PDA

View Full Version : Jcm 900 2501 mark 3 geschikt voor speedrock?



jubei
21 augustus 2007, 18:44
ben van plan om deze combo aan te schaffen
maar weet iemand of je er ook een lekker geluidje zoals zeke,peter pan speedrock etc uitkan krijgen dus zeg maar acdc on speed

AART
21 augustus 2007, 19:19
Ja.

De Mark III is de SL-X en een hele leuke hardrockbak.

jubei
22 augustus 2007, 12:31
en ik vraag me ook af de combo is nogal van een klein formaat is de versterker verder wel hetzelfde als de head versies? omdat die een stuk groter (breder) zijn volgens mij

jubei
22 augustus 2007, 16:31
ga er straks trouwens heen,waar moet ik nou een beetje op letten bij aanschaf van een 2de handse buizen versterker?

Sarco
22 augustus 2007, 16:43
Dat de klank goed is :p

Verder kun je ook nog letten op krakende potentiometers, checken of alle jacks nog goed zijn, de lampen moeten ongeveer egaal oplichten, etc... Probeer er ook minstens een half uur op te spelen als dat lukt, terwijl let je op volume drops, krakende geluiden of soorten buzz. Waar je ook op kunt letten zijn scheuren in de tolex als die er zijn, niet dat die de kwaliteit van de versterker beïnvloeden maar ze kunnen wel eventueel een reden zijn om de prijs wat te laten zakken.

Joey Handsome
22 augustus 2007, 17:55
Toch, bij bands als Zeke en PPS denk je gelijk aan JCM800.

Piekhaar
22 augustus 2007, 18:19
Toch, bij bands als Zeke en PPS denk je gelijk aan JCM800.
Op Rocking hard in 2006 speelde hij over een JCM900 (weet niet of het een SL-X of een dual reverb was). Dus daar kan het ook mee.

Braindead
22 augustus 2007, 18:30
Volgens mij is de Mark III wel iets anders als de sl-x. Het is de voorloper ervan dacht ik. Heb beide namelijk weleens 1 op 1 vergeleken maar merkte duidelijke verschillen. Ga liever voor een sl-x

jubei
22 augustus 2007, 19:09
ben dus net geweest en is niet geworden het geluid was wel goed,maar naar inderdaad 20/30 min spelen ging de amp haperen zeg maar wanneer je kabel niet helemaal goed is(maar daar lag het niet aan verschillende kabels en gitaren getest.nu laat de verkoper hem na kijken,wat kan dit geweest zijn?

Sarco
22 augustus 2007, 19:20
Waarschijnlijk de eindbuizen die versleten waren..

jubei
22 augustus 2007, 19:22
als het dit is heb ik nog wel interesse want hij liet hem nakijken en maken dus als het alleen de eindbuizen zijn en die worden vervangen dan heb ik hem waarschijnlijk voor ong dezelfde prijs als nu met nieuwe buizen,en dit waren de orginele buizen dus kan best jah

jubei
24 augustus 2007, 15:23
nou was het dus een soort haperend geluid wat soms kwam na 20 min spelen dus volume even een drop en daarna weer normaal en dit herhaalde zich steeds?is dit normaal bij slechte eindbuizen?want ik las op het internet dat wel meer jcm 900 zon kwaaltje hadden maar dat lag niet aan de eindbuizen
maar aan de constructie van de amp

Dolf
24 augustus 2007, 17:04
Heb nog een gewone JCM900 gehad (Dual reverb of zo) en heb een soortgelijk probleem gehad. Heb hem dan binnen gedaan bij een tech en die had gewoon de eindbuizen vervangen en het probleem was weg.

jubei
26 augustus 2007, 10:41
nou is hij dus nagekeken en was het de voorversterker buis v1 die problemen gaf,de versterker schijnt het nu weer goed te doen.is dit ook gewoon normaal bij dit soort problemen dat het de voorversterker buis betreft?omdat ik iedereen alleen over de eindbuizen hoor

jubei
26 augustus 2007, 16:14
iemand een idee?kan dit probleem dus ook gewoon door een voorbuis komen?en is dit normaal?want ik moet snel beslissen of ik hem ga kopen want als het gewoon een buis is die kapot was is er natuurlijk niks aan de hand maar ik wil natuurlijk geen versterker met problemen kopen