PDA

View Full Version : Marshall serienummers



Lomeos
20 januari 2003, 20:53
Weet iemand of er on-line een mogelijkheid is om serienummers van (oude) Marshall versterkers te controlleren? Ik heb een (vermoedelijk) Marshall JMP 50 lead (plexi) van rond '68 - '71 en ben wel eens benieuwd naar de leeftijd.

Lomeos

mathe
20 januari 2003, 21:02
Lomeos,
Met een JMP50 plexi is het erg lastig dateren aan de hand van het serienummer. Stuur me een foto van de binnenkant van het chassis en ik kan je wellicht meer vertellen over het bouwjaar.

Lomeos
20 januari 2003, 21:10
Thanks. Ik heb ondertussen wat extra info gevonden op http://www.legendarytones.com/marshalle.htm
Afgaande op hun beschrijving zou het een '68 of '69 zijn.

Versterker staat in oefenruimte, dus het kan een paar dagen duren eer ik een foto kan schieten (sowieso niet voor vrijdag). In ieder geval bedankt. Als ik een foto heb gemaakt zal ik hem zeker sturen.

mathe
20 januari 2003, 21:14
Tussen een 68er en 69er kan nogal een verschil zitten. Ik wacht je foto('s) af !
Marc

McCloud
20 januari 2003, 21:28
Geef het serienummer maar ff. Ik vraag het wel ff na (ik ken wat mensen die zo'n 'The History of Marshall' boek hebben. Daar kan je het zo in opzoeken).

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: McCloud op 2003-01-20 21:29 ]</font>

mathe
20 januari 2003, 21:42
Sorry McCloud maar die vlieger gaat hier niet op. Je kunt een Marshall van NA Juli 1969 inderdaad dateren met het serienummer maar van daarvoor niet.
Ik heb trouwens zelf dat boek ook :smile:

McCloud
21 januari 2003, 00:13
Wist ik niet. Dan gaat het over. Toch nog ff een vraagje. Hoe zou je aan de hand van de foto's dan kunnen bepalen hoe oud de versterker is?

mathe
21 januari 2003, 06:21
Door te kijken naar het type schakeling en de gebruikte componenten.

Lomeos
21 januari 2003, 10:12
Zodra ik het serienummer heb zal ik het doorgeven. Ik denk namelijk dat 'ie van '68 - '69 is, maar het kan natuurlijk ook later zijn.

Kan iemand me misschien het isb-nummer van dat boek geven. Wil het ook wel hebben eigenlijk.

mathe
21 januari 2003, 11:27
Als hij een plexiglas frontpaneel heeft (zoals je beschreef) kan hij bijna niet van na 1969 zijn.

The history of Marshall:
ISBN 0-7935-2509-8
Auteur is Michael Doyle
Uitgever is Hal Leonard Publishing Corp.
Ik heb de eerste uitgave uit 1993. Ik weet niet of er intussen een vernieuwde uitgave is. Het is een mooi boek met een groot aantal wetenswaardigheden. Achterin staan nog een behoorlijke hoeveelheid schema's maar de meeste kun je op Internet ook vinden. Wat ik mij ervan herrinner was het destijds een vrij prijzig boek (rond de 70 gulden).
Marc