadis=200&fpos=&fsct=&sacur=0&sacqyop=ge&sacqy=&sabfmts=0&saobfmts=exsif&ga10244=10425&saslt=2&ftrt=1&ftrv=1&sabdlo=&sabdhi=&saaff=afdefault&aftd=&afcj=&afmp=&fsop=17%26fsoo%3D1&fcl=3&frpp=50) staan er meer.

u-piter
24 augustus 2007, 12:46
iedereen weet dat het imitatie is, maar.... als ze niet lekker speelt kan je ze nog als wand decoratie gebruiken.

als het echt klopt dat het epiphone werkers zijn die deze maken, dan zullen ze nog wel behoorlijk spelen (hopelijk) :)

Orpheo
24 augustus 2007, 12:51
Hier (http://search.ebay.nl/ws/search/SaleSearch?sofocus=bs&satitle=&sacat=-1%26catref%3DC5&fbd=1&sorefinesearch=1&from=R14&nojspr=y&pfid=0&fswc=1&few=&saprclo=&saprchi=&fss=1&saslop=1&sasl=seller887&sargn=-1%26saslc%3D0&fls=3&salic=45&saatc=146&sadis=200&fpos=&fsct=&sacur=0&sacqyop=ge&sacqy=&sabfmts=0&saobfmts=exsif&ga10244=10425&saslt=2&ftrt=1&ftrv=1&sabdlo=&sabdhi=&saaff=afdefault&aftd=&afcj=&afmp=&fsop=17%26fsoo%3D1&fcl=3&frpp=50) staan er meer.
wow, dank je! degene die ik wilde (van dat 'merk') staat ertussen! effe kopen. ik houd jullie ook weer op de hoogte van 't hoe en wat.

Orpheo
24 augustus 2007, 12:56
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=260150953483


dat stuk hout heb ik 'gekocht'. Gewoon, kijken hoe goed of slecht t gaat :)

Kim Wilson
24 augustus 2007, 13:00
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=260150953483


dat stuk hout heb ik 'gekocht'. Gewoon, kijken hoe goed of slecht t gaat :)
Pfff, weer zo'n 3-pup'er...

;)



Laat effe weten hoe en wat. Ik ben ook wel benieuwd. :)

Orpheo
24 augustus 2007, 13:03
Pfff, weer zo'n 3-pup'er...

;)



Laat effe weten hoe en wat. Ik ben ook wel benieuwd. :)

haha, hans, allicht een 3 pupper :) ik ben 3 pup verslaafd. t liefst heb ik alleen maar 3 pup customs, maar bij een alpine white LP custom ziet 't er niet uit. maar alle LP's die NA die custom komen, worden 3 pup. hell, ik heb er nu al 3 :chicken:

Jimwoud
24 augustus 2007, 13:14
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=260150953483


dat stuk hout heb ik 'gekocht'. Gewoon, kijken hoe goed of slecht t gaat :)
Ik ben ook benieuwd of het allemaal goed gaat, en wat die dingen wegen. Hopelijk oude gibson style, en niet die lichte plankjes van nu.

Rinze
24 augustus 2007, 13:28
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=260150953483


dat stuk hout heb ik 'gekocht'. Gewoon, kijken hoe goed of slecht t gaat :)

Shit, op die zat ik ook te azen, nou ja, ik heb eigenlijk toch geen geld.:sneaky:

Volgens mij gaan er hier nog wel meer overstag :D zou die man ook aan quantumkorting doen?

Orpheo
24 augustus 2007, 14:07
Shit, op die zat ik ook te azen, nou ja, ik heb eigenlijk toch geen geld.:sneaky:

Volgens mij gaan er hier nog wel meer overstag :D zou die man ook aan quantumkorting doen?

ik heb geen idee :)

maar tis met case: 470 dollar....

Sten_Vampire
24 augustus 2007, 14:09
ik ga zo'n bullseye bestellen... die gast kan ook geen fatsoenlijk engels:P, maar het beste ervan hopen.

egt ziekelijk gewoon (hopelijk zijn die emgs wel echt)

Franc
24 augustus 2007, 14:48
(hopelijk zijn die emgs wel echt)

Wat denk je zelf....

Orpheo
24 augustus 2007, 15:03
Wat denk je zelf....

nou, ik denk t wel. Ik denk dat het ook gewoon met tonepros hardware is. Toch?

Franc
24 augustus 2007, 15:05
Ja, ik denk ook dat het echte Gibsons zijn, gemaakt door Amerikaanse Gibson medewerkers in hun weekend (alsof die niets beters te doen hebben :D) en voor de verkoop naar China gestuurd....

u-piter
24 augustus 2007, 15:12
volgens mij zullen die emg's wel nagemaakt zijn ook.
gewoon plakkerke emg erop op die humbuckers :)

kben echt wel benieuwd nr die gitaren, hou ons hier op de hooghte.
die lp van ace frehley is wel zalig.

Orpheo
24 augustus 2007, 15:49
het lijkt mij niet meer dan logisch om te vertellen t hoe en wat van mijn nieuwe les paul-avontuur!

Ik heb een LP supreme gekocht via ebay, en ik heb nu betaald met paypal (en visa). dus MOCHT er niks aankomen, ben ik mijn zuurverdiende centen niet kwijt.

Ik heb nu betaald voor de gitaar+case+verzenden+verzekering: 310 euro.

ik heb ook al een waslijst foto's die aan t uploaden zijnin mijn fotobucket as we speak.

er zijn een aantal dingen die niet kloppen vs. een normale gibson. ik bespreek ze onder de foto.

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/P1110570.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/P1110571.jpg

headstock en inleg klopt (redelijk).

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/P1110572_.jpg

de inleg is anders, maar lekker 'the darkness'like.

Orpheo
24 augustus 2007, 15:54
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/P1110573.jpg


http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/P1110575_.jpg
de tuners kloppen wel. headstockshape ook

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/P1110578.jpg

hij heeft een bellycut!!! heel raar. ik heb dat alleen gezien bij een LP ultra. BEn benieuwd hoe dat word! Hij mist duidelijk ok de binding op back.

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/P1110577.jpg

en hier zien we de cutout. onder de binding piept een klein stukje esdoorn uit. Ik denk dat het een echte mapletop is. Op een andere foto zie je ook duidelijk dat het een hals is uit 1 stuk (ik ben alleen te lui om 'm te uploaden).

Franc
24 augustus 2007, 15:55
Vergeet ook niet dat de foto's wel eens van echte zouden kunnen zijn he.... Nu zie jij dat de inleg anders is maar ik bedoel maar, ik kan een hele handel opzetten met foto's van gitaren en dan foto's van echte laten zien en intussen iets verkopen dat daar slechts op lijkt..,

bass blom
24 augustus 2007, 16:00
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/P1110570.jpg

top carve missing?

Orpheo
24 augustus 2007, 16:08
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/P1110570.jpg

top carve missing?

nop, kijk maar:
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/P1110576.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/P1110577.jpg

@frank: er bestaat niet een gibson met deze inleg; die is alleen customshop, en waarom op een customshop LP (hals) een gewoon serienummer zetten?

Franc
24 augustus 2007, 16:12
Snap ik wel, wat ik bedoel te zeggen is: er worden een hoop conclusies getrokken uit een gitaar op een paar foto's.
Je hebt natuurlijk geen enkele garantie dat de gitaar die je krijgt ook maar in de verste verte hier op lijkt.

Ik hoop uiteraard van wel hoor, ik ben ook erg benieuwd.

Noid
24 augustus 2007, 16:12
Ik heb nu betaald voor de gitaar+case+verzenden+verzekering: 310 euro.
Mooi ding, hopelijk is het ook een beetje kwaliteit ... Maar hoe zit het nou met die prijs, hoeveel was je kwijt voor de gitaar en hoeveel voor verzendkosten? Koop je alleen de gitaar, of heb je er ook meteen een koffer bij genomen? Wanneer verwacht je dat hij afgeleverd wordt?

bass blom
24 augustus 2007, 16:13
gelukkig is er zat vergelijkingmateriaal te vinden maar die neppers worden steeds beter.

http://www.12fret.com/new/Gibson_Les_Paul_Supreme_07.jpg

Orpheo
24 augustus 2007, 16:15
Mooi ding, hopelijk is het ook een beetje kwaliteit ... Maar hoe zit het nou met die prijs, hoeveel was je kwijt voor de gitaar en hoeveel voor verzendkosten? Koop je alleen de gitaar, of heb je er ook meteen een koffer bij genomen? Wanneer verwacht je dat hij afgeleverd wordt?

ik heb geen idee :) de gitaar was 130 verzenden 100 verzekering 10 en case 70.

Orpheo
24 augustus 2007, 16:16
gelukkig is er zat vergelijkingmateriaal te vinden maar die neppers worden steeds beter.

http://www.12fret.com/new/Gibson_Les_Paul_Supreme_07.jpg
deze was er ook. PRECIES zo. kleur, inleg, headstock, back, binding. alles. ik vond alleen deze wat leuker. is gewoon een leuk ding voor aan de muur, en heeft niks met gibson zelf te maken.

u-piter
24 augustus 2007, 16:23
die cut-out in die lp is wel zalig,
op ace frehley zijn lp (de echte, niet die van ebaysoho) is da ook.
Beetje lichter is ni slecht vind ik.

Xufar
24 augustus 2007, 16:36
Damn zeg, ik zat al te balen dat die supreme verkocht was, blijkt dat jij hem hebt! Zoiets ziet er zeker leuk uit aan de muur!

Speeddemon
24 augustus 2007, 16:52
er zijn een aantal dingen die niet kloppen vs. een normale gibson. ik bespreek ze onder de foto.

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/P1110570.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/P1110571.jpg

headstock en inleg klopt (redelijk).


Ga je schamen, meneer de Gibson-bezitter. :o Ik zie op die foto al dat de curve van de 'open book' lijn te flauw is. Een echte Gibson-headstock (en die van goede Japanse lawsuits :listen: ) hebben een duidelijkere welving.

Overigens, wat wel retecool zou zijn, is dat zo'n Chinese fabrikant een customshopje opent met deze gitaren, zodat je zelf nog inlay, binding, e.d. kan kiezen. Ik vind de Les Paul Custom qua headstock inlay (diamond) mooier dan die kitscherigheid van de Supreme inlay, maar de 'razor-blade' inlays op de hals vind ik wel weer stoerder dan de simpele blokken van een Custom.

En als de body verder gewoon 'solid' is, is zo'n belly-cutout minder ingrijpend voor je tone/sustain dan die chambered bodies, waar Gibson nou zelf mee komt.

rjong999
24 augustus 2007, 17:04
Als ik de oostaziatische handelgewoontes een beetje goed inschat leveren ze net zo lang redelijk goed spul tot het aantal vooruitbetalingen een hoog genoeg saldo aangeeft, waarna ineens niemand meer wat van ze hoort, en Tjang onder een andere naam gewoon opnieuw begint met dat spelletje. Maar intussen gas ik natuurlijk gewoon mee...ben benieuwd hoe dat uitpakt...

Speeddemon
24 augustus 2007, 17:08
Als ik de oostaziatische handelgewoontes een beetje goed inschat leveren ze net zo lang redelijk goed spul tot het aantal vooruitbetalingen een hoog genoeg saldo aangeeft, waarna ineens niemand meer wat van ze hoort, en Tjang onder een andere naam gewoon opnieuw begint met dat spelletje. Maar intussen gas ik natuurlijk gewoon mee...ben benieuwd hoe dat uitpakt...
Afgezien daarvan, van dit soort gitaren stonden er een tijd geleden zeer veel op Ebay. Ebay zelf trekt voor de Chinezen soms ook de stekker eruit, na 'legal action threats' van Gibson & co.

Maar ik zou zelf niet zo gauw 300+ euro overmaken naar een seller met 1 positieve feedback nee. Ik ben al 2x genaaid op Ebay, door sellers met 19 en 96 feedback (98% feedback score).

manu
24 augustus 2007, 17:21
Afgezien daarvan, van dit soort gitaren stonden er een tijd geleden zeer veel op Ebay. Ebay zelf trekt voor de Chinezen soms ook de stekker eruit, na 'legal action threats' van Gibson & co.

Maar ik zou zelf niet zo gauw 300+ euro overmaken naar een seller met 1 positieve feedback nee. Ik ben al 2x genaaid op Ebay, door sellers met 19 en 96 feedback (98% feedback score).

daar zat ik ook mee..maar is gelukkig goed gegaan...heb er al 1 liggen..

manu
24 augustus 2007, 17:28
zat net op ebay te kijken naar nog meer gitaren van die verkoper...
hij staat er nog op maar alle advertenties zijn verdwenen...?! :o

gelukkig heb ik hem op mijn msn...kijken wat hij me te vertellen heeft :confused:

Vonk
24 augustus 2007, 17:43
Ik zit al te denken, die seller887 is ze zeker allemaal kwijt. Hoeveel had ie er in de aanbieding?

Dark_Tranquillity
24 augustus 2007, 17:49
Op Ebaysoho staat die bullseye ZW gitaar, kijk maar eens naar de emg's, positie van het logo is verkeerd ;)

Orpheo
24 augustus 2007, 17:51
Ga je schamen, meneer de Gibson-bezitter. :o Ik zie op die foto al dat de curve van de 'open book' lijn te flauw is. Een echte Gibson-headstock (en die van goede Japanse lawsuits :listen: ) hebben een duidelijkere welving.

Overigens, wat wel retecool zou zijn, is dat zo'n Chinese fabrikant een customshopje opent met deze gitaren, zodat je zelf nog inlay, binding, e.d. kan kiezen. Ik vind de Les Paul Custom qua headstock inlay (diamond) mooier dan die kitscherigheid van de Supreme inlay, maar de 'razor-blade' inlays op de hals vind ik wel weer stoerder dan de simpele blokken van een Custom.

En als de body verder gewoon 'solid' is, is zo'n belly-cutout minder ingrijpend voor je tone/sustain dan die chambered bodies, waar Gibson nou zelf mee komt.

nee hoor. die shape is ook goed. gibson heeft echt tig variaties op een thema. dit model is een 50ies style model. later werd het extremer en scherper

Speeddemon
24 augustus 2007, 18:08
nee hoor. die shape is ook goed. gibson heeft echt tig variaties op een thema. dit model is een 50ies style model. later werd het extremer en scherper
Dan ben ik toch benieuwd naar foto's van een echte Gibson met zo'n headstock, want ik heb ze nog nooit gezien.

manu
24 augustus 2007, 18:48
Ik zit al te denken, die seller887 is ze zeker allemaal kwijt. Hoeveel had ie er in de aanbieding?

had die seller net nog even op msn en hij kijkt morgen waarom ze er niet meer staan...hij had vanmiddag nog meer dan 25 gitaren op ebay...

en die "emg's" zijn bij de mijne niet van echt te onderscheiden...

Orpheo
24 augustus 2007, 18:53
had die seller net nog even op msn en hij kijkt morgen waarom ze er niet meer staan...hij had vanmiddag nog meer dan 25 gitaren op ebay...

en die "emg's" zijn bij de mijne niet van echt te onderscheiden...

hoe goed vind jij die fake lp eigenlijk? epi kwaliteit?

Dark_Tranquillity
24 augustus 2007, 19:49
had die seller net nog even op msn en hij kijkt morgen waarom ze er niet meer staan...hij had vanmiddag nog meer dan 25 gitaren op ebay...

en die "emg's" zijn bij de mijne niet van echt te onderscheiden...

Wie weet heb je geluk! Van de wagen gevallen, zeg maar ;)

Ik heb zelf een 81/85 setje, en die namaaks lijken niet op mijn echte moet ik zeggen! Of ik heb namaakt, hehe :D

manu
24 augustus 2007, 21:42
Wie weet heb je geluk! Van de wagen gevallen, zeg maar ;)

Ik heb zelf een 81/85 setje, en die namaaks lijken niet op mijn echte moet ik zeggen! Of ik heb namaakt, hehe :D

het zijn ook Hz's...zien er anders uit als de 85/81 ...op de hz's staat emg hz...op de actieve staat alleen maar emg...
ik zal wel foto's maken van dicht bij...


hoe goed vind jij die fake lp eigenlijk? epi kwaliteit?

mijn chop suey Gibson heeft zekers de zelfde quali als mijn epi's ...de body is ietsies dikker en de gitaar is daardoor iets wat zwaarder...stoor me er eigenlijk
niet aan,..

Mitch
24 augustus 2007, 21:51
had die seller net nog even op msn en hij kijkt morgen waarom ze er niet meer staan...hij had vanmiddag nog meer dan 25 gitaren op ebay...
...

Tja, goh, hoe kan dat nou ? Ebay is vrij streng bezig de laatste tijd met het beschermen van merkrecht. Deze shit valt daar dus ook onder. Maak je inbreuk op een merkrecht, dan gaat je handelswaar eraf en word je account geblokkerd. Kleine kans dat -ie onder dezelfde naam verder mag en terecht, ze zitten gewoon over het randje met deze Gibson lookalikes.
Als je een goedkope kopie ergens van maakt, wees dan sportief en zet er een normale naam op.

ACSlater
24 augustus 2007, 21:56
had die seller net nog even op msn en hij kijkt morgen waarom ze er niet meer staan...hij had vanmiddag nog meer dan 25 gitaren op ebay...

haha die zijn vast oplast van Gibson verwijderd

EpiCenturiesAWAy
24 augustus 2007, 23:28
Damn, ziet er toch wel goed uit..
Zit er ook aan te denken gewoon eentje te bestellen..

Noid
25 augustus 2007, 01:16
Maar ja, de shit hits the fan natuurlijk met dit soort replica's: hier probeert een goochemerd zo'n Gibsun te verkopen alsof het een Gibson is. (of ben ik nou te argwanend? Ik zie toch duidelijk Gibsun staan ipv Gibson???).

http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/111379144-gibson-sg-faded-nog-geen-maand-oud.html

Straks stort de hele Gibson markt in ... en wordt Orpheo rijk, omdat hij als Gibsonkenner te boek komt te staan (in het land der blinden ...)

Speeddemon
25 augustus 2007, 01:43
Maar ja, de shit hits the fan natuurlijk met dit soort replica's: hier probeert een goochemerd zo'n Gibsun te verkopen alsof het een Gibson is. (of ben ik nou te argwanend? Ik zie toch duidelijk Gibsun staan ipv Gibson???).

punt 1: die faded serie was hooguit 1000 euro nieuwprijs.
punt 2: volgens mij is 'Gibsun' als naam z'n eigen leven gaan leiden in deze thread, daar er vroeger al echte Gibsons met een zogenaamd 'open O' logo waren.

Orpheo
25 augustus 2007, 01:47
@Noid: mijn eigen gibson sg faded heeft dat ook hoor. en die heb ik direct uit de handen van de gibsonimporteur gekregen.

Wouter J
25 augustus 2007, 01:56
de tuners kloppen wel. headstockshape ook.

Nope. de vorm van de kop klopt niet. Hier is de kop van een echte Les Paul Supreme en die heeft de bolling in het midden veel hoger. Bovendien staan de stemknoppen ook verder uitelkaar.

http://www.chrisguitars.com/gib03lpsupreme-rootbeer3.jpg


Dat viel me trouwens ook al op aan die Buzzsaw waarmee dit topic begon. Een echte Gibson Zakk Wylde Buzzsaw heeft een "Split diamond" inlay aan de voorkant van de kop, niet een "Les Paul" logo.

http://i126.photobucket.com/albums/p105/deadpawn/DSC00875.jpg

Zelfs Epiphone heeft dat detail goed.
http://www.epiphonestore.co.uk/acatalog/buzzsaw.jpg

Wouter J
25 augustus 2007, 02:04
Dan ben ik toch benieuwd naar foto's van een echte Gibson met zo'n headstock, want ik heb ze nog nooit gezien.

Het dichtsbijzijnde wat ik vond is de kopvorm die Gibson in de jaren zeventig gebruikte.

http://www.everythingsg.com/images/identify/photos/1978_Les_Paul_Custom_1.jpg
http://www.maartinallcock.com/Gear/Les%20Paul%20headstock.JPG

Rinze
25 augustus 2007, 10:58
@ Orpheo: naast de Epi-kopiën (?) die overgebleven waren staat nu volgens mij een LP met jouw foto's er weer op: klik hier. (http://cgi.ebay.nl/2007-new-Gibson-Les-paul-Supreme-Electric-guitar_W0QQitemZ260153154570QQihZ016QQcategoryZ621 QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem#ebayphotohos ting) Ik wil je niet ongerust maken maar vreemd is het wel.

Franc
25 augustus 2007, 11:00
Is toch logisch, hij heeft echt meer dan 1 van dezelfde gitaar. Die dingen rollen per 100 van de lopende band :)

bass blom
25 augustus 2007, 12:00
ja deze kop is een mix van custom en standard.

http://i126.photobucket.com/albums/p105/deadpawn/DSC00875.jpg

hier, mijn kop, lekker groot :p

http://www.hetgelegevaar.nl/1975-76-headstock.jpg

Orpheo
25 augustus 2007, 12:00
@ Orpheo: naast de Epi-kopiën (?) die overgebleven waren staat nu volgens mij een LP met jouw foto's er weer op: klik hier. (http://cgi.ebay.nl/2007-new-Gibson-Les-paul-Supreme-Electric-guitar_W0QQitemZ260153154570QQihZ016QQcategoryZ621 QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem#ebayphotohos ting) Ik wil je niet ongerust maken maar vreemd is het wel.

moah, ik weet wel dat 't fishy is. waarom denk je anders dat ik

a: via ebay heb gekocht
b: via paypal heb betaald
c: via visa het geld heb overgemaakt

:)

mocht ik, als ik thuiskom, een leuk pakketje tegenkomen, leuk, lache, top! zo niet, zeg ik tegen visa: cancel die hele hap! tis zo eenvoudig. maar de verkoper doet ook zijn best (lijkt 't) om het smooth te laten verlopen.

Speeddemon
25 augustus 2007, 12:31
@Wouter J, je bevestigt met die foto's mijn punt;
de welving van de kop is gewoon groter, dan bij de 'Gibsuns'.

duckman
25 augustus 2007, 14:01
Hier wat info over hoe fakes te ondekken.
http://www.gibson.com/en-us/Lifestyle/Features/CounterfeitGibsons/

Mijn probleem is met dit soort gitaren dat het steeds moelijker wordt om een "echte te onder scheiden voor de gemiddelde gitarist.Ik zou het erg vinden als iemand lang heeft gespaard en dan opgelicht wordt....

Sten_Vampire
25 augustus 2007, 14:40
maar je wordt helemaal niet opgelicht... zo'n gibsun zakk wylde dinges kost 160 euro, vind ik geen oplichterij voor een fake. als het nou 2000 euro kostte zoals een echte gibson dan zou het pas echt oplichterij zijn...

Sten_Vampire
25 augustus 2007, 14:42
maar die vent verkoopt ook epiphones, zullen die wel echt zijn/?

rjong999
25 augustus 2007, 15:25
maar je wordt helemaal niet opgelicht... zo'n gibsun zakk wylde dinges kost 160 euro, vind ik geen oplichterij voor een fake. als het nou 2000 euro kostte zoals een echte gibson dan zou het pas echt oplichterij zijn...
Maar hoe moet dat zometeen op Marktplaats dan ? Ik heb er al eens een gezien, maar die gast had er netjes bijgezet dat het een chinese fake was. Hoe lang duurt het voor hier iemand hier zijn mooie nieuwe custom post en dan van iedereen te horen krijgt dat het een chinese fake is ? Dan voel je je toch wel redelijk lullig denk ik, en waarschijnlijk heb je ook teveel betaald.

Daar staat overigens wel tegenover dat iemand die het verschil niet hoort tussen een fake en een echte zich ook niet al te gekwetst op moet stellen, de kleren van de keizer enzo.

rjong999
25 augustus 2007, 15:38
ja deze kop is een mix van custom en standard.

http://i126.photobucket.com/albums/p105/deadpawn/DSC00875.jpg

hier, mijn kop, lekker groot :p

http://www.hetgelegevaar.nl/1975-76-headstock.jpg
Toch zegt dat ook weer niet zo heel veel, Bas. Dit is mijn kop (LPC '76):

http://www.kramer-music.nl/files/lphead1.jpg

Zoek de 10 verschillen (de welving van de open book is wel hetzelfde, geloof ik)

bass blom
25 augustus 2007, 16:01
ik heb de tuners ergens rond 80 vervangen..
topkam ook ergens in die tijd, recent weer, door graphtec.
en het is een heel vage plank, potcodes week 39 1975
ik heb hem in april 76 gekocht.
maar hij heeft kenmerken die bij 74 horen.
en tussen 69 en 73.
4.4 kilo is ie :D

Tin
25 augustus 2007, 18:27
Maar ja, de shit hits the fan natuurlijk met dit soort replica's: hier probeert een goochemerd zo'n Gibsun te verkopen alsof het een Gibson is. (of ben ik nou te argwanend? Ik zie toch duidelijk Gibsun staan ipv Gibson???).

http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/111379144-gibson-sg-faded-nog-geen-maand-oud.html

Straks stort de hele Gibson markt in ... en wordt Orpheo rijk, omdat hij als Gibsonkenner te boek komt te staan (in het land der blinden ...)

Die zogenaamde Goochemerd zoals jij het noemt ben ik.

Die faded van mij is gewoon een echte gibson.

En hier nog een foto'tje van een gibson sg faded 3 van musik schmidt.

http://www.musik-schmidt.de/osc-schmidt/catalog/images/Gibson-SG-Special-Faded-Worn-Ebony_6.jpg

Rinze
25 augustus 2007, 18:52
Die zogenaamde Goochemerd zoals jij het noemt ben ik.

Die faded van mij is gewoon een echte gibson.

En hier nog een foto'tje van een gibson sg faded 3 van musik schmidt.

http://www.musik-schmidt.de/osc-schmidt/catalog/images/Gibson-SG-Special-Faded-Worn-Ebony_6.jpg

Oeps...:D een hoop argwaan sluipt het gitaarnet forum binnen... en schiet soms even door!

ben79
25 augustus 2007, 21:20
de o is niet altijd helemaal discht hoor.
Ik heb het bij men LP custom, men SG supreme, metn LPDC studio en men SG special nagekeken en nergens is de O helemaal dicht hoor

rjong999
26 augustus 2007, 00:44
de o is niet altijd helemaal discht hoor.
Ik heb het bij men LP custom, men SG supreme, metn LPDC studio en men SG special nagekeken en nergens is de O helemaal dicht hoor
Dan heb je de foto's hierboven zeker niet gezien ? Zowel de custom van Bas als die van mij hebben een dichte O, en mijn SG Custom heeft dat ook.

Rinze
26 augustus 2007, 00:49
Dan heb je de foto's hierboven zeker niet gezien ? Zowel de custom van Bas als die van mij hebben een dichte O, en mijn SG Custom heeft dat ook.

Hij zegt ook "de o is niet altijd helemaal dicht hoor", dus dat lijkt me niet strijdig met het feit dat er Gibbies zijn met een O die wel dicht is.

bass blom
26 augustus 2007, 09:45
vast al eens langsgekomen, site met heel veel info..

http://www.provide.net/~cfh/gibson.html

Noid
26 augustus 2007, 19:39
Die zogenaamde Goochemerd zoals jij het noemt ben ik.

Die faded van mij is gewoon een echte gibson.

Mijn oprechte excuses, succes met de verkoop.

Noid
26 augustus 2007, 19:41
En deze dan heren ... echt of fake?
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=190144464474&ih=009&category=10171&ssPageName=WDVW&rd=1
De verkoper komt uit NL, maar het instrument schijnt zich in England te bevinden.

allochthomas
26 augustus 2007, 19:48
hmm er mist een stukje aan de bovenkant van de o in gibson

bass blom
26 augustus 2007, 19:54
En deze dan heren ... echt of fake?
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=190144464474&ih=009&category=10171&ssPageName=WDVW&rd=1
De verkoper komt uit NL, maar het instrument schijnt zich in England te bevinden.

ik ken de ebay regels niet.
vreemd dat er geen reserve op staat, zou ik doen als het een echte is.

Rinze
26 augustus 2007, 19:55
Mijn oprechte excuses, succes met de verkoop.

Ghihihi :p

rjong999
26 augustus 2007, 21:17
En deze dan heren ... echt of fake?
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=190144464474&ih=009&category=10171&ssPageName=WDVW&rd=1
De verkoper komt uit NL, maar het instrument schijnt zich in England te bevinden.
Er staan meer foto's van aspecten die de echtheid moeten aantonen dan van het instrument zelf. En diezelfde attributen leveren tjing&tjang er ook bij. En dan ook nog eens geen reserve, van een verkoper met 0 referenties...wat zou je denken...?

Dark_Tranquillity
26 augustus 2007, 21:28
Ik denk niet dat dit een echte Fender is.

Xufar
26 augustus 2007, 23:04
Ik denk niet dat dit een echte Fender is.

...? En een Gibson?


Edit: Ik zie overigens niet waarom deze nep zou zijn, ik krijg er geen naar gevoel van als ik er naar kijk en volgens mij isie gewoon eggie...

Orpheo
27 augustus 2007, 00:58
t lijkt mij ook n echte. alle papieren zitten erbij. tuners kloppen, serienummer (nja, made in usa) klopt ook. t lijkt een echte. dat de o niet helemaal dicht is, zegt niks.

gerrekat
27 augustus 2007, 09:38
Wow! Vet! Hebben ze die ook met een enigsinzs 'normale' finish?

Als ie echt zo goed is als je omschrijft (hoe is de feel, de details, pots schakelaars?) dan wil ik er voor dat geld ook wel eentje!

Alhoewel 120 euro verzendkosten te veel is... dat moet veel goedkoper kunnen.

goedkoper? het komt uit China en het is een gitaar....

€ 120 is absoluut niet teveel IMO.

Wel duideljik een goedkope copie trouwens, maar goed kost ook maar € 99.

fred dons
27 augustus 2007, 09:48
Er staan meer foto's van aspecten die de echtheid moeten aantonen dan van het instrument zelf. En diezelfde attributen leveren tjing&tjang er ook bij. En dan ook nog eens geen reserve, van een verkoper met 0 referenties...wat zou je denken...?

gitaar is echt, advertentie is fake
volgens de bijsluiter zit er een 3 piece ongelakte maple nek op terwijl de foto's toch duidelijk een mahonie nek (gelakt) laten zien

Rinze
27 augustus 2007, 09:49
goedkoper? het komt uit China en het is een gitaar....

€ 120 is absoluut niet teveel IMO.

Wel duideljik een goedkope copie trouwens, maar goed kost ook maar € 99.

Tja en dan gaan we ook nog allemaal zitten zeiken dat ze dr misschien wel niet 100% echt uitzien. Stiekem willen we toch een Gibson voor een afbraakprijs. ;)

rjong999
27 augustus 2007, 10:56
t lijkt mij ook n echte. alle papieren zitten erbij. tuners kloppen, serienummer (nja, made in usa) klopt ook. t lijkt een echte. dat de o niet helemaal dicht is, zegt niks.
Bij de chinees krijg je er ook een certificaat bij, een 'echte' koffer, een 'echte' gibson doos, alle 'echte' gibson labels en stickers, noem maar op.

Maar je hebt gelijk: het lijkt een echte. Dat lijkt me ook wel de bedoeling.

@rinze: stiekum ? Hoezo stiekum ?

Orpheo
27 augustus 2007, 13:00
Bij de chinees krijg je er ook een certificaat bij, een 'echte' koffer, een 'echte' gibson doos, alle 'echte' gibson labels en stickers, noem maar op.

Maar je hebt gelijk: het lijkt een echte. Dat lijkt me ook wel de bedoeling.

@rinze: stiekum ? Hoezo stiekum ?

niet bij allemaal hoor :)

Wouter J
27 augustus 2007, 13:06
Bij de chinees krijg je er ook een certificaat bij, een 'echte' koffer, een 'echte' gibson doos, alle 'echte' gibson labels en stickers, noem maar op.

Maar je hebt gelijk: het lijkt een echte. Dat lijkt me ook wel de bedoeling.

@rinze: stiekum ? Hoezo stiekum ?

Krijg je er ook sambal en kroepoek bij? 8)

rjong999
27 augustus 2007, 13:20
niet bij allemaal hoor :)Maar bij sommigen dus wel...en dan moet je echt veel verstand van zaken hebben wil je nog kunnen zien dat het om een replica gaat (ik vindt het woord 'namaak' wat te negatief).

Alles staat en valt natuurlijk bij de kwaliteit van die dingen en de betrouwbaarheid van het kanaal: is de volgende die je er bestelt even goed, ofwel: hebben de recenties die je er over leest waarde ? Een deel van de veel hogere prijs die je voor een echte gibson betaalt zit 'm in zaken als consistentie in de productiemethoden en de gebruikte materialen en in kwaliteitscontrole, waardoor een les paul standard van 1997 hetzelfde klinkt, voelt, speelt als diezelfde gitaar die je nu nieuw in de winkel koopt. En voorlopig hebben we op het kwaliteitsvlak van chinezen nog niet veel te verwachten. Maar dat kan binnen twee jaar wel volledig anders zijn, de chinese overheid gaat flink investeren in het kwaliteitsimago van chinese producten dus wellicht ben je over tien jaar pissed dat er geen 'made in china' op je replica buzzsaw staat (die trouwens, laten we wel wezen, keigaaf is).

bass blom
27 augustus 2007, 13:25
Maar bij sommigen dus wel...en dan moet je echt veel verstand van zaken hebben wil je nog kunnen zien dat het om een replica gaat (ik vindt het woord 'namaak' wat te negatief).

Alles staat en valt natuurlijk bij de kwaliteit van die dingen en de betrouwbaarheid van het kanaal: is de volgende die je er bestelt even goed, ofwel: hebben de recenties die je er over leest waarde ? Een deel van de veel hogere prijs die je voor een echte gibson betaalt zit 'm in zaken als consistentie in de productiemethoden en de gebruikte materialen en in kwaliteitscontrole, waardoor een les paul standard van 1997 hetzelfde klinkt, voelt, speelt als diezelfde gitaar die je nu nieuw in de winkel koopt. En voorlopig hebben we op het kwaliteitsvlak van chinezen nog niet veel te verwachten. Maar dat kan binnen twee jaar wel volledig anders zijn, de chinese overheid gaat flink investeren in het kwaliteitsimago van chinese producten dus wellicht ben je over tien jaar pissed dat er geen 'made in china' op je replica buzzsaw staat (die trouwens, laten we wel wezen, keigaaf is).

een zgn replica uit china waar made in usa op staat mag volmondig namaak genoemd worden.
is een strafbare zaak ook ;)

Orpheo
27 augustus 2007, 13:33
een zgn replica uit china waar made in usa op staat mag volmondig namaak genoemd worden.
is een strafbare zaak ook ;)

in NEDERLAND. ik krijg het met geen mogelijk geimporteerd. Naar mijn andere stek krijg ik t WEL gedaan (israel). maar ja, israel is gewoon veel en veel chiller. niet die stomme spruitjeslucht die over nederland (en europa) hangt.

Kim Wilson
27 augustus 2007, 13:34
in NEDERLAND. ik krijg het met geen mogelijk geimporteerd. Naar mijn andere stek krijg ik t WEL gedaan (israel). maar ja, israel is gewoon veel en veel chiller. niet die stomme spruitjeslucht die over nederland (en europa) hangt.
Bij ons hangt er dan weer geen kruitlucht en stofwolken... :satisfie:

bass blom
27 augustus 2007, 13:41
Bij ons hangt er dan weer geen kruitlucht en stofwolken... :satisfie:

en liggen er geen koelkasten in de berm weg te rotten.

en ligt er niet zoveel als om de aarde kan kilometer van dat zwarte slang in tuinen.

terwijl de oorspronkelijke bewoners dorst en honger hebben en af en toe over de muur mogen om rotzooi op te ruimen.

zo, ik ben wat agressief vandaag geloof ik :D

Orpheo
27 augustus 2007, 13:54
Bij ons hangt er dan weer geen kruitlucht en stofwolken... :satisfie:
nee, jij woont in overijssel :P je bent duidelijk lang niet in amsterdam geweest.


even serieus: het valt allemaal echt heel erg mee hoe t hier is in israel. Het is hier stukken veiliger en rustiger dan bijvoorbeeld amsterdam, rotterdam of Den Haag.

@ Bas Blom


en liggen er geen koelkasten in de berm weg te rotten.

en ligt er niet zoveel als om de aarde kan kilometer van dat zwarte slang in tuinen.

terwijl de oorspronkelijke bewoners dorst en honger hebben en af en toe over de muur mogen om rotzooi op te ruimen.

zo, ik ben wat agressief vandaag geloof ik :D

het is in de gaza en west. jordaanoever waar de koelkasten liggen te rotten in de berm. gaza/WJO is NIET israel!

Zwarte slangen? nog geen enkele gezien hier, ook niet in al die jaren dat ik hier gewoond heb.

Over de oospronkelijke bewoners. Dat zijn de joden. Die hebben hier EEUWENLANG gewoond, tot de arabieren en moslims ze af gingen maken en het land gingen inpikken. DOH! natuurlijk willen de joden het land terug. Logisch toch? Stomme arabieren hier ook. Maar denken dat het HUN land is. Nee, het is van de joden. Laat ze Arabieren maar kreperen voor de komende 600 jaar. Dan weten ze hoe het was voor de Joden. What goes around, comes around. Stomme sukkels.

bass blom
27 augustus 2007, 13:58
ik ben er in 1998 geweest.
talloze koelkasten fornuizen en andere shit gezien.
in tel aviv geweest, haifa.. niet in gaza waar mn nicht woonde als laatste met 24/7 soldaten om haar heen..
dat slang zit in de tuinen ingebouwd ;) opdat de plantjes mooi groen zijn.

fred dons
27 augustus 2007, 14:32
Over de oospronkelijke bewoners. Dat zijn de joden. Die hebben hier EEUWENLANG gewoond, tot de arabieren en moslims ze af gingen maken en het land gingen inpikken. DOH! natuurlijk willen de joden het land terug. Logisch toch? Stomme arabieren hier ook. Maar denken dat het HUN land is. Nee, het is van de joden. Laat ze Arabieren maar kreperen voor de komende 600 jaar. Dan weten ze hoe het was voor de Joden. What goes around, comes around. Stomme sukkels.

kom op Orpheo, ik ben beter van je gewend

marc_o
27 augustus 2007, 14:49
Als dit ontaard in een Jood/Palestijns-, oftewel "Boring as Hell Kut-topic", snap ik er niks meer van! Bijzonder ongepast off-topic heren!

bass blom
27 augustus 2007, 14:57
Als dit ontaard in een Jood/Palestijns-, oftewel "Boring as Hell Kut-topic", snap ik er niks meer van! Bijzonder ongepast off-topic heren!

oeps, excuus. http://www.internut.nl/phpBB2/images/smiles/bag.gif

Kim Wilson
27 augustus 2007, 15:05
My bad, I'm sorry. :chicken:

Rinze
27 augustus 2007, 16:02
:D altijd leuk die onderwerpen die zomaar ineens binnen sluipen en die gegarandeerd meteen uitbloeien tot een verbaal vuurwerk. Ook altijd zo moeilijk om niet meteen mee te gaan doen :stop:

zucht...

marc_o
27 augustus 2007, 16:08
Al met al ben ik benieuwd wat Orpheo vindt van deze fake Gibsun. Mocht ie er zo uitzien als op die foto's is het in ieder geval een mooi schilderijtje.

Die Ibanezzen zien er in ieder geval echt verschrikkelijk slecht uit overigens, geweldig!

Noid
27 augustus 2007, 17:19
Over de oospronkelijke bewoners. Dat zijn de joden. Die hebben hier EEUWENLANG gewoond, tot de arabieren en moslims ze af gingen maken en het land gingen inpikken. DOH! natuurlijk willen de joden het land terug. Logisch toch? Stomme arabieren hier ook. Maar denken dat het HUN land is. Nee, het is van de joden. Laat ze Arabieren maar kreperen voor de komende 600 jaar. Dan weten ze hoe het was voor de Joden. What goes around, comes around. Stomme sukkels.

Ai ... zucht ... Ik krijg een heel vervelend verdrietig gevoel bij deze tekst ... Dit soort zaken zijn voor mij dus echt niet logisch en ik vind het ook totaal ongepast in dit topic.

Orpheo
28 augustus 2007, 07:20
mijn chinese 'good friend' heeft rare trekjes. zo zegt ie 'tis verzonden' zo zegt ie 'ik wil nog 100$ omdat ik anders niet kan verzenden'. Ik heb 'm even geconfronteerd met zijn eigen uitspraken.

De kerel van ebaysoho heb ik ook op msn, en verzend niet naar NL, omdat ze in NL te streng zijn qua import uit china (vooral nep-waar). ik ben benieuwd hoe het afloopt met de nep gibson. ik heb eigenlijk al geen zin meer in dat apparaat, en ben alweer aan het kijken naar n andere gitaar.

Rinze
28 augustus 2007, 07:27
Hmm. Ik hoor het al, ben blij dat ik er niet aan begonnen ben.

Orpheo
28 augustus 2007, 07:30
Hmm. Ik hoor het al, ben blij dat ik er niet aan begonnen ben.
ach, het is wel lache om die chinees te confronteren met wat ie gezegd heeft. eerst is 't 'tis verzonden, trackingnummer geef ik je zo' en nu is t, nog niet verzonden, hoest nog effe 100$ op. ben benieuwd wat ie te zeggen heeft. Hij hecht veel waarde aan een soepele transactie en hoge, positieve, feedback. dus ik dreig met negatieve feedback als ie niet doet wat ie gezegd heeft. En ik geef bij ebay aan dat het een bedrieger is. OF ie daarvan wakker ligt? Geen idee. ik lig er in ieder geval niet wakker van. ik heb andere zorgen aan m'n hoofd.

Orpheo
28 augustus 2007, 08:42
hij heeft net foto's gestuurd van het pakket, en hoe de gitaar in de koffer, in het pakket werd geschoven, en ik heb gekeken op de site van de courier waar hij 't mee verzendt, en t lijkt wel te kloppen, hoe raar 't ook moge klinken. ik heb een compromis gemaild, en ik ben benieuwd wat ze zeggen.

Franc
28 augustus 2007, 08:44
Waarom bedelt hij dan nog om 100USD extra?

Orpheo
28 augustus 2007, 08:49
Waarom bedelt hij dan nog om 100USD extra?

oh, dat klopt. t bedrijf waar hij t eerst mee wilde verzenden verzendt a: niet vanuit waar hij zit b: deze pakketen niet naar nederland vanuit china. dus hij doet 't met een andere toko, en die kost meer. dat klopt. heb ik even opgezocht.

bass blom
28 augustus 2007, 09:22
klinkt een beetje als namaak nigeria scam.

Orpheo
28 augustus 2007, 10:18
klinkt een beetje als namaak nigeria scam.

neuh; die sturen je niet n lading foto's met jou naam, adres, en andere gegevens erop.

en NEE, bankgegevens en specifieke privegegevens hebben ze niet. tis gestuurd naar n postadres.

bass blom
28 augustus 2007, 10:26
dat na de deal om meer vragen deed me er aan denken ;)

Franc
28 augustus 2007, 10:33
Geeft in ieder geval geen blijk van serieus en eerlijk zakendoen.

Je mag verwachten dat ze weten hoeveel het kost om spullen te verzenden.

Speeddemon
28 augustus 2007, 11:02
Is het dan bij Manu veel soepeler gelopen en hoe heeft Manu hem WEL kunnen importeren in NL?

En wat de neuk doet Orph ineens in Israël? :o

(PS. volgens mij was het land ooit van de Filistijnen, voordat er überhaupt sprake van Palestijnen en Joden waren. En zelf zeg ik: gun die Palestijnen hun beetje grond en ben van 't gezeik (wat al sinds 19-fuckin'-48 duurt!) af! )

http://nl.wikipedia.org/wiki/Filistijnen

bass blom
28 augustus 2007, 18:52
En deze dan heren ... echt of fake?
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=190144464474&ih=009&category=10171&ssPageName=WDVW&rd=1
De verkoper komt uit NL, maar het instrument schijnt zich in England te bevinden.

Uiteindelijke biedprijs: EUR 900,00

:lp:

Noid
28 augustus 2007, 20:24
Uiteindelijke biedprijs: EUR 900,00

:lp:Brilljant voor een gitaar waar je nog niet eens het serienummer van kunt zien in de tekst of de foto's, om te controleren of dat in ieder geval wel klopt ..... Vooral ook omdat er geen minimumprijs was bepaald. Dus of iemand heeft enorm veel mazzel, of iemand wordt vet genaaid.

Orpheo
29 augustus 2007, 01:03
@ speeddemon: ik ben daar nu op vakantie, en ik kom daar eigenlijk vandaan. ik heb daar een vrachtlading familie wonen, NIET normaal....

Ik weet niet t hoe en wat van Manu, maar de verkoper van ebaysoho heeft me verzekerd NIET te verzenden naar NL, en het ook niet gedaan te hebben de afgelopen maand. Van daarvoor wist 'ie t niet zeker, maar ik had geen zin om te wachten op zijn respons nadat ie t opgezocht had.

Ik wacht netjes op de info die ik doorkrijg.

@ bass blom: hij verzond het met die andere toko, maar t bleek dat t meer kost dan met de eerste koerier die we kozen. Zoals ik zei; dat klopt als een zwerende vinger. Ik wacht het allemaal netjes af.

er zijn 3 opties;

1:Komt er niks door? Niks aan de hand; alles cancelen met visa.
2:Komt er een leuke gitaar door, niveau epi, heb ik een tof ding met supergave looks, voor een spotprijs.
3:Mocht er een baksteen komen, zeg ik gewoon dat er niks is gekomen, en verder: zie optie 1. gewoon met een andere handtekening signeren :)

Speeddemon
29 augustus 2007, 09:30
Maar jij hebt de jouwe dus ook bij Seller887 besteld/gekocht?

Ik volg dit topic natuurlijk gewoon verder, want wie weet komt er voor mij een 3-pickup LPC of Frehley-sig, om rookbommen in te bouwen. :zz:

Orpheo
29 augustus 2007, 13:08
Maar jij hebt de jouwe dus ook bij Seller887 besteld/gekocht?

Ik volg dit topic natuurlijk gewoon verder, want wie weet komt er voor mij een 3-pickup LPC of Frehley-sig, om rookbommen in te bouwen. :zz:

jep. en als deze netjes aankomt, haal ik daar (voor ik hier post :cool:) een nieuwe : :lp:

Sten_Vampire
29 augustus 2007, 23:21
jep. en als deze netjes aankomt, haal ik daar (voor ik hier post :cool:) een nieuwe : :lp:

wat voor gitaar heb je genomen met welke elementen? ben benieuwd of de emg's echt zijn als je de gitaar hebt;), dus als je die info ff door zou willen geven graag :D

Orpheo
29 augustus 2007, 23:24
wat voor gitaar heb je genomen met welke elementen? ben benieuwd of de emg's echt zijn als je de gitaar hebt;), dus als je die info ff door zou willen geven graag :D
ik heb niet n gitaar genomen waar emg's inzaten. ik heb n supreme genomen met een sick fuck inleg. ik hoop dat de inleg 'echt' is en niet geschilderd. zo ja, dan is dat echt genaaid. maar goed, ik zien t wel :)

ben vanhoof
30 augustus 2007, 15:11
Heel die gibson headstock, is dat een inlay of een print? Zou je dat makkelijk zelf kunnen namaken?

ponq
31 augustus 2007, 12:59
Kvind t toch wel interessant... ook al is t een nepperd. Dit is volgens mij van dezelfde verkoper (iig foto's lijken t zelfde). Een foto van een 'kale' gibson LP in aanbouw. Wellicht dat je wat kan zeggen over de kwaliteit?

http://www.musoland.com.cn/pic/digi/0800_more4.jpg
http://www.musoland.com.cn/pic/digi/0800_more3.jpg

http://www.musoland.com.cn/more_pic.asp?ProdId=0800


Kben zelf wel geinteresseerd in de Gretsch die ie heeft staan:


http://www.musoland.com.cn/pic/digi/0003_more6.jpg
http://www.musoland.com.cn/more_pic.asp?ProdId=0003

Die WF van Ricktekent staat er ook :P :
http://www.musoland.com.cn/pic/digi/0507_more4.jpg
(wel 90% goedkoper en wel een slechte kopie)

Rinze
31 augustus 2007, 13:11
Lijkt er in ieder geval op dat er een massieve top op zit, de vraag is alleen of de houtsoorten ook kloppen, maar het ziet er niet verkeerd uit.

cas121
31 augustus 2007, 13:15
Ik denk eerder dat de vraag is of wat je daar ziet ook zoiets is als wat je krijgt...

Orpheo
31 augustus 2007, 14:32
hmm die semihollow LP is interessant....

Orpheo
31 augustus 2007, 14:40
http://www.musoland.com.cn/pic/digi/0803_more3.jpg


alleen jammer van t headstockinleg....

edit:

ik heb 'm gekocht. Ik ben heel benieuwd hoe ie is. ik heb die persoon online gehad op msn, en even 100 dollar af zitten dingen :) mooi succesje, vind ik zo. de verkoper heeft me verzekerd

a: dat t geen gibson is, maar een replica met gibson op t headstock met topkwaliteit hout; dat laatste neem ik met een flinke korrel zout,maar voor wat ik hiervoor betaald heb, kan je in NL geen epi LP special kopen...

b: dat de toets ebben is.

Mocht het echt junk zijn, dan doe ik weer wat ik voorheen ook deed: visa inschakelen (en van te voren met n andere handtekening tekenen).

Sten_Vampire
2 september 2007, 14:43
weet je ook wanneer die gitaar van die seller(xxx) aankomt?
ben erg benieuwd :hippie:

Orpheo
2 september 2007, 14:46
weet je ook wanneer die gitaar van die seller(xxx) aankomt?
ben erg benieuwd :hippie:

waarschijnlijk ergens deze week. Ik weet 't nog niet precies :) hangt van de douane in NL af. als ze zien 'lage waarde'dan is 't fuck it, de groeten. als ze moeiljk doen, is t minder chill.

nevyn292
2 september 2007, 14:56
ik wil nog wel effe een review he :cooler:

Rinze
2 september 2007, 16:03
Ik denk eerder dat de vraag is of wat je daar ziet ook zoiets is als wat je krijgt...

Als ik er eentje besteld had zou ik me dat ook ten zeerste afvragen, zou geen oog dichtdoen vrees ik.

Orpheo
3 september 2007, 23:57
goed, gibson 1 is binnen! het is precies degene die in de ad stond.

ik heb nog niet versterkt kunnen spelen, maar unplugged klinkt t zeker niet verkeerd. ik moet nog even t fretboard schoonmaken (zit wat zooi, gruis achtig) op, maar dat is zo verholpen. de frets zelf zijn afgewerkt, epi kwaliteit. De hele gitaar is eigenlijk epi kwaliteit (voor de prijs van een richwood, met de looks van een gibson!). ze hebben een paar kleine 'foutjes' gemaakt qua binding (overgangen) maar het is geen multi ply binding, maar abalone purfling. ook op t headstock. dat het geen echt abalone is, lijkt mij logisch. idem voor inleg op fretboard. maar het is wel echte INLEG.

ik heb er ook een toffe case bijgekregen, en t verzenden duurde maar 3 dagen. netjes, lijkt mij.

over t headstock: het is zeker zo dat, nu ik 't IRL zie, de headstockshape iets anders is dan normaal; de bump is echt kleiner dan bij n normale gibson. hoe het ook zei; het is een leuke plank, en speelt heel licht.

ponq
4 september 2007, 07:56
klinkt goed!

Ik ben benieuwd hoe ie versterkt klinkt en hoe de pups zijn.

Kan je foto's maken? En je zit nu in Israel toch? Zijn internationale leveringen daar altijd zo snel?

Orpheo
4 september 2007, 08:04
ik heb 't laten versturen naar nederland, en tot mijn zeer zeer grote spijt zit ik weer in deze modderpoel....

meer foto's komt later.

Dude
4 september 2007, 10:41
foto's please !?

ponq
4 september 2007, 15:50
Je hebt tegenwoordig ook digitale camera's he, dan hoef je t rolletje niet meer te (laten) ontwikkelen... kan je een stuk sneller foto's hier laten zien!





;)

Orpheo
4 september 2007, 16:14
Je hebt tegenwoordig ook digitale camera's he, dan hoef je t rolletje niet meer te (laten) ontwikkelen... kan je een stuk sneller foto's hier laten zien!





;)

ja maarrr....


ik kwam pas gisteravond laat thuis; foto's kunnen dan niet, besides, ik heb andere dingen te doen dan foto's maken... belangrijkere dingen :chicken:

Kim Wilson
4 september 2007, 16:16
ja maarrr....


ik kwam pas gisteravond laat thuis; foto's kunnen dan niet, besides, ik heb andere dingen te doen dan foto's maken... belangrijkere dingen :chicken:
Wat dan? Neuken? Kan me niet voorstellen dat er nog meer dingen zijn die belangrijker zijn...

Orpheo
4 september 2007, 16:17
Wat dan? Neuken? Kan me niet voorstellen dat er nog meer dingen zijn die belangrijker zijn...

hoe raad je t zo... kheb mn vriendin 2 weken niet gebatst, uhm.... gezien.....mag ik? :P

Kim Wilson
4 september 2007, 16:18
hoe raad je t zo... kheb mn vriendin 2 weken niet gebatst, uhm.... gezien.....mag ik? :P
Van mij wel. Al schijt je haar er helemaal onder!

Luke-wannabe
4 september 2007, 16:19
Van mij wel. Al schijt je haar er helemaal onder!
Fucking sick!

Orpheo
4 september 2007, 16:19
Van mij wel. Al schijt je haar er helemaal onder!

en terwijl ik dit lees, schep ik de derrie uit haar oren :)

Kim Wilson
4 september 2007, 16:21
:seriousf:


Fucking sick!
Hey! Orph begon over batsen! :o

Luke-wannabe
4 september 2007, 16:23
Ja maar dat schijten.....!

Kim Wilson
4 september 2007, 16:25
Ja maar dat schijten.....!
Vraag Vulvasonic maar!




(batsen betekent schijten in het Nijmeegse :sssh: )

Mr.Fingers
4 september 2007, 16:31
hoe raad je t zo... kheb mn vriendin 2 weken niet gebatst, uhm.... gezien.....mag ik? :P

Denk ook even aan de mensen zonder vriendin hier :( (onderhand toch ook al meer als 16maand --> My God, ik ben zielig :roll: )

Orpheo
4 september 2007, 16:32
Denk ook even aan de mensen zonder vriendin hier :( (onderhand toch ook al meer als 16maand --> My God, ik ben zielig :roll: )

dude,als zelfs ik n vriendin kan krijgen, moet iedere kerel dat kunnen :P

rickert
4 september 2007, 16:33
Amen to the mooie zelfspot :hippie:

Mr.Fingers
4 september 2007, 16:36
Het ligt waarschijnlijk aan de geur van rotte beemsterkaas, natte schapen (lanoline voor de scheikundigen onder ons) en gefermenteerde voetschimmel die ik verspreid :)

effkes terug on topic... IK WIL FOTO'S!!!

Orpheo
4 september 2007, 16:39
Amen to the mooie zelfspot :hippie:

ja, was een verrassing he? :D dat ik zo'n mooie meid aan de haak heb kunnen slaan.

bert k
4 september 2007, 16:43
Zullen we weer een beetje on topic gaan?:)


Over die abalone inleg, ik las ooit op een amerikaans forum: Expensive guitars have mother-of-pearl inlay, cheap ones have mother-of-toiletseat.

fred dons
4 september 2007, 16:46
Zullen we weer een beetje on topic gaan?:)


Over die abalone inleg, ik las ooit op een amerikaans forum: Expensive guitars have mother-of-pearl inlay, cheap ones have mother-of-toiletseat.

helaas, gibson lp standards hebben mother of toilet seat dus het gaat niet altijd op (de custom heeft wel MOP)

FC Spoiler
4 september 2007, 17:02
Van de Douane site:

Op grond van deze bepalingen is onder meer de invoer van de hierna genoemde goederen in Nederland verboden of hebt u voor de invoer van deze goederen een vergunning nodig.

wapens en munitie;
kinderporno.
geneesmiddelen;
verdovende middelen;
bepaalde levensmiddelen;
bedreigde uitheemse dier- en/of plantensoorten;
vlees en vleesproducten;
planten en bloemen;
namaakgoederen;
goederen die kunnen dienen om verdovende middelen te vervaardigen (precursoren);
cultuurgoederen;
vuurwerk;
stoffen die de ozonlaag aantasten (bijvoorbeeld spuitbussen die chlooretheen bevatten);
cadmiumhoudende stoffen.
Klik (http://www.douane.nl/particulier/internetaankopen/internetaankopen-05.html#P42_4753)

Volgens mij het 2e draadje met een Illegaal karakter in dit forumonderdeel... niet echt verstandige dingen om zo openbaar op het internet te bespreken. ;)

Volgens mij maakt het ook niet uit of er Gibson, een iets andere naam of niks op de kop staat... dit kan (imho) gewoon niet :stop:

fred dons
4 september 2007, 17:06
de douane zegt ook dat je voor eigen gebruik max 3 stuks aan neppers de grens over mag meenemen (wat ik verder wel een onzinnige regel vind, verboden is verboden)

Rinze
4 september 2007, 17:13
Terwijl je je vriendin bedient kun je toch wel even een paar fotootjes maken? Snapt ze vast wel.

FC Spoiler
4 september 2007, 17:17
de douane zegt ook dat je voor eigen gebruik max 3 stuks aan neppers de grens over mag meenemen (wat ik verder wel een onzinnige regel vind, verboden is verboden)

Is dat wel zo? Ik kan er niks over vinden op de site, ik neem aan dat die wel actueel is...

Vond wel dit:


Namaak goederen
Als u een intellectueel eigendomsrecht op een product hebt, mag een ander dat niet namaken, tenzij u daar uitdrukkelijk toestemming voor geeft. Als u denkt dat uw intellectueel eigendomsrecht wordt of zal worden geschonden in Nederland of in een andere lidstaat van de EU, kunt u de Douane vragen om hier tegen op te treden.

Als de Douane uw verzoek goedkeurt en de Douane treft bij een controle de goederen aan die u in uw verzoek hebt beschreven, dan houdt de Douane de goederen tegen. Daarvan krijgt u vervolgens bericht zodat u de mogelijkheid hebt om vast te stellen of er echt inbreuk wordt gemaakt op uw intellectuele eigendomsrecht. Als dat zo is, kunt u een gerechtelijke procedure te beginnen.

Ook kan het gebeuren dat de Douane tijdens een controle een mogelijke inbreuk op intellectuele eigendomsrechten vaststelt, zonder dat de merkhouder vooraf een verzoek heeft gedaan. De Douane zal in dat geval contact met de merkhouder opnemen. De merkhouder kan vervolgens stappen ondernemen om zijn rechten te beschermen.

Verdere informatie kunt u vinden in de brochure over intellectuele eigendomsrechten. Deze brochure kunt u opvragen bij uw douanekantoor. De adresgegevens vindt u bij Contact. Ook kunt u contact opnemen met de afdeling van de Douane die zich bezighoudt met namaak goederen:

Belastingdienst/Douane Noord/Kantoor Groningen
Afdeling IER
Postbus 380
9700 AJ Groningen

fred dons
4 september 2007, 17:20
ik kan zo snel de douane link niet vinden maar onlangs was er een intervieuw met een douanier die dit bevestigde

http://www.veelzijdigmaleisie.nl/nepartikelen-maleisie.htm

rjong999
4 september 2007, 18:11
als je nepgoederen importeert voor eigen gerbuik maak je daarbij geen inbreuk op het merkenrecht dat een ander (bijv. gibson) heeft. De verkoper heeft dat wrs wel gedaan, maar daar heb jij weer niks mee te schaften. Het is iets anders als je dat voor commreciele doeleinden doet. Vandaar de grens van 3 stuks (hoewel 3 gibsons natuurlijk voor privedoeleinden wel wat aan de magere kant is, de meeste gitaarnetters hebben meer gibsons in huis dan de meeste gitaarwinkels) (en terecht)

Orpheo
4 september 2007, 18:49
ik kon t me ook herinneren dat je er 3 mocht invoeren.

Orpheo
4 september 2007, 19:11
Terwijl je je vriendin bedient kun je toch wel even een paar fotootjes maken? Snapt ze vast wel.

gitaar is thuis; ik ben in amsterdam.

Orpheo
4 september 2007, 19:30
de gitaarfoto's van de verkoper (de foto's van MIJN gitaar dus!) heb ik hier al gepost....

Vonk
4 september 2007, 19:41
Zo werkt dat niet: de eigenaar dient actuele foto's te posten van ieder detail van de gitaar, kort na het bekendmaken dat de gitaar in diens bezit is.

bass blom
4 september 2007, 19:41
blijf ze nog maar ff lekker pesten orph :D

Orpheo
4 september 2007, 19:48
Zo werkt dat niet: de eigenaar dient actuele foto's te posten van ieder detail van de gitaar, kort na het bekendmaken dat de gitaar in diens bezit is.

zet het in de forumregels dan!!!!!!

opzetje:

Ieder forumlid dient binnen 24 uur na het vermelden van het hebben van een nieuwe gitaar (electrisch, akoestisch, bas) of versterker, er foto's van te plaatsen. Zo niet, is een ban van 96 uur van toepassing.

Vonk
4 september 2007, 19:49
Hehe ik heb die regel niet verzonnen, het is een regel die officieus op ieder gitaarforum in de hele wereld gehanteerd wordt ;)

Orpheo
4 september 2007, 19:53
Hehe ik heb die regel niet verzonnen, het is een regel die officieus op ieder gitaarforum in de hele wereld gehanteerd wordt ;)

en wat is dan de algemene straf? :D

bass blom
4 september 2007, 20:00
straf, zeer offtopic..

ik deed ooit met een vriend voor de lol mee aan een talentenjacht
een echte waar ook zingende zagen enzo waren :D
hadden we 2 backingtracks gemaakt van hepie en hepie
ik lig op me kussen stil te dromen
en nog zo iets.. (wij waren dus grepie en grepie)
dat speelden wij dus op vette gitaren, beiden keurig in driedelig pak.
werden onze gitaren in beslag genomen door de juryvoorzitter.





















die zelf veel lol had gehad met trekzak inspelen op de tracks :D
(ron westerbeek, leeft ie nog?)

Vonk
4 september 2007, 20:38
en wat is dan de algemene straf? :D

Nog meer mekkeren en dreigen, veilig vanachter de computer ;)

Rinze
4 september 2007, 21:28
gitaar is thuis; ik ben in amsterdam.

Home is where the guitar is...

manu
4 september 2007, 21:38
hé bass...
zie je nou...alles verliep goed..
net als bij mij...maar je bent voor die
prijs ook meer dan tevreden..of niet?!
heb je hem ook al getest via je versterker?!
klingt die ook goed?!

ga er nog een bestellen maar moet nog ff kijken
welke...zou jij voor dat geld ook nog een kopen?!

cheers,

manu(die een heele gibsunhype heeft veroorzaakt :cooler: )

Dude
4 september 2007, 21:40
Van mij wel. Al schijt je haar er helemaal onder!

als die dr van jou na 2 weken sex al onder mag schijten wat doe jij dan in godesnaam met moeders de vrouw hans....

ben vanhoof
4 september 2007, 21:48
hé bass...
zie je nou...alles verliep goed..
net als bij mij...maar je bent voor die
prijs ook meer dan tevreden..of niet?!
heb je hem ook al getest via je versterker?!
klingt die ook goed?!

ga er nog een bestellen maar moet nog ff kijken
welke...zou jij voor dat geld ook nog een kopen?!

cheers,

manu(die een heele gibsunhype heeft veroorzaakt :cooler: )

Hoe voelt de gitaar aan? Is de hals vrij dik? Weegt de gitaar veel? Zijn de fretten jumbo of extra jumbo of medium? Is de brug goed afstelbaar?

bass blom
4 september 2007, 22:23
hé bass...
zie je nou...alles verliep goed..
net als bij mij...maar je bent voor die
prijs ook meer dan tevreden..of niet?!
heb je hem ook al getest via je versterker?!
klingt die ook goed?!

ga er nog een bestellen maar moet nog ff kijken
welke...zou jij voor dat geld ook nog een kopen?!

cheers,

manu(die een heele gibsunhype heeft veroorzaakt :cooler: )

ehm.. ik heb niet zo'n ding besteld hoor, tja er komen tegenwoordig zomaar dingen aan de deur dus wieweet :D

manu
4 september 2007, 23:10
ehm.. ik heb niet zo'n ding besteld hoor, tja er komen tegenwoordig zomaar dingen aan de deur dus wieweet :D


uuhmmm...verkeerd gelezen :) ...maar wie weet...hahahaaaa..

TimmU
4 september 2007, 23:24
er staat nog steeds dat ze niet verzenden naar Nederland, heeel jammer,een 2halzige gibsUn (12/6 string ) is toch iets wat ik graag zou willen hebben, veel kwaliteit of niet... iemand al erachter of ze tóch wel sturen? en een eindconclusie over de GibsUns , gaat compleet gitaarnet nu onze geelhuid leegkopen,of valt het allemaal een beetje tegen..?

Daemon
4 september 2007, 23:26
Damn, ik lees dit hele topic nu net pas door. Maar very interesting :) Al ben ik ook benieuwd naar wat iemand anders ook al zei:


Hoe voelt de gitaar aan? Is de hals vrij dik? Weegt de gitaar veel? Zijn de fretten jumbo of extra jumbo of medium? Is de brug goed afstelbaar?

Orpheo
5 september 2007, 00:00
Hoe voelt de gitaar aan? Is de hals vrij dik? Weegt de gitaar veel? Zijn de fretten jumbo of extra jumbo of medium? Is de brug goed afstelbaar?

de mijne voelt aan als een epi :) de hals is medium D shaped, de gitaar weegt redelijk wat, maar niet exhorbitant veel. de frets zijn jumbo tot extra jumbo. de brug is gewoon tune o matic + stoptail, en al goed geintoneerd. de hals is gewoon goed af te stellen.

Orpheo
5 september 2007, 00:48
het middenelement doet volgens mij helemaal niet mee..... ik ben nog wat confuus wat de bedrading betreft, maar ik ben vooral te lui om de snaren wat te ontspannen :P

de halspup is een mooie 6.3k ohm, maar de brugpup is 13,45k!! verder is e back singlepiece mahonie, de hals 3 delig (losse hak eraan, head ook los)Het idee dat dit uit de epifabrieken komt word steeds sterker. het is echt de epi-style van binden bij de headstock/halsovergang. De lak ruikt ook typisch epiphone zeg maar. maar goed, dat zegt niks natuurlijk. de vorm en kleur van de binding, de manier van binding afwerken en 't formaat sidedots zegt weer meer. De switch en pots lijken ook heel erg sterk op de pots van epi (de manier van bedraden ook). Lache toch? een epi custom custom voor de prijs van een epi LP special bolt on.

edit: hals is 11.95k. mid zat nog aan de halspot gesoldeerd. effe losgekoppeld. nu doet alles t zoals t hoort.

Kim Wilson
5 september 2007, 07:20
als die dr van jou na 2 weken sex al onder mag schijten wat doe jij dan in godesnaam met moeders de vrouw hans....
Sssst, straks is mijn burgerlullestatus niet geloofwaardig meer. :sssh:

ponq
5 september 2007, 07:56
uhm....

foto's?

Rinze
5 september 2007, 08:38
Sssst, straks is mijn burgerlullestatus niet geloofwaardig meer. :sssh:

Je hebt wel iets met poep, kijk maar naar je sig. Beetje blijven hangen in de anale fase? :chicken:

Kim Wilson
5 september 2007, 08:41
Je hebt wel iets met poep, kijk maar naar je sig. Beetje blijven hangen in de anale fase? :chicken:
Ach, schijt toch op man!! http://smileyjungle.com/smilies/angry14.gif

almarvk
5 september 2007, 08:44
Er is geloof ik gevraagd om ontopic te blijven! De volgende die weer loopt te zeiken krijgt van mij forumvakantie.

Rinze
5 september 2007, 09:03
Er is geloof ik gevraagd om ontopic te blijven! De volgende die weer loopt te zeiken krijgt van mij forumvakantie.

Sorry baas...

Rinze
5 september 2007, 09:09
Bij die seller nummer zoveel is nu weer de hele zooi van Ebay afgehaald of vergis ik me nu? Ik dacht net, laat ik toch nog eens kijken...

Dude
5 september 2007, 10:42
De lak ruikt ook typisch epiphone zeg maar. maar goed, dat zegt niks natuurlijk.

hahaha die was mooi !!


anyway.... waar blijven de foto's joh....

ben vanhoof
5 september 2007, 10:44
Nog effe n vraagje: Op de foto's te zien blinkt die gouden hardware toch niet erg hard tegenover die vanop een epi of gibson lp. Heeft dit te maken met de kwaliteit van de foto's of is die hardware gewoon niet zo bling bling (wat ik eig wel wil op een witte lp custom)

ponq
5 september 2007, 14:38
Bij die seller nummer zoveel is nu weer de hele zooi van Ebay afgehaald of vergis ik me nu? Ik dacht net, laat ik toch nog eens kijken...

Is al een tijdje zo, volgens mij.

Rinze
5 september 2007, 14:47
Is al een tijdje zo, volgens mij.

Gisteren nog niet...

ponq
5 september 2007, 14:50
Gisteren nog niet...

Toen ik 1 of 2 pagina's terug die foto's linkte was ie al wel weg/leeg.

Ik ben benieuwd wat je gisteren gezien hebt dan.

Rinze
5 september 2007, 15:07
Toen ik 1 of 2 pagina's terug die foto's linkte was ie al wel weg/leeg.

Ik ben benieuwd wat je gisteren gezien hebt dan.

46 gitaren.