PDA

View Full Version : Rory Gallagher



Gitaargek
21 augustus 2007, 13:49
Even een kort vraagje.

Rory Gallagher. Kon hij noten lezen of was had hij veel les gehad. Of is hij net als SRV en Hendrix een gitarist die het allemaal van nature doet?

Marc1974
21 augustus 2007, 20:43
Ik hab geen flauw idee, maar ik vind het een interesante vraag

wrc_46
22 augustus 2007, 01:04
Dit is misschien leuk om te lezen

http://users.tkk.fi/~khagelbe/rory/biography.html

Ik heb er overlaatst eindelijk een DVD van gevonden, live in cork en dan ook nog de rockpalast DVD, ik kan er echt blijven naar kijken.

Blind Owl
9 september 2007, 18:13
Volgens mij kon ie wel gewoon noten lezen, anders had er wel ergens aangegeven gestaan dat ie dat niet kon. :D

Pete Townshend
9 september 2007, 22:39
Ik heb er overlaatst eindelijk een DVD van gevonden, live in cork en dan ook nog de rockpalast DVD, ik kan er echt blijven naar kijken.

De compilatie-DVD "Live At Montreux" is ook erg de moeite waard.

THW
10 september 2007, 17:07
Geen idee of Rory Gallagher noten kon lezen, maar het was wel duidelijk dat hij vooral al op zijn gevoel/gehoor af ging tijdens optredens.

Kan natuurlijk ook wel uit notenkennis zijn geweest natuurlijk. Maar wat ik uit biografieën (?nederlands?) heb begrepen, heeft hij geoefend tot hij er bij neer viel maar meer eindeloos bluesschema's herhalen dan iets anders denk ik.

Zijn gitaarspel klink iig niet zo gecalculeerd wat je anders (meestal) wel zou hebben.

Subdude
19 september 2007, 19:16
Rory Gallagher kon geen noot lezen en was een autodidact. En uniek in zijn soort, een klasse apart.